umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Dopravci Železnice Železniční průmysl

Největší servisní zakázka DB: Siemens provede údržbu jednotek ICE 4 včetně výměny kol

Vysokorychlostní jednotka ICE4 společnosti Deutsche Bahn. Pramen: Siemens Mobility
Vysokorychlostní jednotka ICE4 společnosti Deutsche Bahn. Pramen: Siemens Mobility
Každé tři týdny přebírá Deutsche Bahn jeden vysokorychlostní vlak ICE 4.

Společnosti Deutsche Bahn a Siemens Mobility podepsaly smlouvu na vykonání preventivní technické prohlídky 40 vysokorychlostních jednotek série ICE 4. Jde o nejobsáhlejší servisní zakázku, která byla ze strany Deutsche Bahn společnosti Siemens přidělena.

Smlouva zároveň obsahuje možnost rozšíření o dalších 50 jednotek ze stejné série 412. Revize IS 600 jsou předepsány u nových vysokorychlostních jednotek provozovaných Deutsche Bahn po dosažení 1,65 milionu najetých kilometrů. Práce budou prováděny od poloviny roku 2021 v servisním středisku ve městě Wegberg-Wildenrath ve spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko.

V rámci revize IS 600 zkontrolují technici centrální systémy a provedou plánované činnosti údržby. Údržbové práce se budou mimo jiné týkat dveří, systémů ostřikování čelního skla, spřáhel, trakčních podvozků, sběračů, systémů řízení vlaků a brzd. Údržba uvnitř vozidel bude zahrnovat systémy detekce požáru, informační systémy pro cestující a hygienická zařízení. Kromě toho budou vyměněna dvojkolí u všech vozů.

Deutsche Bahn objednala od května 2011 u společnosti Siemens Mobility celkem 137 jednotek ICE 4. Každé tři týdny je flotila společnosti DB rozšířena o jednu další jednotku ICE 4. Do loňského prosince dodala společnost Siemens Mobility společnosti Deutsche Bahn 65 objednaných elektrických jednotek ICE 4. První jednotky z této řady jsou provozovány v osobní dopravě od roku 2016.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bmo

Ty jednotky ICE 4 jsou ovšem dost ošklivé!

Robert Šrámek

By mě zajímalo jak je řešeno ostřikování čelního skla když je výslovně zmíněno v rozsahu oprav:-) Předpokládám vyhřívané sklo, ale že je vysloveně zmíněn ostřik mne překvapilo. Chápu, fíra musí vidět, ale vypíchnout zrovna tohle u tohohle levelu servisní prohlídky mi přišlo trochu zvláštní

Pája

Myslíte zvenku, nebo …. ?

X 1

Sklo je vyhřívané.
Ostřikovače jsou integrovány ve stěrači.

Pája

A zevnitř sklo ostřikuje kafe, někdy

X 1

Nikoliv. Kafe se leje výhradně do palubní desky. 🙂
Ti odvážnější si okno zevnitř postříkají při otvírání plechovkového piva.
🙂

Karensky

Ano, to je víceméně jasné všem. Ale prostě mi přišlo totálně mimo mísu u podobného typu opravy zmínit vyslovit „systémů ostřikovani čelního skla“ a ještě v množném čísle. Mě napadlo jestli to nemá systém predehrevu kapaliny a podobně.

X 1

Celé rozvody ostřikovačů včetně konců jsou vyhřívané.
Nedostatkem je, že ve vrchní části stěrače ostřikovač není a tak je zhruba 15% stírané části bez možnosti očisty. Vzhledem k rozdílným výškám posezu strojvedoucích, jsou tedy celkem časté stížnosti fírů na tento nedostatek.

Robert Šrámek

Díky, konečně relevatní odpověď. Já bych čekal vyhřívání trysek i skla, logicky protože při rychlostech které dosahuje může velmi snad dojít k zamrznutí trysek i hadiček. Osobně bych asi očekával vyhřívanou nádobku a trysky nejen na stěrači, ale vysokotlaké například na bocích nebo v dolní části. Nicméně s ohledem na plochu asi dost náročné na realizaci. Marně přemýšlím zda jsem na T435 měl ostřikovač v seznamu prací při GO:-)

Gajda

Jak jsou na tom ty ICE 4 se spolehlivostí, splnil Siemens svoje sliby?

Y.K.

Nezaměňoval bych kola (v nadpisu) a dvojkolí (v textu). Přeci jen to není autobus kde se přehází výměnná kola, ale konstrukční celek čítající kola, nápravu, brzdové kotouče a převodovku… 😉

Y.K.

… a nápravová ložiska.

Sandoz

Nevíte, jestli se lisují nová kola na původní osy, nebo vymění celá dvojkolí? Zajímalo by mně to. S ohledem na vysokou rychlost si tipuju to druhé, ale jistě to nevím.

Pája

Těžko říct, ale po velké nehodě před lety u Eschede bych čekal výměnu kompletních dvojkolí. Přece jen je materiál náprav namáhán.

Y.K.

U Eschede byl problém v konstrukci kol, na ICE1 použili skládaná kola, ta byla po nehodě, resp. katastrofě, nahrazena klasickými monobloky.

Y.K.

Těžko říci, ale z vyvázaných dvojkolí se při vyšších opravách většinou vše stáhne a demontuje, udělá se defektoskopie nápravy a všeho co to má předepsané. V takovém případě se zpět na původní nápravu nalisují kola nová, ostatní podle stavu a předepsaného proběhu.