Nejsou cestující, České dráhy zkracují brněnské pantografy
Elektrická jednotka 560 v Brně. Foto: České dráhy
"Vykostěné" pantografy budou jezdit zatím do 21. srpna příštího roku
"Vykostěné" pantografy budou jezdit zatím do 21. srpna příštího roku
Stavědlo 6. V Brně vydrželo stát po opravě, hádám 2 roky, než ho zbourali. Čili 8 let je na SŽ velmi dobrý výsledek.
Můžou jen doufat že jim v depu z toho nevyřežou měď.a hliník…
Proc se furt resi, ze ta to vse muze covid. To pak budete ty soupravy slozite byrokraticky prodluzovat a ty budou mezitim plne cestujicich. Nechapu. A termin 21.8.2021?
Jo v jednom „prazdnem“ vlaku jsem v sobotu stal s nekolika desitkami dalsich lidi hodinu a pul … .
Jojo.. To jsou ti bez místenky na trase Praha Ostrava. 🙂
Bylo to na jine trase.
A která trasa to byla a jaký spoj je tajná informace?
Copak na tom zalezi. Za svuj zivot jsem prostal tech tras/cest tolik 😀
To zkrácení je jedině dobře, mělo se tak stát už před 5 lety. Takový luxus neměla žádná jiná linka okolo Brna aby ve špičce seděli na čtyřce max 2 lidi proti sobě. 5 vozů je tak akorát.
Není pravda. Osobní vlaky linky S2 do Blanska a Letovic jezdí pravidelně velmi vytížené, samozřejmě ve špičce se celá jednotka 560 zaplní. Kapacita je 416 osob. Proto se na S2 taky počítá s provozem Panterů v sestavě 4+2 s kapacitou 473 osob. Jeden z argumentů je právě nedostatečná kapacita současných souprav ve složení 3+2 Panter, 242/362 + 4x Bdmtee nebo 1x 560, minimálně v úseku Blansko – Brno + zvýšený zájem cestujících. Sice tu je Covid-19, ten ale nezměnil počet cestujících na této trase tak výrazně, že by se měly až zkracovat jednotky. 560 pak bude mít kapacitu jako 4x… Číst vice »
Vytížené jezdí, ale že se pravidělně ve špičce zaplní všech 416 míst k sezení, to už ani tak ne. Pravidělně se zaplní tak 300, max. 350 míst, víc jen ojediněle. Z téhož plyne, že kapacita panterů 3+2 je dostatečná, vlaky 4xBdmtee zase nejezdí v pracovní dny na těch nejvytíženějších vlacích. A jak tvrdíte, že je to jeden z argumentů, proč se nakupují 4vozové a 2vozové tak toto opravdu není argument, s kterým by se pracovalo. Spřažené nové Pantery 4+2 mají jezdit pouze nejvytíženější špičkové vlaky, a to ty, kde i v době po Covidové bude platit, že 330 míst by… Číst vice »
Domis:
Absolutní souhlas.
Spousta lidí se naučila pracovat z domova, do kanceláře se bude jezdit jednou týdně.
Možná to ještě prodlouží blížící se nezaměstnanost (vzroste počet pendlerů).
Tyto jednotky uz se mnely přetavit,hajtry staré.
Třeba na Slovensko…
Nepřestává mě fascinovat jak nepružně se u nás reaguje na změny. Když bylo všechno zavřené a lidi fakt nejezdili tak byly soupravy dlouhé. Teď už jezdí lidí daleko více, ale najednou budeme zkracovat soupravy.
Železnice sú snáď najmenej flexibilnými spoločnosťami, aké svet kedy videl. Platí všeobecne, nie len v rámci jednej krajiny.
V Olomouckém kraji mají peněz víc než dost.. Tam se vozí pravidelně již od jarního covid-19 jen vzduch.. Zbytečně hodinové spoje Olomouc, Přerov, Nezamyslice a zpět.. Nebo Olomouc Přerov a zpět.. Stačil by spoj co tři hodiny.. Nehledě na to, že z Přerova a opačně jezdí rychlíky co dvě hodiny a z Břeclavi přes Přerov do Olomouce taktéž.. A o posledních večerních spojích nemluvě.. Dovezou dva lidi a odvezou možná jednoho, když to zrovna není vlakvedouci.. 😂😂😂 Stačila by na večerní a dopolední spoje regionova.. Je jím to asi jedno.. Jestli platit za klasickou soupravu 16 náprav nebo za regionovu…… Číst vice »
ČD potřebují dotace, 3/4 nákladů zaplatí daňový poplatník skrz kraje, jen čtvrtinu dostanou od cestujícího (tedy pokud nejede senior či student, tam je to čtvrtina ze čtvrtiny – prostě státní perpetum mobile). Uznejte raději jezdit a dostat 75%, než to mít někde odstavené a mít nula. Logika oproti komerčním spojům je zcela jiná
A RJ, arriva, DLB či leo na vlacích v závazku mají kolik z dotací a kolik z jizdneho?
Udělat jeden spoj za 3 hodiny sice teoreticky zajistí kapacitu, ale prakticky bude takový spoj nepoužitelný. Pokud někomu začíná nebo končí směna tak, že by čekal hodinu nebo dvě na vlak, tak si zajistí auto (pokud si ho může dovolit). Zmenšovat frekvenci pod jednu hodinu ve špičce je nejlepší způsob, jak vyhnat cestující z vlaku.
Krom toho, dopravci mají zasmluvněnou jak frekvenci, tak kapacitu spojů v závazku veřejné služby, snížení tedy jde jen se souhlasem objednavatele.
Snížení kapacity spojů dále vyžaduje vhodné menší vozidlo. Konkrétně mezi Zábřehem a Olomoucí je koridor na 160, kde regionova nemá šanci dodržet jízdní řád.
Já nepsal, ale problém mezi Olomoucí a Zábřehem..
Do mínusu.. Palec dolů asi hlasují zaměstnanci Olomouckého kraje.. 😂😂😂😁😁😁😁😁😁
Pokud pomineme nesmysl typu regina na 80km/h na trati Ol-Prerov, kde tohle má být úplně minimálně, tak mi kurna řeknete, kde se ty menší vozidla mají najednou sebrat…
Prodlužování frekvence na 3hod přes den na hlavní tratí je pak už zcela na návštěvu psychologa a nějaký test.
Nejefektivnější by bylo vyřadit šest vozů trvale.
Že si někdo dovolí vozit v tomto lidi je strasne!!!
Je to moderní, nízkopodlažní, klimatizované (mexickou klimatizací) a hlavně ryze české vozidlo s vakuovým WC (tak dlouho se na něj nikdo neodvážil, až se tam vytvořilo vakuum). Přece byste nechtěl ojetý německý šrot jako třeba desiro.
Neříkám, že je to super stroj. Ale pro mě jako cestujícího je to pořád lepší, než Honeckery. V létě se tam dá otevřít okno, sedačky mají normální šířku, dveře fungují téměř vždy. Takže když před pár lety tyto soupravy přestaly jezdit na S3, tak jsem to bral jako negativum. Před rokem se na S3 vrátily, což jsem považoval za změnu k lepšímu. Až to nahradí Regionovou, tak to bude horší…
A honeckery jsou pořád lepší než dobytcak, ne? Takhle to opravdu brát nejde…
Jde a nejde. Je určitě hodně smutné, když pro někoho znamená nasazení starých šrotů kvalitnější cestování. Ale že bych měl preferovat novější šroty, i když se mi v nich cestuje hůř, jenom protože jsou trošku míň zastaralé, by bylo stejné, jako koupit si nový mobil, který má proti stávajícímu nové skvělé funkce, i když ty funkce nepotřebuju. Někomu se líp jezdí v honeckerech. Proč ne, každému vyhovuje něco jiného. Nic lepšího zatím na výběr není (občas jede regiopanter, ale bohužel ne v době, kdy potřebují jezdit já, nebo nejede tam, kam potřebuji jet já) a nějak se do práce dostat… Číst vice »
Oproti Honeckerům ale mají i několik nevýhod, mj. stav WC a také velmi vysoké (protože jen 2 namísto 3) schody.
WC – to je asi pravda. Ve vlacích se obecně snažím WC vyhýbat, takže nemám přehled.
A ten nástup, to je určitě pravda. Hlavně pro někoho s nějakým handicapem, pokud nastupuje prostředními dveřmi a ještě to zrovna stojí v zatáčce, tak to musí dost vadit, protože je tam pak obří mezera.
na Ostravsku jezdí tornáda zkrácené už z „doby předkovidové“
To zas ne, v době kovidové už z toho stihli udělat třívozovky, což prý je na některých spojích pěkné maso.
Včera jsem tím jel Brno – Blansko na Os 4720 a prázdný vlak vypadá jinak. Nerozumím rozsahu omezení spojů u ČD a hlavně zkracování.. Rožmberk jen ve 3 vozech a často plný, že jsou lidi i v uliččce, R-Vltava 2 týdny zpátky také plná a včera odpoledne Metropolitan v úseku Brno – Praha víc lidí než před lockdownem díky omezeným railjetům. A když srovnám, tak RegioJet už vrátil původní řazení, takže v Relaxu jsme včera večer seděli 4..
Sobota 28.11. R665 Rožmberk, 3 vozy, lidé v uličce.
R 711 Vltava, do Tábora kapacita B 90% plus zbytek v uličce.
Velké zklamání. Byly slyšet i názory, že příště tohle fakt už ne. A to jsem měl štěstí na rozumné a klidné cestující.
EC 145 je taky „kvalita“. Oproti pravidelnému řazení nyní nejezdí vůz 352 (Aee), takže na cestující 1. třídy zbývá jen 22 míst v ARmpee. Evidentně někomu nedošlo, že tímhle vlakem se vrací z obchodních jednání domů na Moravu lidé, kteří jednak nemají nouzi o peníze a klidně zaplatí jízdné 1. třídy, jednak chtějí mít místo na notebook a práci (což v Bmz jaksi nenajdou). Takže není výjimkou plně obsazená jednička a lidé marně bloudící po dvojce a hledající, jestli ten druhý vůz 1. třídy není mimořádně řazen v přední části vlaku.
Na EC 114 Cracovia to v 1.polovině loňského roku nebylo o moc lepší. ABmz346 přestávalo stačit, a oni si vymysleli ARmpee…
Pete: Nebudu rozporovat, že Os 4720 není prázdný vlak, naopak je to jeden ze nejsilnějších spojů na S2. Ale viděl jste někdy 560 na S2 plnou tak, že by všechna místa byla obsazená (= na každé čtyřce seděli právě čtyři lidé)? Jak často toto nastane? Lidé, a to nejen zde, mají tendenci tvrdit, že když lidé stojí na představcích nebo nenajdou dvojsedačku pro sebe, tak je vlak plný, což je pouze subjektivní tvrzení. Na rychlících bych s Vámi souhlasil, že dost omezení, a to jak ČD, tak u RJ jsou celkem podstřelená a zdají se mi až zbytečná. Ale přesto,… Číst vice »
Ano, ale myslím, že nyní je maličko jiná situace a určitě není účelem, aby v kupé pro 8 sedělo 8 lidí. Ve většině okolních zemí je snaha zajistit cestujícím dostatečné rozestupy, aby mohli sedět alespoň ob sedadlo (DB blokuje některá místa v rezervacích, v Itálii jsou sedadla oblepená páskou apod..). Někdy se dá situace řešit i jinak než zkracováním, např. když už dát na rychlík v rámci úspor jen 3 vozy, tak alespoň u souprav kde je B+BDs+AB nahradit BDs dalším B s tím, že jeden oddíl blokovat jako služební.. Ale vidím i opak, včera ráno jsem jel R-Vysočina ze… Číst vice »
Bohužel tohle může být problém,vlak bude jednou plný ( může se stát) a tím pádem nedojde k rozestupám ,proto spíš bych posiloval spoje než zkracoval.
Pokud vlak nepojede alespoň jednou denně plný (obsazeny cca všechny sedačky = naplnění kapacity), tak pak je kapacitně naddimenzovaný. A rozestupy ve veřejné dopravě jsou iluze. Protože je buď nezajistíte, a nebo kdybyste je zajistit dokázal, tak celé opatření dlouhodobě nezaplatíte. Na to nikdo nemá.
No hlavně ,že dnes ve zprávách bylo jak všichni dopravci budou posilovat spoje a vracet se k normálu.No ČD v zatáčce před Vídní to vidí jinak.I když po vánocích se zase asi šrouby utáhnou .Jinak jasně ,že ty vyřazené vozy poslouží na náhradní díly a Covid je zástěrka a dochází jim ,že takhle staré jednotky co se léta nerozpojovaly mohou po tomto opatření vykazovat poruchy? (dveře,jízda opačným směrem ,oni totiž musí být nahozené obě stanoviště aby to jelo)A jen takový postřeh ,článků o tom co se omezuje ,či posiluje je tu hodně ,ale od 13.12 má začít platit jednotný tarif(na… Číst vice »
Zjevně nemáte pravdu, že se jednotky „léta nerozpojovaly“. Informace o různých vyřazování jednotlivých vložených i hnacích vozů kvůli jejich poruše najdete zde http://www.alanbutschek.cz/obehy1920/ob_560_1920.html a vyplývá z nich opak než „léta nerozpojování“.
Vyřazení a zařazení vloženého vozu má vliv na poruchovost? Trochu záhada. Protože to má klasickou šroubovku a konektory. je to akorát pracné. Ale původní 560 měly 5 vozů, takže to odlehčí namáhání hnacích vozidel. Poslední dobu jsem viděl i obsazenost 1 cestující / vagon.
Jo, už někdy před 10- 11 lety (se zdůvodněním ekonomickou krizí?) se zkrátilo základní řazení u linky S3 IDS JMK z pěti Bdmtee na čtyři.
Tak teď po letech něco podobného – u těch posledních pár souprav řady 560, které v provozu ještě zbyly, i když svým stářím + vysokopodlažností do něj dávno nepatří. No, naštěstí je to na posledních pár let.
Před 10 lety nebyl čtvrthodinový takt v úseku Hrušovany – Tišnov na S3. V podstatě došlo k přesunu cestujících mezi jednotlivými spoji. Kdo chce, jezdí dřívější S3, nebo se i změnily JŘ v návaznosti s autobusy. Kapacita na lince S3 ve výše zmiňovaném úseku byla posílena téměř o 50%.
ještě by tam mohli rovnou nasadit 810+010 a úspora by byla taky znát…
Nemohli kvůli nízké rychlosti (80 km/h)
S2 jezdí přes 80 minimálně, ve větší míře v podstatě jenom přes Majlont. Čili pokud budeme takto teoretizovat dále, tak zde problém není:-)
Tak koukám, že ČD se za každou cenu snaží udržet Covid, a to v době rozvolnění – podobně jako v okolí Prahy – např. Děčínské rychlíky – polovina zrušena, druhé polovině vzata polovina vagonů, ano v době celkového uzavření to bylo pochopitelné (na jaře, kdy to bylo ještě masivnější, tak jezdili o 106, ale v okamžiku rozvolnění, vrácení části dojíždějících žáků, vracení se z Home office do práce měly ČD okamžitě přidat vagony a vrátit druhou zrušenou polovinu vlaků – jel jsem oba pátky odpoledně tímto směrem a nejen, že už v Holešovicích nebylo místo na sezení (což mně nevadilo,… Číst vice »
Do konce roku se do kanceláří už moc jezdit nebude;)
Když je řeč o Brnu a jednotkách, co je s jejich Interpantery, že na R Svitava jezdí skoro pořád místo jich šrot?
Panteři došli. Jezdí jinde;)
Informace, že dojde k úspoře poplatků za dopravní cestu, je lživá. To by museli sundat dva vozy.
Jak jste k tomu došel? Odebráním vagonu dojde ke snížení celkové hmotnosti vlaku a tedy bude použitý nižší hmotnostní interval pro výpočet ceny za DC.
Hmotnost vlaku bude pořád ve stejném intervalu 200-299 tun.
Přesně. Ale něco málo ušetří na ošlapném, odhaduji tak 1 Kč/km.
Každopádně je vidět, že tady to je v diskusi odborník vedle odborníka, proto mám tolik minusů. 😀
Počítá se celková hmotnost vlaku, včetně hmotnosti cestujících. Takže až po odebrání jednoho vagónu může být použitý nižší hmotnostní interval pro výpočet ceny za DC. „Celkovou hmotností vlaku [t] se rozumí součet hmotností všech vozidel vlaku včetně hmotnosti cestujících“.
Po odebrání jednoho vozu to prostě neklesne pod 200 tun, tak nevím, co řešíte.
Nově bude v intervalu 200-299 tun, dosud byla v intervalu >=300 tun. Počítá se hrubá hmotnost, tj. vč. cestujících. Takže poplatek klesne. A tuto částku ušetří JMK, který dle smlouvy s dopravcem poplatek za dopravní cestu plně hradí. Dále dle smlouvy klesne u několika vlaků odměna JMK dopravci – u těch vlaků, kde byla dosud požadována minimální kapacita 380 míst (nově jen 330).
No, tak to jsou docela vedle, pokud jedou ranní či odpolední spoje do/z Brna, jsou plné. To zase na ČD vymýšlejí totální nesmysly.
Myslím, že v tomto případě rozhoduje Kordis. ….. ze by brutto???
Všude soupravy posilují a snaží se nabídnout co největší kapacitu souprav, už jen kvůli pošahanému Covidu. A Jihomoravský kraj a KORDIS jdou opět cestou opačnou… Však to jsou odborníci💩🤮
Je to naopak, kvůli poklesu přepravní poptávky v souvislosti s nákazou se nabídka všude adekvátně snížuje https://pid.cz/vyluky/omezeni-provozu-koronavirus-podzim/
Všude není Praha. Doporučuji se podívat nejenom na území ČR, ale taktéž za hranice…
Nabídka se snížila mnohem méně, než kolik je úbytek cestujících.
vsude neni Praha… a prevadzka akehokolvek trakcneho vozu (vlak, metro, tram, t bus) na urovni poloprazdnosti je aj v dobe covid tazky luxus a kedze na stat kdekolvek sa nemozes teraz uplne spolahnut. Praha a SCK sice vyrazne neomezuje, ale narozdiel od inych krajov si az tak nekladu otazku..kto to zaplati a odkial…
Nezačaly ČD s tím zkracováním trochu pozdě? Vždyť se začíná zase všechno otevírat a lidi cestují (je pravda, že nevím na jak dlouho, ale to určitě neví ani ČD).
Lidé cestují, ale ne vlakem, je levná nafta a riziko nákazy.
A drahé jízdné.
No tak se zvednou daně ze silničních vozidel…
Pokud si dobre pamatuji uvadena cisla, tak se CD v zari dostalo na nejakych 75-80 %. V te dobe bylo otevrene v podstate vse. Z nejakeho brzkeho obnoveni zajmu o verejnou dopravu bych nemel obavy.
ČD nebo Kordis?
Oba, když na to přijde.
Diktatura vystrasenych sobcu.
Vyřadí vozy ty se zeleným pruhem na boku? 😀
Na Ostravsku jezdí třívozové už více než měsíc.
Z 5vozových souprav udělali dokonce 3vozové. O tom článek ale nebyl (byla to větší změna!). Nyní v souvislosti s uvolňováním vracejí vložáky zpět na 5vozovky. V Brně jsou pozadu…
Tak hlavně aby při tom zkracování nevyndali ze soupravy ty krajní…
Viděl jsem fotku, kdy na trati jela solo 460.
Já jsem soupravu 460 + dva vložáky dokonce vezl.460-ku na konci jsem „utrhl“,měla zadřené ložisko.
Tak hlavně že budou mít v kopřivách pár méně opotřebených vložených vozy 😀 To zas vymyslel nějakej inženýr!
Odkud se vlastně bere ta nenávist vůči vzdělaným lidem? Ptám se, nejsu inženýr.
Protože inženýr nedrží kladivo a tedy nepracuje.
Vůči vzdělaným a rozumným lidem to není. To je proti těm, co mají sice titul, ale v hlavě nás..no a k tomu funkci.
Nikdy jsem neviděl útočný povdzech „to byl zase hloupý inženýr“, ale to „to byl zase nějakej inženýr“, případně „zase nějakej manažer“ nebo něco o „íkváčích“, to je ke čtení/slyšení poměrně často.
Ostatně teď¨, když se často skloňují home office tak jsem četl, myslím že tady, že pokud někdo pracuje z domova, tak nic užitečného nedělá a ta pozice je zcela zbytečná 🙂
Řekl bych, že výraz „ikváč“ bude mít něco společného s latinským „ictus“ – mrtvice…
Troufám si říct, že vlaky S2 budou zase plné, když jsem jimi cestoval v září, tak tomu tak bylo. Když chcete zkrátit 560, posilte čtvrthodinové spoje, protože regionova je prostě nedostačující
S3 směrem na Tišnov je málo využívaná trvale.
Nesouhlasím, především do Kuřimi je hodně silný přepravní proud, do Tišnova to bývá slabší (tam už se využívají i rychlíky totiž), ale i tak je S3 hodně vytížená.
Argument, že uspoří najeté kilometry skrz opotřebení je při tom, co mají už nalítáno, je přinejmenším poněkud praštěný. Domnívám se, že ty vozy spíš budou postupně kanibalizovat a nikdy už jezdit nebudou. Nejdřív se do nich pustí sprejeři, pak bezdomáči, vandalové a pak mluvčí vydá prohlášení, že se musí zrušit, protože jsou rozkradené nebo zničené.
Nebo je v tichosti odtáhnou do Třebové rovnou.
Za mě tohle už v roce 2020 mělo být v hutích / v muzeu.
Periodické prohlídky se dělají podle ujetých kilometrů, takže když vložáky budou stát, nebudou se na nich dělat prohlídky.
To ale musí stát po celou dobu mezi prohlídkami. Jinak to jen rozhází jednotku, že má každý vůz prohlídku jindy, což je sice možné, ale je to dost na pytel.
Když budete vědět, jak se ty prohlídky dělají, tak zjistíte, že mnohem víc času zabere tu jednotku rozhodit.
Především by měly skončit v hutích všechny šukafony, 560 jsou oproti nim ještě v pohodě
Už se to blíží.
Co se blíží? Konec šukafonů ?
Patří tam obojí – jak fyzickým stářím, tak i morální zastaralostí.
To si někdo troufá predikovat dneska vývoj počtu cestujících na 8 měsíců dopředu?
Prostě 560 pomalu končí, přístavby do dílen stojí peníze a tohle je cesta, jak něco ušetřit a Covid je jen zástěrka. Odstavené vozy se už do provozu nejspíš nevrátí (možná s výjimkou vozu z „retro“ jednotky 023/024), postupně se zkanibalizují a sešrotují a bude se čekat na „evropské“ pantery. Však už jich je jen pět jednotek (provozních).
No sláva!
Ještě by mohli vyřadit všechny 809/810, a nahradit 832/841/SOR10.8 . Už jen kvůli sjednocování vozového parku.
Kdo to tam dá…ty peníze?810 jezdí za kýbl nafty a trochu údržby…
Akorát je vždycky dvakrát, třikrát dražší než ten SOR.
Myslím že 810 je za 45let již finančně odepsaná…takže jen ta nafta a údržba.
Ale je morálně a fyzicky zastaralá a nenízkopodlažní hlavně
Máme kapitalismus, existuje něco jako Evropské dotace, jenže to by čecháčci nesměli chtít z EU vystoupit.
Někteří totiž spočítali, že implementace evropské legislativy, a jiných pičičand je dražší než ty dotace.
Ale nebojte se, czexit bude za dlouho.
Teď dělá Bruselu pápá VB, Maďarsko bude v dohledné době následovat, Polsko hned po něm, a pak teprve Česko.
Takže nakonec to dopadne tak, že v EU bude pouze Německo, Francie, pár dalších států…a dál už nic…
Bez EU bychom byli totálně v háji, takže to zřejmě nedopadne
Jak moc provozních? Asi tak jako interpantery na R19?
Právě proto to chtějí v lednu znova hodnotit. Takže na 1 měsíc.
Klasický nebo uherský?