Automobily Infrastruktura

Nejrizikovější silnice v zemi? Všebořická ulice v Ústí nad Labem, ukazují statistiky nehodovosti

Všebořická ulice v Ústí nad Labem. Foto: Google Street View
Všebořická ulice v Ústí nad Labem. Foto: Google Street View
Hlavní příčinou nehod je podle statistik nedání přednosti v jízdě.

Místem s nejvyšší nehodovostí v zemi je Všebořická ulice v městské čtvrti Ústí nad Labem Všebořice. Vyplývá to z analýzy oficiálních dat, kterou pravidelně zveřejňuje společnost Allianz.

Aktualizovaná analýza vychází z databáze JDVM (Jednotná dopravní vektorová mapa) s lokalizací všech dopravních nehod v České republice evidovaných Policií ČR. Jsou v ní identifikována místa nejčastějších dopravních nehod s následky na zdraví v letech 2017-2019. Posuzovány byly havárie na dálnicích a silnicích I. třídy.

Ve Všebořické ulici v Ústí nad Labem došlo v letech 2017-2019 na 200 metrech mezi křižovatkami s ulicí Dukelských hrdinů a 17. listopadu celkem ke 35 nehodám, z nichž ze 17 si účastníci odnesli zdravotní následky. Dva lidé se zde těžce zranili a 19 se zranilo lehce.

Allianz aktualizuje svoji Automapu každý rok. Podmínkou pro zařazení konkrétního úseku jsou minimálně dvě na sobě nezávislé dopravní nehody se zdravotními následky, současně mezi místy nehody nebyla vzdálenost větší než 200 metrů.

Nejrizikovější je po Ústeckém Jihomoravský a Liberecký kraj

Žebříček nehodovosti zohledňuje nejen počty nehod, ale i jejich závažnost podle počtu zraněných či usmrcených. Celostátní žebříček ukazuje 20 nejrizikovějších lokalit. Dále bylo ve 13 krajích (tj. všech kromě hlavního města Prahy) identifikováno vždy po pěti nejzávažnějších úsecích. Celkem bylo posuzováno 65 nehodových lokalit, kde došlo ke 413 dopravním nehodám s následky na zdraví a 648 nehodám celkem, z toho k 132 nehodám s úmrtím nebo těžkým zraněním.

Nejrizikovější místo ČR je v Ústeckém kraji, následuje Jihomoravský a Liberecký. Druhým nejrizikovějším místem ČR se stala křižovatka v severovýchodním cípu Hodonína – tam, kde se silnice I/55 potkává s ulicí Měšťanskou. Celkem se zde za poslední tři roky odehrálo 18 nehod, z nich 17 se zdravotními následky. K 16 nehodám došlo kvůli nedání přednosti v jízdě. Tři lidé zde zemřeli, dva si odnesli těžká zranění a 29 osob lehká.

Třetí místo v zemi obsadila křižovatka na silnici I/9 v Jestřebí u České Lípy. Za sledované období zde došlo k celkem 20 nehodám, z toho k 15 s následky na zdraví. Tři lidé se zde těžce zranili a 29 lidí se zranilo lehce. K 17 nehodám došlo v důsledku nepřiměřené rychlosti. „Hlavní příčinou dopravních nehod s vážnými osobními následky bylo podle evidence Policie ČR nedání přednosti v jízdě. Druhou nejvíce se vyskytující příčinou je nepřiměřená rychlost jízdy,“ uvedl dopravní odborník Jaroslav Heinrich z HBH projektu, brněnské projekční kanceláře pro dopravní a inženýrské stavby, která se na vzniku Automapy Allianz podílí.  Kompletní online verze Automapy Allianz je na stránkách pojišťovny.

Přehled nejrizikovějších míst na českých silnicích

Pořadí Silnice Kraj Nehody se zraněním Zraněné osoby Katastr
SZ TZ LZ
01 I/30 Ústecký 17 0 2 19 Všebořice
02 I/55 Jihomoravský 17 3 2 29 Hodonín
03 I/9, I/38 Liberecký 15 0 3 29 Jestřebí
04 I/3 Středočeský 12 1 1 17 Benešov
05 I/30 Ústecký 11 3 1 17 Chlumec
06 I/54 Jihomoravský 11 0 2 15 Kobeřice
07 I/30 Ústecký 10 0 2 29 Ústí nad Labem
08 I/13 Ústecký 10 2 0 17 Ludvíkovice
09 I/23 Jihomoravský 10 0 3 18 Ostrovačice
10 I/4, I/19 Jihočeský 10 0 3 15 Lety
11 I/20 Plzeňský 10 0 1 12 Nezbavětice
12 I/2 Středočeský 9 0 3 19 Poďousy
13 I/55 Zlínský 9 0 2 9 Uherské Hradiště
14 I/34 Pardubický 9 0 2 9 Vítanov
15 I/52 Jihomoravský 9 0 2 24 Mikulov na Moravě
16 I/65 Liberecký 8 0 2 19 Rádlo
17 I/13 Liberecký 8 0 1 8 Bílý Kostel nad Nisou
18 I/39 Jihočeský 8 0 2 10 Rájov
19 I/2 Pardubický 8 1 2 10 Svítkov
20 I/13 Liberecký 7 0 3 17 Rynoltice

Zkratky: SZ = smrtelná zranění; TZ = těžká zranění; LZ = lehká zranění.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PKCZ

No jo Všebořická, výpadovka na TP a je tam odbočka Kaufland, Lidl, sídliště, zastávky MHD, strašně zprasená ulice, tam by to chtělo kruháče jako sůl.

Anonym ze severu

Co se týče Všebořické, tak tam je problémů hned několik: lidé nepoužívají nadchody, ale přebíhají přes silnici (chápu je, ale pro řidiče to není vůbec nic příjemného, když vám pod kola vletí někdo, kdo dobíhá autobus), je tam hodně přechodů a chodců, silniční provoz se náhle zastavuje a zase rozjíždí -> snižuje to pozornost a bdělost řidiče (o tom, že při popojíždění v koloně lidé koukají do telefonů nemluvě), špatně se najíždí na hlavní z vedlejších silnic (inu ne každý to stihne) a hlavně ten rovný úsek nutí člověka jet rychleji než 50 km/h. Jezdím tam denně, ale spíš než… Číst vice »

Zdrasa

Myslím si, že by ve využívání nadchodů pomohlo i kdyby tam proběhla nějaká větší údržba případně rekonstrukce. Od víc lidí jsem slyšel, že tam nechodí, protože se bojí (i když je mi jasný, že většině se prostě jen nechce prodloužit si jednu vzdálenosit 2-3x). Upřímně by mě samotného zajímalo, jak jsou na tom reálně, protože od výstavby tam určitě žádná rekonstrukce neproběhla a náš stát (potažmo obce) rozhodně nezvládají údržbu mostů a lávek, natož nadchodů.

Joseph

Mně stačí číst Všebořice a víc netřeba dodat. Možná to, že je tam velký podíl řidičů bez řidičáku.

Jiří Kocurek

Ta křižovatka u Hodonína by potřebovala dostavět. Odbočovací pruh tam je, ale připojovací nikdo neudělal. Namísto připojovacího pruhu tam vrazí STOPku. Paráda. Vedle vás někdo tvrdne při odbočení vlevo a vy stojíte a čekáte, až bude vidět jestli můžete odbočit vpravo. To pak svádí k riskování. A ještě máte tu hlavní v nejblbějším možném úhlu výhledu. Opravdu skvělé.

Asdfg

Stačí aby na silnicích byli řidiči a ne majitelé řidičáku.

Jiří Kocurek

Znám jednoho řidiče, který v životě za volantem neuděl chybu. Od získání řidičáku 50 let neřídil a řídit ani nebude. Každý jsme omylný.
Infrastruktura by měla být taková, aby omezila množství chyb, ne aby zvyšovala následky chyb nebo chyby rovnou vyvolávala.

Xapadlo

Koukal jsem na první tři místa u všech z nich by stačilo postavit kruhový objezd. Ušetřilo by to zbytečně zmařené životy o majetkových škodách nemluvě.

Pavel P.

Ano dokud se budou budovat všespasné kruháče, tak ekologii dopravy nemůže nikdo brát vážně. Pokud můžeme nutit zpomalovat a rozjíždět se desetitisíce aut denně jen proto aby se tam jednou za měsíc někdo nesrazil, tak je něco špatně. Nebylo by lepší se soustředit na ty jednotlivce?

Peeetr

Neboj zelenáči.
V EU se brzy budou dát vyrábět jen minimálně hybridy, a při rekuperačním brždění s krůháči není problém ani pro jelita co neumí předvídat a jezdí stylem brzda plyn.

Jiří Kocurek

Osobák vzal čert. Ale s náklaďákem je ten odpich dost nanic.

Ten_z_Bíliny

Recept na snížení nehodovosti má PČR přece jasnej. Stačí jít měřit rychlost někam na přehlednej úsek a naplnit tak statistiky, že něco dělali. A teď vážně. Je tu někdo, kdo se pohybuje na těchhle úsecích a potkal tam někdy policajty, který by třeba kontrolovali dávání přednosti nebo jiný nešvary?

Radlo

16 úsek Radlo se přestavuje a policajti tam vždy byli

Pavel P.

Nebo nějaká statistika, na kolika z těchto míst jsou radary a jak je to tam každý den lepší a lepší …

Jiří Kocurek

Nedání přednosti v jízdě radar nezměří.

Pavel P.

Ano přesně na to jsem narážel. 😉

Jiří Šrámek

V Jestřebí vídám policejní auto docela často. Stojí za křižovatkou u benzinky a osádka popíjí kafe z automatu.