regio-vlak

Největší německá výluka v historii. Na devět měsíců uzavřou koridor mezi Berlínem a Hamburkem

Železniční stanice Wittenberge na trati Berlín - Hamburk. Foto: Deutsche BahnŽelezniční stanice Wittenberge na trati Berlín - Hamburk. Foto: Deutsche Bahn

Dálkové vlaky pojedou mezi největšími německými městy o 45 minut déle.

Německo čeká od 1. srpna největší výluka v historii tamější železnice rozsahem prací i řešení náhradní dopravy. Na devět měsíců zcela zastaví provoz na trati mezi Hamburkem a Berlínem kvůli její rozsáhlé opravě. Namísto koridoru s rychlostí 230 km/h přes Wittenberge budou muset dálkové vlaky odklonem přes Stendal a Uelzen, velká část regionálních spojů bude nahrazena autobusy.

Detaily k plánovaným omezením zveřejnila Deutsche Bahn na svých stránkách dnes s více než půlročním předstihem. V následujících týdnech proběhne finální koordinace a prezentace koncepce dopravy s odpovědnými orgány, železničními společnostmi, dopravními svazy, obcemi a okresy. Podle DB bude náhradní autobusová doprava svým rozsahem největší v historii Německa.

Německo dohání dluh na železnici. Během čtyř let prostaví přes 50 miliard eur

Generální rekonstrukce trati je součástí rozsáhlého programu navýšení veřejných prostředků do oprav a údržby německé železnice. Týká se klíčové spojnice dvou největších německých měst. Na rozdíl od minulosti se DB rozhodla pro cestu kompletní obnovy za vyloučení provozu. Tento koncept firma úspěšně otestovala při opravě Riedbahn mezi Frankfurtem nad Mohanem a Mannheimem.

Infografika k výluce Hamburk - Berlín. Foto: DB

Odklon přes Ulzen znamená prodloužení jízdních dob o zhruba 45 minut, trať je pomalejší a delší. Cestujícím budou navíc k dispozici spoje s přestupem v Hannoveru. Mezi Berlínem a Hamburkem bude v nabídce 36 přímých spojů denně. Výluka skončí 30. dubna.

Německá výluka desetiletí finišuje, místo části vlaků budou ještě měsíc jezdit autobusy

V regionální dopravě dojde k vytvoření celkem 26 různých linek autobusové náhradní dopravy, které obslouží najednou až 173 autobusů.

Během devíti měsíců projde generální opravou více než 180 kilometrů tratí a zhruba 200 výhybek. Dojde k instalaci dalších šesti výhyben pro zvýšení kapacity trati. Proměnou projde také 28 stanic, zlepšit se má i pokrytí mobilním signálem. Detaily o modernizaci jsou zde.

Tagy Berlín - Hamburk DB InfraGO Deutsche Bahn
16 komentářů