Souhlasím s tím, že v Ústí je spousta mnohem důležitějších potřeb, které mělo město v posledních desetiletích řešit. Lanovku na Větruši ale nepovažuji za úplný nesmysl. Otázkou je ekonomika provozu a návratnost investice. Na rozdíl od řady jiných segmentů veřejné dopravy si ale možná lanovka vede z hlediska poměru nákladů a příjmů docela dobře. Má i dopravní logiku – díky ní spousta návštěvníků nejezdí na Větruši autem úzkou a křivolakou Fibichovou ulicí a nezasekávají ji u semaforů. Naopak nechá auto v dopravně lépe dostupnějším Fóru a třeba si tam ještě něco koupí (což je bonus pro ekonomiku města). Líbí se… Číst vice »
Juraxh.x
3 let
Je tu spousta nesmyslů, myslím v Ústí, a tahle lanovka jim může dělat velitele. 500 lidí denně?? Tak to ani na 1. Máje. Není sice nejkratší, ale asi nejhloupější. Krásný výhled na chemičku uprostřed města, dopravní uzel, většinou zamotaný a západní nádraží. To jsou věci, kvůli kterým se do Ústí návštěvníci hrnou. Pak si můžete dát pivko v hospodě, kterou město opravilo za neskutečné peníze, aby jí potom pronajalo za symbolickou „korunu“ měsíčně někomu kdo vůbec nemá vazby na město. Lachtani v zologické umírají, protože nejsou peníze na technologii chovu, lyžařské středisko v dosahu busu skomírá, koupaliště – tragedie, podpora… Číst vice »
Byla pořízena z evropských dotací. Dotace jsou taková zvláštní věc. Musíte za ně dělat to, na co jsou určeny (když byl, dejme tomu, vypsán dotační titul na zlepšení místní dopravní obslužnosti vybudováním nové trasy, nelze použít peníze na prodloužení trasy existující). A když je dotace nabídnuta a odmítnete, přístě často nenabídnou nic a musíte těžce shánět.
Jen mám pocit, že ten kdo to určuje, na co budou dotace použity, jtak určuje právě hloupé věci.
Dotace jsou pak v tomto případě zlo, ideálně by bylo, aby takovéto peníze přes Brusel vůbec nechodily.
Bodejť. Obsluha na dolní stanici je tolik user friendly, že si to od té doby vyšlápnu rád sám. Důležitá bába tam je proto, aby s přesností na tisícinu vteřiny vysílačkou s vyhledem na Větruši oznámila Slunci, větru a ostatním elementům, že může vyjet. Je to tak důležitý úkon, že minutu předtím musí stát venku a blbě čumět na příchozí, kterým by tu jízdenku prodat stihla… kdyby chtěla. Plus ten opruz s obchodním domem rovná se jdu od nádraží pěšky, jsem nahoře dřív, potkám míň pitomců a zbude mi na pivo.
Také mi přijde že je to docela hodně, netušil jsem že průměrných 500 lidí denně má potřebu tam cestovat (zvlášť když se tam poměrně rychle dojde i pěšky bez nutnosti procházet obchoďák, čekat na spoj a platit). Je pravda že Ústí potřebuje spoustu důležitějších věcí, ale tahle lanovka mi nepřijde vyloženě špatně, když to pomůže propagovat i další cíle ve městě a okolí.
Tu cenu lístku nemáte úplně správně. 45 Kč je obousměrka, zatímco u počtu cestujících předpokládám, že je to jednosměrně.
Tam je cena 25,- Kč.
Dále rodinné jízdné bude asi taky poměrné často využívané, takže 120 Kč je třeba vydělit osmi a jste na 15 Kč.
Takže já bych navrhoval počítat 20 Kč a jsme přesně na polovině investice.
Uvazime-li, ze mesto vetsi cast te investice neplatilo (neb dotace EU), tak si to prekvapive na svuj provoz vydela a zrejme i neco zbyde.
Pro dopravni obsluznost to asi valny smysl nema, ale turisticka atrakce a „imageovka“ je to docela dobra.
Vaše poznámka ve mně vyvolala vzpomínku na ústecké tramvaje, které jsem obdivoval. Měl jsem a mám rád města s tramvajemi, mají svůj půvab.Škoda,že opustily Ústí…Přáním obyvatel tohoto krajského města to určitě nebylo. Tak alespoň trlejbusy.
Souhlasím s tím, že v Ústí je spousta mnohem důležitějších potřeb, které mělo město v posledních desetiletích řešit. Lanovku na Větruši ale nepovažuji za úplný nesmysl. Otázkou je ekonomika provozu a návratnost investice. Na rozdíl od řady jiných segmentů veřejné dopravy si ale možná lanovka vede z hlediska poměru nákladů a příjmů docela dobře. Má i dopravní logiku – díky ní spousta návštěvníků nejezdí na Větruši autem úzkou a křivolakou Fibichovou ulicí a nezasekávají ji u semaforů. Naopak nechá auto v dopravně lépe dostupnějším Fóru a třeba si tam ještě něco koupí (což je bonus pro ekonomiku města). Líbí se… Číst vice »
Je tu spousta nesmyslů, myslím v Ústí, a tahle lanovka jim může dělat velitele. 500 lidí denně?? Tak to ani na 1. Máje. Není sice nejkratší, ale asi nejhloupější. Krásný výhled na chemičku uprostřed města, dopravní uzel, většinou zamotaný a západní nádraží. To jsou věci, kvůli kterým se do Ústí návštěvníci hrnou. Pak si můžete dát pivko v hospodě, kterou město opravilo za neskutečné peníze, aby jí potom pronajalo za symbolickou „korunu“ měsíčně někomu kdo vůbec nemá vazby na město. Lachtani v zologické umírají, protože nejsou peníze na technologii chovu, lyžařské středisko v dosahu busu skomírá, koupaliště – tragedie, podpora… Číst vice »
Usti jde pozvolna, ale jiste do-pr. A uz mu asi nic nepomuze, aby se nakonec cele nepromenilo v giganticky slum. 🙁
Výborně že jste opravili, že nejde o nejkratší kabinkovou lanovku u nás. Bohužel ono nejde ani o druhou nejkratší.
Nejkratší kabinkovou lanovkou u nás je Herlíkovice – Bubákov 2 s délkou 172 m.
Hm, díky. Jdu skočit z okna:-)
Jeste kratsi je lanovka v ZOO Praha. Ta meri pouhych 105.9m (prevyseni 50.1), ale neni to kabinkova lanovka.
Tak ono není co slavit. Na hlouposti v Ústí peníze jsou (zrovna ta lanovka), na důležité věci ne.
Byla pořízena z evropských dotací. Dotace jsou taková zvláštní věc. Musíte za ně dělat to, na co jsou určeny (když byl, dejme tomu, vypsán dotační titul na zlepšení místní dopravní obslužnosti vybudováním nové trasy, nelze použít peníze na prodloužení trasy existující). A když je dotace nabídnuta a odmítnete, přístě často nenabídnou nic a musíte těžce shánět.
Jen mám pocit, že ten kdo to určuje, na co budou dotace použity, jtak určuje právě hloupé věci.
Dotace jsou pak v tomto případě zlo, ideálně by bylo, aby takovéto peníze přes Brusel vůbec nechodily.
Taky mám za to, že by evropské peníze měly jít především na projekty celoevropského či alespoň nadnárodního významu, ne je rozfrcávat na prkotiny.
Takže průměrně 548 cestujících denně…
Což při přibližně 50 párech spojů denně dělá asi tak pět a půl člověka na spoj. To je při velikosti kabinek celkem slušné využití.
Bodejť. Obsluha na dolní stanici je tolik user friendly, že si to od té doby vyšlápnu rád sám. Důležitá bába tam je proto, aby s přesností na tisícinu vteřiny vysílačkou s vyhledem na Větruši oznámila Slunci, větru a ostatním elementům, že může vyjet. Je to tak důležitý úkon, že minutu předtím musí stát venku a blbě čumět na příchozí, kterým by tu jízdenku prodat stihla… kdyby chtěla. Plus ten opruz s obchodním domem rovná se jdu od nádraží pěšky, jsem nahoře dřív, potkám míň pitomců a zbude mi na pivo.
Také mi přijde že je to docela hodně, netušil jsem že průměrných 500 lidí denně má potřebu tam cestovat (zvlášť když se tam poměrně rychle dojde i pěšky bez nutnosti procházet obchoďák, čekat na spoj a platit). Je pravda že Ústí potřebuje spoustu důležitějších věcí, ale tahle lanovka mi nepřijde vyloženě špatně, když to pomůže propagovat i další cíle ve městě a okolí.
A nepočítají to tak,že jeden pár nohou jsou dva cestující?
2 mil. cestujích za 10 let za 80 mil. Kč (+provozní náklady)? Tak to se opravdu vyplatilo!
Tak pri cene listku 45 Kc, se tak nejak plus minus zaplatila investice (bez provoznich nakladu). Otazka je kolik stoji ten provoz…
Tu cenu lístku nemáte úplně správně. 45 Kč je obousměrka, zatímco u počtu cestujících předpokládám, že je to jednosměrně.
Tam je cena 25,- Kč.
Dále rodinné jízdné bude asi taky poměrné často využívané, takže 120 Kč je třeba vydělit osmi a jste na 15 Kč.
Takže já bych navrhoval počítat 20 Kč a jsme přesně na polovině investice.
Uvazime-li, ze mesto vetsi cast te investice neplatilo (neb dotace EU), tak si to prekvapive na svuj provoz vydela a zrejme i neco zbyde.
Pro dopravni obsluznost to asi valny smysl nema, ale turisticka atrakce a „imageovka“ je to docela dobra.
Tu lanovku bojkotuji od té doby, co tam už neplatí celodenní jízdenka DÚK.
Podle mého názoru je to hezká legrace za cenu jedné lepší tramvaje …
Vaše poznámka ve mně vyvolala vzpomínku na ústecké tramvaje, které jsem obdivoval. Měl jsem a mám rád města s tramvajemi, mají svůj půvab.Škoda,že opustily Ústí…Přáním obyvatel tohoto krajského města to určitě nebylo. Tak alespoň trlejbusy.