Největší dálniční zakázka roku vypsána. D11 z Trutnova do Polska má stát přes 13 miliard

Stav rychlostní silnice S3 v Polsku na konci června 2022. Foto: GDDKiAStav rychlostní silnice S3 v Polsku na konci června 2022. Foto: GDDKiA

Nejdříve má být hotový tříkilometrový úsek od státní hranice.

46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mengo

To bude parada mezi Tu a Jar. Uz ted spoustu pepiku vyuziva do Krkonos dalnici do Jar a tak uz se jezdi casto v kolonach do Tu . A po otevreni kousku dalnice to budou jeste psonci. Meli by zacit uz stavet i ten posledni usek soucasne.

Adam

Děkovný dopis můžete poslat do Choustníkova Hradiště, které výstavbu tohoto úseku léta blokovalo.

Gryf

Vůbec nechápu, že není jakákoliv snaha překonat Krkonoše (i Šumavu) tunelem, místo tahání to přes kopce až do PL/AT. Zničená příroda kolem Rýchor a Sovích hor je jen jeden z problémů.

PetrN

a díval jste se někdy pořádně na mapu? u řeky v Trutnově jste v 400mnm, Královecké sedlo 530m, takže vcelku minimální převýšení.. Pokud byste chtěl vést tunel někde kolem kóty 450m tak by musel být dlouhý 25km, což je totální nesmysl (v Polsku je to skoro placka za hranicema)

A co ta Šumava, ona se tam snad staví nějaká dálnice?! Nebo snad myslíte D3? 😀 Z Kaplice na Dvořiště stoupáte 100m na 10km, takže rovina jediný větší kopec je pak až na rakouské straně, ale asi nic co by ospravedlnilo tunel v celé délce…

Jiří

Tak uvidíme v roce 2025, zda bude hotový tříkilometrový úsek a 2026 kompletně celá dálnice. Je to velká stavba, objemem stavebních prací i cenou. Tunely a dvacet osm mostů.

kodl

Ja osobne si vzhledem ke komplexite stavby a terenu, kterym prochazi, myslim, ze dokonceni a UP se bude konat spise ke konci roku 2027.
Aktualni zkusenosti z D3 mluvi za vse.

Vladimír Kejklíček

2030

Lysimachia

No, hlavně jestli budeme vůbec za rok znát vítěze soutěže. Množství dotazů a odhalených nejasností v dokumentaci bude u takto rozsáhlé zakázky hodně.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Pšonci školí Pepíky jak stavět dálnice…

Kodl

Mám dojem, že ta stavba dopadne nějakou velikou fraškou…

Vladimír Kejklíček

Nuselský most v Trutnově a dvě tunelové Blanky a celkem 28 mostů postavit na za 3 roky. Velká blamáž. Komentují jako stavař 40 roků praxe ve stavebnictví.

Martin Vondáček

Za mě by smysl dávalo to zkusit vysoutěžit s Poláky, české firmy jsou nenažrané a 13 miliard nebude stačit. Termín je taky nereálný, ale díky za to že se alespoň něco daří rozjet. MV

PetrN

do veřejné zakázky se pokud vím může hlásit kdokoliv s potřebnými referencemi…

Martin Vondáček

Soutěžil jsem v ČR před 6 měsíci technologickou zakázku a s Poláky to šlo za 20 mil. kč. Češi po šli nakonec z 38 na cca 25 mil. kč tak se to vyplatilo, aby to dělali Poláci. Jezdili ku Praze od Wroclavi a měli to o chlup blíž než z Ostravy. MV

Kování

Tak jste si sám odpověděl, Poláci pracují za menší platy než Češi, že stejného důvodu zde nepracují Němci

Martin Vondáček

No to se trochu pletete, polský technik byl na tom lépe než u nás a u dělníků to bylo podobné, možná trochu horší. Ale byli to super makáči. Navíc nakonec dělalo hodně kmenových a polských montérů, Ukrajinců měli menšinu!! S tím se u nás nesetkáte !! Už jsem před dělal za českou firmu sám v Polsku transplantační centrum a „náš vlastní“ polský stavbyvedoucí řekl, že by za můj plat v Polsku nedělal!! U nás se zatím holt pakuje na všem hodně lidí bokem. MV

Vladimír Kejklíček

Souhlas.

Martin Vondáček

Jo a taky „náš“ polský stavoš měl o třídu lepší služební vůz než mi z mateřské „vlastnící“ české firmy, tak to prostě bylo. Kupodivu teď dělám ve firmě s polskou pobočkou a služebáky mají taky lepší, při dotazu na vedení proč. Tak prý víc „řvou“. Rozdíly v platech ale neznám. MV

Lysimachia

Tak Poláci jsou daleko víc než Češi ujetí na tom, aby svým vozidlem reprezentovali. Znám poměrně dost vyšších manažerů, co bez okolků jezdí Oktávkou nebo Superbem. U nás si většinou půjčujeme na bydlení, v Polsku (nebo třeba i v Pobaltí) se zadluží i kvůli tomu, aby měli nejnovějšího bavoráka na leasing.

roman

Nemyslím si že v Polsku staví dálnice jiné firmy než v ČR.

bkv

Strabag, Colas, Porr, Eurovia a další. Co je na těch firmách českého, kromě toho, že musí mít v Česku pobočku?

Lysimachia

Opravdu český byl Metrostav. 😀 Jinak asi ještě M-Silnice?

David

Já musím pochválit ŘSD za ta videa. Jsou pěkně udělaná, vysvětlují asi přesně to co potřebuji a stačí mi. Můžu si tak udělat daleko lepší obrázek, jak to celé bude vypadat i odůvodnění některých staveb. Opravdu dobrá práce

Pepča Pipča

Souhlasím. Videa jsou skvělá.

Luboš Beneš

Ředitelství Snových Dálnic

Panoramix

Trochu se tam autor zamotal do dvojitého záporu. Jedna věta nám totiž oznamuje, že Poláci nic neotevřou, dokud my u nás všechny stávající komunikace nerozkopeme a nebudeme jezdit po zelených loukách. Já myslím, že na polské straně čekají na přesný opak. 😀

Pizzaman

Jestli se vám zdá dálnice mezi Mohelnicí a Olomoucí s parametry “22,5” úzká, tak zde budeme svědky dokonce parametru “21,5”.
Opravdu velkoryse pojatá “dálnice”.

PetrN

ano, je to kontroverzní, ale součástí budou samozřejmě co 500m nouzové zálivy, ale co je tady asi zásadní je očekávaná intenzita dopravy, na D35 Mohelnice-Olomouc lze očekávat i přes 40tis. voz/den (po dostavbě), zatímco tady se dostaneme sotva na 15tis. (vždyť ani D1 nemá na CZ/PL hranicích 15tis.)…

Pizzaman

A i tam je D1 v parametru “27,5”.

Jirka

Intenzita 15tis tam ještě dlouho nebude. I kdyby tam jezdilo vše, co teď jede přes Náchod, tak tam bude jen 10tis.

Frantisek

A to se vyplatí. Vedle stále jednokolejná trať, cesta do Žacléře přes dálnici úplně stejným závlekem (jo, jen bez úvratě), ale trať je na zrušení, po dálnici to prý bude lepší. 🙂 Toť v praxi ono slavné „přesouvání přeprav na koleje“. O dalších šikanách cestou z Hradce na sever pro vlaky nemluvě, hlavně že bude dálnice pro intenzity na běžnou silnici. Dopravní politika současné EU v praxi.

MichalS

Byl jste někdy v životě v Žacléři? Víte, kde je tam nádraží?

Bohumil Pokorný

A víte,kde by mohlo být.Za zlomeček ceny jedné dálniční křiźovatky.

Vladimír Bílý

Já silně pochybuji, jestli tam bude v dohledné době někdy intenzita vyšší, než 10 000. I tak jsou za mě jsou ty parametry cajk. Štve mě opak a to když ŘSD sází na komunikace s potenciálem 10000 vozidel denně stykové či okružní křižovatky, případně 1 nebo 2+1 místo 2+2.

Alibaba

Taky jsou to vyhozené peníze, i když to není přechod v pustině jako v Královci (v Trutnově) .

David

Úzké budou hlavně ty tunely (alespoň dle vizualizací). Zatímco dálnice se v případě potřeby může celkem levně rozšířit, tak s tunelem neuděláte nic.

Lysimachia

A mosty némlich to samé.

Alibaba

Na to kudy vede je to komunikace až moc velkorysá. Jste moc rozmazlený. Kolik jste ochoten platit za Kč/km (za osobní auto)?

Slunecnice

Karle Havlicku, zdraví te slunecnice!

Jiřik

To je dobře, že ho zdravíte.
Právě (také) díky Havlíčkovi a Ťokovi se ten projekt D11 podařilo dostat tak daleko, aby mohl být v roce 2018 zahájen geotechnický průzkum, v listopadu 2019 vydáno územní rozhodnutí, v říjnu 2020 zahájeny výkupy pozemků, v prosinci 2020 dokončena dokumentace pro stavební povolení atd., jinak by 1. 7. 2022 nemohla být podána žádost o vydání stavebního povolení.

Kování

Tak u nás v ČR je jakýkoliv posun u dopravních staveb úspěch předchozí vlády než která se tím chlubí ( toto není ironie)

Jirik

A nejen u nas v CR, jakozto i vsude jinde. Cinu zanedbame.

SaulGoodman

No ani ne tak předchozí, jako předchozích. Pokud se nepletu, tak NKÚ uvádí jako průměrnou dobu vzniku dálnice 12 let, tedy je to tak nějak kolektivní úsilí napříč spektrem. Když se neobjeví nějaký Bárta zrovna.

Slunecnice

„Poláci staví rychle a vypadá to, že se k hranicím dostanou v roce 2024, nám to vychází nejdříve na rok 2026. Pokud zákon začne platit od příštího roku, poslouží nám jako instrument, abychom se tam dostali alespoň stejně jako Poláci. Jinak hrozí blamáž: S3 se totiž nemůže napojit na žádnou naši silnici první nebo druhé třídy, na hranici by prostě končila. Nechtěl bych být ministrem dopravy v roce 2024 v případě, že tam Polák dorazí a skončí ve slunečnicích. To by byla evropská ostuda, fiasko,“

georg9

Poláci jsou rychlejší, páč hodně vyvlastňuji pozemky. Ti se s nikým nepářou. Ověřeeno