Místem s nejvyšší nehodovostí v zemi je Všebořická ulice v městské čtvrti Ústí nad Labem Všebořice. Vyplývá to z analýzy oficiálních dat, kterou pravidelně zveřejňuje společnost Allianz.
Aktualizovaná analýza vychází z databáze JDVM (Jednotná dopravní vektorová mapa) s lokalizací všech dopravních nehod v České republice evidovaných Policií ČR. Jsou v ní identifikována místa nejčastějších dopravních nehod s následky na zdraví v letech 2017-2019. Posuzovány byly havárie na dálnicích a silnicích I. třídy.
Ve Všebořické ulici v Ústí nad Labem došlo v letech 2017-2019 na 200 metrech mezi křižovatkami s ulicí Dukelských hrdinů a 17. listopadu celkem ke 35 nehodám, z nichž ze 17 si účastníci odnesli zdravotní následky. Dva lidé se zde těžce zranili a 19 se zranilo lehce.
Allianz aktualizuje svoji Automapu každý rok. Podmínkou pro zařazení konkrétního úseku jsou minimálně dvě na sobě nezávislé dopravní nehody se zdravotními následky, současně mezi místy nehody nebyla vzdálenost větší než 200 metrů.
Nejrizikovější je po Ústeckém Jihomoravský a Liberecký kraj
Žebříček nehodovosti zohledňuje nejen počty nehod, ale i jejich závažnost podle počtu zraněných či usmrcených. Celostátní žebříček ukazuje 20 nejrizikovějších lokalit. Dále bylo ve 13 krajích (tj. všech kromě hlavního města Prahy) identifikováno vždy po pěti nejzávažnějších úsecích. Celkem bylo posuzováno 65 nehodových lokalit, kde došlo ke 413 dopravním nehodám s následky na zdraví a 648 nehodám celkem, z toho k 132 nehodám s úmrtím nebo těžkým zraněním.
Nejrizikovější místo ČR je v Ústeckém kraji, následuje Jihomoravský a Liberecký. Druhým nejrizikovějším místem ČR se stala křižovatka v severovýchodním cípu Hodonína – tam, kde se silnice I/55 potkává s ulicí Měšťanskou. Celkem se zde za poslední tři roky odehrálo 18 nehod, z nich 17 se zdravotními následky. K 16 nehodám došlo kvůli nedání přednosti v jízdě. Tři lidé zde zemřeli, dva si odnesli těžká zranění a 29 osob lehká.
Třetí místo v zemi obsadila křižovatka na silnici I/9 v Jestřebí u České Lípy. Za sledované období zde došlo k celkem 20 nehodám, z toho k 15 s následky na zdraví. Tři lidé se zde těžce zranili a 29 lidí se zranilo lehce. K 17 nehodám došlo v důsledku nepřiměřené rychlosti. „Hlavní příčinou dopravních nehod s vážnými osobními následky bylo podle evidence Policie ČR nedání přednosti v jízdě. Druhou nejvíce se vyskytující příčinou je nepřiměřená rychlost jízdy,“ uvedl dopravní odborník Jaroslav Heinrich z HBH projektu, brněnské projekční kanceláře pro dopravní a inženýrské stavby, která se na vzniku Automapy Allianz podílí. Kompletní online verze Automapy Allianz je na stránkách pojišťovny.
Přehled nejrizikovějších míst na českých silnicích
Pořadí | Silnice | Kraj | Nehody se zraněním | Zraněné osoby | Katastr | ||
SZ | TZ | LZ | |||||
01 | I/30 | Ústecký | 17 | 0 | 2 | 19 | Všebořice |
02 | I/55 | Jihomoravský | 17 | 3 | 2 | 29 | Hodonín |
03 | I/9, I/38 | Liberecký | 15 | 0 | 3 | 29 | Jestřebí |
04 | I/3 | Středočeský | 12 | 1 | 1 | 17 | Benešov |
05 | I/30 | Ústecký | 11 | 3 | 1 | 17 | Chlumec |
06 | I/54 | Jihomoravský | 11 | 0 | 2 | 15 | Kobeřice |
07 | I/30 | Ústecký | 10 | 0 | 2 | 29 | Ústí nad Labem |
08 | I/13 | Ústecký | 10 | 2 | 0 | 17 | Ludvíkovice |
09 | I/23 | Jihomoravský | 10 | 0 | 3 | 18 | Ostrovačice |
10 | I/4, I/19 | Jihočeský | 10 | 0 | 3 | 15 | Lety |
11 | I/20 | Plzeňský | 10 | 0 | 1 | 12 | Nezbavětice |
12 | I/2 | Středočeský | 9 | 0 | 3 | 19 | Poďousy |
13 | I/55 | Zlínský | 9 | 0 | 2 | 9 | Uherské Hradiště |
14 | I/34 | Pardubický | 9 | 0 | 2 | 9 | Vítanov |
15 | I/52 | Jihomoravský | 9 | 0 | 2 | 24 | Mikulov na Moravě |
16 | I/65 | Liberecký | 8 | 0 | 2 | 19 | Rádlo |
17 | I/13 | Liberecký | 8 | 0 | 1 | 8 | Bílý Kostel nad Nisou |
18 | I/39 | Jihočeský | 8 | 0 | 2 | 10 | Rájov |
19 | I/2 | Pardubický | 8 | 1 | 2 | 10 | Svítkov |
20 | I/13 | Liberecký | 7 | 0 | 3 | 17 | Rynoltice |
Zkratky: SZ = smrtelná zranění; TZ = těžká zranění; LZ = lehká zranění.
No jo Všebořická, výpadovka na TP a je tam odbočka Kaufland, Lidl, sídliště, zastávky MHD, strašně zprasená ulice, tam by to chtělo kruháče jako sůl.
Co se týče Všebořické, tak tam je problémů hned několik: lidé nepoužívají nadchody, ale přebíhají přes silnici (chápu je, ale pro řidiče to není vůbec nic příjemného, když vám pod kola vletí někdo, kdo dobíhá autobus), je tam hodně přechodů a chodců, silniční provoz se náhle zastavuje a zase rozjíždí -> snižuje to pozornost a bdělost řidiče (o tom, že při popojíždění v koloně lidé koukají do telefonů nemluvě), špatně se najíždí na hlavní z vedlejších silnic (inu ne každý to stihne) a hlavně ten rovný úsek nutí člověka jet rychleji než 50 km/h. Jezdím tam denně, ale spíš než… Číst vice »
Myslím si, že by ve využívání nadchodů pomohlo i kdyby tam proběhla nějaká větší údržba případně rekonstrukce. Od víc lidí jsem slyšel, že tam nechodí, protože se bojí (i když je mi jasný, že většině se prostě jen nechce prodloužit si jednu vzdálenosit 2-3x). Upřímně by mě samotného zajímalo, jak jsou na tom reálně, protože od výstavby tam určitě žádná rekonstrukce neproběhla a náš stát (potažmo obce) rozhodně nezvládají údržbu mostů a lávek, natož nadchodů.
Mně stačí číst Všebořice a víc netřeba dodat. Možná to, že je tam velký podíl řidičů bez řidičáku.
Ta křižovatka u Hodonína by potřebovala dostavět. Odbočovací pruh tam je, ale připojovací nikdo neudělal. Namísto připojovacího pruhu tam vrazí STOPku. Paráda. Vedle vás někdo tvrdne při odbočení vlevo a vy stojíte a čekáte, až bude vidět jestli můžete odbočit vpravo. To pak svádí k riskování. A ještě máte tu hlavní v nejblbějším možném úhlu výhledu. Opravdu skvělé.
Stačí aby na silnicích byli řidiči a ne majitelé řidičáku.
Znám jednoho řidiče, který v životě za volantem neuděl chybu. Od získání řidičáku 50 let neřídil a řídit ani nebude. Každý jsme omylný.
Infrastruktura by měla být taková, aby omezila množství chyb, ne aby zvyšovala následky chyb nebo chyby rovnou vyvolávala.
Koukal jsem na první tři místa u všech z nich by stačilo postavit kruhový objezd. Ušetřilo by to zbytečně zmařené životy o majetkových škodách nemluvě.
Ano dokud se budou budovat všespasné kruháče, tak ekologii dopravy nemůže nikdo brát vážně. Pokud můžeme nutit zpomalovat a rozjíždět se desetitisíce aut denně jen proto aby se tam jednou za měsíc někdo nesrazil, tak je něco špatně. Nebylo by lepší se soustředit na ty jednotlivce?
Neboj zelenáči.
V EU se brzy budou dát vyrábět jen minimálně hybridy, a při rekuperačním brždění s krůháči není problém ani pro jelita co neumí předvídat a jezdí stylem brzda plyn.
Osobák vzal čert. Ale s náklaďákem je ten odpich dost nanic.
Recept na snížení nehodovosti má PČR přece jasnej. Stačí jít měřit rychlost někam na přehlednej úsek a naplnit tak statistiky, že něco dělali. A teď vážně. Je tu někdo, kdo se pohybuje na těchhle úsecích a potkal tam někdy policajty, který by třeba kontrolovali dávání přednosti nebo jiný nešvary?
16 úsek Radlo se přestavuje a policajti tam vždy byli
Nebo nějaká statistika, na kolika z těchto míst jsou radary a jak je to tam každý den lepší a lepší …
Nedání přednosti v jízdě radar nezměří.
Ano přesně na to jsem narážel. 😉
V Jestřebí vídám policejní auto docela často. Stojí za křižovatkou u benzinky a osádka popíjí kafe z automatu.