Nejkrásnější nádraží je opět v Libereckém kraji. Titul získaly Blíževedly

Nádraží Blíževedly. Foto: Karel SůraNádraží Blíževedly. Foto: Karel Sůra

Železniční stanice Blíževedly na trati z České Lípy do Lovosic vyhrála dvanáctý  ročník soutěže Nejkrásnější nádraží ČR. Lokálce, na které

Zpět na článek
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
odborar(+osz)

Pouze mne velmi mrzí, že ze soutěže o nejhezčí nádraží v duchu práce a píle konkrétních zaměstnanců, lidí, kteří na nádraží slouží, nebo o něj se zájmem pečují a věnují se mu, se stala soutěž vyber nejlépe (stavební firmou) opravené budovy z peněz od daňových poplatníků, čímž soutěž ztratila punc a rozměr lidskosti. 🙁

železničář v důchodu

To je sice, bohužel, pravda a skutečnost, ale sebevětší starost o úklid a výzdobu omšelé budovy a jejího okolí nevynikne „opticky“ nikdy tolik jako zvnějšku čerstvě opravená budova (i kdyby to bylo třeba jen ve stylu „navrch huj, vespod fuj“): dokud se nezmění kritéria pro hodnocení v té soutěži, tak se asi bude nutno se s takovými jejími výsledky smířit. Možná by pomohlo vytvořit pro „soutěžení“ dvě samostatné kategorie – jednu pro „profesionálně“ (a tedy zároveň asi i „čerstvě“) rekonstruované budovy a druhou pro ostatní stanice, kde sice aktuálně k žádné velké rekonstrukci (opravě) nedošlo, ale kde se místní zaměstnanci… Číst vice »

skolak

anketa ke v mnohém podobná hlasování v krasobruslení. Dopředu má své favority bez ohledu na to co předvedou. I v minulých letech vyhrála nádraží vesměs z Libereckého kraje. Pokud i nadále bude chodit žádost k hlasování konkrétního nádraží na veškeré služební e-maily od nejmenované pracovnice GŘ SŽDC z Litoměřic, překvapivých výsledků se nedočkáme. A opět vyhraje nádraží prosazované jejím bývalým kolegou z Podještědí. Takže ta následná šaškárna v Senátu má stále stejný komparz a anketa pokleslou úroveň (viz plastová okna, nepovedené úpravy fasád apod.)…

skolak

omluva za chybyčky v textu. Jsem těžký dizlektik a blbě vidím. Ale z mašiny mne ještě nesundali (každý má své známé).

Pavel Hromek

Moc hezky opraveno,díky.Do budoucna to bude chtít i nezbytnou údržbu,umývání oken včetně rámů,v zimě odmetání něhu ad.Hlavně by se nenašel nějaký gaunerský sprejer,který fasádu počmárá svými nesmysly.Co se týká plastových oken-beru-úspora energií,snížení hlučnosti a celkem žádná údržba.Stále lepší,než tam nechat stará ,napůl shnilá.Pokud by se použila dřevěná eurookna,odborníci doporučují každý rok nátěr rámů speciálním roztokem,který je dost drahý.Pokud se to nedělá,eurookna jdou časem do kopru…

Michal

Ono i plastová okna se dají vyrobit tak, že z nich lacinost nekřičí na sto honů – udělat je dvoukřídlá, vhodněji zvolit barvu a naznačit dělení u velkých ploch skel.

Ono ani eurookna kromě nedostatku, který zmiňujete, nejsou úplně to, co by tam mohlo být, jsou to „plasťáky ze dřeva“, taky to pohledově vypadá jinak – má to masivnější konstrukci, nejde to až na hranu pláště…

U mojí příští chalupy jsem rozhodnutý pro špalety.

Děčíňan

Můj názor je ten, že budova je to krásná, ale na vítězství nemá především kvůli těm ohavným bílým plastovým oknům. To jí velmi na vzhledu velmi škodí.
Nejkrásnějším nádražím, i když ještě nerekonstruovaným, je nepochybně budova nádraží Děčín- Východ- dolní nádraží. Je to unikátní velmi rozsáhlá stavba, připomínající spíše zámecký palác. Patřila dříve Rakouské Severozápadní dráze, jejíž trať spojovala město Děčín s Vídní a bylo největším nádražím v pohraničí. Toto nádraží, se má v budoucnu proměnit na ČVUT.
Toto by mohl být výborný námět na zajímavou reportáž.

Michal

Souhlas, je to sice po rekonstrukci, ale dost zčubeno. Bude to asi zmenšená varianta této typizované budovy: https://bit.ly/2qB5xkl

Na rohu chybí bosáže, okna mají být dělená příčkami i v patře, bílá barva oken a jednokřídlé řešení je divné. U oken chybí původní šambrány a v prostředním pruhu chybí reliéfní prvky…

Argument „buďte rádi, že to nespadlo“ neberu, v rámci rekonstrukce mě taky 20 000 za šambrány nezabilo…

Děčíňan

Plný souhlas s Vámi pane Michale. Dnes, bohužel takto nekvalitně umístěná plastová okna, ničí vzhled mnoha historických budov.

Děčíňan

Plný souhlas s Vámi pane Michale. Dnes, bohužel takto nekvalitně umístěná plastová okna, ničí vzhled mnoha historických budov. Jinak Vám děkuji za krásný odkaz, jak má doopravdy vypadat historická budova nádraží.

Michal

Já se severem nemám moc společného, znám typizované stavby z transvelzálky, ze Šumavy, ze Slezska a od nás z FJB, tahle varianta s (na svoji dobu asi dost velkými) polobloukovými okny, ještě takhle zvýrazněnými oblouky, mě překvapila a potěšila, v těch obloucích je hravost.

Mimochodem při pátrání po podobě nádraží jsem našel tenhle web: http://www.severnipolabi.cz/nb-kegelweg.htm, spousta krásných historických fotek od severočeských nadšenců.

Děčíňan

Díky