Nejsou lidi. Budějovický dopravní podnik omezí provoz na třech linkách
MHD České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Kdy bude obnoven standardní provoz podle jízdního řádu DPMCB neuvádí. Snahou prý bude, aby k tomu došlo "co nejdříve".
To je vinou covidu nebo neschopnosti vedeni DP, ze nezaplati kvalitne ridice? A odnesou to cestujici. To uz muzou treba plosne menit intervaly z 12 na 13 minut ve spicce a usetrit.
Je to celospolečenský jev. Práce přestala být in. Lepší je být influencerem anebo netáhlo kdesi v kanceláři bez zodpovědnosti. Pokud přidají ještě otravování fízlů po cestách, vykašlou se na to i v nákladní dopravě. Lepší je být úředníkem za dostatek peněz a nedělat nic.
Nemůže být IN něco co vám v některých místech už ani nedovolí uhradit základní potřeby jako nájem a jídlo, natož abyste dosáhl podobné úrovně majetku nebo možností jako Vaši rodiče v odpovídajícím věku. (Jedna věc pak je reálná situace v místě, druhá pak memy, které ale mají daleko větší vliv) Pokud pak šaškování před kamerou (a nevíte co i do jednoduchého videa jde práce) hrozí tím že si budete mít nadprůměrný příjem, pokud to vyjde, tak to samozřejmě zkusíte. (Když to pak rozpočítáte na hodiny, tak to třeba tak super hodinová mzda není) Když si vyjedete platové tabulky, tak ti… Číst vice »
Můj děda říkával: Za peníze v Praze dům. A ve Vídni dva!
Když ono to tak bohužel už skoro je.
Za odvedenou práci těm řidičům dobře zaplaťte a hned jich bude dostatek!
1. Ti lidi nejsou dobře zaplacení
2. Dopravní situace v ČB je tak mizerná, že se vyplatí jen jezdit na kole, koňmo nebo chodit pěšky.
„Lépe situovaní“ mohou využít i kánoi nebo kajak. 🙂
😀
Za 129 korun hrubého za hodinu se vůbec nedivím, že chybí řidiči. Radnice by se měla stydět ☝️.
to maj o hodně míň než prodavačka v Lidlu
Tak hlavně, že je na platy úředníků a politiků. A stydět? To se na úřadech nenosí, tam frčí arogance, nadutost a nepostradatelnost.
Jak můžou mít 129 Kč/hod, když zaručená mzda řidiče autobusu je 143,30 Kč/hod ?
A) Systém zaručených mezd je přežitek.
B) Kde není žalobce, není soudce
Můžou si za to sami svoji zaměstnaneckou politikou! Řidičů je dost.
Přesněěěě…
Stačí provést klasické porovnání základních parametrů s nabídkou pro prodavače v LIDLU: Řidič MHD v DPMCB: – „Výplata chodí pravidelně a včas, v průměru zhruba 33 000 Kč“ – „Dáváme týden dovolené nad rámec zákona (5 týdnů celkem)“ https://www.dpmcb.cz/kariera/ridic-ridicka-v-mhd-1.html Prodavač Lidl CB-Srubec: – „Nástupní mzda 31 000 Kč, po 1. roce 32 100 Kč, po 2. roce 33 200 Kč a po 3 letech 34 300 Kč“ – „25 + až 5 dní dovolené (za každý rok ve společnosti jeden den navíc až do celkové výše 30 dní za rok)“ https://kariera.lidl.cz/vyhledavani-mist?filter={%22contract_type%22:[],%22employment_area%22:[],%22entry_level%22:[]}&midpoint_lat=48.9747&midpoint_lon=14.4747&midpoint_name=%C4%8Cesk%C3%A9%20Bud%C4%9Bjovice,%20%C4%8Cesko&page=1&radius=null&with_event=false Závěr: 1. Pokud bude chtět DPMCB mít dostatek řidičů,… Číst vice »
https://www.dpmcb.cz/kariera/ridic-ridicka-v-mhd-1.html
Kazdy si odpovedzte sam, nakolko sa citite osloveny…
Po šesti letech jsem utekl z autobusu na pětitunový náklaďák. Práce od po do čt, zbytek týdne volno. Za stejné peníze co nabízí tady…
Ako som vozil Bulharov?🤔🤣
Asi nie, ja sa osloveny necitim ani trochu.
Jednoduché řešení. Stačí přidat peníze. Když to nepomůže tak přidat více peněz. Jednou dojde k nastavení rovnováhy a bude řidičů dost. Uznávám že když je za rohem Rakousko kde platí podstatě lépe že to nebude jednoduché ani levné.
To budou radši dál fňukat. Zaplatit lidem za práci? Kde žijete, v Německu?😃
Ono to bohužel není tak jednoduché. Pro mnoho řidičů je všeobecně nabízená mzda buď nízká a nemá smysl za ní dělat, nebo podezřele vysoká, takže je tam lepší nechodit, protože za tím něco bude. Nic mezi tím. A i pokud na tuto hru se mzdou přistoupíte a zeptáte se řidičů kolik si představují a tolik jim tedy nabídnete, stále nemáte vyhráno. Pokud si do požadavků dáte, aby řidič přišel včas do práce, před jízdou zkontroloval olej, podíval se zdali má dost chladící kapaliny, během dne zvládl sám vyměnit žárovku a po směně vytřel autobus, tak máte problém stejně, protože na… Číst vice »
Vidím to stejně. U inzerátů se to hemží komentáři, že za 2500,- čistého denně dělat nebudou, protože to je málo a ve finále se ukáže, že jezdí někde z Horní do Dolní, neumí vůbec nic, o auto se nestará a neuklízí, protože on je řidič, no a bere sotva polovinu. Poslední dobou se dost setkávám s takovými, co v den nástupu vypnou telefon, v horším případě přijdou, nasekají škody, pokrčí rameny a všude píší, že nedostali zaplaceno. Ale hlavně, že to je o penězích. Není.
Kde takovou mzdu nabízejí u autobusu?
Napriklad tu:
https://prace.bazos.cz/inzerat/152349087/ridic-sk-d-brigada.php
To máte bohužel pravdu.
Už vidím jak v DPCB řidiči vytírají podlahu. Tam si budou předávat autobus či trolejbus na konečných či zastávkách, tak jak v jiných velkých dopravních podnicích. A ve vozovnách jsou na to jiní zaměstnanci.
Já řídil v letech 1987-97 řídil v Praze tramvaje a kdyby mi někdo řekl, že tu bednu mám vytřít, tak ji asi vymetu. Tím dotyčným. Co to je za zvrácené myšlení, že by řidič měl uklízet nebo dokonce opravovat bus?
Nikdo po nikom nechce GO motoru na parkovišti u pumpy, ale žárovka a pojistka nejsou nikterak dlouhé a složité opravy (teda pro někoho evidentně výkon hodný na metál). A aby jela dílna 100 kilometrů daleko kvůli žárovce, to snad nemůže nikdo myslet vážně.
A co když vám někdo cestou do Chorvatska k moři vylije pivo na podlahu? To s tím dojedete tam a pak i zpátky?
No, vy asi ano…
Tak podezřele vysokou mzdu mi fakt nikdy nikde nenabíli 🤣
A Vámi popsané požadavky mi přijdou jako standart, je to součást práce řidiče. Ale uznávám, že všichni řidiči to tak nemají.
No a teď můj pohled, proč je málo řidičů autobusů: dnes nikdo na směny a o vikendech dělat nechce, takže kdo si je schopný najít jinou práci, tak s autobusem jezdit nebude.
V Praze je masivní kampaň na nábor řidičů a v zásadě se daří. V Budějkách na to kašlou, žádné překvapení.
Jestli ten úspěch také nebude dán tím, že v ČB je platová nabídka tak o 1/3 nižší, né-li možná i o polovinu.
Oproti Praze, zapomněl jsem dodat, pardon.
Zas tak horký to v Praze taky není.
O to hlavně jde, pochopitelně.
Zkrátka hýkající buřti na vedoucích postech nikoho za volant nenalákají…
Zvyšte rapidně platy.
Jde o peníze i o důstojné racovní podmínky (od určité výše platu berou lidé v potaz i jiné věci než peníze). Obvykle pak řeší: jak přátelský je harmonogram směn, úroveň zázemí na konečných, chování nadřízených, zda jsou vozy, které řídí technicky v pořádku apod. ).
To nepomůže protože lidi chybí v celé ekonomice a navíc je otázka jestli jich dostatek má potřebnou kvalifikaci, nebo je ochotný jít do něčeho kde bude mít třeba nepravidelné nástupy a konce směn a podobně. Na současný počet lidí máme moc velkou ekonomiku a situace se bude zhoršovat: worldpopulationreview. com/countries/czech-republic-population Někdy za 4* roky se má počet obyvatel začít snižovat, vzhledem k tomu že naděje na dožití je u mužů asi 10 let po odchodu do důchodu, tak má-li počet obyvatel dosáhnout vrcholu v roce 2026, tak už někdy od roku 2016 začínají chybět lidi, což tak nějak koreluje s… Číst vice »