Největší dopravní hříšníci v Ústeckém kraji. RegioJet a ICOM čekají další pokuty
Motorová jednotka 628 v barvách RegioJetu pro Ústecký kraj
V případě RegioJetu je pokuta hlavně za nedostatek vozidel, u ČSAD Slaný za neodjeté spoje.
Mohu hádat, cestující měli dřív docela stabilní službu. S nádražími, pokladnami, půjčovnami, úschovnami. Za dobré ceny. Včetně traťových a jiných jízdenek.
Sice 810kou. A s docela rázovitými spolucestujícími.. Ale měli.
Nu dostat 400 táců za náhradu vlaků autobusem je dobrý byznys. Když vezmu, že za jednu jízdu vlaku zkasíruju 169 Kč/km a pak to odjedu autobusem za cca 69 Kč/km, tak 100 Kč na km ušetřím, při proběhu vozidla 300 km to mám 30 000 ušetřených za den, tak to mám tu pokutu za 14 dní doma a zbytek vydělávám…
Tohle bývala i taktika DLB. Kvůli výluce na malém kousku nahradit spoj autobusem v celé trase.
Neříkej nikomu, že pracuješ v ICOMu 😀
Dovoluji si ctěnou redakci upozornit, že jazyková logika praví jasně:
Pokuty, tresty, povinnosti atd. se ukládají. Udělují se odměny, vyznamenání nebo třeba pochvaly před nastoupenou jednotkou. 😜
Jak pomohou pokuty cestujícím, kteří šli na vlak a ono nic. Co je komu do lidí, že.
Pokuta ve výši nákladů na neuskutečněnou jízdu, kterou dopravce neuskuteční? 😂
Už chápu, proč mohli být o korunu levnější. Žádné riziko podnikání nehrozí.
Pomohou jim nepřímo. Je to motivační nástroj.
Pokuty jsou smesne nizke a dopravce od ruseni spoju nebo nasazeni starsiho vozidla ci ridice, co neumi cesky, neodradi. Cilem preci je poskytovat kvalit ni dopravu pokud uz to dopravce ziska a Kraj by to mel v pripade poruseni sankcionovat ne v deseti tisicich, ale milionech, aby si to dopravci neusnadnovali a system nezneuzivali.
ČSAD Slaný by měla pomoct výměna odbavovacích systémů EmTrestu za Mikroelektroniku od března, a u RGJ snad pomůžou nové Elfy.
Alespoň s tím kraj něco dělá, třeba takovému KvK by to bylo jedno, protože všichni přece mají auta a kamarádi v AKV si to nezaslouží 🙂
O čem radní zase rozhodovali?
Smlouva už je daná, takže na faktu že dopravce dostane pokutu, není co hlasovat. Nebo jako kdyby to jezdil spřátelený dopravce, tak mu to jako odpustí?
Stačilo jet z Litoměřic do Roudnice busem, hned na startu ten bus automaticky generoval jen tak klidne 16min zpoždění, nevím že by nekdy jel včas.
Až na to, že z Litoměřic do Roudnice ČSAD Slaný vůbec nejezdí. Už zhruba 2 roky tam jezdí ta slavná DSÚK a kvalita vozového parku se mi zdá poněkud horší. Zbytek je zhruba stejný.
Nevím co máte s DSUK.
Však sem to napsal
Bohužel je pravdou, že služby RGJ v ÚK šli hodně dolů. Nasazení vlakové soupravy je u mnohých spojů loterie, přesnost spojů mizerná u NAD bývá zpoždění ještě násobené.
Nevím jak se „kvalita“ přepravy projevuje na vytížení všech linek. Ale počet přepravených cestujících na lince U7, která bývá velmi často předmětem problémů, už začíná atakovat počty na „Mochovce“…
Obávám se, že díky dětským nemocem nových el.jednotek, které nejspíše budou, bude současná situace ještě chvíli pokračovat.
Počet cestujících na U7 limitoval k nule už za ČD, to není žádná novinka vyvolaná současnou nekvalitou služeb.
Ano, za ČD jezdili touto linkou již jen ti největší držáci. Teď s tím jedou již jen náhodní cestující, kteří ještě neví co mají čekat.
Ale právě proto byl povolán nejlepší dopravce, aby nastala změna k lepšímu.
O těch 810 místo 471 v MSK budeme dělat, že nevíme, že? O Osoblažce také nebudeme mluvit, že? Ono stačí mít neschopný kraj, kterému je to ukradené, případně nechat dopravu řídit buď ufona z ODS nebo koloťuka z ANO, že?
810 místo 471 kdy?
Xkrát. Mám šest fotek, různá data. Jen to nepovažuji za nějaké zásadní téma k psaní.
To nebyla náhrada za 471 ale za 460. A jen dva spoje..odjezdila 810+010
Těch případů bylo mnohem více.
Já vím o těchto ,kdy bohumínské depo ( jedno z nejhorších v republice) vystavilo 810 ..nic jiného nebylo k dispozici. Je to ostuda ČD a kraje .. na druhou stranu se lehce zlepšuje situace nákup panterů. ČD musí nabrat a zaplatit lidi na dílnu ..jinak se situace nezlepší ..ale to je jak mluvit do dubu.
To jestli byla za 460 je irelevantní vzhledem k tomu ze se 460 střídá na výkonu s 471 v poměru 4/1
Jinak ptal jsem se pruvodciho měla jet 471 jinak
Chápu na članek to asi není. Ale neviděl jsem žadnou zminku ve sledováčce. Tak kdyby to bylo opakováně, tak to asi byla zminkaa…..ale taky nemusi.
Znám sledovacku, videl jsem na vlastní oči 10krat, ale nedával jsem to tam, nemam na takové blbosti čas
Sledovačka není 100% přehled zeptejte se nějakého vypravciho oni vidí i jaké vozidlo je na spoji nasazené
811 byla nespocetněkrat sólo nasazena místo 471, sám jsem minimálně 10krat od září videl a to jedu vlakem tak dvakrát do týdne
Pochopil bych kdyby měla dva řazené vozy, ale Sólo to je fakt výsměch
Milí mínusáři, jaká je pokuta MSK Českým drahám za NAD na Osoblažce z důvodu totální neschopnosti státního dopravce?
Myslím, že vám lidi dávají mínusy za whataboutismus, ne, že schvalují přístup MSK k Osoblaze. A ten útok na ÚK taky nechápu. Má objektivně druhý nejlepší IDS v zemi, všechno se soutěží. Přitom to, že má RegioJet v závazkové dopravě dlouhodobě problémy, které i přes pokuty zrovna moc neřeší, se rozporovat nedá.
To není útok na ÚK, to jste špatně pochopil. Kdyby fungovaly odbory dopravy stejně dobře ve všech krajích jako v ÚK, tak je veřejná doprava v celé zemi na poněkud jiné úrovni. Whataboutismus to není, pouze porovnání rozdílného přístupu krajů k plnění smluv.
Ok, tak za to se omlouvám.
Kde jste přišel na to, že má druhý nejlepší IDS v zemi? 😃😃😃😃😃😃
„schvalují přístup MSK k Osoblaze“
Měli by takový přístup schvalovat všichni. Nové přejezdy se závorami, opraveny staniční budovy, dotace do vozidel i provozu platí, i do projektů v mikroregionu kolem trati.
Wynx z Kolína je státní, že má takové zpoždění s modernizací lokomotivy?
A ta druhá lokomotiva, které nechaly ČD propadnout papíry, za to může také Wynx a CZ LOKO? 🙂 vy jste opravdu legrační figurka.
Když není k dispozici ta modernizovaná, tak logicky jezdí co nejdéle ta, co měla
po jejím dodání odjet na opravu.
Párkrát se stalo na městské lince Svinov-Kunčice.
Když jsou v generálkách, k tomu pravidelná údržba a neplánovaná porucha, je problém.
Právě proto by měl neČD dopravce být lepší a dokázat, že podobné problémy dokáže vyřešit .
460 kromě dvou jednotek čekají na likvidaci.
Stalo se to vícekrát a nejen na městské lince. A je opravdu rozdíl přijít o jednotku při nehodě na přejezdu a kvůli zpoždění v opravě (proto mlčím ohledně nedodržování nasazování vozidel do Frýdku-Místku, protože naprosto chápu, že za rozstřelený push-pull na přejezdu opravdu ČD nemohou)
Cituji názor Ústeckého kraje: „I přes skutečnost, že z dlouhodobé perspektivy je zájmem Ústeckého kraje tuto linku objednávat (jako linku radiální, vedenou bezúvraťově na budoucí centrální nádraží), lze připustit, že do doby realizace investiční akce, která toto vedení umožní, nebude linka – s ohledem na své současné přepravní výsledky – dočasně objednávána.“ Čili předpokládám podobný osud jako u linky do Mochova = dopravce začne jezdit na jiné lince. Spousta linek v ÚK je dle smluv, které skončí v příštích pár letech. Tj. tipuji, že RGJ místo U7 bude jezdit U2 Chomutov – Klášterec nad Ohří – Karlovy Vary, kde nyní… Číst vice »
Možná jste ještě neviděl návrh JŘ linky U7 na příští rok? Objednávka ze strany kraje je tam stále a ještě ve vyšším rozsahu.
Proklamace kraje o zrušení objednávky linky U7 se objevují již v dopravním plánu z roku 2012.
Takže bych počkal ještě 6 let, než vyprší smlouva s RGJ…
Neviděl. Nesouvisí ten případný přesun z U7 na U2 s Modernizačním fondem?
Tj. Dotace jako náhrada dieslových vlaků vypočtená jako rozdíl mezi cenou nového dieslu a cenou nového elektrobaterkového (a možná i nového elektrického) vlaku.
Proto dává smysl jezdit s RegioSharkem na U2 pod elektrickými dráty.
https://zdopravy.cz/stat-chysta-dotace-na-nakup-novych-vlaku-zameri-se-na-nahradu-dieselu-115340/
To je zase hodnotný názor…
Na rychlících linky R8 je to k zbliti
To v honeckerech a shukafonech je líp 😜
Tady se bavíme o R8. Na těch ani jedno z toho nejezdilo.
Tak to jsi tu špatně. Já jen rozvádím nesouvisející koment s R8. Pokud tedy z Brna do Ovy nezajíždí přes Ústí 🙂
Linka R8 .. Bohumín – Brno kvalita spadla pod úroveň plesnivých béček ČD. A ČD tu aspoň jezdily s posilenimi spojí v pátek a v neděli. To regiojetu stačí 5 vozů.
Jezdí to co si objednavatel zaplatí. A za mě je i nyní, a to se mi taktéž nelíbí klesající kvalita RJ, kvalitou výše než mastné šroty od ČD které tu linku obsluhovaly do změny stejně tak na Mělník. Ostatně není nikde linka kde by kvalita klesla a pro ČD je to vysvobození.
Jaktoze jsem videl 7 vozu ve čtvrtek?
5 vozu má byt na 2-3 soupravach, to si tak objednalo MD jdete si stěžovat za nimi
Vy mi taky poselství trávu zadarmo?
Možná i níže ex lehátka co tam jezdí se dodávali nové v letech 1962-1972 krom Ex Rakouských Bmz+Amz z let 1980-1990 a takhle staré byly i slavné Béčka..
Nedá sa tam zamkout v kupé čtyřhranem?
Přitom by stačilo málo a ta U7 by mohla mít svůj význam. Až by se zavřel Benešák (a vznikly-li by přestupy u střekovského nádraží železnice – MHD s minimálním čekáním cestujících na „svůj“ spoj), mohla by to být zajímavá alternativa pro některé, proč nejet vlakem z Děčína do Ústí na hlavák, odtamtud jít na náměstí na trolejbus a jet tam, kam potřebují.
Jako pardon, ta linka je posledních 10 let udržována v klinické smrti. Jediné co jí může pomoci je výstavba nové zastávky blíže Boleticím a bezúvraťové napojení na ústecké hlavní nádraží. Ale to se bavíme o budoucnosti nejdříve za 10 let. Do té doby je placení každého kola co se zde v závazku otočí hazením peněz do kanálu.
Prostě ten souběžný bus obsluhu území zajistí lépe o čemž svědčí i jeho přepravní výkon.
Ale ty dětský nemoci snad nebudou tak vážný jako v případě Pendolina a nebo push-pullů na Ostravě. Takže v kombinaci s tím vším co tam teď mají by to měli zvládnout už odjezdit.
Při objednávce dopravy radní o těchto rizicích dobře věděli. Udělené sankce jsou mi, coby cestujícímu, prd platné.
Při dostatečně velkých pokutách to dopravce sám vzdá, a vysoutěží se nový.
Pokud pro něj nebude pokuta dost ztrátová (likvidační), tak ne.
Pro cestující, kteří mají možnost porovnat s tím, jakou pokutu letos dostaly ČD za jejich „kvalitni“ služby v Královéhradeckém pokutu 14M (letos) a RJ pouze 560 tisíc – přijde vám to adekvátní? Chápu, že jedna linka není kraj, ale to co jsem sledoval u RJ přes prázdniny, mi rozhodně na 500 tisíc nesedí – R8 i R23 značně omezená a celkový komfort šel brutálně dolů. Hlavně, že měli jistě Chorvatsko (jinak nevím, jak R23, ale R8 je parodie i teď, no ono to lepší stejně nebude, stačí se podívat, jak Vaňková dotuje Jančurovi spoje do Vídně, takže JMK rozhodně bude… Číst vice »
Máte představu, o jaké velké výkony v Ústeckém kraji a v Královéhradeckém kraji se jedná, že porovnáváte jablka a zakrslé hrušky?
Co to plácáte? Jak souvisí Ústecký kraj s linkami R8 a R23? Kolik výkonů si JMK objednává u RGJ? Kromě těch na letiště do Vídně? Vždyť ty linky a objednavatelé spolu vůbec nesouvisí. A to, že R23 zajíždí do Ústí a R8 do Brna, má s kraji společného jen to, že jsou to krajská města.
Ta rizika do toho vnesli i oni sami, že smlouvu uzavírali (resp. předtím dopravce vybírali) v nedostatečném předstihu před začátkem kontraktu, tzn. že vůbec musela přijít anabáze s „dočasným“ nasazením starších vozidel.
Tak vlaky nejsou televize , že bouchne buchar a vypadne jich deset 😜. S tím počítali a měli to domluveno, oba souhlasili i s dodatkem. Pokuty by měli být čitelné ale ne likvidační.
Chtěl jsem napsat citelnė nicméně čitelné by měli být určitě taky 😜 at či za kolik ti bylo 😭
Jenže mnozí šotoušci se vzhlédli ve dvojím metru, kdy se za drobná pochybení mají odebírat licence nenáviděním dopravcům.
Např. při nenasazení požadovaných jednotek kvůli nehodám na přejezdu – Leoš do Králíků, protože jezdí s dieslem po dráty, namísto organizování pochodového cvičení pro cestující při přestupu kdesi v lese. … taky jedno z míst pro BEMU, pokud by vyšly +- stejně TCO.