„Nejkrásnější spojení švýcarského severu a jihu.“ Přes Gotthard začaly jezdit nové soupravy Traverso

Jednotka Stadler Traverso. Foto: SOBJednotka Stadler Traverso. Foto: SOB

Cesta mezi severem a jihem se vyhýbá nejdelšímu evropskému tunelu, vede po původní Gotthardské dráze.

Nedělení změna jízdního řádu ve Švýcarsku přinesla i jednu velkou novinku v nasazování vlaků mezi severem a jihem země. Po původní trati přes Gotthard začal nově jezdit s osobními vlaky jiný dopravce než státní SBB: Schweizerische Südostbahn (SOB).

Pod názvem Treno Gottardo spojil SOB nově Basilej na severu země s Bellinzonou v kantonu Ticino. Od dubna budou vlaky zajíždět až téměř k italské hranici do Locarna. Pro SOB jde současně i o premiéru v oblasti dálkové dopravy.

Dopravce sám nazývá trasu jako „nejkrásnější spojení mezi severem a jihem Švýcarska“. Zatímco většina dálkových vlaků jezdí rychleji novým Gotthardským tunelem a nově otevřeným tunelem Ceneri, Treno Gottardo jede po původní trase. Ta je sice pomalejší, ale podstatně atraktivnější než jízda 57 kilometrů dlouhým tunelem pod Alpami.

Panoramatickou tratí novými jednotkami Stadler Traverso

Jízdní řád počítá s hodinovým taktem ve směru mezi Arth-Goldau a Bellinzonou. V Arth-Goldau  se rameno rozděluje na dvě trasy na sever.

Trasa z Basileje až do Locarna je dlouhá 293 kilometrů. Z Basileje do Bellinzony jede vlak 4 hodiny a 15 minut. Jízdenka z Basileje do Locarna vychází při nákupu dopředu na 40 franků, na trati budou platit všechny běžné paušální jízdenky pro provoz v zemi.

K velké změně dochází pro cestující: na trasu nasadí SOB nejnovější jednotky Stadler Traverso. Pro dopravce jde o zásadní krok: své dopravní výkony  nástupem na novou linku zdvojnásobí. Dosud firma provozovala pouze regionální spojení.

SOB zažije v příštích letech velký růst. Od příštího prosince převezme také dopravu na trase Bern – Olten – Curych – Chur. Firma do konce příštího roku přijme více než 200 lidí. SOB dosud zaměstnává 740 lidí, ročně přepraví kolem 13 milionů lidí. Kromě dopravy je i správcem 123 kilometrů tratí. Dopravce je vlastněn státem a několika kantony.

Nové jednotky Stadler Traverso zařadil dopravce do provozu loni. Mají 359 sedaček, z toho 68 v první třídě. Všechna sedadla jsou vybavena zásuvkami, mají velká panoramatická okna. V jednotce jsou dvě bistro zóny s automaty na nápoje a občerstvení, nechybí ani oddíl pro rodiny s dětmi.

Jednotka Stadler Traverso. Foto: SOBOdJednotka Stadler Traverso. Foto: SOBJednotka Stadler Traverso. Foto: SOBPodmínku 200 km/h může splňovat například jednotka Stadler Traverso. Foto: SOBJednotka Stadler Traverso. Foto: SOBJednotka Stadler Traverso. Foto: SOBJednotka Stadler Traverso. Foto: SOBJednotka Stadler Traverso. Foto: SOBJednotka Stadler Traverso. Foto: SOBJednotka Stadler Traverso. Foto: SOBJednotka Stadler Traverso. Foto: SOBInnotrans 2018, Stadler Flirt Traverso, SOB, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčTrasa Tren Gottardo. Foto: SOBInnotrans 2018, Stadler Flirt Traverso, SOB, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčInnotrans 2018, Stadler Flirt Traverso, SOB, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčInnotrans 2018, Stadler Flirt Traverso, SOB, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčInnotrans 2018, Stadler Flirt Traverso, SOB, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčInnotrans 2018, Stadler Flirt Traverso, SOB, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčInnotrans 2018, Stadler Flirt Traverso, SOB, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčInnotrans 2018, Stadler Flirt Traverso, SOB, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčInnotrans 2018, Stadler Flirt Traverso, SOB, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčInnotrans 2018, Stadler Flirt Traverso, SOB, zdroj: ŽelPage/Juraj KováčNová jednotka Stadler Flirt Traverso. Foto: SOBNová jednotka Stadler Flirt Traverso. Foto: SOB

 

Tagy Gotthardská dráha Schweizerische Südostbahn SOB Švýcarsko Top Treno Gottardo
49 komentářů