Největší krajský nákup vlaků zakončen. Na jihu Moravy končí éra honeckerů a plecháčů

Elektrická jednotka Moravia. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářElektrická jednotka Moravia. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Kraj si objednal jednotku navíc za své, dorazí do konce měsíce.

171 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef Švejk

Kvalitní, prostorné a pohodlné vlaky jsou nahrazeny rozhrkanýma hajtrama!

Petr Novák

Jaké prostorné a pohodlné vlaky máte na mysli, prosím pěkně? Honeckery? Nebo snad 560? No, u těch druhých bych možná alespoň s tím pohodlné jakž-takž souhlasil. Ale ty ostatní eufemismy mi vskutku nesedí. A na Honeckery ani jeden.

Michal

Nekrmte Trolla

Michal

Honeckery? Vy jste z alternativní reality?

Vojtěch

Ibalgin 👍

Tomáš

Z pohledu cestujícího asi palec nahoru, určitě se jedná o komfortnější cestování. Z pohledu fotografa pláču..zase jedna klasika pryč z českých kolejí 😔.

Honza

Až se strojvedoucí naučí ovládat klimatizaci a přizpůsobit jí počasí venku, bude to supr. Jel jsem v pondělí ve 22 h, venku příjemně, ve vlaku jak v lednici.

Nováček

Akorát že na panterech strojvedoucí klimu neovládá.

Tukan

Strojvedoucí jsou rádi, že to jede

vbb

A klimu obvykle nastavuje průvodčí.

Kleist

Radši lednice než sauna 🙂

zwi

Klímu už můžeme ovládat i ze stanoviště. Ale nevím, jak máme přizpůsobovat teplotu uvnitř, počasí venku, když v oddíle nesedíme. Leda, že bychom každou druhou zastávku, kromě úkonů spojených s odjezdem vlaku, chodili na návštěvu k cestujícím. Řídící jednotka klimatizace nastavuje teplotu v oddíle, v závislosti na teplotě venku, sama dle normy. Také to může být tím, že někdo (velmi často vlakvedoucí) nastavil korekci do mínusu, jelikož ji tam bylo teplo a večer to už nevrátila. To až pak na konečné při průchodu zjistím, že je tam ledárna a nastavím to zpět.

vjkm

Ve vlaku jak v Lednici ?

Radekr

Nevíte někdo, jak to teď bude s S9?

Ventura35

Posilové vlaky Břeclav-Hodonín vozí Moravie. Rameno Břeclav-Přerov objednává Zlínský kraj a příští rok tam budou nasazeny třívozáky 640.2 od ČD.

Vít Jůza

Líbí se mi ten náznak, že kdyby v našem Libereckém kraji nezaspali, mohli mí také 37 elektrických jednotek s dotací.

PetrN

Jo, ještě nějaké ty dráty tam 😀

Kernteriér

A tahali by je prasátkem.

PvvS

Stačí požádat ČD a nějakýho pantera tam klidně vystaví. Akorát toho moc nenajezdí.

Kámo

Výstavka bude putovní a bude se pravidelně přetahovat 😆.

Hans

Ano, klidně mohli mít i více třeba i dieselelektrických nebo diesel hydraulických jednotek. Nechápu, proč se smutkem připomínají, že nemají žádnou elektrifikovánnou trať. V jejich horském kraji bez koridorových tratí se silným nákladním provozem je elektrifikace v podstatě zbytečná. Navíc, dodavatele plynu a nafty zlevnili, jen elektřina je pořád stejně drahá! Ať nakoupí za krajské peníze dostatek Regiopavouku a regiolisek a tak, jako Jihomoravský kraj objednáji jen jejich obsluhu. A bez schválení včetně majitelem s novými jednotkami nebude mít možnost nikdo manipulovat nebo je predisponovavat jinam, Jak to ČD rady dělají!! Zůstanou v kraji.

Karel

A také koukám, že pomalu končí éra najbrtů.

VTT

Najbrty na vozidlech nepatřících ČD (což Moravie jsou) nikdy nebyly.

jal

“ Bez obrovského úsilí všech našich zaměstnanců a bez velkého know-how Českých drah by bylo splnění příslušných termínů a rozježdění Moravií od Škoda Group po Jihomoravském kraji do června nemožné,“

Až to Arriva převezme, tak s poděkováním nebo s výsměšným pohledem?

PvvS

V překladu. Dodavatel hromadu věcí odflákl a aby to pak vůbec jezdilo, tak se to muselo nějak dodělat za něj.

Jerys

Může to odjezdit xx kilometrů na okruhu ale skutečně problémy se projeví v provozu.s kolika typu Masin byly na začátku problémy a teď jsou spolehlivé.

PvvS

Ještě že to nevychází z ničeho už vyráběnýho. Ale holt schadewerk. Co kus to prototyp.

practicus

2. vozová jednotka = ibalgin
4. vozová jednotka = ibalgin rapid
dvě spojené jednotky = ibalgin duo effect

Hajnej

Čtyřvozovka spíš Ibalgin forte, ne…?

vbb

Druhá vozová jednotka = ibalgin
Čtrvtá vozová jednotka = ibalgin rapid.
Ach jo.

Jinak čtyřvozovka přijede rychleji než 2vz? Nebo proč je 4vz „rapid“?

zwi

Museli jsme to nějak odlišit. Když někdo řekne Ibalgin 2. Tak tím myslí 550.002 a ne 530.002. Ten má volací znak Rapid 2. Zatím jsme se opravdu nenaučili všech 37 odrůd.

vbb

No já si myslím, že practicus měl na mysli dvojvozovku, čtyřvozovku a dvě spojené jednotky. Neměl na mysli konkrétní inventární čísla (xxx.002 vs. xxx.004).
Jen mu to nějak nevyšlo s tou tečkou 😉 .

zwi

Však já také neměl na mysli konkrétní inventární čísla a dvě spojené jednotky už vůbec ne. Jen rozdíl mezi Ibalginem a Rapidem.

Gajda

Dělají z Brna moravskou „metropoli“, chtějí dostat víc lidí do vlaků a koupí jednopodlažní čtyřvozovou jednotku? V tý rovnici je něco špatně.

Igor Mauricio

Pri intervalech linek, na ktery je to nasazovano, kapacita staci.

Igor Mauricio

Pane S., zase bez schvaleni…

Ic540

Jojo. Je to tak. Nejen nové jednotky a tím kvalita či kultura svezení.
Ale i JŘ je důležitý. Tedy i četnost spojů. Prostě nabídka.

Za mě palec nahoru pro Jihomoravský kraj. 👍👍👍

Tukan

Čtyřvozový ibalgin krásně odveze se svou kapacitou většinu spojů a ve špičkách ho posílí ještě krátkým. Zatím se mi nestalo, že bych jel přeplněným ibalginem.

Gajda

Ano, teď. Ale na jak dlouho se ty vlaky nakupovaly – +-30 let? Pokud by se s nima povedlo to stejný co dokázal RegioJet na Komárnu, a předpoklady okolo Brna mají ještě větší potenciál, tak pak co – lidi se uskromní a zmáčknou? Nebo jsou to jen prohlášení a pevně se doufá, že lidi zůstanou v autech?

Stanislav Domanský

Brno je historicky moravskou metropolí, díky totalitnímu režimu bylo ze zemského hlavního města degradováno na krajské město a přes sliby Federálního shromáždění roku 1990, tato skutečnost nebyla dosud napravena.

Zlámalík

Píše se kvůli, ne díky – ledaže by vám to nějak zvlášť vyhovovalo, že se tak stalo. Zbytek bez komentáře.

vbb

Aby Brno mohlo být zemským hlavním městem, tak by nejdřív muselo být obnoveno zemské správní členění.
Ledaže by bylo povýšeno na hlavní město země Jihomoravské :-).

xyz

Morava není samostatný stát ani územní jednotka, tzn. nemá být čeho metropolí.

Resp. leda tak v historickém kontextu, který ale není nynějším územním rozdělením dotčen.

Rejpal z Brna

Posledně tu jeden ocas tvrdil, že kraj o dotaci přišel a jednotky se prodávají na Slovensko. Že ze své pozice hlídače na hlavaku to moc dobře ví.. tak se ptám, jak je to?

tonda

Co Karel houka jeste na hlavaku?

Ondra

Pořád, a nejen tam 🙂

X 1

Občas je i na Rosickým nádru. 🙂

Ondra

Tam nejezdím, tak nevím, ale jednou sem ho viděl i na Lesné, kde bych ho fakt nečekal 🙂

JKan

Tak on toho má viac, občas šaliny, občas popeláři…

Samo P

Keby neboli tak preplnené… – až také zvýšenie komfortu pri tej preplnenosti to nie je.

svojsin

Akože staré súpravy boli prázdné?
Nebo vokolika?

PvvS

Hlavně si kraj chtěl uvolnit ruce a mít možnost volby.ČD by nabídly z dotace taky regiopantery, ale jiní dopravci by asi měli dál problém. A takhle se bude soutěžit jen dodávka pracovních sil a větší konkurence může zajímavě zahýbat s trhem.

***** Petr

A ti jiní dopravci by měli problém s čím. Jakože Stadler nebo Pesa jsou výrazně horší než výrobek ŠT ?

PvvS

Takhle kraj shání jen pracovní agenturu.

Gwann

Tak zavodit nizsi cenou prace svych zamestnancu. Fajn. Ale nestezujte si, ze jsme levna montovna

PvvS

Neplatí se za vozidla. To bude dost velká úspora. A dotace bude využita krajem, ne dopravcem.

Dos22

To už si JmK mohl založit svého dopravce, když si chce hrát na stát ve státě.

Tukan

Vážně nechcou ty Bymka opravit, aby mohly jezdit jako posily na expresech místo béček?

Juraj

Zkoušeli. Nedopadlo.

Kamil Novotný

Nevím za co mínus, je to pravda, Bymáky jsou shnilé, nečekalo se to, ale je to tak…

Michal

Ví vůbec JMK, že existuje nějaká S6? Tam se v létě nedá cestovat a zlepšení v nedohlednu.

svojsin

Včera, když všechno stálo, S6 jela? 🙂
Tedy ne všechno předtím, ale jela.
Ale klima by se hodila, votem žádná.

svojsin

Ten otazník tam nepatří….

Michal

No a co? Vlaky do Osvětimi taky jezdily za každého počasí.

Karl vB.

Dost blbý komentář!

Michal

Pouhý jednorázový černý humor. Na druhou stranu, úroveň cestování na S6 je zločin proti lidskosti, takže to ani není zas tak od věci.

Igor Mauricio

Ten cerny jednorazovy humor se Vam ovsem nepovedl.

Michal

Souhlasím, nepovedl se stejně jako předstírání JMK, že ho ta trať nějak zajímá.

Tomáš

Možná by to chtělo něco nastudovat z historie a pak srovnávat.

Michal

Nezájem JMK a bezohlednost ČD nepotřebuji studovat.

Kernteriér

Po S6?

Michal

Ano trať 340

Michal

Hodila? Wi-Fi by se hodila, klimatizace je NUTNOST. Pokud není JMK ochoten objednat nějaké normální vlaky, měl by aspoň zlevnit jízdné.

Hoermalmeister

Tady si to někdo představuje jako Hurvínek válku. JMK objednal vlaky před cca deseti lety, kdy se jelo jen na cenu. Za rok bude soutěž nová, uvídíme, co z ní vzejde. Nicméně až se SŽ rozhodne pro elektrifikaci, pro kterou se sice už rozhodla, ale výhled tak na 2030, tak kraj vypíše soutěž na moderní elektrické jednotky. Ale dokud tam nebudou dráty, tak vám tam holt žádné nové komfortní nepřijedou.

Michal

2030? Vždyť je polovina 2023. Tohle Vám přijde normální? To se už dieselové jednotky nevyrábí nebo co? Navíc u toho žumpojetu bdmtee o pohon vůbec nejde, ty se můžou vyměnit kdykoliv.

Litovel

Mně to přijde normální. V roce 2023 nikdo nepořídí nové dieselové jednotky na max 5 let provozu (po dodání cca 2025 do 2029)

Leštění

To je fakt, proto se teď vyrábí 76 regiofoxů.

Michal

Možná je diesel už v pasé, ale my nejsem Švýcarsko. Tady je hromada tratí, co dráty nemá a nikdy mít ani nebude. Navíc, jak jsem řekl, u bdmtee je absolutně jedno, jaká lokomotiva to táhne. Ty tam už dávno nemají co dělat.

Petr Novák

No, kraj právě sem (a do Zastávky) uvažoval o hubridních jednotkách. Ale to bylo před Covidem a válkou. Dnes je finanční situace jiná a tento plán nějak zapadl.
Na druhou stranu, je-li pravda, že kraj po elektrifikaci bude požadovat na S61 od nového dopravce, který má snad být stejný na S6, S61 a R56, elektrické jednotky o kapacitě 810, tedy něco, co nikdo v Evropě nevyrábí a nejspíš ani v dohledné době vyrábět nebude, pak těch nabídek asi kraj moc nedostane. Pokud tedy vůbec nějaké za těchto okolností dostane LOL

Michal

Proč pořád po elektrifikaci? Kdyby už začala, OK. Ona vlastně měla původně začít už tento rok, což se pochopitelně nestalo a ještě dlouho nestane. Rozhodně to nebude hotové v tomto desetiletí. To tu do té doby budou jezdit ty samé soupravy? To se dřív rozpadnou než ta elektrifikace bude hotová.

Petr Novák

Protože do elektrifikace do té trati nikdo investovat nebude a to se týká jak infrastruktury, tak i vozidel. Jako člověk, který se o veřejnou dopravu zjevně zajímá, byste to mohl chápat.

Michal

Ano, to vím a to mě právě na tom se*e. Nebo Vám snad přijde normální jezdit takovými šroty do/z Brna? Nepožaduji žádný pětihvězdičkový hotel, ale aspoň něco na úrovni, což vlak jedoucí z A do B déle než hodinu bez klimatizace, rozhodně NENÍ. A jak už jsem řekl, vyměnit bdmtee můžou kdykoliv. Tam o pohon vůbec nejde.

PvvS

A za copak by to měli vyměnit ?

Michal

Za co? To je mně upřímně jedno. Hlavně by to mělo být něco, co má místenky a klimatizaci.

Petr Novák

Tak jezděte 106. Tam máte nové klimatizované Setry od ICOMu. Tedy, pokud vůbec přijedou, protože ICOM, který holt nemá na zaplacení českých řidičů a ti ukrajinští už jaksi docházejí LOL

Michal

Bohužel nemám to štěstí a nežiju v Moravském Písku. Sice díra, ale mají se tam milionkrát líp, jelikož jsou na koridoru.

Kernteriér

Aspoň nelži. Na Slavkovsku a Kyjovsku jezdí všechno.

Petr Novák

A proto od svého kolegy z Kyjova slýchám, kolikrát mu od března autobus do Brna nepřijel? A nemyslím, že kolega je ten, kdo lže.

svojsin

stát se mohlo.
Pokud bz mluvil o časté záležitosti, tak kolega opravdu lže.

Kernteriér

Jednorázový výpadek samozřejmě přijít mohl, byly nehody, kongesce… Ale vypraveno bylo všechno.

Petr Novák

Kolega tvrdí něco jiného. Do Brna jezdí jednou až dvakrát týdně a zhruba každou třetí cestu si musí hledat jiný způsob dopravy. Zdůvodnění při výpadku ráno do Brna bylo od Kordisu vždy stejné: nejsou řidiči. Za ČSAD Kyjov tyto problémy kolega neměl. Tudíž vypraveno zdaleka vše nebylo, když je výpadek už ráno z Kyjova, kdy se to na zácpy, či nehody, těžko svede. Navíc, i Kordis to kolegovi přiznal.

Gregyros

Budou mi chybět, člověk si na dveřích vylil vztek, krom léta pohodlná jízda..

Ibalginy jsou v některých směrech krokem dozadu, v pohodlnosti sedaček, rychlost otevírání dveří(bez úmorného pískání)a 99,9% šance že člověk těmi dveřmi i vystoupí a nebude muset utíkat k jiným..

jasný, záchod je tam odpornej, nejsou bohužel nízkopodlažní a chybí klima..ale příjde mi to pořád jako jeden z těch lepších vozů

Petr Novák

Jedny z těch lepších? To nemyslíte vážně, že ne? Jediné, co na nich bylo dobré, byl podvozek. S tím by se dalo pracovat i na rychlíky nebo expresy, kdyby se na ně udělala vhodná modernizace Honeckerů. Ale ta se měla udělat tak před patnácti lety. Dnes už je na to pozdě. Jinak ale všechno ostatní, od dveří, přes sedačky až po záchod, na nich bylo k zlosti a ne nadarmo se jim přezdívalo Honerckerova pomsta. Byly to rozhodně jedny z nejméně oblíbených vozů na české železnici a brečet za nimi bude opravdu málokdo.

tonda

Proc se tu maze muj komentar: Jeste poslat CD do haje???
Myslim si, ze CD jsou v pasti, rychliky Regio, vlaky IDS JMK, hmmm hezky to vedou

Vendelín

A co je špatné na provozu ČD? Většina neodjetí/zpoždění vlaků není vinou ČD. Navíc ČD, jako velký dopravce v místě, má vždy dost záložních lidí, aby odjeli spoj.

Aspoň v JMK.

Honza

A kde berete tu jistotu, že ČD nebudou provozovat ty vlaky v JMK i nadále? Klidně soutěž můžou vyhrát, pokud se přihlásí.

Lojza

Celý JMK by tím utrpěl….
Jinak co bude s Pantery ČD, které tam do teď byly?

Petr Novák

Slyšel jsem něco o tom, že se z nich má stát putovní výstavka ČD a mají jít tam, kam mají později přijít noví panteři, zůstat tam do jejich dodání a poté se přesunou zase jinam. První zastávka má být prý na Vysočině. Ale nemám to stoprocentně ověřeno. Je to z agentury JPP. Tak mě nechytejte za slovo, kdyby se mé zdroje mýlili 😉

Erik85

A neměly spíš do háje poslat ČD kraj? Minule ve vř to nikdo jiný jezdit nechtěl a ČD přesto přistoupily na podmínky kraje. Teď zase zachraňoval ČD JMK tím, že nasadily alespoň starší vozy namísto nedodaných ibalginů krajem, který je sliboval už od prosince.

tonda

vozy? ten hnuj? my jsme se tomu v ceskych budejicich smaly

zwi

Taky nemuselo jezdit nic. Co je podle Vás lepší volba?

PvvS

Taky za to dostaly zaplaceno. A to vyhrožování stávkou kvůli režijkám jim taky moc nepomohlo.

xyz

To „zachraňování“ proběhlo v souladu se smlouvou, u které byly vymezeny možnosti jejího prodloužení ze strany kraje.

svojsin

„Konec honeckerů“, to se moc hezky čte.

Leštění

A kde vlastně ještě ty hrůzy jezdí? Hradecko, Kolín-Třebová a Břeclav-Přerov ještě někde?

Berhof

Dneska třeba 5 kousků na rychlíku Svitava (R868 a R873)

User

Lepší než pelech na 140 co tam jezdil na náhradních soupravách doteď a nestíhal jízdní řád.

Michal²

Eso, které ty bymáky táhlo, taky může pouze 140

User

A kdo říká že musí tu náhradní soupravu táhnout zrovna eso s max 140?

vbb

Ani s 380 by to nebylo lepší.
Ono jaksi nestačí mít v obdélníčku napsáno „160“, aby ten vlak mohl touto rychlostí jezdit.
Aneb rozdíl mezi „podmínkou nutnou“ a „podmínkou postačující“.

oce

Ústecko.

Miroslav

V ústeckém kraji jezdí běžně na lince U3 a U32, někdy i na U1, ale to je spíše v případě vyřazení jednoho Pantera

Desura

Praha-Vrané-Čerčany v soboty

Rudolf Tuček

Bohužel se asi objeví jiném depu.

bvovka

Sorry za blbou poznámku, ale mě rozsekalo, že barevné schema zahrnuje i prkýnko od záchodu XD

gringoAD

No proto Ibalgin … je to nesmyslně růžový … i kolem umyvadla …

Ondra

Ovšem na webu IDSJMK je jich v seznamu ještě nějakých 17 jako nedodaných, přičemž některé z těchto už sem fyzicky viděl (i když nevím jestli v provozu nebo jen někde odstavené), takže buď se zakončením myslí něco jiného než dodání poslední jednotky, nebo to má IDSJMK neaktuální 🙂

Kernteriér

Seznam je neaktuální.

m3k

Na webu IDSJMK je v seznamu „dodáno“ už u všech kromě Frankovky (026)

zwi

Asi jste měl na mysli 027 Merlot. Ještě jsem na vlaku s cestujícími neviděl 017 Sauvignon. V Majlontě jsem ji ale viděl.

Ondra

Nene, Erilon to byl 🙂

Ondra

Ok, když sem psal ten komentář tak to tam ještě takto nebylo 😉

Avlaky

Takže jich bude 38?

Leštění

6 + 31

Hoermalmeister

No, ale ve článku se píše, že se bude dodávat ještě jedna, která není součástí dotace. Je to tedy 38. nebo 37. a už je tam zahrnutá. Eher ne filosofische Frage

zwi

Také mi to z textu není jasné. Ovšem si myslím, že už je zahrnuta.

DR 01 518

a důvod?

Gwann

Velmi kultivovany prispevek

Miroslav

„Kraj dnes v Adamově celý projekt slavnostně zakončit.“
Malý překlep 🙂

Igor Mauricio

V tomto pripade plati – jsme radi, ze aspon nekdy neco…

(Sam s tim nesouhlasim)

XP3

Ano a ze dne na den začnou všechny vlaky jezdit včas a nastane všeobecný blahobyt, protože díky ušetřeným penězům za předražené vlaky ČD budou každému létat pečení holubi do úst…

melm

Penále za zpožděné dodání nic?

dizgrafyq

Vyšší moc, covid, válka, dodavatelsko-odběratelské vztahy.. 😀

Jiří Kocurek

Baťa měl taky výmluvu, proč tu štreku nedostavěl.

Asi bychom byli raději, kdyby ta zatracená patálie nezačala ani tehdy ani nedávno.

Ondros

Pšššt, nebo ješte kraj bude platit Škodovce 😉

MHD

Však už platí. Ta jednotka navíc je za peníze kraje. Čekal bych, že bude za peníze Škodovky.

Dušan

Dokud je všechny oficiálně nepřevezme, tak asi nemůže nic.

Poskok

Ale může…

Poskok

Ti co na to dali mínusy – můžou dávat pokuty už v průběhu, viz. Jihlava s trolejbusy.

Není důvod, aby nemohli nic.

Kaštánek

Já jsem teda jen inženýr přes hnůj :-), ale nejsem si jistý, že JMK může dávat pokutu Škodovce za Ibalginy na základě smlouvy Jihlavy na dodávku trolejbusů.

X 1

Švýcarské SBB měli objednané jednotky Bombardier Twindexx. Výrobce měl sakra zpoždění s dodáním. SBB ještě neměli žádnou jednotku převzatou a už věděli, že jako penále dostanou dvě navíc.

Dušan

Záleží, co tam bylo napsáno ve smlouvě.Kraj pokud vím řekl, že o penále bude s dodavatelem jednat poté co všechny jednotky ke konkrétnímu datu převezme, protože to penále ve smlouvě co jsem četl je logicky spočítáno jako odchylka mezi smluvním a skutečným termínem dodání každého konkrétního kusu individuálně.Takže uvidíme, co vyhádají ….

Ondra

Tak kde je ten kolega co tady tvrdil, že EU stopla dotace a vlaky nebudou? 🤔

Apollo 17

Ten už bude držet ústa 🙂

Honza Gajdoš

Nestopla ale „vypla“

El Barto

A co teprve až „vypnou“ dotace do železnice jako takové, protože SŽ/ČD/stát nemá prachy, a ta zůstane jen tam, kde si na sebe sama vydělá? Nebo až cestující budou jezdit namačkaní na stojáka ve „vagónku“ bez sedadel, a platit 8-10 Kč/km? Nebo až „pasažérské“ ČD budou muset rozprodat všechna svá zánovní vozidla a budou jezdit se starými ypsilony, aby umořily své dluhy?

Ale jo, všichni si ho tu pamatujeme, ač ne zrovna v pozitivním smyslu, ale on zřejmě svůj záměr nas…štvat co nejvíc „vlakofilů“ splnil. I tento komentář přispívá k tomu, že mu ten troling vyšel 🙂

Pavel

Ach ta zlá EU!

Jan T.

Vážně by mě zajímalo, jak bychom tu jezdili bez dotací na opravy tratí, silnic, nové stavby, nová vozidla. Byl by to skanzen T3, Karos, béček anebo by VHD dopadla jak někde na Balkáně, kde jsou jízdní řády jak noty na buben (tam kde doprava ještě zůstala)?

Jiří Kocurek

Mezikrajské busy v komerční režii… Ale těžko říct, zda by bylo tolik rozhleden v nížinách a tak.

Všetečná otázka: Od kterého roku se to má překlopit a z příjemce se stane plátce?

Pavel

Něco kolem 2027 +/-.

Pavel

Respektive spíše na konce tohoto desetiletí.

Frantisek

Ne nutně. Něco tam také odvádíme. Takže buď by nezbylo na rozmařilosti typu „lákadel“, anebo by nefungoval systém veřejné dopravy (jenž místy funguje ztěžka i tak, někde i vlivem současné větší záliby v autech).

X 1

Myslím, že to není vázáno rokem ale ekonomickou vyspělostí země.

Leštění

Předpokládám, že stejně jako v jiných krajích, protože tu dotaci vyčerpal skoro celou Jihomoravský kraj, pak zbylo je na 2 panter pro Ostravu. Zbylých 108 panteru a foxy ČD kupují na dluh.

Nováček

Zlá nebo hodná … těžko říct. Jednomu peníze bere aby je jinému dala. Nic víc nic míň.

Tom

Máte někdo info, jestli se něco hromadně plánuje s uvolněnými Honeckery – přesunutí, likvidace, prodej…? Nebo se to prostě nechá tak nějak osudu?

Jiří Kocurek

Prachmaticky: Do Plzně s nimi, kovový háj, ať kladivo pracuje na 110 % a jaro nevidět!
Čili: Ideálně přetavit na něco nového, čím dřív, tím líp.

ItzFigo

Nechci vám kazit váš sen z roku 2018 ale Bdmtee v Plzni už minimálně rok nejezdí.

Jiří Kocurek

přetavit = poslat to do slévnárny, v Plzni jich je několik

Frantisek

Ty podvozky na 200 km/h bych ovšem tak vehementně netavil.

Jiří Kocurek

A pod co je vrazit? Mají nalítáno 30-35 roků a adepti na transplantaci tak nějak stojí nad šrotištěm taky.

Rudolf Tuček

Zdejší diskutující zřejmě neznají Plzeňskou kapelu Umbrtka, proto tolik mínusů. 😉
Jen stroje zůstanou.

Kernteriér

Momentálně jich velké množství čeká na svůj osud ve Veselí nad Moravou.

Jiří Kocurek

Můžem být tedy veselí?

Mohou ti starší vesele na nádraží i o holích, aniž by se někdo musel bát že nevyleze schody do kurníku (tak příkré) a tak bude holí hrozit nádražákovi?

Kernteriér

Můžeme. Pokud tedy nejezdíš spěšňáky do Bojkovic. Tam k radosti důvod není.

gringoAD

Tam už snad čekají ty staré červené vagony z S6 …Tam přibyly ještě Honeckery ?

Pezos

Do Ostravy, tam šrot rádi (a plamenné keby o vodíkové budoucnosti).

qwertz

A to se projevuje konkrétně čím? Nákupem netrakčních push-pull jednotek, aby nemuseli čekat, až se milostivě elektrifikuje podbeskydská magistrála?

zwi

Spíš řadou 811.

DR 01 518

Tak za současného stavu nedostatku vozů by byly dobrý jako posily navíc teď o prázdninách