Nejúspěšnější měsíc v historii. Ryanair v červnu přepravil téměř 16 milionů cestujících

Boeing 737-800 společnosti Ryanair na odletu z letiště Palma de Mallorca. Foto: Hugh Llewelyn /Flickr.comBoeing 737-800 společnosti Ryanair na odletu z letiště Palma de Mallorca. Foto: Hugh Llewelyn /Flickr.com

Největší evropský letecký dopravce čeká letos přes léto o 15 % více cestujících než v sezóně před covidem.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leoš Konečný

Nejtragičtější letecký dopravce

Ondřej

Kde jsou ti hysterici, kteří říkali, že letecká doprava se nikdy nevrátí tam kde byla :-). Je dobře, že se zase létá, jen by si zákazník tlačící na cenu měl uvědomit, že palubní personál, piloti a obsluha letišť už toho má dost a nehodlá za to už pracovat. A nedivím se, nástupní plat u Ryanair u pilota, který za 2 mil. Kč ze svého si zaplatil licenci je 50.000,- Kč hrubého (v přepočtu na Kč)

Já, kdo jiný

Pořád o 20tis více, než u nejvetsiho dopravce v České republice…

VíKo

Jakože Smartwings platí pilotum 30.000,- hrubého???

ImHotLuke

Ano plati.
Je to kompletni nastupni plat prvniho dustojnika na typu B737, ktery investoval do sveho vzdelani a vycviku kolem 2 milionu korun z vlastniho.

VíKo

Jako sorry, ale pak je ten pilot blb. A nevěřím. Nástupní plat v Lidlu je 29.000,- možná už víc. Jasný směny. Benefity atd. A pilot by lítal za 30? S nesrovnatelně vyšší kvalifikaci, jazykovou vybavenosti a jinými vlastnostmi?Jak píše Adam H, bude to jen fix. Za odletane hodiny další peníze. V reálu budou ty mzdy o dva řády výše.

Já, kdo jiný

30tis. hrubého a jako bonus smlouva jen do konce letní sezóny (zpravidla ještě s bází v zahraničí). Věřit mi nemusíte, ale zeptejte se příště pilota, až poletíte s největším českým dopravcem, jak to má se svým kontraktem.

Ondřej

Bohužel, je to tak. Jsem z leteckého oboru. Pokud nevěříte, zeptejte se pilota až poletíte 🙂

Cestovatel

Tak těmto mzdovým hladinám teda nevěřím, nejsem z oboru. Ale toto je blbost 🙂

Ondřej

Analyzujte obor, který komentujete, potom poznáte ten šok 🙂

Adam H

Zase se tu někomu zachtělo vytáhnout fix bez sednutí do kokpitu? 🙂

Dominik

Stejně je to podle mého názoru málo. Na internetu se dají najít články o platech pilotů v ČSA před 15-20 lety a už tehdy měli stejné, ne-li vyšší. To vše v době, kdy byla průměrná mzda poloviční vůči dnešku, čili mzdy šly po očištění o inflaci rapidně dolů.

Já, kdo jiný

Ano, v roce 2009 byla PRŮMĚRNÁ mzda pilota ČSA 212tis. Kč, bez diet. O takové sumě si dnešní PRŮMĚRNÝ pilot v ČR může nechat jen zdát.

Adam H

50k hrubého je tak možná fix za to, že je zaměstnaný, ne za to že létá. Z více zdrojů lze dohledat:

„A pilot at Ryanair based out of Dublin Airport can earn anything from €61,774 per year for a base salary to as high as €163,934.“ – 2021

To je 127-330 tisíc měsíčně.

Ondřej

Zkuste místo zdrojů na netu, přijít osobně k pilotům, rozdíl uvidíte a poznáte rychle :-). Neříkám, že takové sumy nelze nalétat, nicméně realita je jinde, je to stejné jako s průměrnou mzdou v ČR, je sice hezká, ale 2/3 lidí na tuto mzdu nedosáhne :-). Cílem diskuse nebylo zjišťovat kolik jaký pilot má peněz, ale, že zákazníkova honba na minimální cenu letenky má svá negativa v podobě nedostatku personálu (napříč letectvím) a degradaci letectví na úroveň obyč hromadné dopravy. Jenže letadlo není BUS a nikdy nebude 🙂

JardaP

Zde, a za tím si stojím. Ráčíte sledovat vývoj ekonomické situace? Za rok touto dobou, ale nejspíše podstatně dříve si to povíme. Tedy, ne že bych s toho měl radost …

Z750S

S Ryanair nikdy víc… Letěl jsem s nimi 2x a pokaždé vic než 1.5hod zpoždění… A to moc dobře vím, že jsem měl štěstí.

Gajda

Asi jo, já u nich nezažil nikdy víc jak 20 minut. A jednou u jejich letu, ne mého, na tabuli na letišti zpoždění 70 minut.

Adam H

27 letů s Ryanem a Laudou, největší zpoždění 50 minut. A teda raději poletím zpožděným letem, kde je všechno v pořádku, než letem „honem honem ať jsme na čas“ kde se něco zanedbá.

VíKo

Tak to moc dobře víte pěkný h…**. 🙂

Michal

Mám s ryanem asi 30 letu v historii, a z toho asi 3 zpoždění 1-2h za poslednich X let. Nepřijde mi, že by měli nějak výrazně vyšší zpoždění než ostatní, letošní sezónu ba naopak… Za poslední měsíc jsem letěl 4x a z toho 4x zpoždění (easyjet, smartwings) 🙂 až vám někdo úplně zruší nebo divertuje let, tak začne teprve ta správná zábava na cestě 😁😉

kalez

No vidíte, já tak 15x a nikdy žádné spoždění nebylo, maximálně nepatrné.Bohužel jste měl zrovna smůlu

Leoš Konečný

To jste slabčák, já s nimi v Londýně zpoždění 8 hodin – dobytkové

VíKo

Proti Ryanu nic nemám. Lítám s nimi úplně v pohodě. Ty čísla jsou fantastický. Možná bych čekal trochu víc akce od WizzAir, kde zkouší častěji trasy, který pak zruší. V PRG by jim baze slušela. Jsou místa, kam bych z PRG letěl rád a Ryan je ignoruje. Tak by tomu mohla konkurence trochu prospět. I by to Prahu zlevnilo. @Airtraveller. Znám Vas názor. Ale nedávno jsem letěl z Vídně Mallorku za 9€. V ten samý termín z PRG cena cca 3000. 😉 důvod? Z Vídně ten den ketelo 5 spojů RYR plus 4 další od konkurence. Ale to je Mallorlka.… Číst vice »

Ibragim z Bastru

No a já mam VIE výraznější blíže a teď z rozkopanou trati do Prahy obzvlaste, takže jsem i tohoto dilematu ušetřen. Jak někdo psal, raději poletím hodinu v FR, než abych sedel deset hodin v Mercedesu…..

Jan

Letiště Praha je pro celou Moravu úplně mimo. Vídeň je stokrát lepší pro jižní část a pro severní zase Polska letiště. Dostupnost vlakem bez problémů a rychle. A množství spojů je úplně jinde

Leoš Konečný

My budeme jenom rádi, když nám sem Morava jezdit nebude

David

On Vám to pan mistr Air Traveller stejně vyhejtuje, že PRG a VIE je stejné bez rozdílu a co tam máš dal?

Ano, VIE má větší množství spojení, často za nižší ceny, větší konkurence.

Známe své lidi.

Ondřej

Konkurence je skvělá věc, jen by ceny neměly klesat pod náklad (obecně všude). Má to svá negativa, že se ceny musí dotovat z jiných zdrojů, zisků a potom občas musíme létat třicet let starými stroji a stát fronty na nedodané kufry, protože, víte proč, protože 9EUR 🙂