Největší kontrakt pro polský Newag v historii. Akiem objednal 30 lokomotiv Dragon 2

Lokomotiva Newag Dragon 2 pro Akiem. Foto: NewagLokomotiva Newag Dragon 2 pro Akiem. Foto: Newag

Část lokomotiv má být vybavena a schválena pro provoz v Česku.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

Neví někdo jestli takhle mašina má přechodnost 3 nebo ne?

Bubák2003

Mno, tak ti kdo zakusili co je Akiem zač(rozuměj prozákaznický přístup),do toho určitě nepůjdou a i kdyby, tak né s touto lokomotivou.
Jak jsem už někde psal,AC systém mu moc neleze,ale to si musí výrobce ošéfovat,aby s tím PKPčko častěji jezdilo do Břeclavi (servis mohl čerpat data a ladit)a na to,že váží 118t je teda kurva uklouzaná☹️😤.
Snad sizákazníky najde,držím palce.

Dušan

Hlavně, pokud nebude na síti SŽ zvýšen limit tažné síly na háku z 350 kN někam aspoň ke 450 kN, tak se ta mašina na nákladech asi moc nevyužije, no..Jako v Polsku je myslím limit 500 kN, takže 6-kolka může táhnout full:-))

Pája

Nemůže k tomu skluzu přispět i něco jiného? Narážím na různé prvky typu šikmé týče nebo vyrovnávací válce k konstrukci pojezdu. Přiznám se, že tenhle pojezd neznám….

petr

a zase se to bude muset rozjezdit…vychytat tomu mouchy,jako u všeho ,co je nové

Eliáš

Co to meleš? Ta mašina už je skoro rok schválená a moc much nikdy neměla v porovnání s konkurencí…

Rypal

Siemens…. je Siemens, Alstom/ Bombardier žádná sláva, tak se dá šance dalšímu. Jako proč ne.

Martin

Bombardier mi prijde dobry…

noerf

Ono dvacet lokomotiv bude čistě po polský trh, 10 pro působení i v okolí. Takže zřejmě pro polské nákladní dopravce, kde to uživí.
U nás reálně potřebujete většinou dvojsystemové lokomotivy 3 kV DC, 25 kV AC. Navíc trh velikost ČR, SR a Maďarska je menší než samotný polský.
Osobně si myslím, že pokud by Škoda udělala lokomotivu na 160 km/hod, která bude stát podobně jako traxx, tak by měla šanci například v nákladní dopravě i u některých rychliků.

Pan Václav z Prahy

Škoda si to pohnojila 109E a nevěřím, že vstoupí 2x do téže řeky. Škoda, tradice to byla dlouhá 🙁

qěcy

Nechápete správně ono pořekadlo. Význam je, že nelze vstoupit dvakrát do stejné řeky, protože ta řeka nikdy není stejná. Teče v ní voda pokaždé aspoň trochu jinak, jinudy a usazeniny a splaveniny taky.

noerf

Pokud by vymysleli lokomomotivu, která bude stát 80 milionů a bude spolehlivá tak šance je.
Ale nyní mají spoustu zakázek na jednotky, vagóny, tramvaje, trolejbusy a různé velké opravy a dodávky elektrovýzbroje, takže nemají důvod. A je i otázka, zda je Škoda v ČR schopná vyrábět klasické vagóny, když nyní je dodává ve spolupráci se Siemensem.

Milana

Za 80 milionů mašinu jo? A bude šlapací.

noerf

Zjistěte si, že kolik Regiojet či ČD Cargo kupuji Traxx MS3.

Milana

Toho traxxe ani zadarmo. Radši si připlatit a vzít vectrona

petr

všemu novému na dráze se musí nejprve vychytat mouchy!z praxe

Marty

Škoda už nám předvedla co umí, takže….

Krachbumente

Lokomotivy budou k vidění především v Polsku. Chybí prostě příliš mnoho licencí. Nikdo zatím lokomotivy nechtěl koupit? Stadler do značné míry ovládá trh.

Granja

A tak jsem si vzpomněl na naši Škodovku kdysi a dnes…

MajsterN

Jméno národního výrobce nevyslovujeme, jinak na nás příště přichystaj prototyp ještě něčeho jiného. Třeba Škoda výtah.

Jiří Kocurek

Za první republiky tam vyráběli nákladní automobily. Parní i benzínové. S tím by dneska neuspěli.
A za císaře pána vyráběli děla a pancíře. Oproti tomu Ringhoffer začínal s výrobou kotlů pro vaření piva.

Je snad vpořádku, že firmy reagují na změny na trhu. A je zcela vpořádku, že si bezúhonný občan může založit firmu a vyrábět. NTM hledá výrobce modelů lokomotiv…

Jiří Kocurek

… a já zas na plánované hospodářství, kde výrobu schvaloval parlament podle not z Moskvy. Pomeranče… nebyly.

Škovka má plno, objednané vlaky dodává se zpožděním, nestíhá vyrábět, rozšiřuje výrobu a pořád nestíhá vyrábět. Prostě se zaměřili na něco jiného, než dělali předtím. To není nic nového, kdejaká zbrojovka po válce začala vyrábět motorky.

Martin

No, zamerili, zkusili 109E a nic moc… a jeste to byla nejdrazsi loko v Evrope…

Milana

109 je dobra mašina ..že byla dráha za to může ČD.

Kubrt

Když je tak dobrá, proč u ČD nemají budoucnost?

Lukáš F.

Protože je jich málo, tak se nevyplatí do nich instalovat ETCS. A to, že je jich málo, souvisí i s rozhodnutím ŠT ji už dále nevyrábět a nenabízet.

SYN

A taky s tím že byla pozdě, drahá a rozhodně ze začátku nespolehlivá. Takže naprd, ale jinak dobrý…

Milana

Nespolehlivá? Asi nevíte ..nic ve zkušebním provozu byly velice spolehlivé. Cena naskočila za penále ..

X 1

A ta miliarda od ČD resp. od státu na vývoj?

Milana

To byla nějaká doložka ve smlouvě?

X 1

Nikoliv. Ta miliarda šla do Škodovky na počátku vývoje.

Milana

Já jsem si nevšiml že by ji vyřazovali .. dokonce ji ani neprodali .. ČD má přebytky El. Mašín že? Jediný problém je etcs… Ale s tím to taky nebude tak žhavé.

Kubrt

ETCS asi podle původního plánu neklapne, nicméně deklarace ČD, že s instalací do 380 nepočítají, ukazuje postoj firmy k této řadě.

PvvS

Kdyby jen tam..

Marty

Jj, dobrá je za tři

Krachbumente

109 je tak dobrá, že ji nikdo nechce. Nikdo je nekupuje ani z druhé ruky.

Lukáš F.

Protože kvůli nízkému počtu a absenci ETCS je to neperspektivní typ. Ale to neznamená, že je lokomotiva a priori špatná.

Twix

Nechce, protože ani sám výrobce po dodávce pro DB už je taky dělat nechce. A jak by je mohl chtít někdo z druhé ruky, když je nikdo z provozovatelů neprodává?

Jiří Kocurek

Zaměřili se na něco jiného = jednotky a tramvaje.

109E bohužel dopadla jak dopadla, snažili se o výstřel na Měsíc a možná trochu přecenili svoje schopnosti. Do toho nevýhodná smlouva pro ČD a je to v háji.

Martin

Zkusili i v USA s tramvajemi a nakonec ted se snazi tam vratit po tom fiasku a Skoda-Inekon…

PvvS

Kdyz tam Schadewerk darovali licenci a stejne to nakonec nejezdilo..