Největší německá výluka v historii. Na devět měsíců uzavřou koridor mezi Berlínem a Hamburkem
Železniční stanice Wittenberge na trati Berlín - Hamburk. Foto: Deutsche Bahn

Dálkové vlaky pojedou mezi největšími německými městy o 45 minut déle.
Tak to by SŽ za rok mohla zmodernizovat Nýřany – Domažlice.
Nefantazírujte, Vy megalomane. Vždyť jen oprava celkem obyčejné, menší nádražní budovy v Krásné Lípě trvala 2 roky a 3 měsíce.
nichts Schienenverkehr opisují od Dobré správy.
Naopak, Dobrá správa by nebyla schopná takový velký úsek za tak krátkou dobu opravit najednou.
Z hlediska objemu prací to možná největší bude, i když z hlediska délky uzavírky (přestože dvoukolejka) by hodně mohla konkurovat trať Elsterwerda – Wünsdorf-Waldstadt, zavřená od 8/2016 do 12/2017 (mmch. rovněž na trase EC z Prahy směr Hamburk).
A z hlediska délky odklonů bylo hodně nepříjemných 34 týdnů v roce 2016 s totálně neprůjezdnou tratí Bamberg – Lichtenfels.
Za 9 měsíců? No, všichni nejsou jak ČR, kde tyhle práce jdou nulovým tempem. A to nejen u železnice.
Devět měsíců? Tsss… čučkaři! U nás by taková trať vystačila Dobré správě na cela desetiletí.
Na dvě desetiletí a pět krát dráž… SŽ bude dělat pár kolejí na Masaryčce dva roky a němec udělá
celou trat za devět měsíců a přidá i k tomu výhybny😂😂😂. Němec by Mararycku zvládnul udělat za 3 měsíce a za třetinovou cenu…. 😭😭😭
SŽ navrhovala aby se Masaryčka na rok úplně zavřela, ale Ropid trval na používání a proto bude rekonstrukce Masaryčky trvat tři roky.
Ropid má jen dodatkové slovo. SŽ to vyhovuje, protože za tři roky se dá utratit mnohem více peněz, než za rok. Na němce by to bylo zavření stanice maximálně na 3 – 4 měsíce a to by Ropid ani neremcal… Ta doprava, co teď zůstala na Masaryčce by se dala klidně rozprostřít do Holešovic a Vysočan…
Podobný princip myslím DB aplikovaly už při renovaci jedné z prvních NBS Mannheim – Stuttgart po třiceti letech provozu od jara do podzimu 2020, taky kompletní uzávěra 99km najednou.
Zajímavé na této trati je, že prošla velkou modernizací v 90. letech na rychlost 160 km/h v rámci programu VDE. Pak byl zrušen projekt Transrapidu a pouhých 5 let po dokončení začala nová modernizace na rychlost 230 km/h. A to včetně přestavby zemního tělesa v úsecích s nestabilním podložím. Kdyby tohle udělala SŽ, tak by se tu všichni vševědoucí diskutéři mohli pominout… Jiná místa byla ale řešena zase až velmi úsporně, např. ve stanicích s nástupišti u koleje s rychlostí vyšší než 200 km/h se bezpečnostní pás jen doplnil zábradlím s prostupy. No a po 20 letech je tu, vcelku… Číst vice »
Kdyby tohle udělala SŽ, je doprava na koridoru i v okolí rozvrácená celá léta a chamraď z České Třebové, Žiliny a Pardubic se bude mezi sebou navzájem ujišťovat, že ty problémy k tomu prostě patří a kromě toho se to tak dělalo vždycky.
DB opravuje dvojkolejnou trať délce 180 km devět měsíců, SŽ opravovala část tratě z České Třebové do Brna dva roky a to tento úsek má 91 km.
Problém je, pokud bychom opravovali trať v ČR v délce 180 km, tak téměř nemáme rozumnou alternativu v elektrické trakci s tím, aby jeli expresní vlaky a nákladní vlaky (viz. nedávný problém pro nákladní dopravu na trati z Plzně do Prahy kvůli opravě jednoho mostu v Praze).
A kdo za to může? Že by ten, co tvrdí, že ostatní tratě je zbytečné vylepšovat?
Je k tomu co popisujete prosím někde na internetu nebo v knížkách k přečtení něco víc? Dost by mě zajímal rozsah prací jednotlivých modernizací. Moc děkuji.
Zkuste: https://www.issmge.org/uploads/publications/1/22/STAL9781614996569-1359.pdf
Kd,by SŽ něco zmodernizovala na 230 km/h?
No prostě nám SŽ tím svým udržováním železnice v předpotopním stavu dělá službu. Protože kdyby zrekonstruovala 180 km tratí na 230, tak bysme se na ní moc zlobili. Navíc jak praví britští odborníci – zaostalá železnice je součástí naší národní identity a to si nemůžeme nechat vzít!
Tak to ale úplně nebylo – celé to bylo pouze jedna stavební akce, která ale měla dvě etapy – ta první se týkala V = 160 km/h, ta druhá pak V = 230 km/h. A jinak protože ta přestavba byla ABS (= Ausbaustrecke = přestavba) a ne nová trať NBS (Neubaustrecke = novostavba), tak se musely ty perony řešit kompromisem, protože nová trať je až V = 250 km/h a víc a konvenční je do V = 200 km/h – pro pásmo V = 200 – 230 km/h se hledala tedy kompromisní řešení, ale to se netýkalo pouze peronů, ale… Číst vice »
Původně šlo o projekt VDE Schiene No.2 pro rychlost 160 s možností dosažení až 200 km/h. Teprve po opuštění projektu nové tratě pro Transrapid došlo na docela odvážné rozhodnutí o modernizaci modernizovaného na 230 km/h. Ano, je to pořád AusBau.
https://de-m-wikipedia-org.translate.goog/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=wapp&_x_tr_hist=true#Sanierung_und_Ausbau_f%C3%BCr_160_km/h
Cože, že by se diskutéři mohli pominout z přestavby trati na 230 km/h?
Tak to asi těžko, byť by byla o 5 let později než měla být.
Respektive, někoho kdo se může pominout jde najít vždycky, to není nic zajiímavého ani hodného zmínky, ale průměrnou náladu by to rozhodně nevystihovalo.
180 km by nase zlata sz opravovala tak 35 let a ani se neodvazuju odhadovat, kolik rocnich rozpoctu ceske republiky by to stalo 😀
Tak zase je možná otázka, jak „hluboká“ ta německá oprava bude. U nás se zatím až na výjimky příslušná trať vlastně postavila znovu s výjimkou zemního tělesa. Mimo jiné proto, že měla za sebou cca 100 let minimální údržby, což v tom Německu asi chodívalo jinak.
Výměna svršku, stejně jako Würzburg-Fürth před 2 roky. Nic víc. Žádná nová nástupiště, žádná nová elektrizace.
Při modernizaci bude také změněna konfigurace některých stanic včetně signálů.
Vím jistě o Wittenberge, Karstädt a Hagenow Land.
Berlín (Spandau) – Nauen a Hamburg (Rothemburgsort) – Büchen, bude k PZB osazeno i ETCS L2. Büchen – Nauen zůstane LZB, dle prognózy přibližně do let 2030/31.
Je to tak, že od letošního jizního řádu se aspoň zkrátila cesta mezi Drazdany a BLN ?
Pochybuju. Drážďany Hbf jsou směr Lipsko/Berlin, hned za stanici rozkopaný. Buduji se nové mosty nad tratí do depa a směr Chemnitz. Stanice Zossen, jižně od Berlína, je také v totální přestavbě a průjezd je jen jednokolejný. Dále po trati je stanice Blankenfelde (Teltow-Fläming), némlich to samé. Ovšem s tím rozdílem, že se jedná o stanici z niž se oodbočuje na Berlínský železniční okruh. Do budoucna z ní bude umožněna jízda,pro vlaky IC a EC, v přímém směru na Berlin (Südkreuz) a Berlin Hbf. Dosud musí všechny os. vlaky zajížďkou přes abzw. Genhagener Heide a spojkou, které se říká prasečí ucho.
Njn, Němci při té své drážní byrokracii (větší než u nás) by to nejspíš asi ani nedovedli opravit za provozu, či spíše by to bylo strašně komplikované. Tím ale neříkám, že by výluka byla špatným postupem.
Ano Němci mají dostatek odklonových tras, aby mohli zavřít vyloučenou trať úplně! Stále nemáme zadrátované Praha – Všetaty a chceme rekonstruovat Nelahozevské tunely…..
A to si fakt Marceli myslíte, že zadrátováním jednokolejky do Všetat se vyřeší problém omezení při rekonstrukci nelahozevských tunelů???
Kdyby se k tomu přidala druhá kolej a zlepšily parametry… Ale to my radši něco pošleme objíždět částečnou jednokolejkou přes Cheb a zbytku řekneme, že nelze. A tuto státní dopravní politiku pak svedeme na vybrané úředníky, aktivisty apod.
V rámci příměstské dopravy se bude okolo Neratovic částečně zdvoukolejňovat.
U nás se stejnou dobuz drbeme s jedním úsekem na vysočisnké magistrále.
Tak ale Nemci nalejú celkovo do rekonštrukcie 50 miliárd eur. Koľko tam dáva Česko?
Tady nejde úplně o množství financí, ale o logiku plánování. Když budu dělat jeden dlouhý úsek, lépe se plánuje náhradní doprava, časově to může být kratší výluka, dá se předpokládat i úspora z rozsahu. U nás opravujeme také, ale jsou tratě, kde už 10 let zavíráme postupně na 3-4 měsíce vždy nějakých 10 -15 km. Trať 160 by mohla vyprávět… Ostatně letos byl plán na 4 měsíce trvající výluku Plasy – Mladotice od března do června. Vlakem 10 minut, autobusem 25. Plzeňský kraj požádal, aby výluka začala dříve a kvůli turistické sezóně nezasahovala do června… No tak jim jí dali… Číst vice »
Tahle trať se salámovou metodou vylepšuje už 10 let. A cestující to vyhání z vlaku. Přitom efekt oprav je zachovaný stav – 2 hodiny se Plzeň-Žatec jezdí už od mého mládí v 80 letech. Jen ty vlaky jsou už lepší, zato kratší.
Já to vím. Přijde mi to jako odstrašující příklad rekonstrukcí na české železnici. Celá ta trať má 107 km a po 10 letech vylepšování je výsledek nula.
Jediná výhoda je, že místo dvou rychlíků za den jich teď jezdí 7 denně. Když teda jezdí…
50 miliard Euro je ale pro celé Německo a na čtyři roky, nikoliv jen na tuto konkrétní trať.
Ale zavedla se rychlost 160 km/h 🙂
Na asi 1,8 km úseku 🙂