Nejprve trolejbusy, pak možná tramvaje. Brno rozhodlo, jak zlepšit dopravu na sídliště Lesná

Křižovatka Okružní a Seifertova. Vizualizace PK OssendorfKřižovatka Okružní a Seifertova. Vizualizace PK Ossendorf

Proti tramvaji je městská část Brno-sever.

155 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Traman

Zmena planu v Brne – klasika. Jinak by to tam ani neslo. Uspechem bude jestli se jim ten trolejbus povede dotahnout alespon po most.

SYN

No vzhledem k tomu že momentálně má (dočasnou) smyčku asi tak 100m od mostu (teda pokud oba myslíme ten stejný most Merhautova x žel.trať) tak zrovna toto by byl nejmenší problém splnit…

thebearspook

Je to hňup. Co by asi bylo z šaliny za hluk, když v jedenáct večer už nejezdí. Aspoň by vznikly normální přestupní uzly pro Lesnou. Kam ty trolejbusy budou jezdit? To vznikne na Provazníkově trolejbusový vláček? Tiché noční autobusy nebudou vůbec slyšet. Už teď jsou obě autobusové linky ve špičkách narvané, že se do nich lidi nevejdou. Ale soudruh, asi jezdí autem. Na Lesné není ani pitomá cyklostezka, pro kterou by byla spousta místa. Místo toho se cyklisti motají v provozu s MHD a ostatními. Duo Hladík, Maleček, to bylo nejhorší, co mohlo Lesnou potkat. Už jen to spojení Bronxu,… Číst vice »

Achjo

Ty seš taky to nejhorší, co mohlo Lesnou potkat. Bez Malečka by si tam natahali bordel, který nikdo z obyvatel nechce. Někdy si tam zajeď podívat, ať víš, proč tam ta tramvaj nemá co dělat. Není tam na ni ani místo! Nejlepší tihle přespolní experti…

thebearspook

Kdybych tam nebydlel, tak tomu uvěřím. A vůbec by mi ta šlalina pod okny nevadila. Furt lepší, jak běhat 100 m mezi konečnými.

Luděk

Da se do jisté míry souhlasit s tím že propojení Štefánikovy čtvrti a Halasova náměstí je poněkud zbytečné. Ale v okamžiku kdy by existovala trať na Maidalenky by mohla klidně nastat situace kdy na Čertovu rokli jezdí pouze 7 a 5, 9 jezdí na Majdalenky

Pavel Skládaný

Ani to by nebylo úplně k zahození, přinejmenším dostupné nádraží Brno-Lesná linkou č. 5 bez přestupování či chození půl kilometru pěšky.

Ondra K.

Všechno špatný je pro něco dobrý. Tím, že šla k ledu tram trať na Lesnou, zbylo víc peněz a prostoru na přípravu a realizaci TT Ečerova – Kamechy, což je mnohem dražší a složitější stavba, na kterou má smysl prioritně čerpat dotace.

Trať na Lesnou je vcelku jednoduchá stavba, kterou lze stavět i po vícero etapách, tak, aby se dala postupně zaplatit i z městských peněz.

Miropiro

Ano, v podstatě se to dá tak brát. Každopádně na etapy to stejně moc nebude, ono buď se ty koleje nahoru k Haškově nebo k Majdalenkám naráz postaví nebo nic. V polovině kopce ji jistě nikdo jen tak neukončí.

Pavel Skládaný

Ta trať na Lesnou ovšem už třicet let čeká na to, až se opraví most přes trať Brno – Havlíčkův Brod a bude se moci pokračovat v započatém pokládání kolejí (od Štefánikovy čtvrti již jsou). Teď se most konečně opravuje a bude se moci pokračovat. Tj. žádné další akce by neměly předbíhat, prioritu by mělo mít dokončení už započatého.

Jirka K.

A co tam na tu plánovanou trolejbusovou trať naplánovat i pořádný dvoukloubový trolejbus? Přeci jen Brno není žádné okresní město, aby tam musely jezdit SOR TNS12 bez trakčních baterií 🙂

Petr Hlaváček

Myslíte ten Solaris Trollino 25 co jezdí v Praze na letiště a zpět? O jiné firmě která vyrábí dvou kloubové trolejbusy nevím.

Luděk

Nej rozšířenější jsou dvouklouby Hess a Van Hool

SYN

No, takže hurá tak 2ks objednat a počkat na vyřízení „papírů“ pro povolení v česku… to bude malina…

Luděk

Z čeho vyplinulo že bych v Brně chtěl Hess nebo Van Hool? Za prvé je mi jasné že by to Škoda nedovolila.
Za druhé vím jak se u nás nakupují vozidla a nic nejde jen tak objednat.
Jen jsem chtěl doplnit výrobce které Petr a popřípadě další neznali

SYN

Tak zrovna tihle výrobci patří už léta k „těžké klasice“ v tomto oboru to bych očekával že čtenář specializovaného fóra zná (aspoň orinetačně, neříkám že si musí vzpomenout na jméno).

Jaaa

Maleček je ***, to víme všichni co tu žijem. Dodneška nechápu, kdo ho volí. Nežijeme si tu dobře.

Jirka

Nesouhlasím, mně naopak přijde, že se snaží a zrovna v tomhle případě zastupuje většinu, která s prodloužením šaliny na Majdalenky nesouhlasí. Starosta není neomezený pán městské části, naopak má dost svázané ruce a zrovna Maleček má mezi obyvateli celkem podporu. A mě přijde, že si tu žijem dobře a to, co se mi neíbí, tak s tím stejně starosta nic neudělá.

PvvS

A teď tu o karkulce.

Achjo

Tak spusť Andersene. Bydlím tu celý život, znám tu desítky lidí a můžu tě ubezpečit, že o tramvaje tu skutečně většina lidí nestojí. Stačilo by si i otevřít třeba facebook, kde se na nesmysly radnice v jednom kuse nadává.

Michal Bartoníček

Mají ti nesouhlasící občané nějaké racionální argumenty a důvody? Nechci žádné dojmy, že oni si něco myslí nebo jim někdo něco nalhal nebo mají nějaký naprosto iracionální strach. Chci rozumné argumenty typu „vyzkoumal jsem, vypočítal jsem, že tohle a tohle poškodí tohle a tamto“. Tak náročný snad nejsem, ne?

SYN

Maleček má argumenty „racionální“, že? Nechci šalinu bo hluk… všude tam co jezdí jsou ročně desítky obětí hluku… nebo žeby ne??

Jirka

Jenže podpora lidí je vždycky spíš iracionální. Já sice bydlím na Lesné dole, ale pokud by byla postavená šalina až nahoru na Majdalenky, tak mi přijde, že by to měli s cestováním jednodušší, ale chápu, že nechtějí rachotící šalinu pod oknama jak třeba v Lískovci a že má větší podporu trolejbus. Nějak nevidím důvod proč nutit lidem něco, co nechtějí, dávat do toho plno peněz, které poslouží třeba jinde kde o to je zájem. Ta trať by sloužila hlavně těm, co bydlí u ní.

Jaaa

Nechcou to jenom ti, co MHD nejezdí. Což je menšina; bohužel u nás i menšina si může zvolit starostu.

Achjo

Jezdím MHD a tramvaje tu nechci. Co tam máte dál?

Michal Bartoníček

Rachotící šalinu? Když se dívají na videa s tramvajemi v Rusku, tak se nedivím, že si myslí, že tramvaje rachotí.

SYN

Mj. trolej linka se bude muset vytvořit uměle, šalinu by prostě „jen“ protáhli o dvě zastávky…

marty-t

hozené vidle do plánované silnice Lesná – Obřany, hozené vidle do silnice Lesná-Kociánka, hozené vidle do prodloužení šaliny č. 5 na Haškovu… Toto všechno chtěli na Lesné ? Not in my backyard ???

Jaaa

Ano, je to stále ta stejná skupinka lidí na Seifertově…

Pepan

Jsou někde popsané ty důvody, proč neprošly ty silnice do Obřan a na Kociánku? Vzpomínám si, že městská část byla proti, ale nikdy jsem nezjistil, proč vlastně.

Jaaa

Zvýší se tranzitní doprava.

Granja

V tomto případě by se zde hodilo referendum nebo alespoň anketa. Starosta MČ důvěru ve volbách sice dostal, ale takováto věc by se neměla nechávat jen na jeho úsudku.

Jirka

Jenže už několikrát něco takového proběhlo a buď ti podporovatelé nejsou tolik vidět, nebo jich je míň, než odpůrců. Bylo to i jedno z hlavních témat komunálních voleb. Zrovna tramvajová trať na Lesné poslouží hlavně místním a když zatím nechtějí, tak jaký je důvod jim to nutit? Ať se staví radši tam, kde to má podporu obyvatel. A tady jednoznačně má spíš podporu trolejbus na Haškovu a extrémní nepodporu propojka šaliny ze Štefánikovy čtvrti na Halasovo náměstí.

Jaaa

Většina lidí to primárně neřeší, protože má jiné starosti.

Od toho si lidi platí starosty, aby se za ně starali.

Achjo

Přesně tak.

OndraG

Byly doby, kdy z centra až na periferie města jezdily přímé autobusové spoje. Že dnes nejezdí docela chápu, když se podívám, jak to v centru s dopravou vypadá, ale zrovna v případě Lesné nechápu, asi jsem méně inteligentní, proč se neudělá prodloužení tramvaje z Merhautovy ulice až na Majdalenky. Jako cestujícímu, který musí na Merhautově přesedat ze šaliny na autobus by to znatelně ulehčilo život. No, ale já to nerozhoduju a ani nevyřeším. Jen jsem sdělil svůj pohled na věc.

PvvS

Doporučuju vznést dotaz na místní radnici, jejíž jístí členové léta blokují jakékoliv prodloužení tram…

Jaaa

Protože jistí majitelé vilek na Seifertově vytrvale lobbují za to, aby tramvaj nejezdila 50 metrů od jejich plotu.
A Maleček je kámoš, proti zájmu celé čtvrti.

Granja

Že by něco na způsob Prahy 6?

Petr

Jsou to blbci. Moderní tramvajová trať je odhlučněná a když po ní jezdí moderní tramvaj, je to skoro neslyšné. Ty autobusy, co jim tam hrčí, jsou mnohem hlučnější než tramvaj. A ve Štefáničce se pak lidi rozčilujou, že jim ujela tramvaj. Tak hlavně, že je všechno v zájmu obyvatel Lesné.

Jirka

A teď si vemte realitu, kterou ti lidi kolem sebe vidí – obuté vozy, vlnkovaté kolejnice a popravdě se nedivím, že protestujou. Stejně nejvíc by to používali ti, co jim to bude jezdit kolem baráku, tak když to nechtějí, tak budou mít autobus. Třeba časem místní změní názor, ale pokud čalinu na Majdlenky nechtějí, tak stavět místo toho propojení ze Štěfánikovy čtvrti na Halasovo náměstí je fakt kravina. To ten trolejbus na Haškovu by udělal mnohem větší parádu.

Michal Kadeřábek

Žadné vilky to nejsou a nezaviď nám rodinné domy, v jednom z nich bydlím.

Pro ostatní: nevidím valný důvod k zavádění šaliny po Seifertově, když ji v klidu obslouží krátký autobus (ano, jezdím jim každý den). A protáhnout to na Haškovu nejde kvůli metrologickému institutu- otřesy. A smyčka na Majdalenkách ani není v územním plánu.

PvvS

Vše jde. A zmyčka už dneska být nemusí. Postačí úvrať..

Michal Bartoníček

Že v jednom z nich bydlíte, neznamená, že vám to ostatní závidí. 😉 Opravdu nemusíte dělat ramena, že bydlíte ve vilce. 🙂
Opět – že ten valný důvod nevidíte vy, neznamená, že neexistuje. Já zase jako dopravní inženýr nevidím důvod, aby 16tisícové sídliště obsluhoval krátký autobus.

Michal Bartoníček

Trolejbus na Lesnou je stejně zbytečný mezikrok jako trolejbus na letiště v Praze. O projektu jsem se bavil se zástupcem investičního oddělení DPMB a řekl jsem mu, že tam patří jednoznačně tramvaj. Ale pozval si mě kvůli trolejbusům. Tehdy mě napadlo, že by bylo dobré udělat okruh i přes Okružní ulici.
O Malečkovi jsme si řekli svoje, těžko najít podobného ignoranta v nějaké vedoucí pozici. Je neuvěřitelné, jakou paseku dokáže napáchat takový člověk, který tvrdí, že je tramvajová doprava s dnešními moderními technologiemi hlučná. 🙁

Pavel Skládaný

Náš berlínský přítel projektoval první tramvajovou trať v západním Berlíně. Tam byly naopak stížnosti, že je tramvaj moc tichá a kvůli tomu pro lidi nebezpečná.

Michal Bartoníček

Takže teď uměle přehrává nějaký zvuk? 😀

mgr.pavel

Kdo chce tramvaj bít, hejt si vždycky najde /o\

PvvS

Asi nikdy neslyšeli Vario …Průjezd zaznamená i seismograf…

SYN

To nápadně připomíná „a především ji nechceme, to už je jedno proč“.

Pepan

Ale Maleček není diktátor, má při hlasování nakonec jen jeden hlas, proč všichni nadávají jenom na něho?

Michal Bartoníček

Za svoji městskou část je v rozhodovací pozici.

Ondra K.

Maleček je od posledních komunálních voleb i v představenstvu DPMB, kde má na dopravní stavby v režii DPMB mnohem větší vliv.

Michal Bartoníček

Jak se tam dostal a proč tam takový člověk je?

Ondra K.

Určitý počet míst v představenstvech městských firem se obsazuje podle výsledku voleb a je součástí povolebního vyjednávání.

Michal Bartoníček

Aha, no tak jo. 🙁

Jaaa

Protože má správnou politickou tlačenku.

Jan Novotný

Autobusy (moderni) které tu dnes jezdí mají tak 120dB. Rozjezd jako když startuje letadlo, slyšíme i přes plastové okna 80m od silnice. Tramvaj je mnohem tišší. Malecek je úplně mimo. Psal jsem i na odbor dopravy a řekli mi, že o hlučnosti autobusů ví, ale bohužel ve výběrovém řízení rozhoduje hlavně cena a pohodlnost pro cestující..

Miropiro

Pohodlnost? No u Solarisů budiž, ale hlučné plynové SORky fakt moc pohodlné nejsou.

Zdendik

No, já jsem slyšel o jednom primátorovi Prahy, že autobusové přívěsy, a později to rozšířil i na kloubové autobusy, jen přes jeho mrtvolu. Čímž zablokoval rozvoj v Praze na mnoho let. A z jiného soudku, kdysi se postavila v ČSR fabrika na elektronky. Na Západě ale už začala éra tranzistorů. Na ÚV KSČ padlo rozhodnutí, že když už se vrazily peníze do elektronek, tak se nebudeme bavit o takovém nesmyslu, jako je jakýsi transistor. Výsledek – Tesla=Technicky Slabší.

tomash

Kdyby Malečkovi splnili jeho mokrý sen, tj. zavedení autobusu z Lesné až do centra, třeba by už dal s bojkotováním elektrické trakce pokoj.

zdenek

Odmítání trati po Seifertově je hloupost. Trať není sevřena městskou zástavbou, paneláky vůbec nemají okna směrem k Seifertově a jsou odstíněné dostatečně širokým pásem zeleně. Ve večerních a ranních hodinách lze snížit rychlost kvůli hluku na 40, nebylo by to v Brně nic nového. Ale když se Brno-sever oficálně vymezil v roce 2016 proti stavbě, jedním z argumentů bylo kromě hluku nebezpečí pro chodce při chůzi na ostrůvky. Je to takový argument, jako když se v 19. století lidi báli, že se budou plašit zvířata.

Pavel Skládaný

Svého času, když se stavělo nové sídliště v Medlánkách, kolovala petice proti zavedení autobusové linky. Argumenty stejné – autobusy naruší ráz krajiny, poškodí nám „bydlení v přírodě“, budou hlučné, smradlavé a jsou nepotřebné, neb svižným krokem lze snadno dojít na smyčku tramvaje do Řečkovic za 15 minut. „A ty tři tisíce aut za den na stejné silnici Vám nevadí?“, ptali se jedné z iniciátorek. Odpověď: „Nevadí, protože s tím jsem počítala“. Tak jsem si nějak vzpomněl na Spejbla a jeho slavnou větu, „když jsem na koncertě a mám zaplaceno, tak něco vydržím“.

Granja

….. jedním z argumentů bylo kromě hluku nebezpečí pro chodce při chůzi na ostrůvky…

Tak pokud nějaký občan má dobře „nakoupeno“ tak to jisté nebezpečí může být.

Miropiro

No, část paneláků ano má okna k silnici. Kratší Brechtova a dále nízké baráky pod Blažkovou směrem dolů, čili Nejedlého.

trafopajka

Maleček je strašnej vůl.

Jirka

Šalina na Lesnou tak, jak ji tlačí DPMB je blbost a naopak Maleček jen tlumočí názory velké části obyvatel. Na Lesné bydlím a Maleček tu má hodně velkou podporu.

Ventura35

DPMB chtěl šalinu na Majdalenky…Brno-sever byl proti a navrhl, ať se raději postaví spojka na Halasák. Když se projekt připravil a byl před spuštěním, tak to opět Brno-sever shodil.
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/lesna-odmita-trat-k-majdalenkam-souhlasi-s-napojenim-na-smycku-v-certove-rokli-20160311.html

Pavel Skládaný

Já bych založil v Brně magistrát a profesionální odbor dopravy, jak je to v jiných městech. Pak by nemuseli rozhodovat lokální amatéři, ale kvalifikovaní lidé na základě promyšleného konceptu. Např. v Plzni to funguje mnohem lépe. Z Brna si už ostatní města dělají iču.

Jirka

Blbost je propojení Štefánikovy čtvrti a Halasova náměstí. Nahoru by to smysl mělo, ale to odmítli místní, jejich věc. Propojku nechce v podstatě nikdo, jen dopravní podnik. A ona vznikla spíš natruc, když nechcete šalinu nahoru, tak místo toho postavíme propojku na Halasovo náměstí. To nebyla iniciativa městské části, ale byli dotlačeni s tím souhlasit jako s menším zlem, než jít proti místním se stavbou nahoru. Vždyť i v tom odkazovaném článku je explictně napsané, že by podle starosty bylo nejlepší nestavět žádnou šalinu.

Michal Bartoníček

Ne, blbost to opravdu není a nebude to blbost jen proto, že to píšete vy. Ta propojka nevznikla natruc, ale spíš jako součást té trasy na Haškovu. Postavila by se tak jako tak. Nebylo by to jen kvůli DPMB, ale posloužilo by to právě i cestujícím jako alternativní trasa při uzavírkách nebo mimořádnostech.
Starosta je právník a dopravě nerozumí. Bylo by dobré, aby se věnoval tomu, čemu rozumí. Já taky neučím na právnické fakultě a nerozumím zedničině.

Pepan

Proč je to blbost?

liposh

Nic to neřeší. Rozkopou se tři ulice aby šaliny z místa, odkud jezdí nyní jezdily i nadále a zajistilo se přímé spojení jedné ulice navíc (zrovna té mé, ale i já uznávám, že je to kravina) s městem.

Michal Bartoníček

Nic to neřeší? A jak jste na to přišel?

liposh

Já tam bydlím milý pane. Vím, odkud a kam lidé chodí na šalinu. Jediné ulici Marie Majerové by to pomohlo. Tam bydlím. Všichni nad TJ Tesla na Hlasák dojdou pěšky. Nemám ale srdce tuhle mnohaměsíční agonii dopřát všem svým známým nade mnou na Lesné, aniž by jim to jakkoliv pomohlo. Nemluvě o tom, že by se zvýšil takt tramvají 9 přes Černá pole, takže i Černopoláci by proklínali Liposha, že jezdí do města bez přestupu. Nestojí to za to. Šalina nahoru na Majdalenky nebo aspoň do půlky kopce na Seifertové je už věc jiná. Ale šalina na Halasák je BLBOST… Číst vice »

Michal Bartoníček

Že tam bydlíte, neznamená, že si situaci vysvětlujete správně. Taky jsem si myslel, že je náš starosta v pohodě, ale ukázalo se, že je to jen grázl. Pokud se na Lesnou přivede tramvaj, neznamená to, že by ostatní utřeli nos. Linkové vedení se změní tak, že bude vyhovovat většímu počtu lidí než dnes. Nikdo by vás neproklínal, protože do města jezdí všechny tramvaje bez přestupu. U autobusů, které na Lesné jsou, se však přestupovat musí. Jestli je potřeba mít na síti minimální počet přestupních procesů, měla by se rozšířit tramvaj do míst, kde je to maximálně vhodné. Podívejte se do… Číst vice »

Jaaa

Já tam taky bydlím a říkám vám na rovinu, že plácáte nesmysly.

SYN

Takže je to „buď všechno, nebo nic“? Pokud se to nepostaví v jednom kroku celé, tak raději počkáme? Hm… tak nic, já bydlím jinde mě to žíly neutrhne, aspoň ušetříme.

Petr

Problém je, že DPmB chce trať prodloužit na Majdalenky, to nechce městská část Brno sever, tak se vymyslelo, že se to prodlouží na Halasovo náměstí. Což samo o sobě je celkem nesmysl. Ale to není cíl DPmB. Cíl DPmB byl a je hlavně ten, dostat koleje přes nový most, aby se v budoucnu, až na radnici Brno sever nebudou sedět zpátečníci, ta trať prodloužila až na Majdalenky. V momentě kdyby se na most nedaly koleje, už by to šlo strašně těžko. Takže pokud budou na no vém mostě teď koleje, dá se říct, že je to pro podnik jisté vítězství.

Miropiro

Cíl to byl. Jistou výhodou by pro variantu pětky aspoň do rokle bylo to, že by byla napojená tramvají vlaková zastávka, což by se mohlo hodit lidem z Černých polí. Plus by se něco udělalo se smyčkou ŠČ, která je zatím mizerná.

Jirka

A nebavíte se každý o něčem jiném? Propojka Štefánikovy čtvrti a Halasova náměstí nic neřeší. Nahoru na Majdalenky by to smysl mělo, ale to zase nechtějí místní na Seifertově, tak to mít nebudou.

Michal Bartoníček

Smysl má i tahle krátká spojka. Nechápu, proč to pořád nechcete vidět a jedete si svou.

Achjo

Ne, nemá smysl. Jak zaseklá gramofonová deska.

mgr.pavel

Takže umožnění pár tisícům lidí přímé spojení bez nutnosti přestupu od domu až do centra města je „nic to neřeší“?

Nahrazení hlučných neekologických autobusů tramvajemi „nic neřeší“?

Aha..

liposh

Jedná se o jednu ulici. Mou ulici. Ulici na které má zastávku vlak. Vlak na elektrifikované trati. Vlak, kterému to trvá do centra 9 minut a má takt 15 minut. Víc tam těch ulic fakt není 😀

Nose Peak

Jasný, proč by měl být někde snadnej přestup od vlaku na šalinu, že jo. Si to kaštan dojde…

mgr.pavel

Vám se nelíbí ta spojka z Merhautovy na Halasovo náměstí, ten mrázíček z původního plánu? OK, s tím celkem souhlas, to je kompromisní paskvil či pahýl. Ten moc neřeší.

Já měl za to, že se zde v celém vlákně bavíme o šalině až nahoru na Majdalenky. Tak jak to chtělo město i DPMB, tak jak to vaše Lesná a váš Maleček odmítli, aby pak odmítli i ten „pahýl“.

rogo01

nebojte se, teď vám to prodlouží na 30 😏

Ojin

Ta propojka podle mě dává smysl a nejspíš by se postavila i kdyby se stavělo rovnou na Majdalenky. Ale i samotná má výhody proti stávajícímu stavu: Pro západní část Lesné lepší nabídka spojů z Halasova náměstí do centra (nemusím řešit, jestli z 57 vystoupit na Halasáku nebo ŠČ) Zlepšení přestupu vlak šalina (např. relace typu Tišnov – Dětská nemocnice) Zlepšení nic moc přestupu na Štefánikově čtvrti. Robustnější síť pro případ výluk V případě budoucího prodloužení na Majdalenky by pak mohl jako centrální přestupní uzel pro Lesnou sloužit Poliklinika Lesná, přes kterou by páteřní tramvajové linky jely (tj. 5 do Rokle,… Číst vice »

Michal Bartoníček

A jak by ji měl teda tlačit?

Jaaa

Ano, pouze na jedné části sídliště a trpí tím celá MČ už deset let.

Navíc se koukněte, na kolika židlích tenhle všeuměl sedí. Vždyť je to hanba celého města.

mgr.pavel

Přes 20let se plánuje prodloužení tramvaje na Lesnou ze smyčky na Merhautově. Po výstavbě rezidenčních budov na Majdalenkách bylo ještě víc vhodné tu tramvaj prodloužit, a ideálně právě tam. Pak do toho hodili vidle lidi, kterým by vadili tramvaje (ale nevadí jim hlučnější víc čoudící autobusy, žejo), a populistický starosta, co neměl koule prosadit dobrou věc, a radši šel proti městu i proti skutečným (nikoliv vykřikovaným) potřebám obyvatel. Tak město projekt osekalo až na nepoužitelný pahýl, který teď zrušilo. A začneme plánovat trolejbus. Za 10 let se zjistí, že pod sloupem trolejového vedení někdo mezitím vysadil orchidej, kterou jako „původní… Číst vice »

Jonáš

Omluv se za populistického starostu !
Tím rozhodně není !

Michal Bartoníček

Je to populistický ignorant.

mgr.pavel

Pokud není populista a je proti tramvaji z ideologických důvodů, pak je to demagogický petrolhead?

Klidně místo petrolhead navrhněte vlastní název vhodný pro člověka, co mentálně zamrzl v 90.letech u nás, resp. v 70-80 letech na západě, kdy si všichni mysleli, že spalovací motory spasí svět a dopravu ve městech zvlášť..

Nespasí. Na západě na to už dávno přišli. Tady má řada decision makers klapky na očích a neslyší, nevidí nic.

A vy se omluvte mně za tykání, ju? 😉

PvvS

Kdyby to lidé napsali, co ve skutečnosti ten starosta je, tak se místní diskuse vylidní..

Jaaa

Ale je.

-mm

Mají nějak vyřešené případné linkové vedení na ty varianty 2-4? Ta jedna linka navíc se někde bude muset vzít. Nevím jaký má šalina na Halasovo náměstí smysl. Těžko odtamtud někdo pojede do centra přes Štefánikovu čtvrt, když může jet rovnou (současné linky 7 a 9). To by mi víc dávala smysl varianta „anti 5“, šalina po Seifertově a trolejbus přes Halasovo náměstí a Okružní (když už to je tangenciální směr, tak ať pokračuje bez přestupu na Starou osadu)

Nose Peak

Šalina má ten smysl, že současná smyčka je naprd, na Halasáku by šlo přestupovat hrana – hrana, a trolejbus, kterej je opravdu pro obsluhu Lesné dobré řešení, by jezdil jenom kolem dokola sídliště a ne ještě přes Černá pole…

-mm

Já mám na mysli šalina na Halasovo náměstí v případě, že by jezdila i nahoru na sídliště. Pak by byly potřeba dvě linky

M19

Na ti jste přišel jak?

M19

Jednak to umožní výlukovou jízdu bez nutnosti přestupu na bus mezi Lesnou a centrem, jednak vznikne z Halasáku přímé spojení na Mendlák a k Ústřednímu hřbitovu. Smysl má rozhodně větší než současný stav.

a8n

Poté, co se v posledních letech většina trati opravila, to příštích pár desítek let nebude mít valný přínos. A pro lidi ze Seifertky by to velmi pravděpodobně znamenalo přidání přestupu, když by chtěli na trolejbusovou tangentu.

SYN

Pár desítek let??? To je bezuzdný optimismus!

Pavel Skládaný

Brno opět veřejně prezentuje svoji impotenci, tj. neschopnost zajistit systémovou dopravní obsluhu velkého sídliště. Řeči o hluku jsou naprosté nesmysly, dnešní technologie hluk minimalizují, že si lidé spíše stěžují, že tramvaje nejsou slyšet.

EM*

Jenom když jedou pomalu. Varia s plochýma kolama jsou slyšet na „kilometry“ daleko

Nose Peak

I kačeny. Zvlášť na viaduktu Renneská s odrazem od té panelákové stěny je to radost…

Pavel Skládaný

Vydržte, trabanty a Škody 1000 MB taky nejezdily věčně.

Nose Peak

Nějak tu nevidím plány na vyřazení zasloužilých souprav, co pamatujou Dubčeka tajemníkem…

SYN

Jako typ snad (s přivřením všech očí), jako kusy jste nejmíň o dekádu vedle, spíš o dvě.

Hala D.

Že křápy Vario mají hranatá kola znamená že všrchny šaliny jsou nanic? Draky jsou úplně v pohodě. V jednom právě jedu.

Nose Peak

Klíčové slovní spojení – současné technologie. Až DPMB zjistí výhody používání kola kruhového profilu, oproti v současnosti používanému mnohoúhelníku, a začne používat soustruh, možná se na to lidi začnou dívat jinak…

Pavel Skládaný

Chce to trochu zatlačit, angažovat novináře a televizní noviny a ono by to šlo. Problémy zvýšeného hluku u aut kvůli děravým výfukům už jsou vyřešeny, vyřeší se i toto.

PvvS

Tak to musí naučit i ostatní města. Neobutou wanu jsem snad nikde nepotkal..

Ondra K.

Problém je v prvé řadě v tom, že Varia zejména s výzbrojí Europulse jsou extrémně náchylný na tvorbu ploch na kolech.

Nose Peak

Kdopak si ty Varia asi sbastlil…

Jonáš

Možná informace jen o hluku není pravdivá-úplná. Podívejte se na mapu a napište k čemu ten kousek původně plánované šaliny by byl??

Martin Verner

Třeba k zajištění dopravní obslužnosti ne úplně malého sídliště, až ty mosty na Generála Píky začnou dělat pápá?

Jan Novotný

Tramvaj nechce kvůli hluku, ale ta městská dálnice mu tam nevadí? Jestli on pan starosta nemá nakoupené nějaké akcie Shellu či Škodovky?

mgr.pavel

Ne, on jen populisticky papouškuje názor křiklounů z vlastní čtvrti.

Jonáš

Nenavážejte se do našeho strosty, omluva je namístě, děkuji.

liposh

Nezastávejte se ho. Všichni na Lesné víme, že Maleček je politicky slabý a ekonomicky ještě slabší přizdihráčská figurka, která není schopná ufinancovat normální chod své čtvrti a už dávno měl odstoupit. Možná není populista, ale je prostě slabý a jako takový ve vedení čtvrti nemá co dělat.

Michal Bartoníček

Omluva v žádném případě není na místě. Omluvit by se měl spíš on, protože se vyjadřuje k něčemu, čemu nerozumí. Starosta není superman a odborník na všechno.

Achjo

„Starosta není superman a odborník na všechno.“
A vy snad ano? Smířte se s tím, že tu tramvaj nebude, protože o to obyvatelé nestojí a hotovo.

PvvS

Jojo, starosta by se měl omlouvat všem a denně.

Tomáš Gottschalk

Kudy na Lesné vede městská dálnice? Něco mi uteklo?

Jaaa

Městská čtvrt Brno – Sever rozhodně není jenom Lesná, i když i tenhle starosta si to bohužel myslí.

Nose Peak

Třeba by si dal říct, kdyby šalina rachotila jak Ikarus 280, by to měl jak zamlada…

Jakub

Takže uděláme rekonstrukci mostu, kam dáme koleje, ale nakonec tam pošleme trolejbusy. Super!

Pavel Skládaný

Za tohle by v normálních státech vedení obce odstoupilo. U nás je to normální.

Jonáš

Rezerva, Pavlíku, rezerva. Víš co to je ??

Pavel Skládaný

Rezerva a koleje v asfaltu už tam jsou 30 let, pomalu vhodný čas akci dostavět.

mgr.pavel

To je něco, kam patříš ty, ale myslíš si že hraješ první ligu, trolle.

Zkus přestat se opakovaně navážet do ostatních, požadovat po nich omluvy aniž bys napsal proč, a přestaneme tě tu brát jako rezervu.

Nose Peak

Osvědčené DPMB aikido – řekneme, že je potřeba někam položit koleje pro případ výluky/mimořádných událostí, a pak počkáme, až občani vymění politika. Na Masaryčce to zafungovalo. Dneska by tu trať nenapadlo rušit snad ani ODS…

SYN

NAŠTĚSTÍ to na Masarykově fungovalo! Nebo byste tama chtěl raději autobusy?? Nebo NIC?

Nose Peaka

Já bych hlavně rád, aby DPMB, resp. město, udržovali povrch kolejiště ve schůdném stavu. Což se na Masaryčce po třech letních výlukách podařilo, na Svoboďáku se mi do mezery ve vyvalené dlažbě vejde noha v pohorách velikosti 46…

SYN

Ale nevěříte přece že tu kostku (či co) tam vyvalila šalina?? To bylo skoro určitě auto, případně stavební stroj?

mgr.pavel

Nepošleme trolejbusy.

Začneme plánovat poslání trolejbusů.

Mé realistické já se obává, že i tomuto dokáže někdo hodit do cesty vidle.

Nose Peak

Já to spíš vidím tak, že vedle sloupu s osvětlenîm se píchne druhej sloup, s výložníkem na trakční vedení. Protože mít na jednom sloupu oboje je takové…nebrněnské…

SYN

No, to asi jo (obzvlášť když ten kandelábr nebyl na ten výložník připravenej) ale to jsou vedlejší věci, kvůli tomu chcete raději nedělat nic??
Ty sloupy jsou holt ostuda, třeba na Kotlářské kandelábry u silnice, nosné sloupy „v druhé řadě“ poblíž plotu, do toho semtam strom (či desetiletý blátivý pozůstatek po něm) a ještě jsou některé sloupy „zdůrazněné“ tubusem na reklamy okolo… a tak je z celkem solidně širokého chodníku (a dost frekventovaného) ostudný kličkovací slalom…

Nose Peak

Přesně tak, Kotlářskou jsem měl na mysli…ona trolejařina je vůbec v Brně na vysoké úrovni. Jdu po chodníku a čekám, kdy mi na hlavu spadne nějakej ten na drátě se bimbající “staveništní rozvaděč”…

SYN

Tam ale jsou hlavní zdroje „zmatku“ ty stromy (i ty co už tam mnoho let ani nejsou) a reklamní plochy, nesoulad kandelábrů a nosných sloupů už to jen „doráží“ 🙁

Kubrt

Možná jsem blbej, ale není mi to úplně jasné: aktuálně tedy vítězí varianta 6?

Gunduľ neubiješ

MČ je proti? Kompletně zrušit MHD v celé MČ.

Kubrt

To je jen nekontrolovaný emotivní výkřik, nebo si fakt někdo myslí, že toto „řešení“ je správné a proveditelné?

Jaaa

Tak voliči Malečka zjevně MHD nepotřebují.

M19

Co takhle kompletně zrušit šotouše? A byl by klid, od takových křiklounů.

Ventura35

To je ale blbina. Jsem pro rozvoj trolejbusové dopravy, ale k čemu to v případě Lesné bude? Většina lidí přijíždí na Lesnou tramvají z centra, a ti budou muset i nadále přestupovat, jen ne na autobus, ale do trolejbus. A ten parciál do Soběšic znamená, že spoje pokračující dál do Útěchova a Vranova budou v Soběšicích rozlomeny?

Hoermalmeister

Je to tak, protože parciály ani z Králova Pole ani z Lesné nemají dostatečnou kapacitu na dojezd až do Vranova

Vrták

Přesně tak, toto vůbec nic neřeší, tramvaj č.5, kterou je třeba logicky protáhnout aspoň na Halasovo náměstí. To, že tam chtějí mít tu rezervu i na tramvaj je fajn, ale proč to neudělat rovnou? Aha, asi se čeká na to, až ten soudruh z Lesné co u toho bydlí a co to blokuje už tu nebude, ať už to znamená cokoli…

Kubrt

Mno, mě by se tam taky víc líbila tramvaj, ale ten „soudruh z Lesné“ tam dosahuje dlouhodobě velmi dobrých volebních výsledků.

mgr.pavel

Jednou taky přestane být starostou. Za 10 či 20 let.

To je stejně takový český plánovací horizont, dřív se u nás nestihne projednat a naplánovat nic..

Pavel Skládaný

Budou dvě stavby místo jedné a dvojnásobné užitky. Halík, myslete politicky!

M19

Varianta 1. To je to protažení pětky na Halasák. Jste si nevšiml? 😉