Největší dopravní hříšníci v Ústeckém kraji. RegioJet a ICOM čekají další pokuty

Motorová jednotka 628 v barvách RegioJetu pro Ústecký krajMotorová jednotka 628 v barvách RegioJetu pro Ústecký kraj

V případě RegioJetu je pokuta hlavně za nedostatek vozidel, u ČSAD Slaný za neodjeté spoje.

66 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zdenek

Mohu hádat, cestující měli dřív docela stabilní službu. S nádražími, pokladnami, půjčovnami, úschovnami. Za dobré ceny. Včetně traťových a jiných jízdenek.
Sice 810kou. A s docela rázovitými spolucestujícími.. Ale měli.

Kamil Novotný

Nu dostat 400 táců za náhradu vlaků autobusem je dobrý byznys. Když vezmu, že za jednu jízdu vlaku zkasíruju 169 Kč/km a pak to odjedu autobusem za cca 69 Kč/km, tak 100 Kč na km ušetřím, při proběhu vozidla 300 km to mám 30 000 ušetřených za den, tak to mám tu pokutu za 14 dní doma a zbytek vydělávám…

MHD

Tohle bývala i taktika DLB. Kvůli výluce na malém kousku nahradit spoj autobusem v celé trase.

Petr

Neříkej nikomu, že pracuješ v ICOMu 😀

Ryk Mat

Dovoluji si ctěnou redakci upozornit, že jazyková logika praví jasně:
Pokuty, tresty, povinnosti atd. se ukládají. Udělují se odměny, vyznamenání nebo třeba pochvaly před nastoupenou jednotkou. 😜

Pavel

Jak pomohou pokuty cestujícím, kteří šli na vlak a ono nic. Co je komu do lidí, že.
Pokuta ve výši nákladů na neuskutečněnou jízdu, kterou dopravce neuskuteční? 😂
Už chápu, proč mohli být o korunu levnější. Žádné riziko podnikání nehrozí.

MHD

Pomohou jim nepřímo. Je to motivační nástroj.

Novotny

Pokuty jsou smesne nizke a dopravce od ruseni spoju nebo nasazeni starsiho vozidla ci ridice, co neumi cesky, neodradi. Cilem preci je poskytovat kvalit ni dopravu pokud uz to dopravce ziska a Kraj by to mel v pripade poruseni sankcionovat ne v deseti tisicich, ale milionech, aby si to dopravci neusnadnovali a system nezneuzivali.

Sap1k

ČSAD Slaný by měla pomoct výměna odbavovacích systémů EmTrestu za Mikroelektroniku od března, a u RGJ snad pomůžou nové Elfy.

Alespoň s tím kraj něco dělá, třeba takovému KvK by to bylo jedno, protože všichni přece mají auta a kamarádi v AKV si to nezaslouží 🙂

Leinad

O čem radní zase rozhodovali?
Smlouva už je daná, takže na faktu že dopravce dostane pokutu, není co hlasovat. Nebo jako kdyby to jezdil spřátelený dopravce, tak mu to jako odpustí?

Jarda

Stačilo jet z Litoměřic do Roudnice busem, hned na startu ten bus automaticky generoval jen tak klidne 16min zpoždění, nevím že by nekdy jel včas.

mufiklo

Až na to, že z Litoměřic do Roudnice ČSAD Slaný vůbec nejezdí. Už zhruba 2 roky tam jezdí ta slavná DSÚK a kvalita vozového parku se mi zdá poněkud horší. Zbytek je zhruba stejný.

Curbes

Nevím co máte s DSUK.

mufiklo

Však sem to napsal

Nikola

Bohužel je pravdou, že služby RGJ v ÚK šli hodně dolů. Nasazení vlakové soupravy je u mnohých spojů loterie, přesnost spojů mizerná u NAD bývá zpoždění ještě násobené.
Nevím jak se „kvalita“ přepravy projevuje na vytížení všech linek. Ale počet přepravených cestujících na lince U7, která bývá velmi často předmětem problémů, už začíná atakovat počty na „Mochovce“…
Obávám se, že díky dětským nemocem nových el.jednotek, které nejspíše budou, bude současná situace ještě chvíli pokračovat.

Kubrt

Počet cestujících na U7 limitoval k nule už za ČD, to není žádná novinka vyvolaná současnou nekvalitou služeb.

Nikola

Ano, za ČD jezdili touto linkou již jen ti největší držáci. Teď s tím jedou již jen náhodní cestující, kteří ještě neví co mají čekat.

jal

Ale právě proto byl povolán nejlepší dopravce, aby nastala změna k lepšímu.

Permonik

810 místo 471 kdy?

Bohouš

To nebyla náhrada za 471 ale za 460. A jen dva spoje..odjezdila 810+010

Bohouš

Já vím o těchto ,kdy bohumínské depo ( jedno z nejhorších v republice) vystavilo 810 ..nic jiného nebylo k dispozici. Je to ostuda ČD a kraje .. na druhou stranu se lehce zlepšuje situace nákup panterů. ČD musí nabrat a zaplatit lidi na dílnu ..jinak se situace nezlepší ..ale to je jak mluvit do dubu.

Avlaky

To jestli byla za 460 je irelevantní vzhledem k tomu ze se 460 střídá na výkonu s 471 v poměru 4/1

Jinak ptal jsem se pruvodciho měla jet 471 jinak

Permonik

Chápu na članek to asi není. Ale neviděl jsem žadnou zminku ve sledováčce. Tak kdyby to bylo opakováně, tak to asi byla zminkaa…..ale taky nemusi.

Avlaky

Znám sledovacku, videl jsem na vlastní oči 10krat, ale nedával jsem to tam, nemam na takové blbosti čas

Sledovačka není 100% přehled zeptejte se nějakého vypravciho oni vidí i jaké vozidlo je na spoji nasazené

Avlaky

811 byla nespocetněkrat sólo nasazena místo 471, sám jsem minimálně 10krat od září videl a to jedu vlakem tak dvakrát do týdne

Pochopil bych kdyby měla dva řazené vozy, ale Sólo to je fakt výsměch

Vojtěch Suchan

Myslím, že vám lidi dávají mínusy za whataboutismus, ne, že schvalují přístup MSK k Osoblaze. A ten útok na ÚK taky nechápu. Má objektivně druhý nejlepší IDS v zemi, všechno se soutěží. Přitom to, že má RegioJet v závazkové dopravě dlouhodobě problémy, které i přes pokuty zrovna moc neřeší, se rozporovat nedá.

Vojtěch Suchan

Ok, tak za to se omlouvám.

Kotec2

Kde jste přišel na to, že má druhý nejlepší IDS v zemi? 😃😃😃😃😃😃

jal

„schvalují přístup MSK k Osoblaze“
Měli by takový přístup schvalovat všichni. Nové přejezdy se závorami, opraveny staniční budovy, dotace do vozidel i provozu platí, i do projektů v mikroregionu kolem trati.

jal

Wynx z Kolína je státní, že má takové zpoždění s modernizací lokomotivy?

jal

Když není k dispozici ta modernizovaná, tak logicky jezdí co nejdéle ta, co měla
po jejím dodání odjet na opravu.

jal

Párkrát se stalo na městské lince Svinov-Kunčice.
Když jsou v generálkách, k tomu pravidelná údržba a neplánovaná porucha, je problém.
Právě proto by měl neČD dopravce být lepší a dokázat, že podobné problémy dokáže vyřešit .

460 kromě dvou jednotek čekají na likvidaci.

vtvt

Cituji názor Ústeckého kraje: „I přes skutečnost, že z dlouhodobé perspektivy je zájmem Ústeckého kraje tuto linku objednávat (jako linku radiální, vedenou bezúvraťově na budoucí centrální nádraží), lze připustit, že do doby realizace investiční akce, která toto vedení umožní, nebude linka – s ohledem na své současné přepravní výsledky – dočasně objednávána.“ Čili předpokládám podobný osud jako u linky do Mochova = dopravce začne jezdit na jiné lince. Spousta linek v ÚK je dle smluv, které skončí v příštích pár letech. Tj. tipuji, že RGJ místo U7 bude jezdit U2 Chomutov – Klášterec nad Ohří – Karlovy Vary, kde nyní… Číst vice »

Nikola

Možná jste ještě neviděl návrh JŘ linky U7 na příští rok? Objednávka ze strany kraje je tam stále a ještě ve vyšším rozsahu.
Proklamace kraje o zrušení objednávky linky U7 se objevují již v dopravním plánu z roku 2012.
Takže bych počkal ještě 6 let, než vyprší smlouva s RGJ…

vtvt

Neviděl. Nesouvisí ten případný přesun z U7 na U2 s Modernizačním fondem?

Tj. Dotace jako náhrada dieslových vlaků vypočtená jako rozdíl mezi cenou nového dieslu a cenou nového elektrobaterkového (a možná i nového elektrického) vlaku.

Proto dává smysl jezdit s RegioSharkem na U2 pod elektrickými dráty.

https://zdopravy.cz/stat-chysta-dotace-na-nakup-novych-vlaku-zameri-se-na-nahradu-dieselu-115340/

Zdeněk

To je zase hodnotný názor…

Bohouš

Na rychlících linky R8 je to k zbliti

***** Petr

To v honeckerech a shukafonech je líp 😜

MHD

Tady se bavíme o R8. Na těch ani jedno z toho nejezdilo.

***** Petr

Tak to jsi tu špatně. Já jen rozvádím nesouvisející koment s R8. Pokud tedy z Brna do Ovy nezajíždí přes Ústí 🙂

Bohouš

Linka R8 .. Bohumín – Brno kvalita spadla pod úroveň plesnivých béček ČD. A ČD tu aspoň jezdily s posilenimi spojí v pátek a v neděli. To regiojetu stačí 5 vozů.

***** Petr

Jezdí to co si objednavatel zaplatí. A za mě je i nyní, a to se mi taktéž nelíbí klesající kvalita RJ, kvalitou výše než mastné šroty od ČD které tu linku obsluhovaly do změny stejně tak na Mělník. Ostatně není nikde linka kde by kvalita klesla a pro ČD je to vysvobození.

Avlaky

Jaktoze jsem videl 7 vozu ve čtvrtek?

Avlaky

5 vozu má byt na 2-3 soupravach, to si tak objednalo MD jdete si stěžovat za nimi

Vy mi taky poselství trávu zadarmo?

Stanley

Možná i níže ex lehátka co tam jezdí se dodávali nové v letech 1962-1972 krom Ex Rakouských Bmz+Amz z let 1980-1990 a takhle staré byly i slavné Béčka..

Jiří Kocurek

Nedá sa tam zamkout v kupé čtyřhranem?

Anonym ze severu

Přitom by stačilo málo a ta U7 by mohla mít svůj význam. Až by se zavřel Benešák (a vznikly-li by přestupy u střekovského nádraží železnice – MHD s minimálním čekáním cestujících na „svůj“ spoj), mohla by to být zajímavá alternativa pro některé, proč nejet vlakem z Děčína do Ústí na hlavák, odtamtud jít na náměstí na trolejbus a jet tam, kam potřebují.

Nikola

Jako pardon, ta linka je posledních 10 let udržována v klinické smrti. Jediné co jí může pomoci je výstavba nové zastávky blíže Boleticím a bezúvraťové napojení na ústecké hlavní nádraží. Ale to se bavíme o budoucnosti nejdříve za 10 let. Do té doby je placení každého kola co se zde v závazku otočí hazením peněz do kanálu.
Prostě ten souběžný bus obsluhu území zajistí lépe o čemž svědčí i jeho přepravní výkon.

Gajda

Ale ty dětský nemoci snad nebudou tak vážný jako v případě Pendolina a nebo push-pullů na Ostravě. Takže v kombinaci s tím vším co tam teď mají by to měli zvládnout už odjezdit.

Dave

Při objednávce dopravy radní o těchto rizicích dobře věděli. Udělené sankce jsou mi, coby cestujícímu, prd platné.

Peeetr

Při dostatečně velkých pokutách to dopravce sám vzdá, a vysoutěží se nový.

Hodně štěstí

Pokud pro něj nebude pokuta dost ztrátová (likvidační), tak ne.

W14

Pro cestující, kteří mají možnost porovnat s tím, jakou pokutu letos dostaly ČD za jejich „kvalitni“ služby v Královéhradeckém pokutu 14M (letos) a RJ pouze 560 tisíc – přijde vám to adekvátní? Chápu, že jedna linka není kraj, ale to co jsem sledoval u RJ přes prázdniny, mi rozhodně na 500 tisíc nesedí – R8 i R23 značně omezená a celkový komfort šel brutálně dolů. Hlavně, že měli jistě Chorvatsko (jinak nevím, jak R23, ale R8 je parodie i teď, no ono to lepší stejně nebude, stačí se podívat, jak Vaňková dotuje Jančurovi spoje do Vídně, takže JMK rozhodně bude… Číst vice »

MartinS.

Co to plácáte? Jak souvisí Ústecký kraj s linkami R8 a R23? Kolik výkonů si JMK objednává u RGJ? Kromě těch na letiště do Vídně? Vždyť ty linky a objednavatelé spolu vůbec nesouvisí. A to, že R23 zajíždí do Ústí a R8 do Brna, má s kraji společného jen to, že jsou to krajská města.

xyz

Ta rizika do toho vnesli i oni sami, že smlouvu uzavírali (resp. předtím dopravce vybírali) v nedostatečném předstihu před začátkem kontraktu, tzn. že vůbec musela přijít anabáze s „dočasným“ nasazením starších vozidel.

***** Petr

Tak vlaky nejsou televize , že bouchne buchar a vypadne jich deset 😜. S tím počítali a měli to domluveno, oba souhlasili i s dodatkem. Pokuty by měli být čitelné ale ne likvidační.

***** Petr

Chtěl jsem napsat citelnė nicméně čitelné by měli být určitě taky 😜 at či za kolik ti bylo 😭

Jiří Kocurek

Jenže mnozí šotoušci se vzhlédli ve dvojím metru, kdy se za drobná pochybení mají odebírat licence nenáviděním dopravcům.
Např. při nenasazení požadovaných jednotek kvůli nehodám na přejezdu – Leoš do Králíků, protože jezdí s dieslem po dráty, namísto organizování pochodového cvičení pro cestující při přestupu kdesi v lese. … taky jedno z míst pro BEMU, pokud by vyšly +- stejně TCO.