Největší krajský nákup vlaků zakončen. Na jihu Moravy končí éra honeckerů a plecháčů
Elektrická jednotka Moravia. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Kraj si objednal jednotku navíc za své, dorazí do konce měsíce.
Kraj si objednal jednotku navíc za své, dorazí do konce měsíce.
Kvalitní, prostorné a pohodlné vlaky jsou nahrazeny rozhrkanýma hajtrama!
Jaké prostorné a pohodlné vlaky máte na mysli, prosím pěkně? Honeckery? Nebo snad 560? No, u těch druhých bych možná alespoň s tím pohodlné jakž-takž souhlasil. Ale ty ostatní eufemismy mi vskutku nesedí. A na Honeckery ani jeden.
Nekrmte Trolla
Honeckery? Vy jste z alternativní reality?
Ibalgin 👍
Z pohledu cestujícího asi palec nahoru, určitě se jedná o komfortnější cestování. Z pohledu fotografa pláču..zase jedna klasika pryč z českých kolejí 😔.
Až se strojvedoucí naučí ovládat klimatizaci a přizpůsobit jí počasí venku, bude to supr. Jel jsem v pondělí ve 22 h, venku příjemně, ve vlaku jak v lednici.
Akorát že na panterech strojvedoucí klimu neovládá.
Strojvedoucí jsou rádi, že to jede
A klimu obvykle nastavuje průvodčí.
Radši lednice než sauna 🙂
Klímu už můžeme ovládat i ze stanoviště. Ale nevím, jak máme přizpůsobovat teplotu uvnitř, počasí venku, když v oddíle nesedíme. Leda, že bychom každou druhou zastávku, kromě úkonů spojených s odjezdem vlaku, chodili na návštěvu k cestujícím. Řídící jednotka klimatizace nastavuje teplotu v oddíle, v závislosti na teplotě venku, sama dle normy. Také to může být tím, že někdo (velmi často vlakvedoucí) nastavil korekci do mínusu, jelikož ji tam bylo teplo a večer to už nevrátila. To až pak na konečné při průchodu zjistím, že je tam ledárna a nastavím to zpět.
Ve vlaku jak v Lednici ?
Nevíte někdo, jak to teď bude s S9?
Posilové vlaky Břeclav-Hodonín vozí Moravie. Rameno Břeclav-Přerov objednává Zlínský kraj a příští rok tam budou nasazeny třívozáky 640.2 od ČD.
Líbí se mi ten náznak, že kdyby v našem Libereckém kraji nezaspali, mohli mí také 37 elektrických jednotek s dotací.
Jo, ještě nějaké ty dráty tam 😀
A tahali by je prasátkem.
Ten náznak vidíte kde?
Stačí požádat ČD a nějakýho pantera tam klidně vystaví. Akorát toho moc nenajezdí.
Výstavka bude putovní a bude se pravidelně přetahovat 😆.
Ano, klidně mohli mít i více třeba i dieselelektrických nebo diesel hydraulických jednotek. Nechápu, proč se smutkem připomínají, že nemají žádnou elektrifikovánnou trať. V jejich horském kraji bez koridorových tratí se silným nákladním provozem je elektrifikace v podstatě zbytečná. Navíc, dodavatele plynu a nafty zlevnili, jen elektřina je pořád stejně drahá! Ať nakoupí za krajské peníze dostatek Regiopavouku a regiolisek a tak, jako Jihomoravský kraj objednáji jen jejich obsluhu. A bez schválení včetně majitelem s novými jednotkami nebude mít možnost nikdo manipulovat nebo je predisponovavat jinam, Jak to ČD rady dělají!! Zůstanou v kraji.
A také koukám, že pomalu končí éra najbrtů.
Najbrty na vozidlech nepatřících ČD (což Moravie jsou) nikdy nebyly.
“ Bez obrovského úsilí všech našich zaměstnanců a bez velkého know-how Českých drah by bylo splnění příslušných termínů a rozježdění Moravií od Škoda Group po Jihomoravském kraji do června nemožné,“
Až to Arriva převezme, tak s poděkováním nebo s výsměšným pohledem?
V překladu. Dodavatel hromadu věcí odflákl a aby to pak vůbec jezdilo, tak se to muselo nějak dodělat za něj.
Může to odjezdit xx kilometrů na okruhu ale skutečně problémy se projeví v provozu.s kolika typu Masin byly na začátku problémy a teď jsou spolehlivé.
Ještě že to nevychází z ničeho už vyráběnýho. Ale holt schadewerk. Co kus to prototyp.
2. vozová jednotka = ibalgin
4. vozová jednotka = ibalgin rapid
dvě spojené jednotky = ibalgin duo effect
Čtyřvozovka spíš Ibalgin forte, ne…?
Druhá vozová jednotka = ibalgin
Čtrvtá vozová jednotka = ibalgin rapid.
Ach jo.
Jinak čtyřvozovka přijede rychleji než 2vz? Nebo proč je 4vz „rapid“?
Museli jsme to nějak odlišit. Když někdo řekne Ibalgin 2. Tak tím myslí 550.002 a ne 530.002. Ten má volací znak Rapid 2. Zatím jsme se opravdu nenaučili všech 37 odrůd.
No já si myslím, že practicus měl na mysli dvojvozovku, čtyřvozovku a dvě spojené jednotky. Neměl na mysli konkrétní inventární čísla (xxx.002 vs. xxx.004).
Jen mu to nějak nevyšlo s tou tečkou 😉 .
Však já také neměl na mysli konkrétní inventární čísla a dvě spojené jednotky už vůbec ne. Jen rozdíl mezi Ibalginem a Rapidem.
Dělají z Brna moravskou „metropoli“, chtějí dostat víc lidí do vlaků a koupí jednopodlažní čtyřvozovou jednotku? V tý rovnici je něco špatně.
Pri intervalech linek, na ktery je to nasazovano, kapacita staci.
Pane S., zase bez schvaleni…
Jojo. Je to tak. Nejen nové jednotky a tím kvalita či kultura svezení.
Ale i JŘ je důležitý. Tedy i četnost spojů. Prostě nabídka.
Za mě palec nahoru pro Jihomoravský kraj. 👍👍👍
Čtyřvozový ibalgin krásně odveze se svou kapacitou většinu spojů a ve špičkách ho posílí ještě krátkým. Zatím se mi nestalo, že bych jel přeplněným ibalginem.
Ano, teď. Ale na jak dlouho se ty vlaky nakupovaly – +-30 let? Pokud by se s nima povedlo to stejný co dokázal RegioJet na Komárnu, a předpoklady okolo Brna mají ještě větší potenciál, tak pak co – lidi se uskromní a zmáčknou? Nebo jsou to jen prohlášení a pevně se doufá, že lidi zůstanou v autech?
Brno je historicky moravskou metropolí, díky totalitnímu režimu bylo ze zemského hlavního města degradováno na krajské město a přes sliby Federálního shromáždění roku 1990, tato skutečnost nebyla dosud napravena.
Píše se kvůli, ne díky – ledaže by vám to nějak zvlášť vyhovovalo, že se tak stalo. Zbytek bez komentáře.
Aby Brno mohlo být zemským hlavním městem, tak by nejdřív muselo být obnoveno zemské správní členění.
Ledaže by bylo povýšeno na hlavní město země Jihomoravské :-).
Morava není samostatný stát ani územní jednotka, tzn. nemá být čeho metropolí.
Resp. leda tak v historickém kontextu, který ale není nynějším územním rozdělením dotčen.
Posledně tu jeden ocas tvrdil, že kraj o dotaci přišel a jednotky se prodávají na Slovensko. Že ze své pozice hlídače na hlavaku to moc dobře ví.. tak se ptám, jak je to?
Co Karel houka jeste na hlavaku?
Pořád, a nejen tam 🙂
Občas je i na Rosickým nádru. 🙂
Tam nejezdím, tak nevím, ale jednou sem ho viděl i na Lesné, kde bych ho fakt nečekal 🙂
Tak on toho má viac, občas šaliny, občas popeláři…
Keby neboli tak preplnené… – až také zvýšenie komfortu pri tej preplnenosti to nie je.
Akože staré súpravy boli prázdné?
Nebo vokolika?
Hlavně si kraj chtěl uvolnit ruce a mít možnost volby.ČD by nabídly z dotace taky regiopantery, ale jiní dopravci by asi měli dál problém. A takhle se bude soutěžit jen dodávka pracovních sil a větší konkurence může zajímavě zahýbat s trhem.
A ti jiní dopravci by měli problém s čím. Jakože Stadler nebo Pesa jsou výrazně horší než výrobek ŠT ?
Takhle kraj shání jen pracovní agenturu.
Tak zavodit nizsi cenou prace svych zamestnancu. Fajn. Ale nestezujte si, ze jsme levna montovna
Neplatí se za vozidla. To bude dost velká úspora. A dotace bude využita krajem, ne dopravcem.
To už si JmK mohl založit svého dopravce, když si chce hrát na stát ve státě.
Vážně nechcou ty Bymka opravit, aby mohly jezdit jako posily na expresech místo béček?
Zkoušeli. Nedopadlo.
Nevím za co mínus, je to pravda, Bymáky jsou shnilé, nečekalo se to, ale je to tak…
Ví vůbec JMK, že existuje nějaká S6? Tam se v létě nedá cestovat a zlepšení v nedohlednu.
Včera, když všechno stálo, S6 jela? 🙂
Tedy ne všechno předtím, ale jela.
Ale klima by se hodila, votem žádná.
Ten otazník tam nepatří….
No a co? Vlaky do Osvětimi taky jezdily za každého počasí.
Dost blbý komentář!
Pouhý jednorázový černý humor. Na druhou stranu, úroveň cestování na S6 je zločin proti lidskosti, takže to ani není zas tak od věci.
Ten cerny jednorazovy humor se Vam ovsem nepovedl.
Souhlasím, nepovedl se stejně jako předstírání JMK, že ho ta trať nějak zajímá.
Možná by to chtělo něco nastudovat z historie a pak srovnávat.
Nezájem JMK a bezohlednost ČD nepotřebuji studovat.
Po S6?
Ano trať 340
Hodila? Wi-Fi by se hodila, klimatizace je NUTNOST. Pokud není JMK ochoten objednat nějaké normální vlaky, měl by aspoň zlevnit jízdné.
Tady si to někdo představuje jako Hurvínek válku. JMK objednal vlaky před cca deseti lety, kdy se jelo jen na cenu. Za rok bude soutěž nová, uvídíme, co z ní vzejde. Nicméně až se SŽ rozhodne pro elektrifikaci, pro kterou se sice už rozhodla, ale výhled tak na 2030, tak kraj vypíše soutěž na moderní elektrické jednotky. Ale dokud tam nebudou dráty, tak vám tam holt žádné nové komfortní nepřijedou.
2030? Vždyť je polovina 2023. Tohle Vám přijde normální? To se už dieselové jednotky nevyrábí nebo co? Navíc u toho žumpojetu bdmtee o pohon vůbec nejde, ty se můžou vyměnit kdykoliv.
Mně to přijde normální. V roce 2023 nikdo nepořídí nové dieselové jednotky na max 5 let provozu (po dodání cca 2025 do 2029)
To je fakt, proto se teď vyrábí 76 regiofoxů.
Možná je diesel už v pasé, ale my nejsem Švýcarsko. Tady je hromada tratí, co dráty nemá a nikdy mít ani nebude. Navíc, jak jsem řekl, u bdmtee je absolutně jedno, jaká lokomotiva to táhne. Ty tam už dávno nemají co dělat.
No, kraj právě sem (a do Zastávky) uvažoval o hubridních jednotkách. Ale to bylo před Covidem a válkou. Dnes je finanční situace jiná a tento plán nějak zapadl.
Na druhou stranu, je-li pravda, že kraj po elektrifikaci bude požadovat na S61 od nového dopravce, který má snad být stejný na S6, S61 a R56, elektrické jednotky o kapacitě 810, tedy něco, co nikdo v Evropě nevyrábí a nejspíš ani v dohledné době vyrábět nebude, pak těch nabídek asi kraj moc nedostane. Pokud tedy vůbec nějaké za těchto okolností dostane LOL
Proč pořád po elektrifikaci? Kdyby už začala, OK. Ona vlastně měla původně začít už tento rok, což se pochopitelně nestalo a ještě dlouho nestane. Rozhodně to nebude hotové v tomto desetiletí. To tu do té doby budou jezdit ty samé soupravy? To se dřív rozpadnou než ta elektrifikace bude hotová.
Protože do elektrifikace do té trati nikdo investovat nebude a to se týká jak infrastruktury, tak i vozidel. Jako člověk, který se o veřejnou dopravu zjevně zajímá, byste to mohl chápat.
Ano, to vím a to mě právě na tom se*e. Nebo Vám snad přijde normální jezdit takovými šroty do/z Brna? Nepožaduji žádný pětihvězdičkový hotel, ale aspoň něco na úrovni, což vlak jedoucí z A do B déle než hodinu bez klimatizace, rozhodně NENÍ. A jak už jsem řekl, vyměnit bdmtee můžou kdykoliv. Tam o pohon vůbec nejde.
A za copak by to měli vyměnit ?
Za co? To je mně upřímně jedno. Hlavně by to mělo být něco, co má místenky a klimatizaci.
Tak jezděte 106. Tam máte nové klimatizované Setry od ICOMu. Tedy, pokud vůbec přijedou, protože ICOM, který holt nemá na zaplacení českých řidičů a ti ukrajinští už jaksi docházejí LOL
Bohužel nemám to štěstí a nežiju v Moravském Písku. Sice díra, ale mají se tam milionkrát líp, jelikož jsou na koridoru.
Aspoň nelži. Na Slavkovsku a Kyjovsku jezdí všechno.
A proto od svého kolegy z Kyjova slýchám, kolikrát mu od března autobus do Brna nepřijel? A nemyslím, že kolega je ten, kdo lže.
stát se mohlo.
Pokud bz mluvil o časté záležitosti, tak kolega opravdu lže.
Jednorázový výpadek samozřejmě přijít mohl, byly nehody, kongesce… Ale vypraveno bylo všechno.
Kolega tvrdí něco jiného. Do Brna jezdí jednou až dvakrát týdně a zhruba každou třetí cestu si musí hledat jiný způsob dopravy. Zdůvodnění při výpadku ráno do Brna bylo od Kordisu vždy stejné: nejsou řidiči. Za ČSAD Kyjov tyto problémy kolega neměl. Tudíž vypraveno zdaleka vše nebylo, když je výpadek už ráno z Kyjova, kdy se to na zácpy, či nehody, těžko svede. Navíc, i Kordis to kolegovi přiznal.
Budou mi chybět, člověk si na dveřích vylil vztek, krom léta pohodlná jízda..
Ibalginy jsou v některých směrech krokem dozadu, v pohodlnosti sedaček, rychlost otevírání dveří(bez úmorného pískání)a 99,9% šance že člověk těmi dveřmi i vystoupí a nebude muset utíkat k jiným..
jasný, záchod je tam odpornej, nejsou bohužel nízkopodlažní a chybí klima..ale příjde mi to pořád jako jeden z těch lepších vozů
Jedny z těch lepších? To nemyslíte vážně, že ne? Jediné, co na nich bylo dobré, byl podvozek. S tím by se dalo pracovat i na rychlíky nebo expresy, kdyby se na ně udělala vhodná modernizace Honeckerů. Ale ta se měla udělat tak před patnácti lety. Dnes už je na to pozdě. Jinak ale všechno ostatní, od dveří, přes sedačky až po záchod, na nich bylo k zlosti a ne nadarmo se jim přezdívalo Honerckerova pomsta. Byly to rozhodně jedny z nejméně oblíbených vozů na české železnici a brečet za nimi bude opravdu málokdo.
Proc se tu maze muj komentar: Jeste poslat CD do haje???
Myslim si, ze CD jsou v pasti, rychliky Regio, vlaky IDS JMK, hmmm hezky to vedou
A co je špatné na provozu ČD? Většina neodjetí/zpoždění vlaků není vinou ČD. Navíc ČD, jako velký dopravce v místě, má vždy dost záložních lidí, aby odjeli spoj.
Aspoň v JMK.
A kde berete tu jistotu, že ČD nebudou provozovat ty vlaky v JMK i nadále? Klidně soutěž můžou vyhrát, pokud se přihlásí.
Celý JMK by tím utrpěl….
Jinak co bude s Pantery ČD, které tam do teď byly?
Slyšel jsem něco o tom, že se z nich má stát putovní výstavka ČD a mají jít tam, kam mají později přijít noví panteři, zůstat tam do jejich dodání a poté se přesunou zase jinam. První zastávka má být prý na Vysočině. Ale nemám to stoprocentně ověřeno. Je to z agentury JPP. Tak mě nechytejte za slovo, kdyby se mé zdroje mýlili 😉
A neměly spíš do háje poslat ČD kraj? Minule ve vř to nikdo jiný jezdit nechtěl a ČD přesto přistoupily na podmínky kraje. Teď zase zachraňoval ČD JMK tím, že nasadily alespoň starší vozy namísto nedodaných ibalginů krajem, který je sliboval už od prosince.
vozy? ten hnuj? my jsme se tomu v ceskych budejicich smaly
Taky nemuselo jezdit nic. Co je podle Vás lepší volba?
Taky za to dostaly zaplaceno. A to vyhrožování stávkou kvůli režijkám jim taky moc nepomohlo.
To „zachraňování“ proběhlo v souladu se smlouvou, u které byly vymezeny možnosti jejího prodloužení ze strany kraje.
„Konec honeckerů“, to se moc hezky čte.
A kde vlastně ještě ty hrůzy jezdí? Hradecko, Kolín-Třebová a Břeclav-Přerov ještě někde?
Dneska třeba 5 kousků na rychlíku Svitava (R868 a R873)
Lepší než pelech na 140 co tam jezdil na náhradních soupravách doteď a nestíhal jízdní řád.
Eso, které ty bymáky táhlo, taky může pouze 140
A kdo říká že musí tu náhradní soupravu táhnout zrovna eso s max 140?
Ani s 380 by to nebylo lepší.
Ono jaksi nestačí mít v obdélníčku napsáno „160“, aby ten vlak mohl touto rychlostí jezdit.
Aneb rozdíl mezi „podmínkou nutnou“ a „podmínkou postačující“.
Ústecko.
V ústeckém kraji jezdí běžně na lince U3 a U32, někdy i na U1, ale to je spíše v případě vyřazení jednoho Pantera
Praha-Vrané-Čerčany v soboty
Bohužel se asi objeví jiném depu.
Sorry za blbou poznámku, ale mě rozsekalo, že barevné schema zahrnuje i prkýnko od záchodu XD
No proto Ibalgin … je to nesmyslně růžový … i kolem umyvadla …
Ovšem na webu IDSJMK je jich v seznamu ještě nějakých 17 jako nedodaných, přičemž některé z těchto už sem fyzicky viděl (i když nevím jestli v provozu nebo jen někde odstavené), takže buď se zakončením myslí něco jiného než dodání poslední jednotky, nebo to má IDSJMK neaktuální 🙂
Seznam je neaktuální.
Na webu IDSJMK je v seznamu „dodáno“ už u všech kromě Frankovky (026)
Asi jste měl na mysli 027 Merlot. Ještě jsem na vlaku s cestujícími neviděl 017 Sauvignon. V Majlontě jsem ji ale viděl.
Nene, Erilon to byl 🙂
Ok, když sem psal ten komentář tak to tam ještě takto nebylo 😉
Takže jich bude 38?
6 + 31
No, ale ve článku se píše, že se bude dodávat ještě jedna, která není součástí dotace. Je to tedy 38. nebo 37. a už je tam zahrnutá. Eher ne filosofische Frage
Také mi to z textu není jasné. Ovšem si myslím, že už je zahrnuta.
a důvod?
Velmi kultivovany prispevek
„Kraj dnes v Adamově celý projekt slavnostně zakončit.“
Malý překlep 🙂
V tomto pripade plati – jsme radi, ze aspon nekdy neco…
(Sam s tim nesouhlasim)
Ano a ze dne na den začnou všechny vlaky jezdit včas a nastane všeobecný blahobyt, protože díky ušetřeným penězům za předražené vlaky ČD budou každému létat pečení holubi do úst…
Penále za zpožděné dodání nic?
Vyšší moc, covid, válka, dodavatelsko-odběratelské vztahy.. 😀
Baťa měl taky výmluvu, proč tu štreku nedostavěl.
Asi bychom byli raději, kdyby ta zatracená patálie nezačala ani tehdy ani nedávno.
Pšššt, nebo ješte kraj bude platit Škodovce 😉
Však už platí. Ta jednotka navíc je za peníze kraje. Čekal bych, že bude za peníze Škodovky.
Dokud je všechny oficiálně nepřevezme, tak asi nemůže nic.
Ale může…
Ti co na to dali mínusy – můžou dávat pokuty už v průběhu, viz. Jihlava s trolejbusy.
Není důvod, aby nemohli nic.
Já jsem teda jen inženýr přes hnůj :-), ale nejsem si jistý, že JMK může dávat pokutu Škodovce za Ibalginy na základě smlouvy Jihlavy na dodávku trolejbusů.
Švýcarské SBB měli objednané jednotky Bombardier Twindexx. Výrobce měl sakra zpoždění s dodáním. SBB ještě neměli žádnou jednotku převzatou a už věděli, že jako penále dostanou dvě navíc.
Záleží, co tam bylo napsáno ve smlouvě.Kraj pokud vím řekl, že o penále bude s dodavatelem jednat poté co všechny jednotky ke konkrétnímu datu převezme, protože to penále ve smlouvě co jsem četl je logicky spočítáno jako odchylka mezi smluvním a skutečným termínem dodání každého konkrétního kusu individuálně.Takže uvidíme, co vyhádají ….
Tak kde je ten kolega co tady tvrdil, že EU stopla dotace a vlaky nebudou? 🤔
Ten už bude držet ústa 🙂
Nestopla ale „vypla“
A co teprve až „vypnou“ dotace do železnice jako takové, protože SŽ/ČD/stát nemá prachy, a ta zůstane jen tam, kde si na sebe sama vydělá? Nebo až cestující budou jezdit namačkaní na stojáka ve „vagónku“ bez sedadel, a platit 8-10 Kč/km? Nebo až „pasažérské“ ČD budou muset rozprodat všechna svá zánovní vozidla a budou jezdit se starými ypsilony, aby umořily své dluhy?
Ale jo, všichni si ho tu pamatujeme, ač ne zrovna v pozitivním smyslu, ale on zřejmě svůj záměr nas…štvat co nejvíc „vlakofilů“ splnil. I tento komentář přispívá k tomu, že mu ten troling vyšel 🙂
Ach ta zlá EU!
Vážně by mě zajímalo, jak bychom tu jezdili bez dotací na opravy tratí, silnic, nové stavby, nová vozidla. Byl by to skanzen T3, Karos, béček anebo by VHD dopadla jak někde na Balkáně, kde jsou jízdní řády jak noty na buben (tam kde doprava ještě zůstala)?
Mezikrajské busy v komerční režii… Ale těžko říct, zda by bylo tolik rozhleden v nížinách a tak.
Všetečná otázka: Od kterého roku se to má překlopit a z příjemce se stane plátce?
Něco kolem 2027 +/-.
Respektive spíše na konce tohoto desetiletí.
Ne nutně. Něco tam také odvádíme. Takže buď by nezbylo na rozmařilosti typu „lákadel“, anebo by nefungoval systém veřejné dopravy (jenž místy funguje ztěžka i tak, někde i vlivem současné větší záliby v autech).
Myslím, že to není vázáno rokem ale ekonomickou vyspělostí země.
Předpokládám, že stejně jako v jiných krajích, protože tu dotaci vyčerpal skoro celou Jihomoravský kraj, pak zbylo je na 2 panter pro Ostravu. Zbylých 108 panteru a foxy ČD kupují na dluh.
Zlá nebo hodná … těžko říct. Jednomu peníze bere aby je jinému dala. Nic víc nic míň.
Máte někdo info, jestli se něco hromadně plánuje s uvolněnými Honeckery – přesunutí, likvidace, prodej…? Nebo se to prostě nechá tak nějak osudu?
Prachmaticky: Do Plzně s nimi, kovový háj, ať kladivo pracuje na 110 % a jaro nevidět!
Čili: Ideálně přetavit na něco nového, čím dřív, tím líp.
Nechci vám kazit váš sen z roku 2018 ale Bdmtee v Plzni už minimálně rok nejezdí.
přetavit = poslat to do slévnárny, v Plzni jich je několik
Ty podvozky na 200 km/h bych ovšem tak vehementně netavil.
A pod co je vrazit? Mají nalítáno 30-35 roků a adepti na transplantaci tak nějak stojí nad šrotištěm taky.
Zdejší diskutující zřejmě neznají Plzeňskou kapelu Umbrtka, proto tolik mínusů. 😉
Jen stroje zůstanou.
Momentálně jich velké množství čeká na svůj osud ve Veselí nad Moravou.
Můžem být tedy veselí?
Mohou ti starší vesele na nádraží i o holích, aniž by se někdo musel bát že nevyleze schody do kurníku (tak příkré) a tak bude holí hrozit nádražákovi?
Můžeme. Pokud tedy nejezdíš spěšňáky do Bojkovic. Tam k radosti důvod není.
Tam už snad čekají ty staré červené vagony z S6 …Tam přibyly ještě Honeckery ?
Do Ostravy, tam šrot rádi (a plamenné keby o vodíkové budoucnosti).
A to se projevuje konkrétně čím? Nákupem netrakčních push-pull jednotek, aby nemuseli čekat, až se milostivě elektrifikuje podbeskydská magistrála?
Spíš řadou 811.
Tak za současného stavu nedostatku vozů by byly dobrý jako posily navíc teď o prázdninách