Wi-fi v elefantech i 810. České dráhy podepsaly smlouvu se Středočeským krajem za 21 miliard
Elektrická jednotky 471 City Elefant v Praze - Uhříněvsi. Foto: České dráhy
České dráhy dnes podepsaly jednu z největších smluv na zajištění dopravní obslužnosti ve své historii. Ve Středočeském kraji budou jezdit dalších deset let. Průměrná cena za kilometr je 131 korun za vlakokilometr, zhruba 2,1 miliardy korun ročně. Cestujícím má přinést zlepšení služeb.
Vážení zde diskutující a hlavně vy skalní odpůrci ČD. Nedávno tu byl článek o přímém zadání pro OBB o to ale nejde. Jistě jste si všimli i toho kolik budou v Rakousku dostávat z kilometr. Je to výrazně přes 200 korun je v článku. A Středočeský kraj 130. V Rakousku dvojnásobek a srovnejte si i cenu jízdenek v Rakousku a u nás. Zamyslete se nad tím a pak teprve kritizujte ČD za kvalitu vozidel. Ty totiž stojí pro OBB i ČD úplně stejně kupují se na otevřeném trhu. Nikdo z vás tady tak kritizujících by za poloviční tržby a dotace… Číst vice »
pro zacatek by stacilo vycistit vagony od Graffitti. Cesi to pocmarali i uvnitr
Velmi povedená fotka Českých drah.
Asi to neni pravdepodobny, ale co kdyz Praha smlouvu nepodepise? To budou stredocesky vlaky zacinat a koncit v prvni venkovsky stanici?
To skutečně mají tolik peněz, že místo lepších sedaček, lepších interiérů, zvýšení počtu WC apod., se dají peníze na zcela zbytečné WI-FI apod.? Komfort dopravy spočívá úplně v něčem jiném než v čumění do počítačů a mobilů!
Třeba ve frekvenci spojů, ale kapacita není a vozidla také ne. Tak aspoň interiér.
Wifi je přece to nejvíc nejdůležitější.
Očekávám brzkou montáž WiFi i do výtahů a lanovek…
Ono, kdyby na na půl hodiny nebyly mladí a neklidní jímž dnes patří svět online, tak by nevěděli co se životem, bo by nemohli čumět na YT, FB, a poslouchat Tuc tuc (prý se tomu říká hudba) ze Spotify…
Takže jedninou investicí do nového vozového parku ve středočeském kraji v následujících 10 letech bude nákup 10 motoráků na Kladno, které při hodně velké kupě štěstí nebudou za těch 10 let potřeba? 850 000 + 640 000 = 1.5mld. Čekal bych že se bude shánět něco například na ty Sp co jezdí Bdt/Bdmtee a nejstarší sloni za 10 let už taky nebudou nejmladší, taky by nebylo špatné uvažovat o nějaké přirozené obnově s ohledem na současný stav kdy se zálohy bastlí všelijak a přitom poptávka stále roste, ale na zvyšování kapacity už není kde brát.
co to ta zenska blaboli? jsou trate, zejmena v nezavisle trakci, na ktere cd nema techniku a zvysoka na ne sere. ty mohli vysoutezit levou zadni, mit to levneji a v lepsi vozbe.
elefanti jako pater jsou fajn, ale v tratich na plzen a budejovice je omezuje jejich jednosystemovost, za styk se daji protahnout jen ruzne koprivaky s esama (a esa „nejsou“).
takze nevidim duvod proc v horizontu 3 let nepresutezit veskerou nezavislou trakci a jednu elektrickou trat – cd by se aspon uvolnily esusy na zbyvajici vykony.
Nejsou super. Ve špičkách už se do nich víc lidí nevejde. Potřebujeme vozidla přesně na délku zastávek a ideálně dvoupodlažní v celé délce. V elefantu je také moc a moc místa zabráno pro strojovnu. A v horním patře jsou nosiče zavazadel umístěné tak blbě, že hrozí vážné nebezpečí úrazu pro každého nad 170 cm při vstávání ze sedačky.
Proboha to už lidstvo nevydrží cca 30 minut bez internetu ? Nedovedu si představit, kdyby celoplošně vypadla síť internetu třeba na 1 hodinu. To by asi hodně lidí nepřežilo …….(-: (-: (-:
Nechci te desit, ale bez internetu bys nejen nenapsal svuj prispevek, ale ani si neprecet ten clanek.
A to by tu zmiňovanou 1 hodinu nevydrželo počkat?
Třeba ho čte doma na pevném připojení?
Možná to pro vás bude novinka, ale bez non-stop připojení k internetu se fakt dá žít a přežít..
Dotaz pro pana Sůru. Slyšel jsem že prý ČD upravuje svá ESA pro RegioJet. Nevíte o tom něco?
Nevím.
Jak je třeba esa upravovat pro Regiojet? Polepením žlutou tapetou? 🙂
Ne ale montáži zásuvek na celá a ovládání dveří ze stanoviště.
Na čela.
Mě se to zdá být hodně nepravděpodobné. ČD malém samy nemají s čím jezdit ale slyšel jsem to od kolegy. Proto jsem se ptal.
Montáž zásuvek pro ovládání dveří probíhá průběžně a zatím se tak děje pouze na strojích z OCÚ Západ, SÚ Plzeň.
Dík za informaci 🙂 .
Proč by to dělali?
Ten titulek je trošku dvojznačný. Už jsem se vyděsil, že wi-fi bude stát 21 miliard 😀
Takže skanzen socialismu prodloužen o dalších deset let. Režijkáři budou mít radost.
No hlavně ty páteřní elektrifikované tratě a jednotky Elephant co..
Nejde o páteřní elektrifikované tratě, kde je problémem akorát nedostatek elefantů a občasné patráky, Bdt či Bdmtee jdou přežít. Spíš jde o páteřní dieselové linky (líné 854 a 814 na 120, 070, 173…), ty jsou na tom vzhledem k důležitosti nejhůř v ČR (spolu s MSK). A lokálky jsou taky hodně pod průměrem ČR (jen 814/810 vs. 844/841…), ale na nich je to ještě snesitelné…
Podle mě je spíš největší blbost, že na těch příměstských tratích je stále disel… Tedy technický stav.. A nebyli schopni zadrátovat ani Kladno..
Ale VRT VRT..
Tak určitě bylo třeba již před 3 lety jít směrem nových patrových souprav pro Prahu a okolí.. Asi je to problém ufinancovat.. A tím nemyslím na straně nebo jen na straně ČD…
Bohužel většina jiných a chudších krajů to teď zvládá lépe, StČK se od konce dodávky elefantů zasekl, přičemž ale roste poptávka a vozidla překvapivě stárnou a nestačí kapacitně/trakčně… Kromě zmíněného by mi připadalo optimální dát do modernizovaných Bdmtee klimatizaci (nosná řada Sp, možná posila Os), přidělat řidičáky (spolehlivější než Sysel) a urychlit VŘ na zásadní dieselové linky (nejen Kladno, ale i 070+173). Tato opatření by měla být podle mě dokonce dříve než modernizace novějších Elefantů či zmiňované 814/810.
nevíte někdo prosím, bude se v budoucnu dávat ETCS i do řady 810 ?
Po dosazení pantografu
Já myslel, že budou na vodík. 😀
V původním plánu byly, ale pak se z něj (rozumně) vyškrtly.
takže do 810 NE, a co 814 a esmeralda?
Esmeralda není provozuschopná. Pokud ještě někdy vyjede vlastní silou, ETCS se jistě nedočká..
81x je skvělým ukazovatelem stavu infrastruktury a kolejí. Ukazuje se, problém obvykle není tak moc v té 81x, ale v tom, že koleje jsou už v .. po 50 letech.
Jan: a taky plánovaná životnost 810 nebyla 50 let
Prostě slušný výrobek:-D M131.1 byly provozované 36 let , M 240.0 42 let a M 262.0 59 let. M152.0 zatím 46 let, myslím, že s tou WiFi, těch 13 let na dorovnání M262.0/1, nějak doklepou. 🙂
Modernizaci Elefantů chválím, ale zajímalo by mě, co to přečalounění. To už tak nějak postupně probíhá, ne? Některé Elefanty (zřejmě ty nejstarší) dostaly nové potahy teprve velmi nedávno. Těch se to netýká?
A jinak škoda, že někoho nenapadlo také doplnit na ty čtyřky stolečky, podobně jako to je u Bdpee²³¹. Místa je v Elefantech snad více než v Bdpee²³¹ a bylo by to dost praktické, vzhledem k tomu, že těma vlakama jezdí hodně lidí do práce a školy, takže by jich určitě nemálo na notebooku pracovalo rádo.
21 miliard je desitky kilometru zeleznice na 200km/km….
Nebo 50% investice do Noveho spojeni II (tunel Smichov – Masarykac)
Stejne dnes maji lidi data 😀 a wifi je ve vlacich omezena. Na rychlosti ci poctu stahnutych dat. Ve Francii mi wifi pridelila pocet MB na 1h
21 miliard je hodnota smlouvy, ne investice do wifi přece 😀 A s daty je to ve vlacích horší – 4G máte víceméně jen v širších centrech měst. Navíc spotřeba dat roste a wifi tak potřebují i lidé s např. 3G dat měsíčně.
Nevím jak ve středočeském kraji, ale ve východočeském ma ve vlaku 4G az na par vyjime uplne vsude. U Vodafone.
Zřejmě máte na mysli technologii 3G, o které by se dalo říci, že je „jen v širších centrech měst“. Ale 3G je už zastaralá, pomalá a tudíž nezajímavá technologie. 4G, tedy LTE, má celorepublikové pokrytí území.
U nás jsme hlavně pokrývání 3G prakticky vynechali a místo toho mimo města měli „české LTE“ (Leda Tak EDGE), v zahraničí lze na 3G narazit stále běžně a umožňuje jednotky až desítky MB/s což pro mobilní internet bohatě stačí.
Ne, 3G je mrtvá technologie, která si nezaslouží pozornost, kromě toho použitá frekvece 2100MHz pro 3G ji prakticky odsoudilo pro použití ve městech, pro globální pokrytí je zcela nevhodná. LTE 800 a v budoucnu 700MHz má diametrálně lepší dosah pro souvislé pokrýtí, jako kapacitní vrstva se pak přidává LTE 1800, příp. i 2600MHz.
Tak já neříkám že to má dneska někdo stavět. Může to samozřejmě bežet a v zahraničí i běží také na nižších frekvencích ostatně jako LTE. A nějaký backup pro hlas pro zařízení bez VoLTE bude ještě dlouho potřeba.
Ano, pro stará zařízení tady bude GSM 900MHz ještě dlouho, jistě déle nežli nevyhovující 3G na 2100MHz.
nicméně četl jsem o možnostech překlopit GSM 900 na 3G, čímž by i ne-lte klienti dostali relativně slušná data a hlas by byl zachován. Na 2100 to asi umře hned jak to půjde zrecyklovat na něco jinýho.
3G je možná tak mrtvé… ale po výjezdu z Kojetína až do Přerova opravdu Leda Tak EDGE. A za mostem přes Moravu vypadne i to. Nefunguje ani ČD Wifi, která LTE umí.
No ve vlacích 4G chytneš jen tak na 20% tratí.
Panda: U O2 je 4G na celé Šumavě i Novohradských horách.
Bohužel například v úseku Rejkovice-Lochovice ,není v dost velké části, signál operátorů vůbec. A zřejmě to nebude ojedinělé ve středních Čechách.
rejkovice-lochovice je uzke udoli prakticky bez civilizace. podobnych mist ve strednich cechach moc neni a usuzovat z toho na celek neni moudre.
Třeba bude mít ta WiFi v 814 satelitní modem pro připojení 😀 Bez signálu se totiž neobejde. Ostatně ten samý problém budou mít i 845 na R26.
Ne, „satelitní modem pro připojení“ mít nebude, zato vnější anténu ano, takže signál může chytit i tam, kde mobil již nefunguje.
Ano to může, jen jde o to jak vysoko se ta externí anténa namontuje. Protože kde nic není, ani čert nebere.:-( Teoreticky je tam 2G až 0,2 Mb/s, ale papír snese všechno.
Tak jestli tam není signál operátorů, tak tam wifi ve vlaku moc nepomůže… z kolejí si ten internet asi nevezme…
Chvála bohu za to, aspoň že někde je trochu zdravěji!
Je fajn, že pokryli hory, ale třeba ve vlaku z Prahy do Brna chytnete 4G tak na 30% tratě. Chápu ale že je to dáno i skříní vlaku, jízdou v sevřených údolích atd.
No pozor, ale v sevřených udolích není 70 % trati Praha Brno, spíš tak těch 30 a o sevřenosti od Rájce po Ústí nad Orlicí lze polemizovat.
Roste spotřeba dat, ale stejně tak datové balíčky. Wifi v regionálních vlacích mi celkově nedává moc smysl, pokud člověk nejede alespoň hodinu, ty komplikace s připojováním a odpojováním za to nestojí. Navíc to prostě stojí peníze, za které bych raději třeba levnější jízdné, abych měl na svá data.
Nové vozy na 120 už slibují dráhy pěkně dlouho, tak snad tam je tentokrát nějaká sankce… A obecně 814 i 854 jsou v současné době nevhodná vozidla na důležité a zároveň kopcovité výkony (např. 070, 120, 173). Bohužel StČK spolu s MSK se postupně propadají na chvost v kvalitě vozidel (s ohledem na důležitost výkonů).
Ale zase IDSK a ČD jsou kamarádi k nezaplacení…
Podstatně důležitější je, aby konečně a bez diskusí se provedla rekonstrukce tratě na Kladno. Pokud bude, dají se zkousnout i ty Regionovy. Na novém svršku i to jezdí docela obstojně. K čemu nová vozidla, když nemají po čem jezdit!
to jezdí docela obstojně …. osmdesátkou ….
A do veleslavínského kopce i 40 🙂
A v podzimních plískanicích s napadaným listím… Ale to tyhle lidi je 81x prostě vrchol. Nic lepšího už nebude. Mimochodem, pokud by byla trať zrekonstruovaná, pochybuji, že by cokoliv takového do toho nového tunelu pustili.
Ten dlouhý nesmyslný, drahý a zbytečný tunel tam nemá co dělat. Leda že by si ho politici z Prahy 6 sami zaplatili. Zatím jen přestavbu tratě maří a tresty za to žádné. Ve své podstatě tam prosazují místo funkční železnice jakousi podpovrchovou tramvaj. I to je důsledek dopravní koncepce státu.
Asi kilometr než se to na ni rozjede v rovinaté krajině. Ideální vozidlo na příměstskou trať v kopci.
Pověste tam tramvajové vedení na 600 V a pošlete tam KT8. Bude rychlejší.
Souhlas, ale tohle Čekání na Godota už tam konzervuje Regionovy (a špatný stav trati) dost dlouho. Navíc nové motoráky budou mít po rekonstrukci ihned využití třeba na 070, 173 či 210. Ale obávám se, že už ty motoráky budou potřebovat modernizaci až se trať do Kladna elektrizuje…
Těžko bych hledal vhodnější trať pro 814 než 173. Krátká doba jízdy, odpovídající kapacita (ráno ve dvojici), na novém svršku to nehází – zkrátka ideál.
Trakční vlastnosti jsou i vzhledem ke kapacitě trati (a rychlým obratům/ křižováním) nevhodné – jízdní doby by mohl nový motorák snížit (resp. by byly spolehlivější) > lepší akcelerace při vysoké hustotě zastávek + dodržování TR do stoupání + jen nízkopodlažní vstupy. Navíc druhá 814 na ranní posile není zrovna efektivní řešení…
Konečně nějaké zajímavé čtení. Například kam se přesunou 750.7. A ne jako ty provokativní články o rušení režijek které některým zkazí den zatímco jiní oslavují.
Koukám že 854 jsou už jen na dožití, tam se dávat wi-fi nebude. 😀
A budou režijky? 😅😅
Je vidět, že kraj chce podporovat železniční dopravu. Na Jižní Moravě to dopadne tak, že kraj nestihne vybrat výrobce nových vozidel a pravděpodobně svá nová vozidla mít nebude. Železnice má v JMK takový význam. Jen dnes je v některých směrech vysoký počet dojíždějících autem. (Např. Vyškov, Rosice, Zastávka). Chápu, že je potřeba i řešit kapacitu ŽUB, ale kvůli tomu se nemůže rozvíjet železnice v kraji. Potřebujeme, abychom neodlákali cestující z vlaků, ale naopak přilákali. Nemyslím si, jestli se to JMK úplně daří. Ještě víc to zahustí změny tarifu od prosince, kde budeme muset vědět, kde co platí a kde co… Číst vice »
Vetsina cestujicich v JMK stejne jezdi na predplatni jizdenky a pro ostatni se nic nemeni – akorat na pokladne dostou jinou jizdenku. Opravdu se svet nehrouti a pocty cestujicich i tak porostou…
Treba RJ na Bratislava-Komarno ma svuj tarif a tam vime co to zpusobilo – kazdopadne pokles cestujich to neni
Dostanou jinou jízdenku a levnější než tu od ČD.
A co traťovky? Mnoha lidí si kupovala traťovky, protože mohli jezdit jakým vlakem chtěli. Teď lidem budete vysvětlovat, co je objednaný krajem, státem a jen doufejme..že tu nebudou ještě okresy objednávat svoji dopravu..
Copak v JMK kraji neexistuji predplatni jizdenky IDS JMK ktere plati na Os, Sp a R?
Traťovka ale platí i na EC a v některých krajích je levnější, než IDS (nevím za JMK, ale v ISOK určitě).
A ostatní cestující co? Cestující musí mít jízdenku pro všechny dopravce a typy vlaků. Jinak nemá důvod s tím jezdit. To je jednotný dopravní systém republiky. Navíc tak malé, že se rovná velikosti některých měst ve světě. Ale bude tu mít 14 dopravních koncepcí. Za normálních časů by se to nazývalo sabotáž a padaly by tresty.
Jednotný dopravní systém republiky, když to platí jen na železnici a jiné druhy dopravy to ignoruje?
Jednotný systém samozřejmě platí pro celou veřejnou dopravu. Ale prostě celostátně a ne krajsky!! Jenže se tu o to naši milovaní politici a tzv. odborníci ani nesnaží – a to už hezkých pár desetiletí a současným krajskými nápady to ještě více zazdí i s nedokonalým státním tarifem, který vlastně lidi do té veřejné dopravy nenaláká, protože bude nejen drahý, ale nebude mít systém slev, předplatních různých jízdenek, skupinových apod. Jak takovou činnost, koncepci slušně nazvat a nedostat se do problémů s právníky?
No jooooo Vyškov. Spojení 1x za hodinu, cestovní rychlost 60 km/h (Pozor, to je RYCHLÍK) a konečná… na šalinu raději s přestupem na vlak na Hlavní, pokud zrovna nemíříte do Králova Pole a okolí. Jenže tohle jaksi není problém IDSJMK, že na tu jednokolejku od války nešáhli. Teda šáhli, až po revoluci se podařil plán pětiletky a ve stanici Vyškov už je podjezd místo přejezdu. Plus elektrizace. Ostava – Brno eletkricky již v roce 199x. Tady má mokro v botech ČSD, ČD i SŽDC. — Os Brno – Vyškov v úseku Křenovice horní n. – Vyškov odřeknuty z důvodu vyčerpané… Číst vice »
V letech 2025-2027 je v plánu přidat do mot.vozů 809 a 810 1.vozovou třídu.
😀
Zpřístupněním zadního stanoviště strojvedoucího? 🙂
Z toho by si šotoušci stříkli! A klidně to i zaplatili.
Má to potenciál.
Tak o tom nepochybujte‘
Kolik těch 810 jezdí ve středočeském kraji ? Je to starý stroj ale 810 modernizovaná se dá.u soukromníků jezdí taky 810 a regionovy .mnelo by se nakoupit alespoň 100 nových El. Jednotek a 80 dieselových pro celou republiku.
Mnělo?
Kolik 810 jezdí u soukromníků na výkonech ZDO?
Kolik 814? To vím přesně… jedna! Jiná vyrobena nebyla..
Jedna jezdí u GWTR v Královéhradeckém kraji na vlacích do Polska
Kolikpak bude stát příplatek za vlak bez wifi? V 80-místném Open Space voze by člověk dnes slyšel pomalu spadnout špendlík.. jediný stav „normální“ lidské komunikace nastává až při mnohahodinovém čekání při MÚ. Lidé fakt degenerují, jak říkají lékaři… aneb podloženo vtipem – to tak přijde blondýna do kostela a ptá se kněze.. „Máte tady wifi?“ Kněz sepne ruce, vzhlédne k nebi a řekne: „Pane Bože!“. Blondýna… „všechno malým??“
Naprostý souhlas, západní civilizace je u konce… ubávíme a uinformujeme se k smrti …
Zajeďte si do Japonska nebo Číny. Uvidíte, že v tomto ohledu vám bude ten váš upadající Západ ještě připadat jako ostrůvek pozitivní deviace.
Nemělo by se tedy ve vlaku zakázat pracovat? A to i vč. čtení dokumentace? Nedejbože, aby si někdo dovolil vyřídit poštu, od toho je přece Úřad?
To, že by si ve vlaku nikdo nepovídal, vídám jen brzy ráno a pozdě večer, kdy jsou všichni ospalí nebo unavení. Jinak tam většinou bývá i docela hluk.
Co trať 173/S6 – tam už ve špičkách začínají téct i ty spoje vedené v 2×814, neslibovala se opakovaně na této lince také lepší vozidla ze strany dopravce (tendr na nové moráky)? Nebo je to kraj, který o nová vozidla nestojí?
B je správně.
Jako jeden z těch co má s touto tratí občas něco do činění Vám mohu odpovědět že tam se nic nechystá. Naopak již dnes je problém s nekterymi dny spoje personálně obsadit a vypomahaji strojvedoucí z ruznych provoznich jednotek. Personál se hledá , ovšem na tuto trať se bohužel nikdo nehrne.
3 lidi na čtyřku neznamená téct. Pokud neumíte požádat spolucestující, aby si dali tašku nahoru, je to jen Váš probém.
Nedávno vykřikovali, že wifi přiškrtí kohoutky, protože přepraví substrát moc sosá a je to drahý. Teď najednou není…
Pokud vím, bylo diskutováno řešení omezení stahování automatických aktualizací a snad i datové omezení na SIMku, aby se nestahovaly celé filmy ap. Ale záleží na tom, co si dojednají ČD s operátory.
ČD si s operátory nedojednávají nic. ČD to chtějí po Telematice nejraději zadarmo a bez omezení rychlosti i objemu dat (protože „u konkurence žádné omezení není“). A operátoři naopak nadávají, že Telematika má na 1 SIMku moc velké objemy dat a že „množstevní sleva“, jak jí propagovala paní ministryně Nováková, by naopak měla být jako „množstevní příplatek“.
A vy se divíte? Když někteří lidé si na tu Wi-Fi zdarma přijdou stahovat filmy? Ale tvl je to zdarma tak se nažeru co to jde. Hlavně že ušetřím svá data. Někteří jsou schopní ve vlaku krást toaletní papír a mýdlo aby ušetřili i pár korun. Takový někteří jsou a pak se nedivme že se vše zdarma ruší.
Jdu přidrátovat WiFi router do stodoly na žebřiňák……
Docela by mne zajímalo kolik za WiFi připojení kraj zaplatí. Poté co od nového JŘ je naší obci zrušeno 8 párů vlaků o víkendech a 3 páry v prácovní den (plus další o letních prázdninách) mi přijde poměrně úsměvné platit za Wi-Fi a nemít finance na zajištění obslužnosti. Možná je to názor proti proudu, ale ať si každý internet zaplatí sám – není důvod ho někomu poskytovat zdarma. U dálkových vlaků bych to ještě chápal, ale v regionu to smysl nemá. Pokud bych chtěl být hodně ironický, vzhledem k tomu, že mám dat dost a WiFi nepotřebuji – tak by… Číst vice »
Nevím, tedy v jaké obci bydlíte, ale jestli to náhodou není spíš tím, že zde vlaky jezdí poloprázdné, než že by nebyly peníze, protože se musí platit za Wi-Fi dopravcům.
Já třeba nechápu proč již dávno není wifi zdarma na úřadech, nádražích apod. když je platím ze svých daní a sítě tam většinou přivedeny jsou (mimo nádraží v Horní Dolní samozřejmě)…
V které vaší obci ve středočeském kraji?
Nelahozeves – rodiště Antonína Dvořáka.
Středočeský kraj na tom není tak špatně z pohledu základní kostry v podání City Elefantů, ovšem ten zbytek (ať už to jsou patra, jiné staré vozy, 810 nebo 854), to je bída.
Možná to stačí na místní výkony, ovšem další cestující to opravdu nepřiláká. Navíc Elefantů je opravdu nedostatek a pokud se něco stane, ty koženkové zálohy, to je teprve ukázka opravdového stavu vozového parku.
Jakub: proslýchá se že mají přijít elefanty z Ostravy.. a Ostrava dostane nové pantery
2 nebo 3 Elefanty situaci nezachrání.
Ostrava jich ma 12.
Ale také všechny nepůjdou do Prahy. A vůbec tady o tom radši nemluvte. Už minule, když tu byl článek právě o přesunu asi těch 4 Elefantů, tak se nám tady někteří diskutující rozbrečeli a dostali záchvat vzteku, že jim Pražáci chtějí sebrat jejich vlaky a zprasí jim je a oni že prý dostanou zase nějaký ty šroty a podobně.
Větší střepy než 460,které jsou na Ostravsku a Olomoucku doma asi dostat nemohou.
Maji byt az 4 😀
Mám pocit, že na východ od Pardubic už taky žádný elefant jezdit nebude, když na Lichkov bude jezdit Leoš lintama.
=>Takže ty 1-2 elefanty taky budou daleko víc času kolem Prahy.
Tak pardon. Ten 1 navíc to samozřejmě zachrání.😀
Tady je svět ještě v pořádku. Jeden z mála krajů, kde nedojde ke změně tarifu ani větším změnám dopravce (s výjimkou 4 dálkových linek společnosti Arriva). Spolu s Vysočinou budou střední Čechy dalším krajem, kde zůstane zachován tarif ČD včetně všech komerčních nabídek, a zřejmě také budou platit režijky, což potěší nejednoho drážního zaměstnance.
Jojo, osobní vlaky tam fungují skvěle. Kolony aut na silnicích s tím nemají nic společného.
Jen jsem zapomněl napsat: To je sarkasmus.
Ano, fungují relativně dobře. Cestující si bude moci vybrat, zda si koupí jízdenku ČD nebo pojede na tarif PID. Kraj bude mít jednodušší sestavování jízdního řádu, protože na všech tratích bude jezdit stejný dopravce a bude tak možné snadno přesouvat vozidla napříč krajem. Pokud kraj dobře zaplatí, bude i národní dopravce schopný dodat nová vozidla. Tak jako si Kraj Vysočina zaplatil za 13 motorových vozů 841, které brázdí naše koleje už 7 let. 🙂
Cestující si může vybrat, např. jízdenka Záboří nad Labem – Kolín dílny ČD obyčejná za 24 Kč, nebo PID 3 pásma za 24 Kč – 8 minut jízdy, celkem 3 zastávky. Pomíjím, že PID tam nelze koupit ani označit.
Huráááá, jásá daňový poplatník a jede autem.
Na to by stačila PID za 18 Kč, jenže stejně nejde koupit a označit a vysmátý průvodčí cestujícího natáhne jen na jízdné ČD.
Mýlíte se pane Trondo, pro spojení Záboří nad Labem – Kolín dílny je třeba třípásmová jízdenka PID za 24Kč a zakoupit a zvolit začátek platnosti na daný čas máte možnost v aplikaci PID Lítačka.
Nemyslím si, že by 24 Kč bylo až tak moc. To, že se někdo radši rozhodně jet autem je jeho věc. Jinak samozřejmě naschvál vybíráte pouze úseky, kde jdou pásma rychle po sobě. Je docela fér dodat, že za stejnou jízdenku PID můžete jet na této trati i úsek Nová Ves u Kolína – Týnec nad Labem.
Ano, je fér dodat, že ten pásmový systém způsobuje absurdní rozdíly v jízdném.
Ale je to tam zhovadilost, kolem dílen je dnes několik továren, takže tam jezdí hafo lidí, a že ropid výrobil čuňárnu a co zastávka, to pásmo, to je pravda. Zajímavé je to, že třeba pečecká lokálka je komplet (až do Bečvár, když se tam ještě jezdilo) v jednom pásmu. A krajská periférie má být bita? Ať si to ropid strčí víte kam.
Ještě zapojit M131.1, vyvěsit hvězdy a na každé zastávce povinně busta soudruha Gottwalda.
Drážního zaměstnance možná potěší, pokud nemá nástupy ve 3 ráno a nedělá víkendy.
Daňový poplatník, který to vše sponzoruje si raději opatří na dalších 10 let auto, než aby se denně rozčiloval. A ten drážní zaměstanec, který musí nastupovat v nelidskou dobu také.
A víte že to jsou osobní vlaky a ne zaměstnanecké?
Pokud na některých tratích není zajištěn provoz vůbec nebo jen někdy nebo občas nebo jen výjimečně, tak to v pořádku není. A předražený základní tarif ČD s úděsným množstvím lepších nabídek, některých někdy nabízených a někdy nenabízených, to mi také v pořádku nepřipadá.
No to, že se budou 471 modernizovat, ale mě by spíš zajímalo, jestli už se bude také nějak řešit možnost jezdi i pod 25kV 50Hz. Přepnutí Prahy a hlavních tratí ve Středočeském kraji je ještě asi dost daleko, ale aby se to pak zase nedělalo vše na poslední chvíli, jak je ve zvyku. Ale na základě článku se mi zdá, že se neřeší ten vůbec největší problém hlavních tratí a to velký nedostatek 471. Chtělo by to koupit nové jednopodlažní vlaky na S4, kde není kapacitu 471 až tak potřeba a dále pak koupit úplně nové dvoupodlažní jednotky na tratě… Číst vice »
*No to, že se budou 471 modernizovat je dobře, …
V České Lípě se takové jednotky vyrábí a jsou podstatně spolehlivější než ty od jiného tuzemského výrobce. Kupuje je kdekdo v Evropě, ale ČD je zuby nehty nechtějí.
Ono by to totiž nesypalo do té správné kapsičky.
Nemyslím si, že jde jen o to, že by daný vlak musel být od ŠT. Kdyby to tak bylo, už mohly být na S4 koupené RegioPantery.
Já té zprávě rozumím tak, že kromě modernizace 471 a motoráků na Kladno žádné další investice do vozidel ve StČ kraji nebudou. Resp budou na dobrovolnosti dopravce, takže nebudou, protože ČD – logicky – budou primárně investovat v krajích, kde mají vyšší smluvní požadavky. ANO, děkujeme. Ach jo.
No ano, také jsem se nedočetl o nějakých nových el. jednotkách, tudíž jsem vyvodil, že žádné nebudou. Takže právě komentují, že tento problém o kterém se již ví x let (respektive už před x lety bylo jasné, že tento problém nastane pokud se nekoupí nové vlaky) se v nové smlouvě nijak neřeší.
Za největší nesmysl považuji to, aby si každý kraj pořizoval sám nějaká vozidla, aby každý dopravce měl nějaká svá vozidla. To považuji za neekonomické. Dobré je se podívat do dávné minulosti, kdy tehdejší MD obsazené odborníky zajišťovalo pro celou republiku a svého dopravce vývoj a nákupy nových vozidel. A navíc s výrobou u nás, takže se podporovalo vzdělání, řemeslo, ekonomika, zaměstnanost a ještě se dařilo vyvážet takže na tom stát vydělával. Výhodou byla jednotnost – seriovost, tedy i řešení oprav, náhradních dílů, dílen atd. Bylo by vhodné se k tomu vrátit namísto vnucování ideologických názorů používajcích termíny konkurence a trh.… Číst vice »
Možnost 471 jezdit pod 25kV 50Hz se aktuálně řeší, pravděpodobně proběhne vyrobením a vložením trakčního vozu, čili 471 budou čtyřvozové. Kvůli tomu už se řeší prodlužování nástupišt na trati 221, aby se vešlo 8 vozů (konkrétně se právě nyní dodatečně prodlužuje již rozestavěná zastávka Praha – Eden a plánují se i další), a spekuluje se o relativně brzkém přepnutí trakce v úseku Benešov – Mnichovice na 25 kV 50Hz.
Wifi v 810? V tom vozidle se nedá pořádně číst, jedno jestli knížka nebo dispej, jak to sebou háže.
Ale no tak, 810 je přece moderní české vozidlo, žádný ojetý německý šrot!
No jo, to jsou zkrátka ty tratě, kde ani v přepravní špičce není potřeba provozovat nic kapacitnějšího než šukafon. Asi tady sklidím dost mínusů, ale takové tratě prostě nemá smysl ani provozovat, pokud existuje nějaká silniční alternativa, která téměř vždy existuje. Pokud je na trati slušný provoz nákladních vlaků, případně je zde v přepravní špičce kapacitně potřeba alespoň vlak kapacity 814 tak jednou za hodinu, tak to ještě asi smysl má, ale jinak fakt ne.
Tak zrovna Praha − Kladno, kde ty 810 a Reginovy jezdí, je spíš na dvojitý Ešus (CityElefant), ve špičce po půlhodině. Něco je dáno infrastrukturou na kterou staré struktury nešáhly a nové struktruy proti tomu protestují. Ale to neznamená, že s 810 a Sovětským svazem navěky a nikdy jinak.
Psal jsem „není potřeba provozovat“, ne že se neprovozuje, protože není kapacita.
Tj. samozřejmě jsem nemyslel zrušení tratě typu Praha – Kladno.
Samozřejmě, i když na Kladno patráky neprocpeme, tak by to chtělo aspoň mašinu+6 až 7 vz na úrovni s řidičákem a ne jednou možná koupíme žraloka, který se mmch slibuje, chybuje už tři roky a zatím tam byl akorát na dni výstavce.
Žralok se tam testoval a údajně se kraji nelíbilo že se mu dlouho zavírají dveře a schůdek. Ale ono to vozidlo dnes musí plnit TSI a to asi nevědí. Takže to jinak nepůjde. A do konce grafikonu tam jezdí mašina s vozy a řidičákem. Ale údajně je to nejdražší vlak na provoz.
Tím na úrovni jsem nemyslel repasované šroty ze 70.let po dvou hodinách, které ani kraj neplatí a v mezičase pojízdnej cirkus balkánského kalibru.
Jen ne žraloka, to je skutečně vůz za všechny prachy.
Jiří Kocurek: Regiojet na trati Komárno – Bratislava patrové vagony provozuje s dieslovou mašinou. Takže, že by se na takovouto trať (Praha – Kladno) nedali poslat kapacitnější soupravy je nesmysl. když se chce, jde všechno.
Patrové asi opravdu ne kvůli tunelu ve Stromovce, ale to neznamená, že se nedá na trhu sehnat kapacitní řešení na úrovni, než ten kabaret, který tam současný dopravce předvádí.
Pro patra by se ale musel AFAIK překopat tunel ve Stromovce.
zdalipak při možném nasazení vozidel není nějaký ten rozdíl mezi tratí po rovině a tratí s pořádným a dlouhým stoupáním?
Ale ne syslografy, ty jsou megaprůser…
Na dobrém svršku neháže. Takže to je otázka kvality tratě!
Tak se mi zda, ze stredocesky kraj zustane jeste deset let zamrznuty na konci 20. stoleti 🙁 smula
„Nesoutěžili jsme. Znamená to, že jsme se snažili vydobýt co nejlepší podmínky pro kraj,“ // Jaký krásný paradox.
Tak v tuhle chvíli už se nedalo udělat nic lepšího. Soutěž nebo nějaký rozstřel by měl pro nějaký větší soubor tratí (linek) smysl, kdyby se to dělalo tak alespoň dva roky, ideálně samozřejmě ještě víc, před začátkem plnění smlouvy.
Ano, nicméně Jermanová je tam 3 roky. Udělala něco k tomu, aby někdy nějaké soutěže byly vypsány (nebo byl alespoň rozstřel)? Nevypadá to… Taky nemusí se dělat zadání na 10 let, ale do doby, než ty soutěže/rozstřely budou. Nebo udělat alespoň nějakou menší soutěž, aby se vyhodnotilo, zda se to kraji vyplatí aplikovat nebo ne. Ale paní jen hledá výmluvy, proč to nejde. Je to podobné asi jako kdybych byl výrobce počítačů a řekl, že nemá smysl oslovovat jak Intel, tak AMD, že se snažím s tím Intelem vydobýt co nejlepší podmínky.
Tak ona asi soutěž nepůjde vypsat hned. Nicméně s vámi souhlasím a rozhodně nejsem spokojen s práci ANO, jak na státní úrovni, tak na krajské úrovni, natož abych je volil.
Určitě máte pravdu. Jen mi ale přijde, že se neděje nic ani s přípravou toho výběrového řízení, s kterým se mohlo začít už dávno.
A jak chceš objednávat a nakupovat modernizace nebo nový bez dlouhodobý smlouvy?
Asi tomu hodně rozumíš.
přesně =) miluji slovník našich politiků ….
Soutěž by nejspíš neměla význam, všichni v úvahu přicházející dopravci mají dost starostí zvládnout přípravu toho co už vysoutěžily. Kraj navíc zjevně chce jednu smlouvu nikoliv 5 menších.
Kraj může chtít, co chce, ale pak je ironické to nazývat snahou o nejlepší podmínky pro kraj, protože to tak zjevně není a pro ty nejlepší podmínky nehnuli prstem.
Nemusí to být jen lenost a neschopnost úředníka, ale taky politika, ono to často na úrovni státu je kombinace obojího..
To je bomba, rok 2020, Regionova s wifi a 854…pokrok nezastavíš 🙂 Ale jak říká paní hrjtmanka, je to kompromis mezi oběma stranami… odpoledne půjdu na nákup, snad se mi taky podaří dohodnout nějaký kompromis, protože proč si kupovat to co je nejvýhodnější že…
I rok 2029…
854 nebo ojeté šroty z celé Evropy? Prašť jako uhoď… Bez ohledu na dopravce. Ono totiž při trvání na nových vozidel zásadně vzroste cena a to u jakéhokoliv dopravce…
To je to, co mnozí stále nechápou a pokud se bude tlačit na nízké ceny, ani nová vozidla nic nezlepší, protože za málo peněz, málo muziky. Opět znovu opakuji, kdyby byly odborně zdatní lidé na svých místech, je zde seriová výroba vozidel našimi výrobci jako v dávné minulosti, tím levná, pro naše poměry a ještě se může vyvážet. Když se to dokázalo v ČSR i za Rakouska – Uherska, musí to jít i dnes. Jen chtít a nesnažit se být stále nesvéprávnou kolonií a být nadšeni jak někde něco vyrábějí a jak my to můžeme mít. Jen ta kvalita, cena… Číst vice »