Nejrizikovější silnice v zemi? Všebořická ulice v Ústí nad Labem, ukazují statistiky nehodovosti
Všebořická ulice v Ústí nad Labem. Foto: Google Street View
Hlavní příčinou nehod je podle statistik nedání přednosti v jízdě.
No jo Všebořická, výpadovka na TP a je tam odbočka Kaufland, Lidl, sídliště, zastávky MHD, strašně zprasená ulice, tam by to chtělo kruháče jako sůl.
Co se týče Všebořické, tak tam je problémů hned několik: lidé nepoužívají nadchody, ale přebíhají přes silnici (chápu je, ale pro řidiče to není vůbec nic příjemného, když vám pod kola vletí někdo, kdo dobíhá autobus), je tam hodně přechodů a chodců, silniční provoz se náhle zastavuje a zase rozjíždí -> snižuje to pozornost a bdělost řidiče (o tom, že při popojíždění v koloně lidé koukají do telefonů nemluvě), špatně se najíždí na hlavní z vedlejších silnic (inu ne každý to stihne) a hlavně ten rovný úsek nutí člověka jet rychleji než 50 km/h. Jezdím tam denně, ale spíš než… Číst vice »
Myslím si, že by ve využívání nadchodů pomohlo i kdyby tam proběhla nějaká větší údržba případně rekonstrukce. Od víc lidí jsem slyšel, že tam nechodí, protože se bojí (i když je mi jasný, že většině se prostě jen nechce prodloužit si jednu vzdálenosit 2-3x). Upřímně by mě samotného zajímalo, jak jsou na tom reálně, protože od výstavby tam určitě žádná rekonstrukce neproběhla a náš stát (potažmo obce) rozhodně nezvládají údržbu mostů a lávek, natož nadchodů.
Mně stačí číst Všebořice a víc netřeba dodat. Možná to, že je tam velký podíl řidičů bez řidičáku.
Ta křižovatka u Hodonína by potřebovala dostavět. Odbočovací pruh tam je, ale připojovací nikdo neudělal. Namísto připojovacího pruhu tam vrazí STOPku. Paráda. Vedle vás někdo tvrdne při odbočení vlevo a vy stojíte a čekáte, až bude vidět jestli můžete odbočit vpravo. To pak svádí k riskování. A ještě máte tu hlavní v nejblbějším možném úhlu výhledu. Opravdu skvělé.
Stačí aby na silnicích byli řidiči a ne majitelé řidičáku.
Znám jednoho řidiče, který v životě za volantem neuděl chybu. Od získání řidičáku 50 let neřídil a řídit ani nebude. Každý jsme omylný.
Infrastruktura by měla být taková, aby omezila množství chyb, ne aby zvyšovala následky chyb nebo chyby rovnou vyvolávala.
Koukal jsem na první tři místa u všech z nich by stačilo postavit kruhový objezd. Ušetřilo by to zbytečně zmařené životy o majetkových škodách nemluvě.
Ano dokud se budou budovat všespasné kruháče, tak ekologii dopravy nemůže nikdo brát vážně. Pokud můžeme nutit zpomalovat a rozjíždět se desetitisíce aut denně jen proto aby se tam jednou za měsíc někdo nesrazil, tak je něco špatně. Nebylo by lepší se soustředit na ty jednotlivce?
Neboj zelenáči.
V EU se brzy budou dát vyrábět jen minimálně hybridy, a při rekuperačním brždění s krůháči není problém ani pro jelita co neumí předvídat a jezdí stylem brzda plyn.
Osobák vzal čert. Ale s náklaďákem je ten odpich dost nanic.
Recept na snížení nehodovosti má PČR přece jasnej. Stačí jít měřit rychlost někam na přehlednej úsek a naplnit tak statistiky, že něco dělali. A teď vážně. Je tu někdo, kdo se pohybuje na těchhle úsecích a potkal tam někdy policajty, který by třeba kontrolovali dávání přednosti nebo jiný nešvary?
16 úsek Radlo se přestavuje a policajti tam vždy byli
Nebo nějaká statistika, na kolika z těchto míst jsou radary a jak je to tam každý den lepší a lepší …
Nedání přednosti v jízdě radar nezměří.
Ano přesně na to jsem narážel. 😉
V Jestřebí vídám policejní auto docela často. Stojí za křižovatkou u benzinky a osádka popíjí kafe z automatu.