Nejistá sezona: Smartwings kvůli výpadku MAXů omezí v létě provoz o osm procent
Boeing 737 MAX 8 společnosti Travel Service před přistáním po dodávacím letu ze Seattlu. Foto: Letiště Praha
Letecká společnost Smartwings dnes oznámila zásadní omezení provozu během letní letové sezony. Důvodem je panující nejistota kolem uzemněných letadel Boeing
Tak to je super, mám na půlku června zaplacenou dovolenou na Kapverdách… 🙁
Hodne stesti, ja na pulku kvetna…
Pokud se rozhodli létat 2x týdně do Taby a dosud nemají nasmlouvané kapacity od cestovek, tam se jim problém s Max hodí…. I prodej na Kapverdy žádná sláva. Kdo má trochu rozum, letí raději z Německa za poloviční ceny….
Fisher by měl nyní ideální startovací pozici, platy rostou, plná zaměstnanost a TS s ochromenou kapacitou a obecně špatným jménem(když upřednostní před platícím nákladem fotbalisty apod.). To vše za předpokladu, že by získal letadla od Airbusu, nebo starší olítaný stroje.
Fischer a „re-startovací“…. Oprava….
Je vidět, že máš povědomost o letecké dopravě jen jako cestující, který letěl na dovolenou.
Nezastírám svoji nevědomost, stačí odpovědět a připnout informaci. Je zcela logické, že věci vnímám z pohledu cestujícího, je na tom něco zlého?
Tak se chovej jako cestující a netvrď blbosti, já se taky nehrabu do řízení ekonomie státu.
františku a což pak nestačí jednou odpovědět?
Očekával jsem od místnících „odborníků“ pokus o vyvrácení mé možná zcestné myšlenky, ale namísto srozumitelné informace se zde setkávám s posměchem, nebo palcem dolů. To ovšem nevypovídá nic o mně, nýbrž o vás. Škoda, nejspíš víc neumíte.
Tak já ti odpovím, víš kolik potřeboval SWG na rozjezd společnosti v roce 1998 ? 100 milionu. A to bylo před 20 lety. Navíc SWG měli komplet vycvičený techniky, piloty stevardy. Dnes je totální nedostatek techniků po celé Zevrpě a stevardů , tak mi řekni tu vynikající startovací pozici Fischera, který mu navíc ani nikdo nepůjčí a i kdyby tak nemá personál. Snad jsem ti odpověděl vyčerpávajícím způsobem.
Díky za ní, víc ocením věcnou informaci, než výsměch. Přesto jsem zmaten, když uváděl svůj návrat na scénu v tomto roce. Má tedy dle tvého zapotřebí vypouštět prázdné vize do světa?
Ano může si pronajmout letadla, která teď na trhu nejsou kromě Maxu, ale musel by létat pod nějakou zajetou společnostní, protože ani u nás nebo v Evropě mu nevydají povolení k provozování. Takže to je od něj plácnutí do vody, pokud nemá vše hlavně podchyceno papirově jinak na tom bude jak když provozoval zde a údržbu mu kompletně dělalo ČSA a létal pod jejich oprávněnim a dvě letadla v dnešních podmínkách provozovat je aeroklub.
Uvidíme časem, asi bych nebyl sám, kdo si přál silnější konkurenci v charterové dopravě, je kolikrát výhodnější si zakoupit balík všech služeb(pohodlnější) pod cestovkou.
a vyjde to na méně, já to dělám a jsem spokojen.
Navíc potřebuje získat od ÚCL oprávnění k údržbě a provozu, tzv stopětactyřicítku a tu nezíská za měsíc , dále výklad organizace atd. atd. A nebo si toto může u SWG nasmlouvat.
Pokud se zde setkáváš s palcem dolů, tak to o Tobě něco vypovídá, tomu věř!😁
Míšo, můžete prosím rozvést tu vaši poznámku o upřednostňování fotbalistů před platícím nákladem s konkrétními údaji? Děkuji
Myslím, že měl na mysli tento legendární let do Kunovic. https://forum.airways.cz/viewtopic.php?t=2492&start=60. Nebylo to bohužel naposledy.
To jako kdyby současnou situaci zavinili, tak by je to mrzelo o to míň?
Tady jde o to, že s danou situací nejde nic dělat. Vhodná volná letadla k pronájmu nebudou a tak situaci i přes nejlepší snahu nejde vyřešit ku spokojenosti všech a zůstane jen to mrzení.
To je celkem jasné. Jen jsem si trochu rejpnul… Ale stejně myslím, že komunikace je u SW
celkem kamenem úrazu, firma roste ale PR zůstává nevstřícná, neinformuje skoro o ničem a když, tak až když musí…
Víš já myslím, že SWG vůbec PR nepotřebuje, protože oni dokázali z nuly udělat společnost o 50 letadlech a bohužel nebyli nikdy dotovaný státem jako ČSA tak se od začátku chovali tržně a naučili koupáky létat k moři za minimální cenu přepravy a pochopitelně pokud chtěli uspět mezi loukosty tak museli ořezat občerstvení, váhy zavazadel tak jako Ryanair a jiní. Já jsem dokonce už před 5 lety viděl Ryanair koncepci kdy v zájmu větší obsazenosti měli variantu polostojícího cestujícího. A PR ? SWG má naprosto profesionálně vycvičený personál s licencema a málokterá společnost v Evropě to má.
Časy se mění. Dříve TS vozili k moři koupáky a byli odpovědní jen cestovkám,
dnes podstatnou část byznysu tvoří linky, spolkli ČSA, jsou největší v ČR a pro zákazníky by měli být uživatelsky příjemnější…
A jakou máš představu o tom co je uživatelsky příjemnější. Co cestující to jiný názor a každý chce něco jiného.
Nejvíc si pax stěžují na nedostatek informací při zpožděních.
Měli by u mimořádných situací komunikovat na webu.
(příčina zpoždění, předpokládaná doba, způsob řešení atp.)
Ano, ale 90 % zpoždění je zaviněná sloty a to si myslím, že je v hale při odletu oznámeno. Horší jsou situace když se zjistí při průletové kontrole zásah bleskem, střet s ptákem nebo závada a do poslední chvíle se čeká na rozhodnutí zda letadlo poletí či ne a v případě jeho výpadku v podstatě není náhrada, protože vše je ve vzduchu a nikdo nedrží náhradní letadlo pro případ co kdyby. Pak se překopávají letový řády a trvá třeba dva dny než si to sedne zpět do plánovaných odletů.Ono to není tak jednoduché jak se zdá.
Spousta cestujících na charterech jsou ale bez znalostí,
neumí jazyky, je mezi nima dost starších lidí, a pokud
se něco stane, jsou vystresovaní, zmatení a zejména když zůstanou na letišti v zahraničí jsou často už bez prostředků, frustrovaní a bezradní. V těchto situacích by měli vědět, kam se mohou kvůli kvalifikovaným informacím obrátit.
V tom máš naprostou pravdu, ale to je většinou na místní handlingové organizaci , která veškeré informace má k dispozici, ale je tam to ale i o negramotnosti jazyků a používání informačních technologií, kde si mohu dohledat na chytrým telefonu kde se moje letadlo právě nachází.
Neviete náhodou niekto či SW nasadí z BTS svoje lietadlá alebo budú od niekoho (popr. info od koho) prenajaté ? Minulý rok myslím že lietali s AXE a Go2Sky z BTS avšak tento rok som zatiaľ žiadnu info nezachytil. Dik 😉
Měl by tam být Explore, Go2Sky nebude, to má svoje mašiny všechny už pronajaté jinde.
Go2Sky teď vypomáhá ve WAW LOTu jedním a ještě minulý týden 2xB738 za uzemněné Maxy a 10.4. končí a přemísťuje se na svůj byznys co má podepsaný už od zimy. Teď sehnat letadlo bude těžké…
hej Go2Sky bude lietať pre Corendon a Enter Air, tak AXE maybe pre SW. Inak mali pre BTS aj jedného Maxa naplanovaneho podla rezervaku. Som zvedavy teda co nam tu bude lietat.
To vím naprosto přesně 2x B 738 Air Explorer, to jsou místní Slováci.
dnes nám do CK prišla zmluva na ktorej bol ako typ A320 takže som zvedavý čo nám sem ešte šupnú..
doufám, že nebude i článek o brnu.
Už se těším, až se začne ty Boeingy znovu létat, to budou last minutyyyyyyyy :)))
*Začnou
Od kdy se bere letní sezóna? Třeba ještě dnes se na Kapverdy letělo…
Letni sezona z pohledu chartrovky zcina typicky cca cerven … kdyz lidi zacnou hromadne litat egypt, tunisy a dalsi destinace.
Poznate to podle toho, ze kazdy den rano z ruzyne behem hodiny odleti treba 10-14 letadel travel servisu na charterech smer teple kraje.
Tak teď to ještě jde, teď se ještě ty klasické letní destinace (Řecko, Bulharsko, Turecko) nelétají tak mají i letadlo na ty Kapverdy. Něco začíná v půlce května, něco v červnu.
Neberte to prosím nějak rýpavě, ale odkud se vzal výraz „překnihování“. Myslím, že takové násilné počešťování je docela úsměvné.
už se to tu jednou řešilo, je to normální slovo, které se v českém letectví normálně používá
Je to z anglického booking, rezervace a book je kniha, understand.
Hádám, že k nám se to dostalo spíš z němčiny, kde se používá výraz verbuchen. Dnes říkáme vložení do katastru, před stoletím se zaknihovávalo do pozemkových knih. V právním a obchodním světě to vůbec není neobvyklé slovo, třeba zaknihované cenné papíry, účetní operace atd.
Letectví a katastr má k sobě hodně daleko. Věřmi, že je to z booking.
Bude se to týkat pravidelných letu nebo charterů?
Vzdyt je to přece v článku … četl jste ho vůbec? nebo jste skončil u nadpisu?