regio-vlak

Největší německá výluka v historii. Na devět měsíců uzavřou koridor mezi Berlínem a Hamburkem

Železniční stanice Wittenberge na trati Berlín - Hamburk. Foto: Deutsche BahnŽelezniční stanice Wittenberge na trati Berlín - Hamburk. Foto: Deutsche Bahn

Dálkové vlaky pojedou mezi největšími německými městy o 45 minut déle.

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xyz

Z hlediska objemu prací to možná největší bude, i když z hlediska délky uzavírky (přestože dvoukolejka) by hodně mohla konkurovat trať Elsterwerda – Wünsdorf-Waldstadt, zavřená od 8/2016 do 12/2017 (mmch. rovněž na trase EC z Prahy směr Hamburk).

A z hlediska délky odklonů bylo hodně nepříjemných 34 týdnů v roce 2016 s totálně neprůjezdnou tratí Bamberg – Lichtenfels.

Michal

Za 9 měsíců? No, všichni nejsou jak ČR, kde tyhle práce jdou nulovým tempem. A to nejen u železnice.

Franta Chcípák

Devět měsíců? Tsss… čučkaři! U nás by taková trať vystačila Dobré správě na cela desetiletí.

qwasar

Podobný princip myslím DB aplikovaly už při renovaci jedné z prvních NBS Mannheim – Stuttgart po třiceti letech provozu od jara do podzimu 2020, taky kompletní uzávěra 99km najednou.

Michal Babič

Zajímavé na této trati je, že prošla velkou modernizací v 90. letech na rychlost 160 km/h v rámci programu VDE. Pak byl zrušen projekt Transrapidu a pouhých 5 let po dokončení začala nová modernizace na rychlost 230 km/h. A to včetně přestavby zemního tělesa v úsecích s nestabilním podložím. Kdyby tohle udělala SŽ, tak by se tu všichni vševědoucí diskutéři mohli pominout… Jiná místa byla ale řešena zase až velmi úsporně, např. ve stanicích s nástupišti u koleje s rychlostí vyšší než 200 km/h se bezpečnostní pás jen doplnil zábradlím s prostupy. No a po 20 letech je tu, vcelku… Číst vice »

Franta Chcípák

Kdyby tohle udělala SŽ, je doprava na koridoru i v okolí rozvrácená celá léta a chamraď z České Třebové, Žiliny a Pardubic se bude mezi sebou navzájem ujišťovat, že ty problémy k tomu prostě patří a kromě toho se to tak dělalo vždycky.

Dan

Je k tomu co popisujete prosím někde na internetu nebo v knížkách k přečtení něco víc? Dost by mě zajímal rozsah prací jednotlivých modernizací. Moc děkuji.

Jirka

180 km by nase zlata sz opravovala tak 35 let a ani se neodvazuju odhadovat, kolik rocnich rozpoctu ceske republiky by to stalo 😀

Tomáš Záruba

Tak zase je možná otázka, jak „hluboká“ ta německá oprava bude. U nás se zatím až na výjimky příslušná trať vlastně postavila znovu s výjimkou zemního tělesa. Mimo jiné proto, že měla za sebou cca 100 let minimální údržby, což v tom Německu asi chodívalo jinak.

Josef Pešek

Výměna svršku, stejně jako Würzburg-Fürth před 2 roky. Nic víc. Žádná nová nástupiště, žádná nová elektrizace.

Jan Hašek

Je to tak, že od letošního jizního řádu se aspoň zkrátila cesta mezi Drazdany a BLN ?

Vašek

Njn, Němci při té své drážní byrokracii (větší než u nás) by to nejspíš asi ani nedovedli opravit za provozu, či spíše by to bylo strašně komplikované. Tím ale neříkám, že by výluka byla špatným postupem.

marcel.stancl

Ano Němci mají dostatek odklonových tras, aby mohli zavřít vyloučenou trať úplně! Stále nemáme zadrátované Praha – Všetaty a chceme rekonstruovat Nelahozevské tunely…..

František Plášek

A to si fakt Marceli myslíte, že zadrátováním jednokolejky do Všetat se vyřeší problém omezení při rekonstrukci nelahozevských tunelů???

Geralt

U nás se stejnou dobuz drbeme s jedním úsekem na vysočisnké magistrále.

ICE_Laco

Tak ale Nemci nalejú celkovo do rekonštrukcie 50 miliárd eur. Koľko tam dáva Česko?

MartinS.

Tady nejde úplně o množství financí, ale o logiku plánování. Když budu dělat jeden dlouhý úsek, lépe se plánuje náhradní doprava, časově to může být kratší výluka, dá se předpokládat i úspora z rozsahu. U nás opravujeme také, ale jsou tratě, kde už 10 let zavíráme postupně na 3-4 měsíce vždy nějakých 10 -15 km. Trať 160 by mohla vyprávět… Ostatně letos byl plán na 4 měsíce trvající výluku Plasy – Mladotice od března do června. Vlakem 10 minut, autobusem 25. Plzeňský kraj požádal, aby výluka začala dříve a kvůli turistické sezóně nezasahovala do června… No tak jim jí dali… Číst vice »

Luboš Beneš

Tahle trať se salámovou metodou vylepšuje už 10 let. A cestující to vyhání z vlaku. Přitom efekt oprav je zachovaný stav – 2 hodiny se Plzeň-Žatec jezdí už od mého mládí v 80 letech. Jen ty vlaky jsou už lepší, zato kratší.

Jan Hašek

Ale zavedla se rychlost 160 km/h 🙂
Na asi 1,8 km úseku 🙂