Největší plzeňskou křižovatku čeká proměna za 100 milionů korun, přibudou přechody
Budoucí podoba křižovatky U Jána v Plzni. Foto: Plzen.eu
Křižovatkou denně projede přes 50 tisíc aut.
Křižovatkou denně projede přes 50 tisíc aut.
Takže se při jízdě na kole od Slovan bude dát konečně najet na tu cyklostezku od Prazdroje k Rychtářce jinak, než zdoláváním vysokého obrubníku v křižovatce? Už nebude nutné rychle a dostatečně uhnout z pruhu autům, zvedat kolo a stihnout to dřív, než Rokycanská dostane zelenou?
Varianta s přejetím o 2 pruhy, odbočením vlevo a napojením na CT nebyla o moc lepší. Přitom to bylo celé bylo o zkosení jednoho obrubníku.
Není divu, že v Názorové mapě město tenkrát dostalo největší čočku zrovna od cyklistů a chodců. Stará Štěnovicko – Plzenecká mohla být jako CT také označena už dávno.
Překvapil mne počet tramvají v Plzni. Čekal jsem tak kolem dvou set. Na tři tamější linky
Je tim zrejme myslen pocet prujezdu. Ze Slovan (z vozovny) najizdi vsechny tramvaje na 4ku. Po ranni spicce sjizdeji do vozovny a na odpoledni spicku zase najizdeji. 1 a 2 jezdi mistem porad, takze tech 600 prujezdu nemusi byt pote nerealnych.
Plzeň je ztracená
No hlavně k pivovaru by ho dát měli, tam se přebíhá nejvíc lidí, zažila jsem to párkrát i ve špičce. Nevím proč by nemohli přecházet chodci, když auta zrovna stojí. A lávku bych přesunula k Lochotínské lávce. Přes Tyršovu k sadům 5. května. Tam leze taky dost lidí přes čtyři proudy. A tam je to o to horší, že tam není uprostřed ostrůvek.
Tady se asi fakt někdo zbláznil, proč se opět přidává přechod na 4-proudou silnici, nesmysl. Podíval se někdo ve špičce, jaké jsou fronty na této křižovatce a přidáním přechodu se ještě prodlouží. Další ztížení dopravy v centru…. dělejte to v momentě, kdy bude kompletně dodělán obchvat.
Ažbudeokruhismus dorazil do Plzně?
Ačkoli obecně přechody určitě podporuju, tohle je nesmysl. Přidání přechodů kvůli lidem, co jdou z nádraží do pivovaru, aby nemuseli ujít o 30 metrů víc přes nadchod? Je třeba si uvědomit, že přechody prodlouží cyklus křižovatky, tedy klesne její kapacita. A bohužel jde nadále o primární průtah městem. Pokud je cílem omezit IAD, tak ji zpoplatněte, a ne zastavte, aby emise v centru byly co největší. Nebo tam prostě dejte retardéry za 50 tisíc místo utrácení desítek milionů.
Na trase nádraží – pivovar (pod lávkou) žádný přechod nevidím. Vidím je jenom na ostatních ramenech křižovatky, kde dnes žádná možnost legálního překonání křižovatky pro chodce není.
Přechody tam jsou určitě potřeba, o tom žádná.
Ovšem 100 mega? 😁 47 mega budou stát nemalé opravy Bechyňky, a tady se za dvojnásobek „jen dodělají přechody“ 🤦
Vodárna Plzeň bude za skoro 50 mega dělat přechody? To asi ne, že?
Chápete psaný text: „Pokud město získá dotaci 17 milionů korun, tak vydá na projekt 37 milionu, ŘSD 15 milionů a Vodárna 31 milionů Kč“?
Škoda že přechody nejsou na všech ramenech, tak by se to dělalo v centru každého civilizovaného města. I přes to, že je tam lávka.
To znamená, že jakékoliv město ve světě, pokud má alespoň jednu křižovatku, kde nejsou všude přechody, není civilizovaným městem? Existuje nějaké civilizované město?
Řím: https://mapy.cz/s/lerodeguze
Konečně. Tohle se hostům vysvětluje opravdu blbě… (Ne důvod vzniku ,ale proč je to tam ještě).
Mimo jiné vznikne i kus normálního chodníku okolo policejního ředitelství , prostě super…:)
Křižovatka byla navržena tak, aby se na ni daly vést tramvajové koleje ve dvou dalších směrech. K tomu však nedošlo. Z nákladových důvodů bylo rozhodnuto o použití trolejbusů v jednom směru. V druhém směru to nebylo potřeba, protože tramvaj stále jezdí přes Nam. Republiky. Absence zařízení pro přecházení chodců je skutečnou katastrofou. Křižovatka je nepřehledná a chvíli trvá, než zjistíte, jak se dostat na druhou stranu. Mosty pro pěší jsou nepraktické a extrémně dlouhé. To je na celodenní výlet. A ano, křižovatka zabírá spoustu místa. Mohla by být kompaktnější, aniž by ubírala jízdní pruhy. Je to obrovská plocha, která ohřívá… Číst vice »
To, že se počítalo s kolejemi směr Doubravka, jsem věděl, ale že směr Rychtářka, to mi vůbec nedošlo a nikdy jsem nechápal ten prostřední pás. Díky moc za osvětu.
Jedina spravná křižovatka je výrazně menší ale mimoúrovnová a za 100 milionů bude jako co?
Mimoúrovňová křižovatka v centru města ve 21. století jo? Větší kravinu jsem dlouho neslyšel, stačí že máme Rondel a jeho zrušení se pořád odkládá.
Tohle je jedna z plzeňských letitých ostud a velký dluh. Konečně zmizí.
Co zmizí? To že přibude přechod nezmění nic na této předimenzované obří křižovatce.
Zmizí zejména letitá bariéra pro chodce. A to jestli je a není předimenzovaná doporučují hodnotit odjinud než od klávesnice.
Dokud nebude dokončen východní okruh, tak předimenzovaná podle mně není.
Už jsou připravené návrhy, co pak s ním.
Asi to co se zrušením kruháku na Karlovarské, nestane se nic a po Plzni bude jezdit o 50% víc aut.
Máte zřejmě s auty nějaký interní problém, těžko s Vámi diskutovat. Tak na sebe dávejte pozor.
Nemám, sám mám jedno o které se starám tak že je vždy v perfektním stavu a jezdím s ním velmi rád. Mám problém s přílišným provozem aut skrz velká města. A v Plzni to s auty ujelo za únosnou mez a přemrštěná IAD tam dělá neplechu. Nevím proč máte problém diskutovat s někým kdo má jiný názor, já jen poukázal na to, že kruhák je u ledu i když došlo k výstavbě západního obchvatu a radnice místo toho přemýšlí, že přetne město další spojkou která zničí klidné přírodní místo mezi Mží a Zoo, tak promiňte že se mi to nelíbí… Číst vice »