Největší servisní zakázka DB: Siemens provede údržbu jednotek ICE 4 včetně výměny kol

Vysokorychlostní jednotka ICE4 společnosti Deutsche Bahn. Pramen: Siemens MobilityVysokorychlostní jednotka ICE4 společnosti Deutsche Bahn. Pramen: Siemens Mobility

Každé tři týdny přebírá Deutsche Bahn jeden vysokorychlostní vlak ICE 4.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bmo

Ty jednotky ICE 4 jsou ovšem dost ošklivé!

Robert Šrámek

By mě zajímalo jak je řešeno ostřikování čelního skla když je výslovně zmíněno v rozsahu oprav:-) Předpokládám vyhřívané sklo, ale že je vysloveně zmíněn ostřik mne překvapilo. Chápu, fíra musí vidět, ale vypíchnout zrovna tohle u tohohle levelu servisní prohlídky mi přišlo trochu zvláštní

Pája

Myslíte zvenku, nebo …. ?

X 1

Sklo je vyhřívané.
Ostřikovače jsou integrovány ve stěrači.

Pája

A zevnitř sklo ostřikuje kafe, někdy

X 1

Nikoliv. Kafe se leje výhradně do palubní desky. 🙂
Ti odvážnější si okno zevnitř postříkají při otvírání plechovkového piva.
🙂

Karensky

Ano, to je víceméně jasné všem. Ale prostě mi přišlo totálně mimo mísu u podobného typu opravy zmínit vyslovit „systémů ostřikovani čelního skla“ a ještě v množném čísle. Mě napadlo jestli to nemá systém predehrevu kapaliny a podobně.

X 1

Celé rozvody ostřikovačů včetně konců jsou vyhřívané.
Nedostatkem je, že ve vrchní části stěrače ostřikovač není a tak je zhruba 15% stírané části bez možnosti očisty. Vzhledem k rozdílným výškám posezu strojvedoucích, jsou tedy celkem časté stížnosti fírů na tento nedostatek.

Robert Šrámek

Díky, konečně relevatní odpověď. Já bych čekal vyhřívání trysek i skla, logicky protože při rychlostech které dosahuje může velmi snad dojít k zamrznutí trysek i hadiček. Osobně bych asi očekával vyhřívanou nádobku a trysky nejen na stěrači, ale vysokotlaké například na bocích nebo v dolní části. Nicméně s ohledem na plochu asi dost náročné na realizaci. Marně přemýšlím zda jsem na T435 měl ostřikovač v seznamu prací při GO:-)

Gajda

Jak jsou na tom ty ICE 4 se spolehlivostí, splnil Siemens svoje sliby?

Y.K.

Nezaměňoval bych kola (v nadpisu) a dvojkolí (v textu). Přeci jen to není autobus kde se přehází výměnná kola, ale konstrukční celek čítající kola, nápravu, brzdové kotouče a převodovku… 😉

Y.K.

… a nápravová ložiska.

Sandoz

Nevíte, jestli se lisují nová kola na původní osy, nebo vymění celá dvojkolí? Zajímalo by mně to. S ohledem na vysokou rychlost si tipuju to druhé, ale jistě to nevím.

Pája

Těžko říct, ale po velké nehodě před lety u Eschede bych čekal výměnu kompletních dvojkolí. Přece jen je materiál náprav namáhán.

Y.K.

U Eschede byl problém v konstrukci kol, na ICE1 použili skládaná kola, ta byla po nehodě, resp. katastrofě, nahrazena klasickými monobloky.

Y.K.

Těžko říci, ale z vyvázaných dvojkolí se při vyšších opravách většinou vše stáhne a demontuje, udělá se defektoskopie nápravy a všeho co to má předepsané. V takovém případě se zpět na původní nápravu nalisují kola nová, ostatní podle stavu a předepsaného proběhu.