Nejprve trolejbusy, pak možná tramvaje. Brno rozhodlo, jak zlepšit dopravu na sídliště Lesná

Křižovatka Okružní a Seifertova. Vizualizace PK OssendorfKřižovatka Okružní a Seifertova. Vizualizace PK Ossendorf

Proti tramvaji je městská část Brno-sever.

Brno posouvá své plány na vybudování tramvajové trati na sídliště Lesná. Místo ní postaví trolejbusou trať. Zatím. Na sídlišti žije kolem 16 tisíc lidí, o tramvajové trati se mluví několik desetiletí. Po části Merhautovy ulice, kterou se k Lesné přijíždí, jsou i tramvajové koleje.

Trolejbusová trať má podle schválené varianty vést po Seifertově a Okružní ulici. „Obsluha Soběšic by byla řešena bateriovými IMC vozidly (parciální trolejbusy, pozn. redakce). Zároveň budeme při budování trakčních stožárů myslet na územní rezervu, která by případně umožnila v budoucnu změnu na tramvajovou dopravu,“ řekl radní pro dopravu  Petr Kratochvíl.

Vyplývá to z rozhodnutí radních, kteří řešili prověřovací studii od společnosti Mott MacDonald CZ. Proti stavbě tramvajové trati je současný starosta městské části Brno-sever Martin Maleček, který je i v představenstva dopravního podniku. Už v minulosti řekl, že tramvaj nechce kvůli hluku.

Navrhované možnosti dopravní obslužnosti Lesné. Foto: Mott MacDonald CZ

Aktuálně probíhá kompletní rekonstrukce mostu přes železniční trať na Merhautově, součástí bude i stavba kolejí po mostě. Nový most bude dostatečně kapacitní pro trolejbusovou a později i pro tramvajovou dopravu. „Po opravách mostu budeme pokračovat v zavedení trolejbusů na Lesnou. Součástí stavby bude i měnírna, která by byla důležitá i pro případné budoucí úpravy pro vedení tramvajové trati. Tímto krokem bude celá tato oblast obsluhována čistě v elektrické trakci, se kterou má brněnský dopravní podnik velké zkušenosti,“  řekla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Brno na svých stránkách stále uvádí plány na tramvaj na Lesnou, ty ale schválením nové studie padly.

Obrazem: Brno chystá spojku dvou tramvajových tratí na severu města

Tagy brno Brno-sever Lesná tramvaj Lesná
155 komentářů