Nejstarší aerolinka světa. KLM oslavila stovku, v Praze hlásí růst o 240 % za deset let
Boeing 787-10 v barvách KLM: Foto: Paul Ridderhof / KLM
Na den přesně před sto lety vznikla letecká společnost KLM. Je tak aktuálně nejstarší aerolinkou na světě, která nepřetržitě létá
V červenci zde byl článek, že British Airways slavily sto let.
https://zdopravy.cz/obrazem-british-airways-oslavily-stovku-pruletem-jumba-za-doprovodu-stihacek-31763/
Z toho vyplývá, že by měly být starší. Tak jak to tedy vlastně je?
british airways jako takova je relativne mlada aerolinka. vznikla spojenim vice aerolinek v roce 1974.
ta stovka nejspis vznikla “odvozenim” od nektereho z predchudcu.
Děkuji za odpověď, sám jsem se díval na českou Wikipedii, ale tam je to popsáno dost zmateně a protože jazyky neovládám, tak víc jsem nezjistil.
British Airways jsou pouze následovníkem jiných společností (v tom textu je myslím i odkaz na detailnější historii). KLM nesou stejné jméno od počátku.
Jen malé … rýpnutí Dacota DC-2 … No to letadlo nebylo Dacota DC-2, ale Douglas DC-2 . Dakota se říkalo až DC-3 (resp. tedy dokonce ne ani tak DC-3, ale C-47 což byla vojenská verze DC-3, pojem se uchytil v RAF) a pozor – i v angličtině to byla Dakota, nikoli Dacota 🙂 Amsterdam-Rotterdam-Essen-Mühlheim-Halle-Lipsko-Praha … Ono to z té typografie není poznat, ale ackoli to tak vypadá, tak to nebyl Essen a Mulheim .. ale letiste bylo Essen-Mulheim (je to essen, ale lezelo kapku bokem u/v obci Mulheim), ktera je nekolik kilometru od essenu 🙂 chtelo by to nejak odlisit… Číst vice »
Naprostý souhlas a jen drobnost, ono i vyjádření pana Řehoře, pokud skutečně toto řekl: „Letecká společnost KLM Royal Dutch Airlines přesunula pravidelné lety na naše letiště ihned po jeho otevření v roce 1937…“ je trošku zvláštní a v kontextu historie vyznívá hloupě, protože od roku1937 byl veškerý civilní provoz přesunut z Kbel do Ruzyně.
Nejlepším dárkem pro KLM by byla možnost začít druhé století své existence bez balvanu na krku zvaném společný podnik se socialistickou Air France.
V čem přesně je AirFrance socialistická? Patří snad svým zaměstnancům? Má v ní snad stát majoritní podíl?
Autor pravděpodobně narážel na oblíbenou volnočasovou aktivitu Frantíků, totiž stávkování. Ze stejného důvodu pak každý podnik ve Francii na jednu totožnou pozici zaměstnává minimálně 2 lidi
Bych nechal na hlavě. Už jsem zažil několik zrušených letů s Lufthansou… kvůli stávkování. A to jsou „pünktlich“ Němci.
Takže jich pak stávkuje jen půlka??
to ne … ale francouzske odbory a francouzsky pristup k praci jsou povestne atributy francouzskych firem 🙂
a je fakt, ze skupinu tahne svymi vysledky hlavne KLM 🙂