Nejnižší cenu za obchvat Budějovic daly Hochtief a Colas, šly 23 procent pod odhad
Výstavba D3 severně od Českých Budějovic (podzim 2018). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Tajenka s názvem zhotovitele jedné z největších chystaných dálničních staveb se začíná rýsovat. Na Ředitelství silnic a dálnic se dnes
Žebychom se toho konečně dožili ?
23% pod odhad… kolik můžou být vícenáklady? 40, 60%? Neprodělají, nebojte se – z lásky k Česku to fakt nedělají.
Možná máte pravdu, ale pokud jim investor ty vícenáklady uzná, pak není důvod si myslet, že by je neuznal ani těm, kteří původně nabídli cenu na úrovni odhadu.
Přesně tak. Výši nabídkové a výsledné ceny stavebního díla ovlivňuje především kvalita projektové dokumentace a soupisu prací. Ve fázi realizace stavby se pak přidává další významný faktor – kvalitní technický dozor investora, popř. podpora technického dozoru investora, čímž se má na mysli to, zda TDI-pTDI své práci rozumí a tedy zda je schopnen rozlišovat, jaké práce – dodávky – služby zhotovitel ve výběrovém řízení nemohl předvídat. O ničem jiném to není. Čili je možné nejen nejdříve cenu záměrně podseknout a pak ji nahnat vícepracemi, ale též je možné „nízkou“ cenu udržet ve smluvní výši, tj. ve výši zisku cca 10-15… Číst vice »