Nejkrásnějším nádražím jsou Rozsochy na Vysočině, osobností je „květinová“ výpravčí
Nádraží Rozsochy. Autor: Miloš Stloukal
Ve 13. ročníku soutěže o Nejkrásnější nádraží České republiky zvítězily Rozsochy v kraji Vysočina. Při slavnostním vyhlášení dnes v Senátu
Nejkrásnější nádraží je takové, které má bezbariérový přístup k nástupištím (čti povrchový) a na kterém člověk nemusí čekat….
Úrovňový přístup na peróny jednoznačně brát, ale „na kterém člověk nemusí čekat“ naopak nebrat, protože to není žádná vlastnost nádraží – měl jste spíše napsat „na kterém člověk může a má i kde pohodlně čekat“!
Za mě tam chybí Mladá Boleslav hl.n. nebo Nymburk. Jednoznačně nejlepší.
Mladá Boleslav za tu opadanou omítku a pocurany bezinky?
V těch Koutech n/D (a ostatních stanicích po trase) mi chybí nějakou občerstvení, nebo alespon automat na něj (s podporou bezkontaktních plateb), jinak si tam cestující obvykle nemá kde zakoupit ani pití když sleze třeba v těch Koutech z hor… 🙁 Automat by se tam určitě uživil (jeden na nápoje, druhý na bagety a nějaký snack).
Vedle jsou hospody.
Můžete to nějak konkretizovat?
Podle mě jsou nejbližší běžně dostupné možnosti normálního občerstvení (= obyčejné restaurace) vzdáleny minimálně půl kilometru od nádraží.
Hospod, kde se dá najíst do 500 metrů je jen jedna. A to hotel nad nádražím. Menu cca 160 Kč, obsluha mizerná.
Podle mě vyhrála z těch 10 nádraží taková nejobyčejnější… S ohledem na ty ostatní. Přijde mi to zvláštní.
Mám stejný názor.
Proč se do užšího finále vůbec dostalo nádraží v Kynšperku, když: – je sice opravené, ale – nekoupíte si tam ani jízdenku, – kafe z automatu ano, ale jen než se zavře po poledni čekárna (před opravou jsem si jej dal i po 22. hodině), – na WC si ze stejného důvodu můžete skočit leda tak za plechovou garáž, – jinak tam „chcíp pes“, není tam už dávno ani hospoda, ani obchod… – květin, narozdíl od jiných nádraží, tam je velmi poskrovnu… Například na trati z Náchoda do Broumova na polské hranici byly čekárny před rokem (doufám, že i teď)… Číst vice »
Je to proste – v této anketě se vybírá, na základě jedné fotky, nejhezčí nádraží. Nominovat může kdo chce co chce. Kvalita služeb, nabidka spojení, stav nástupišť, nehrají žádnou roli. Osobně se ankety neúčastním, shledávám na železnici důležitější parametry než krásu nádraží, ale chápu, že pestitele kyticek vítězství potěší.
Tož pro porovnání mrkněte kde leží vítězné nádraží a jaké poskytuje služby. Je hezké, toť vše.
Takže zastávka v Černošicích dostala ocenění za příkladnou spolupráci města a SŽDC při rekonstrukci.
To by mě zajímalo, jak se s tímto faktem popasuje místní armáda jitrnic, co dokola nenávistně prská lži o tom, že Černošice jsou největší nepřítel železnice.. (Tipujui, že se nic nezmění, protože určitý typ lidí holt není schopen se chytit za nos.)
Jako, že když SŽDC jako úlitbu opraví zastávku v Černošicích (v čem ta rkonstrukce spočívala před 2 měsíci tam nic opraveně nevypadalo?) tak to znamená že černošice přestaly blokovat rekonstrukci tratě? Zajímavá teorie….
Děkuji za potvrzení věty v závorce. Popravdě jsem ale nečekal, že se prolhané jelito najde až tak brzo.
Ředitel Stavební správy západ veřejně uvádí Černošice jako příklad perfektní spolupráce, pak dojde i na potvrzení jeho slov cenou v soutěži, ale co je to proti názorům idiota bez sebereflexe, kterej to tam zná z rychlíku, kterým se tam sveze jednou za rok a ještě se moc nedívá z okýnka, žejo.
Tak místo urážek jste mohl říct co se tam opravilo? Otázník znamená otázku.
Krom toho nechápu jak se může lhát v otázce…
no ja bych spis rekl ze by si na ty ruce mohli nasrat, nebo tu plesnivou kucu rovnou zbourat: https://bit.ly/2qMncZE
lacina hruza – prava cast je poctive opravena komunisticka pristavba hajzliku, ktera znicila puvodni symetrii budovy; portal je nahrazeny nejakymi plastovymi dvermi z polska, druhe dvere jakasi dira z doby csd, stresni detaily taky pryc a barva sambran je nemistna kreativita tvurcu.
pro porovnani, budova by mela vypadat asi takto: https://bit.ly/34SbDPt … ve vsenorech je zachovalejsi a pry se ji povede i neutopit – jestli by takova budova nestacila jedna a zrekonstruovana poradne…
Že se ty fasády likvidují, je bohužel znakem doby… :-/
„Pořadatelé ocenili, že po převodu nádraží do majetku SŽDC byla zahájena „nebývalá vlna rekonstrukcí“.“
Co na to zarytí odpůrci rozdělení ČD na správce infrastruktury a provozovatele dopravy? 😉
V Moravskoslezském kraji byla většina nádraží opravena už za ČD. Ve spolupráci s krajem.
Nikdo nerozporuje, že se za ČD nádraží opravovala, jen tu narážím na ten holý fakt, že pod SŽDC se to tempo výrazně zrychlilo.
A SŽDC je co? Státní organizace. Prostě se ekonomice daří, tak má stát víc peněz na opravy, než v devadesátých, kdy se navíc tvrdilo, že žel.doprava nemá perspektivu.
No že kdyby se to nerozdělilo tak ž mohly být dávno opravené.
Což je ovšem nesmyslný argument s ohledem na to, kolik do oprav nádraží investovaly CD v době, kdy je vlastnily.
Váš argument taky, vzhledem k tomu kolik peněz do železnic šlo tenkrát a kolik jde dnes.
Tak to se ovšem mýlíte, jelikož můj argument jen reaguje na váš argument o tom, že by byly „dávno opravené“. Převod nádraží pod SŽDC proběhl teprve před 3 lety. Chcete tedy číct, že kdyby zůstaly pod ČD, tak by všechna nádraží za ty 3 roky ČD opravily? Navíc slovo „dávno“ evokuje dobu před mnoha lety. Samozřejmě je to jen relativní určení času a každý ho shápe trochu jinak, ale asi se všichni shodneme na tom, že rozhodně odkazuje na dobu dříve než rok zpět. Takže vlastně by to měly ČD stihnout za méně než 2 roky? Tak to snad uznáte… Číst vice »
Njn, každá firma se chová jako řádný hospodář a dělá to, co je pro ni hlavní poslání.
ČD se staraly primárně o dopravní obslužnost a navíc v poslední době logicky neinvestovali do majetku, o kterém vědeli, že jej předají SŽDC.
SŽDC se zase stará primárně o infrastrukturu…no a nádražní budova se opravuje snadněji a levněji než nádraží či trať.
Přesně tak. ČD se staraly primárně o dopravní obslužnost a ostatní bylo podřadné. Proto bylo rozdělení jedinou správnou cestou.