LOT 3a leaderboard

Nejstarší aerolinka světa. KLM oslavila stovku, v Praze hlásí růst o 240 % za deset let

Boeing 787-10 v barvách KLM: Foto: Paul Ridderhof / KLMBoeing 787-10 v barvách KLM: Foto: Paul Ridderhof / KLM

Na den přesně před sto lety vznikla letecká společnost KLM. Je tak aktuálně nejstarší aerolinkou na světě, která nepřetržitě létá

Zpět na článek
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Václav

V červenci zde byl článek, že British Airways slavily sto let.
https://zdopravy.cz/obrazem-british-airways-oslavily-stovku-pruletem-jumba-za-doprovodu-stihacek-31763/
Z toho vyplývá, že by měly být starší. Tak jak to tedy vlastně je?

Jen tak

british airways jako takova je relativne mlada aerolinka. vznikla spojenim vice aerolinek v roce 1974.

ta stovka nejspis vznikla “odvozenim” od nektereho z predchudcu.

Václav

Děkuji za odpověď, sám jsem se díval na českou Wikipedii, ale tam je to popsáno dost zmateně a protože jazyky neovládám, tak víc jsem nezjistil.

Jen tak

Jen malé … rýpnutí Dacota DC-2 … No to letadlo nebylo Dacota DC-2, ale Douglas DC-2 . Dakota se říkalo až DC-3 (resp. tedy dokonce ne ani tak DC-3, ale C-47 což byla vojenská verze DC-3, pojem se uchytil v RAF) a pozor – i v angličtině to byla Dakota, nikoli Dacota 🙂 Amsterdam-Rotterdam-Essen-Mühlheim-Halle-Lipsko-Praha … Ono to z té typografie není poznat, ale ackoli to tak vypadá, tak to nebyl Essen a Mulheim .. ale letiste bylo Essen-Mulheim (je to essen, ale lezelo kapku bokem u/v obci Mulheim), ktera je nekolik kilometru od essenu 🙂 chtelo by to nejak odlisit… Číst vice »

Apex

Naprostý souhlas a jen drobnost, ono i vyjádření pana Řehoře, pokud skutečně toto řekl: „Letecká společnost KLM Royal Dutch Airlines přesunula pravidelné lety na naše letiště ihned po jeho otevření v roce 1937…“ je trošku zvláštní a v kontextu historie vyznívá hloupě, protože od roku1937 byl veškerý civilní provoz přesunut z Kbel do Ruzyně.

Daniel Novák

Nejlepším dárkem pro KLM by byla možnost začít druhé století své existence bez balvanu na krku zvaném společný podnik se socialistickou Air France.

Ondrej Kucera

V čem přesně je AirFrance socialistická? Patří snad svým zaměstnancům? Má v ní snad stát majoritní podíl?

Cestující LBC MHD

Autor pravděpodobně narážel na oblíbenou volnočasovou aktivitu Frantíků, totiž stávkování. Ze stejného důvodu pak každý podnik ve Francii na jednu totožnou pozici zaměstnává minimálně 2 lidi

Y.K.

Bych nechal na hlavě. Už jsem zažil několik zrušených letů s Lufthansou… kvůli stávkování. A to jsou „pünktlich“ Němci.

Ondrej Kucera

Takže jich pak stávkuje jen půlka??

Jen tak

to ne … ale francouzske odbory a francouzsky pristup k praci jsou povestne atributy francouzskych firem 🙂

a je fakt, ze skupinu tahne svymi vysledky hlavne KLM 🙂