Nejsou lidi, zůstaňte doma. Aerolinky ruší kvůli chybějícímu personálu stovky letů
A321neo společnosti Delta Air Lines. Foto: DAL
Dopravci škrty letů vysvětlují snahou o větší provozní spolehlivost.
Dopravci škrty letů vysvětlují snahou o větší provozní spolehlivost.
Ano, je nedostetk lidí v letectví, jak zde již bylo zmíněno ohledně lidí. Sám pracuji na letišti v Praze na nákladce a vykládce letadel a ano, personál chybí. Dva roky COVIDu se doopravdy podepsalo na počtu lidí a hlavně bohužel nástupní podmínky a plat, které společnost nabízí jsou za mě osobně katastrofální i s ohledem na Prahu. Chodil jsem tam i během těch silných vln COVIDu – podzim 2020, jaro 2021 a lidi si našli jinou práci a již se nechtějí vracet a nováčky než se zaučí na danou práci, trvá dlouho včetně nástupu, školení a prověrek.
Není v letectví přezaměstnanost? Není tam těch lidí potřeba zbytečně moc? Na dráze se dělá vše pro to, aby počet provozních pacovníků byl zcela minimalizován. U letadel to nejde?
toto je presne ten komentar, u ktereho cloveka napadne “mlceti zlato”…
Pracujem vo velkej europskej leteckej spolocnosti. Dnes som piaty den po sebe vstaval o 3:45 rano a letel 5 letov po Europe. Pracujeme uplne nadoraz, firma v ktorej pracujem sa snazi prijimat novych kolegov na cockpit a cabin crew pozicie, lenze uspesnost na aptitude testoch je pri pilotoch len 25%. Smutne je, ze tieto psychotesty vyraduju najskusenejsich a kvalitnych starsich pilotov a davaju sancu mladym a IT znalym mladym pilotom a pilotkam, ktori zase nemaju dostatocne skusenosti. Cize prijimame pilotov, ktori su do „dobreho pocasia“, ale nemame pilotov co su schopni odletiet bezpecne v akomkolvek pocasi! A pocas typoveho vycviku… Číst vice »
oprvdu jste si jist, ze pracujete v letecke spolecnosti?
proto toto je ve vsi ucte blabol: Cize prijimame pilotov, ktori su do „dobreho pocasia“, ale nemame pilotov co su schopni odletiet bezpecne v akomkolvek pocasi
Ano pracujem.
Ta Vaše snaha okomentovat kde co je zničující.
ono bude stacit netrepat kraviny, a pak nebude co komentovat
Davide, děkuji za Váš komentář.
mimochodem, uz jste si nastudoval rozdil mezi a319 a a320 ?
Panebože zbrzdi a jdi se někam proletět. Nejlépe hóódně daleko. Podej si ruku s Kocourem. Nedej bože abyste neměli na každé téma alespoń hafo komentářů. Bez vás by to tady šlo do kopru.
mate zajimavy vyklad pojmu “na kazde tema” 😉
jinak ano, nemusite mit peci, letam celkem dost. zdravim z tanzanie.
A prosím uděleláte si dlouhý letecký výlet? Nejlépe bez připojení k internetu. I když teda nevím jak bychom to zde bez vašich odborných komentářů přežili. Ale jinak jo, zdravím do tý Tanzánie. Ale té s velkým T.
Naprostý souhlas .Strojnici a IT …Staří mazáci co uměli i pilotovat nejsou in…
Hmm, divný je, že počet nehod stále klesá. Ono opatrně s těmi starými mazáky co si umí poradit, Smartwins by mohli vyprávět o jeich šéfpilotovi. Nástrahy téhle práce jsou v mnoha oblastech a „top gun“ za kniplem není záruka toho, že zvládne všechny situace, resp. nevyvedou jej z míry všechny stránky a občasný vzdor dnes vysoce komplexních systémů, podílejících se na ovládání a automatizaci. Moc se mi nezdá, že by výkonově zaměřený pesychotest nějak extra vybíral mezi ajťáky a pardál piloty. Ten prostě hodnotí výkonnost, odolnost proti tlaku a z toho rostoucí chybovost a obecně si myslím, že to je… Číst vice »
Tomu co popisuje Jan verim a situace je doopravdy takova, ze system produkuje roboty. Ne piloty. S tim uzce souvisi i zminovany zpusob vyberu pilotu. Je to jenom komedialni hra HR oddeleni dle nejakych matematickych modelu hledani superpilota. Pritom to co z toho vzejde je ve finale neschopne jelito v kokpitu.
boze, nechte toho. nechte si to na novinky
Bože neotravujte toto fórum už Vy.
Arogantní zaměstnanec pochybné společnosti v Tanzanii, malé ego a velké sebevědomí a komplexy. Zajímalo by mě zda byste si si troufl v reálu na něco vůbec.
To máte podložen čím, kromě toho že jste si postěžoval, „ta dnešní generace nic neumí“, což se kupodivu opakuje už několikáté století a lidstvo ne a ne upadnout do doby kamenné.
Ten test přísluší mnoha profesím s odpovědností, není na něm až tak moc leteckého a pilot vykonáním psychotestu nevznikne.
Já teda jen dodám, že i ti kvalitní a starší piloti byli kdysi mladí a neměli dostatečné zkušenosti. Je to tak v úplně každém oboru.
Pracovní podmínky byly už před pandemií na mnoha místech katastrofální. A pak přišlo propouštění. Mezitím si lidi našli jinou práci – mnohdy pohodovější a líp placenou. Já bych se taky nechtěl vrátit… teda rozhodně ne bez velkých změn v podmínkách. Jenže to by pak nešlo létat přes půl světa za pár šupů.
Presne tak.
První odstavec druhá věta = 🙃
Těžce se budou vracet po tom, jak se k nim zachovali…
a … jak se k nim zachovali?
Dlouho jsem si myslel, že o letectví víte hodně. Dnes jste ale přesvědčil o opaku. Jako casty cestující možná víte jak se cestuje letadlem, ale to je tak asi vše. …
ale samozrejme ze vim, co mysli … ze je pri covidu propustili.
a co je na tom tak divneho? neni pro ne prace, to je meli dva roky drzet jen tak? v dobe, kdy nikdo netusil, jak dlouho ta situace bude trvat? roky, dva, ctyri?
drzet 1000 lidi doma po dobu jednoho roku je vydaj k miliarde kacek. dva roky – dve miliardy. a tady se bavime o desetitisich lidech.
vycitat letistim a aerolinkam, ze propoustely, je jen znamkou naproste neznalosti zakladnich ekonomickych principu.
letistim a aerolinkám nic jineho nezbyvalo
Myslim ze spousta lidi odesla z letectvi. Dokonce kuseki. Vzdyt jen letiste praha a smartwings s csa a cestovky propustili dost. Ti uz se nevrati. Praci maji vetsinou jinde upne mimo region.
a co je na tom divneho? holt se nevrati.
pokud aerolinky (a letiste) budou chtit tuto doru zacelit, tak se budou muset snazit – pridat jim apod. a nabrat nove lidi.
ale to je preci zaklad ekonomickeho procesu. nic “mimoradneho” a nic “opovrzenihodneho”.
Ano, ale aerolinky se vymlouvaji, ze kvuli tomu musi rusit lety. Coz je vlastne poruseni smlouvy mezi dopravxem a cestujicim. Aerolinka si jen tak zrusi let. Hnus.
tak to neni vymluva. to je konstatovani.
doporucuji si tu smlouvu mezi dopravcem a cestujicim precist – zjistis, ze smlouva zruseni letu umoznuje. cili se o zadne poruseni smlouvy jednat nemuze.
Tak to bych chtel vedet, ze z duvodu personalnich muze aerolinka zrusit lety. Diky, ze date odkaz. Neverim ani nahodou
aerolinka muze let zrusit kdykoli, je to jen na jejim uvazeni. zadnou smlouvu tim neporusuje, protoze smlouva (tedy v tomto peipade terms & conditions) noc takoveho nezakazuji. aerolinka se ti totiz nijak nezavazuje, ze Te nekam dopravi
ver si, never si… to je tvuj problem. ale pred tim, nez se pustis do diskuse, doporucuji si nejake ty t & c precist.