Dopravci Železnice

Wi-fi v elefantech i 810. České dráhy podepsaly smlouvu se Středočeským krajem za 21 miliard

Elektrická jednotky 471 City Elefant v Praze - Uhříněvsi. Foto: České dráhy
Elektrická jednotky 471 City Elefant v Praze - Uhříněvsi. Foto: České dráhy

České dráhy dnes podepsaly jednu z největších smluv na zajištění dopravní obslužnosti ve své historii. Ve Středočeském kraji budou jezdit dalších deset let. Průměrná cena za kilometr je 131 korun za vlakokilometr, zhruba 2,1 miliardy korun ročně. Cestujícím má přinést zlepšení služeb.

Ke slavnostnímu podpisu dnes došlo v budově Středočeského kraje. „Jde o kompromis mezi oběma stranami. Od smlouvy očekáváme zlepšení služeb a vozidlového parku. Za neplnění dohodnutých standardů budeme uplatňovat smluvní sankce,“ řekla hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová.

České dráhy se k zakázce dostaly přímým zadáním, Středočeský kraj provoz nesoutěžily. „Nesoutěžili jsme. Znamená to, že jsme se snažili vydobýt co nejlepší podmínky pro kraj,“ dodala Pokorná Jermanová. Podle ní by bylo vzhledem k velikosti kraje bylo nesmyslné soutěžit jednotlivé tratě. Dopravní obslužnost tvoří více než čtvrtinu krajského rozpočtu.

Na smlouvu se Středočeským krajem naváže ještě smlouva s Prahou, která není ještě schválená, ta má zhruba miliardovou hodnotu. Radní by ji měli schvalovat během měsíce.

Pro České dráhy je Středočeský kraj největším zákazníkem, obstarává čtvrtinu výkonů v regionální dopravě. „Denně tu vyplatíme téměř dva tisíce vlaků, velmi proto oceňujeme, že nám Středočeský kraj svěřil železniční dopravu na svém území na dalších deset let,“ řekl místopředseda představenstva Českých drah Radek Dvořák.

Kontrakt je na deset let, celkem jde o 15,67 milionů vlakokilometrů ročně, tedy zhruba 2,1 miliardy korun. Dosud kraj platí ročně 1,9 miliardy korun. Navýšení je způsobeno částečně vyšší objednávkou i modernizací vozového parku. České dráhy mají investovat do vylepšení vozidel a nových vlaků 1,5 miliardy korun.

Podle radního pro dopravu Františka Petrtýla smlouva garantuje obyvatelům kraje dlouholetou stabilitu dopravní obslužnosti, současně je otevřená pro možné změny. Až pětinu může kraj během smlouvy zadat jinému dopravci. „Smlouva může pružně reagovat na změnu potřeb, demografický vývoj a finanční možnosti kraje,“ dodal Petrtýl.

Smlouva počítá s obnovou vozového parku na trati Praha – Kladno, kde by se mělo objevit deset nových motorových jednotek v hodnotě 850 milionů korun. Jejich dodavatele České dráhy vybírají.

Největší změnou pro cestující budou modernizace elektrických jednotek CityElefant za 644 milionů korun. 71 patrových jednotek dostane nové čalounění, dojde úpravě informačního systému, instalaci wifi nebo zásuvek pro dobíjení. U prvních 17 ještě z konce devadesátých let má dojít k instalaci vakuových toalet.

K modernizaci má dojít i u dieselových vlaků: wi-fi připojení bude mít 49 regionov a šestnáct motorových vozů 810. Současně dojde k přečalounění sedaček.

Ke změně vozby má dojít už od nového jízdného řádu. Na tratích 070/072 z Prahy do Mladé Boleslavi a Mělníku budou nově nasazeny vratné soupravy složené z vozidel 750.7 nebo 854, 054a 954.2 s větší kapacitou, budou mít i 1. třídu a zvedací plošinu. Na tratě 120 / 093 z Prahy do Kladna nasadí nově vozidla 854.

Smlouva s Českými drahami je v režimu netto, riziko tržeb tedy ponese dopravce. Obsahuje ale mechanismus, který umožní přeměnu smlouvu v takzvanou brutto, kdy tržby budou rizikem kraje. Pro cestující se tak z pohledu odbavení nic nemění.

Nová smlouva má přinést i tvrdší sankce oproti stávající: ročně mohou České dráhy dostat za porušení standardů kvality až 50 milionů korun pokuty. Kraj bude mít smluvně i ošetřeno, jaké vlaky budou na jeho území jezdit.

176
Diskuze

avatar
34 Komentáře
142 Reakce na komentáře
73 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
75 Autoři komentářů
UšatáondraŽelezničář z venkovaPkiiiHrackalw Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Hrackalw
Host
Hrackalw

Vážení zde diskutující a hlavně vy skalní odpůrci ČD. Nedávno tu byl článek o přímém zadání pro OBB o to ale nejde. Jistě jste si všimli i toho kolik budou v Rakousku dostávat z kilometr. Je to výrazně přes 200 korun je v článku. A Středočeský kraj 130. V Rakousku dvojnásobek a srovnejte si i cenu jízdenek v Rakousku a u nás. Zamyslete se nad tím a pak teprve kritizujte ČD za kvalitu vozidel. Ty totiž stojí pro OBB i ČD úplně stejně kupují se na otevřeném trhu. Nikdo z vás tady tak kritizujících by za poloviční tržby a dotace… Číst vice »

jirka
Host
jirka

pro zacatek by stacilo vycistit vagony od Graffitti. Cesi to pocmarali i uvnitr

Laik
Host
Laik

Velmi povedená fotka Českých drah.

Andros Baman
Host
Andros Baman

Asi to neni pravdepodobny, ale co kdyz Praha smlouvu nepodepise? To budou stredocesky vlaky zacinat a koncit v prvni venkovsky stanici?

Ušatá
Host
Ušatá

To skutečně mají tolik peněz, že místo lepších sedaček, lepších interiérů, zvýšení počtu WC apod., se dají peníze na zcela zbytečné WI-FI apod.? Komfort dopravy spočívá úplně v něčem jiném než v čumění do počítačů a mobilů!

vydra
Host
vydra

Třeba ve frekvenci spojů, ale kapacita není a vozidla také ne. Tak aspoň interiér.

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Wifi je přece to nejvíc nejdůležitější.
Očekávám brzkou montáž WiFi i do výtahů a lanovek…
Ono, kdyby na na půl hodiny nebyly mladí a neklidní jímž dnes patří svět online, tak by nevěděli co se životem, bo by nemohli čumět na YT, FB, a poslouchat Tuc tuc (prý se tomu říká hudba) ze Spotify…

Werki
Host
Werki

Takže jedninou investicí do nového vozového parku ve středočeském kraji v následujících 10 letech bude nákup 10 motoráků na Kladno, které při hodně velké kupě štěstí nebudou za těch 10 let potřeba? 850 000 + 640 000 = 1.5mld. Čekal bych že se bude shánět něco například na ty Sp co jezdí Bdt/Bdmtee a nejstarší sloni za 10 let už taky nebudou nejmladší, taky by nebylo špatné uvažovat o nějaké přirozené obnově s ohledem na současný stav kdy se zálohy bastlí všelijak a přitom poptávka stále roste, ale na zvyšování kapacity už není kde brát.

Georg
Host
Georg

co to ta zenska blaboli? jsou trate, zejmena v nezavisle trakci, na ktere cd nema techniku a zvysoka na ne sere. ty mohli vysoutezit levou zadni, mit to levneji a v lepsi vozbe.

elefanti jako pater jsou fajn, ale v tratich na plzen a budejovice je omezuje jejich jednosystemovost, za styk se daji protahnout jen ruzne koprivaky s esama (a esa „nejsou“).

takze nevidim duvod proc v horizontu 3 let nepresutezit veskerou nezavislou trakci a jednu elektrickou trat – cd by se aspon uvolnily esusy na zbyvajici vykony.

...
Host
...

Nejsou super. Ve špičkách už se do nich víc lidí nevejde. Potřebujeme vozidla přesně na délku zastávek a ideálně dvoupodlažní v celé délce. V elefantu je také moc a moc místa zabráno pro strojovnu. A v horním patře jsou nosiče zavazadel umístěné tak blbě, že hrozí vážné nebezpečí úrazu pro každého nad 170 cm při vstávání ze sedačky.

Karel
Host
Karel

Proboha to už lidstvo nevydrží cca 30 minut bez internetu ? Nedovedu si představit, kdyby celoplošně vypadla síť internetu třeba na 1 hodinu. To by asi hodně lidí nepřežilo …….(-: (-: (-:

Andros Baman
Host
Andros Baman

Nechci te desit, ale bez internetu bys nejen nenapsal svuj prispevek, ale ani si neprecet ten clanek.

Vbb
Host
Vbb

A to by tu zmiňovanou 1 hodinu nevydrželo počkat?

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Třeba ho čte doma na pevném připojení?
Možná to pro vás bude novinka, ale bez non-stop připojení k internetu se fakt dá žít a přežít..

Hrackalw
Host
Hrackalw

Dotaz pro pana Sůru. Slyšel jsem že prý ČD upravuje svá ESA pro RegioJet. Nevíte o tom něco?

Vbb
Host
Vbb

Jak je třeba esa upravovat pro Regiojet? Polepením žlutou tapetou? 🙂

Hrackalw
Host
Hrackalw

Ne ale montáži zásuvek na celá a ovládání dveří ze stanoviště.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Na čela.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Mě se to zdá být hodně nepravděpodobné. ČD malém samy nemají s čím jezdit ale slyšel jsem to od kolegy. Proto jsem se ptal.

Lesan
Host
Lesan

Montáž zásuvek pro ovládání dveří probíhá průběžně a zatím se tak děje pouze na strojích z OCÚ Západ, SÚ Plzeň.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Dík za informaci 🙂 .

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Proč by to dělali?

Raddie
Host
Raddie

Ten titulek je trošku dvojznačný. Už jsem se vyděsil, že wi-fi bude stát 21 miliard 😀

Karel
Host
Karel

Takže skanzen socialismu prodloužen o dalších deset let. Režijkáři budou mít radost.

jan
Host
jan

No hlavně ty páteřní elektrifikované tratě a jednotky Elephant co..

Panda
Host
Panda

Nejde o páteřní elektrifikované tratě, kde je problémem akorát nedostatek elefantů a občasné patráky, Bdt či Bdmtee jdou přežít. Spíš jde o páteřní dieselové linky (líné 854 a 814 na 120, 070, 173…), ty jsou na tom vzhledem k důležitosti nejhůř v ČR (spolu s MSK). A lokálky jsou taky hodně pod průměrem ČR (jen 814/810 vs. 844/841…), ale na nich je to ještě snesitelné…

jan
Host
jan

Podle mě je spíš největší blbost, že na těch příměstských tratích je stále disel… Tedy technický stav.. A nebyli schopni zadrátovat ani Kladno..
Ale VRT VRT..

jan
Host
jan

Tak určitě bylo třeba již před 3 lety jít směrem nových patrových souprav pro Prahu a okolí.. Asi je to problém ufinancovat.. A tím nemyslím na straně nebo jen na straně ČD…

Panda
Host
Panda

Bohužel většina jiných a chudších krajů to teď zvládá lépe, StČK se od konce dodávky elefantů zasekl, přičemž ale roste poptávka a vozidla překvapivě stárnou a nestačí kapacitně/trakčně… Kromě zmíněného by mi připadalo optimální dát do modernizovaných Bdmtee klimatizaci (nosná řada Sp, možná posila Os), přidělat řidičáky (spolehlivější než Sysel) a urychlit VŘ na zásadní dieselové linky (nejen Kladno, ale i 070+173). Tato opatření by měla být podle mě dokonce dříve než modernizace novějších Elefantů či zmiňované 814/810.

libor
Host
libor

nevíte někdo prosím, bude se v budoucnu dávat ETCS i do řady 810 ?

JarynJarin
Host
JarynJarin

Po dosazení pantografu

Petr
Host
Petr

Já myslel, že budou na vodík. 😀

Vbb
Host
Vbb

V původním plánu byly, ale pak se z něj (rozumně) vyškrtly.

libor
Host
libor

takže do 810 NE, a co 814 a esmeralda?

Lesan
Host
Lesan

Esmeralda není provozuschopná. Pokud ještě někdy vyjede vlastní silou, ETCS se jistě nedočká..

jan
Host
jan

81x je skvělým ukazovatelem stavu infrastruktury a kolejí. Ukazuje se, problém obvykle není tak moc v té 81x, ale v tom, že koleje jsou už v .. po 50 letech.

Jerry
Host
Jerry

Jan: a taky plánovaná životnost 810 nebyla 50 let

Petr
Host
Petr

Prostě slušný výrobek:-D M131.1 byly provozované 36 let , M 240.0 42 let a M 262.0 59 let. M152.0 zatím 46 let, myslím, že s tou WiFi, těch 13 let na dorovnání M262.0/1, nějak doklepou. 🙂

SaulGoodman
Host
SaulGoodman

Modernizaci Elefantů chválím, ale zajímalo by mě, co to přečalounění. To už tak nějak postupně probíhá, ne? Některé Elefanty (zřejmě ty nejstarší) dostaly nové potahy teprve velmi nedávno. Těch se to netýká?

A jinak škoda, že někoho nenapadlo také doplnit na ty čtyřky stolečky, podobně jako to je u Bdpee²³¹. Místa je v Elefantech snad více než v Bdpee²³¹ a bylo by to dost praktické, vzhledem k tomu, že těma vlakama jezdí hodně lidí do práce a školy, takže by jich určitě nemálo na notebooku pracovalo rádo.

sladlu
Host
sladlu

21 miliard je desitky kilometru zeleznice na 200km/km….
Nebo 50% investice do Noveho spojeni II (tunel Smichov – Masarykac)

Stejne dnes maji lidi data 😀 a wifi je ve vlacich omezena. Na rychlosti ci poctu stahnutych dat. Ve Francii mi wifi pridelila pocet MB na 1h

Panda
Host
Panda

21 miliard je hodnota smlouvy, ne investice do wifi přece 😀 A s daty je to ve vlacích horší – 4G máte víceméně jen v širších centrech měst. Navíc spotřeba dat roste a wifi tak potřebují i lidé s např. 3G dat měsíčně.

Ignác
Host
Ignác

Nevím jak ve středočeském kraji, ale ve východočeském ma ve vlaku 4G az na par vyjime uplne vsude. U Vodafone.

Dushan
Host
Dushan

Zřejmě máte na mysli technologii 3G, o které by se dalo říci, že je „jen v širších centrech měst“. Ale 3G je už zastaralá, pomalá a tudíž nezajímavá technologie. 4G, tedy LTE, má celorepublikové pokrytí území.

AAA
Host
AAA

U nás jsme hlavně pokrývání 3G prakticky vynechali a místo toho mimo města měli „české LTE“ (Leda Tak EDGE), v zahraničí lze na 3G narazit stále běžně a umožňuje jednotky až desítky MB/s což pro mobilní internet bohatě stačí.

Dushan
Host
Dushan

Ne, 3G je mrtvá technologie, která si nezaslouží pozornost, kromě toho použitá frekvece 2100MHz pro 3G ji prakticky odsoudilo pro použití ve městech, pro globální pokrytí je zcela nevhodná. LTE 800 a v budoucnu 700MHz má diametrálně lepší dosah pro souvislé pokrýtí, jako kapacitní vrstva se pak přidává LTE 1800, příp. i 2600MHz.

AAA
Host
AAA

Tak já neříkám že to má dneska někdo stavět. Může to samozřejmě bežet a v zahraničí i běží také na nižších frekvencích ostatně jako LTE. A nějaký backup pro hlas pro zařízení bez VoLTE bude ještě dlouho potřeba.

Dushan
Host
Dushan

Ano, pro stará zařízení tady bude GSM 900MHz ještě dlouho, jistě déle nežli nevyhovující 3G na 2100MHz.

AAA
Host
AAA

nicméně četl jsem o možnostech překlopit GSM 900 na 3G, čímž by i ne-lte klienti dostali relativně slušná data a hlas by byl zachován. Na 2100 to asi umře hned jak to půjde zrecyklovat na něco jinýho.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

3G je možná tak mrtvé… ale po výjezdu z Kojetína až do Přerova opravdu Leda Tak EDGE. A za mostem přes Moravu vypadne i to. Nefunguje ani ČD Wifi, která LTE umí.

Panda
Host
Panda

No ve vlacích 4G chytneš jen tak na 20% tratí.

noerf
Host
noerf

Panda: U O2 je 4G na celé Šumavě i Novohradských horách.

Petr
Host
Petr

Bohužel například v úseku Rejkovice-Lochovice ,není v dost velké části, signál operátorů vůbec. A zřejmě to nebude ojedinělé ve středních Čechách.

Georg
Host
Georg

rejkovice-lochovice je uzke udoli prakticky bez civilizace. podobnych mist ve strednich cechach moc neni a usuzovat z toho na celek neni moudre.

Petr
Host
Petr

Třeba bude mít ta WiFi v 814 satelitní modem pro připojení 😀 Bez signálu se totiž neobejde. Ostatně ten samý problém budou mít i 845 na R26.

Dushan
Host
Dushan

Ne, „satelitní modem pro připojení“ mít nebude, zato vnější anténu ano, takže signál může chytit i tam, kde mobil již nefunguje.

Petr
Host
Petr

Ano to může, jen jde o to jak vysoko se ta externí anténa namontuje. Protože kde nic není, ani čert nebere.:-( Teoreticky je tam 2G až 0,2 Mb/s, ale papír snese všechno.

MartinS.
Host
MartinS.

Tak jestli tam není signál operátorů, tak tam wifi ve vlaku moc nepomůže… z kolejí si ten internet asi nevezme…

Ušatá
Host
Ušatá

Chvála bohu za to, aspoň že někde je trochu zdravěji!

Panda
Host
Panda

Je fajn, že pokryli hory, ale třeba ve vlaku z Prahy do Brna chytnete 4G tak na 30% tratě. Chápu ale že je to dáno i skříní vlaku, jízdou v sevřených údolích atd.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

No pozor, ale v sevřených udolích není 70 % trati Praha Brno, spíš tak těch 30 a o sevřenosti od Rájce po Ústí nad Orlicí lze polemizovat.

Aslanex
Host
Aslanex

Roste spotřeba dat, ale stejně tak datové balíčky. Wifi v regionálních vlacích mi celkově nedává moc smysl, pokud člověk nejede alespoň hodinu, ty komplikace s připojováním a odpojováním za to nestojí. Navíc to prostě stojí peníze, za které bych raději třeba levnější jízdné, abych měl na svá data.

Panda
Host
Panda

Nové vozy na 120 už slibují dráhy pěkně dlouho, tak snad tam je tentokrát nějaká sankce… A obecně 814 i 854 jsou v současné době nevhodná vozidla na důležité a zároveň kopcovité výkony (např. 070, 120, 173). Bohužel StČK spolu s MSK se postupně propadají na chvost v kvalitě vozidel (s ohledem na důležitost výkonů).

Tronda
Host
Tronda

Ale zase IDSK a ČD jsou kamarádi k nezaplacení…

Ušatá
Host
Ušatá

Podstatně důležitější je, aby konečně a bez diskusí se provedla rekonstrukce tratě na Kladno. Pokud bude, dají se zkousnout i ty Regionovy. Na novém svršku i to jezdí docela obstojně. K čemu nová vozidla, když nemají po čem jezdit!

AAA
Host
AAA

to jezdí docela obstojně …. osmdesátkou ….

Panda
Host
Panda

A do veleslavínského kopce i 40 🙂

VRT
Host
VRT

A v podzimních plískanicích s napadaným listím… Ale to tyhle lidi je 81x prostě vrchol. Nic lepšího už nebude. Mimochodem, pokud by byla trať zrekonstruovaná, pochybuji, že by cokoliv takového do toho nového tunelu pustili.

Ušatá
Host
Ušatá

Ten dlouhý nesmyslný, drahý a zbytečný tunel tam nemá co dělat. Leda že by si ho politici z Prahy 6 sami zaplatili. Zatím jen přestavbu tratě maří a tresty za to žádné. Ve své podstatě tam prosazují místo funkční železnice jakousi podpovrchovou tramvaj. I to je důsledek dopravní koncepce státu.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Asi kilometr než se to na ni rozjede v rovinaté krajině. Ideální vozidlo na příměstskou trať v kopci.
Pověste tam tramvajové vedení na 600 V a pošlete tam KT8. Bude rychlejší.

Panda
Host
Panda

Souhlas, ale tohle Čekání na Godota už tam konzervuje Regionovy (a špatný stav trati) dost dlouho. Navíc nové motoráky budou mít po rekonstrukci ihned využití třeba na 070, 173 či 210. Ale obávám se, že už ty motoráky budou potřebovat modernizaci až se trať do Kladna elektrizuje…

Kuba
Host
Kuba

Těžko bych hledal vhodnější trať pro 814 než 173. Krátká doba jízdy, odpovídající kapacita (ráno ve dvojici), na novém svršku to nehází – zkrátka ideál.

Panda
Host
Panda

Trakční vlastnosti jsou i vzhledem ke kapacitě trati (a rychlým obratům/ křižováním) nevhodné – jízdní doby by mohl nový motorák snížit (resp. by byly spolehlivější) > lepší akcelerace při vysoké hustotě zastávek + dodržování TR do stoupání + jen nízkopodlažní vstupy. Navíc druhá 814 na ranní posile není zrovna efektivní řešení…

Alaska railroad
Host
Alaska railroad

Konečně nějaké zajímavé čtení. Například kam se přesunou 750.7. A ne jako ty provokativní články o rušení režijek které některým zkazí den zatímco jiní oslavují.

Petr
Host
Petr

Koukám že 854 jsou už jen na dožití, tam se dávat wi-fi nebude. 😀

IGCT
Host
IGCT

A budou režijky? 😅😅

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Je vidět, že kraj chce podporovat železniční dopravu. Na Jižní Moravě to dopadne tak, že kraj nestihne vybrat výrobce nových vozidel a pravděpodobně svá nová vozidla mít nebude. Železnice má v JMK takový význam. Jen dnes je v některých směrech vysoký počet dojíždějících autem. (Např. Vyškov, Rosice, Zastávka). Chápu, že je potřeba i řešit kapacitu ŽUB, ale kvůli tomu se nemůže rozvíjet železnice v kraji. Potřebujeme, abychom neodlákali cestující z vlaků, ale naopak přilákali. Nemyslím si, jestli se to JMK úplně daří. Ještě víc to zahustí změny tarifu od prosince, kde budeme muset vědět, kde co platí a kde co… Číst vice »

davidl
Host
davidl

Vetsina cestujicich v JMK stejne jezdi na predplatni jizdenky a pro ostatni se nic nemeni – akorat na pokladne dostou jinou jizdenku. Opravdu se svet nehrouti a pocty cestujicich i tak porostou…
Treba RJ na Bratislava-Komarno ma svuj tarif a tam vime co to zpusobilo – kazdopadne pokles cestujich to neni

Tronda
Host
Tronda

Dostanou jinou jízdenku a levnější než tu od ČD.

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

A co traťovky? Mnoha lidí si kupovala traťovky, protože mohli jezdit jakým vlakem chtěli. Teď lidem budete vysvětlovat, co je objednaný krajem, státem a jen doufejme..že tu nebudou ještě okresy objednávat svoji dopravu..

davidl
Host
davidl

Copak v JMK kraji neexistuji predplatni jizdenky IDS JMK ktere plati na Os, Sp a R?

Radek Janata
Host
Radek Janata

Traťovka ale platí i na EC a v některých krajích je levnější, než IDS (nevím za JMK, ale v ISOK určitě).

Ušatá
Host
Ušatá

A ostatní cestující co? Cestující musí mít jízdenku pro všechny dopravce a typy vlaků. Jinak nemá důvod s tím jezdit. To je jednotný dopravní systém republiky. Navíc tak malé, že se rovná velikosti některých měst ve světě. Ale bude tu mít 14 dopravních koncepcí. Za normálních časů by se to nazývalo sabotáž a padaly by tresty.

Karel
Host
Karel

Jednotný dopravní systém republiky, když to platí jen na železnici a jiné druhy dopravy to ignoruje?

Ušatá
Host
Ušatá

Jednotný systém samozřejmě platí pro celou veřejnou dopravu. Ale prostě celostátně a ne krajsky!! Jenže se tu o to naši milovaní politici a tzv. odborníci ani nesnaží – a to už hezkých pár desetiletí a současným krajskými nápady to ještě více zazdí i s nedokonalým státním tarifem, který vlastně lidi do té veřejné dopravy nenaláká, protože bude nejen drahý, ale nebude mít systém slev, předplatních různých jízdenek, skupinových apod. Jak takovou činnost, koncepci slušně nazvat a nedostat se do problémů s právníky?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

No jooooo Vyškov. Spojení 1x za hodinu, cestovní rychlost 60 km/h (Pozor, to je RYCHLÍK) a konečná… na šalinu raději s přestupem na vlak na Hlavní, pokud zrovna nemíříte do Králova Pole a okolí. Jenže tohle jaksi není problém IDSJMK, že na tu jednokolejku od války nešáhli. Teda šáhli, až po revoluci se podařil plán pětiletky a ve stanici Vyškov už je podjezd místo přejezdu. Plus elektrizace. Ostava – Brno eletkricky již v roce 199x. Tady má mokro v botech ČSD, ČD i SŽDC. — Os Brno – Vyškov v úseku Křenovice horní n. – Vyškov odřeknuty z důvodu vyčerpané… Číst vice »

JarynJarin
Host
JarynJarin

V letech 2025-2027 je v plánu přidat do mot.vozů 809 a 810 1.vozovou třídu.

Vapch
Host
Vapch

😀

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Zpřístupněním zadního stanoviště strojvedoucího? 🙂

VRT
Host
VRT

Z toho by si šotoušci stříkli! A klidně to i zaplatili.

kubisek
Host
kubisek

Má to potenciál.

VRT
Host
VRT

Tak o tom nepochybujte‘

Jerry
Host
Jerry

Kolik těch 810 jezdí ve středočeském kraji ? Je to starý stroj ale 810 modernizovaná se dá.u soukromníků jezdí taky 810 a regionovy .mnelo by se nakoupit alespoň 100 nových El. Jednotek a 80 dieselových pro celou republiku.

Grammar Nazi
Host
Grammar Nazi

Mnělo?

koleyy
Host
koleyy

Kolik 810 jezdí u soukromníků na výkonech ZDO?
Kolik 814? To vím přesně… jedna! Jiná vyrobena nebyla..

Lolookie
Host
Lolookie

Jedna jezdí u GWTR v Královéhradeckém kraji na vlacích do Polska

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll