Nejhorší výsledek za 11 let. Boeingu spadly dodávky letadel o více než polovinu, 787 překonaly 737
Přílet prvního Boeingu 787-10 v barvách KLM. Foto: KLM
Boeing loni dodal svým zákazníkům nejméně letadel za posledních jedenáct let. Očekávaný propad způsobený uzemněním letadel 737 MAX potvrdil Boeing
Uff. Pokud je dodávací let pro Qatar Airways pro autora poněkud nepochopitelný, pak by se mě zamyslel nad tím, zda není psaní článkú o letectví nad jeho schopnosti. Pokud jej chápe, ale nelíbí se mu, pak by měl asi změnit formulaci.
Pro autora je poněkud nepochopitelné letět přes půlku světa a hned zpět, zejména u letecké společnosti chlubící se opakovaně ve svých materiálech ochranou životního prostředí.
Tady jsou bohužel problémy hned 2. Letadlo musí sednout v Kataru, jinak není považováno za dodané. A druhou věcí je, že je potřebovali dodat/převzít do konce loňského roku, pravděpodobně kvůli účetnictví.
Hm 54 objednávek a přes stovku vyrobených a dodaných letadel, které mají zákaz létat, navíc miliardy za penále, pokuty a odškodnění. To vypadá jako ještě větší průser než jsme doufali.
Jj, jsem naprostý laik, ale mám pocit, že i zde bude fungovat princip od zdi ke zdi. Nejprve regulační orgány pustili do vzduchu letadlo, které prošlo, přestože nemělo. Nyní naopak i z prosté obavy, co se stane (rozuměj kdo to odnese), pokud přese všechna opatření spadne další, bude certifikační proces nesmírně zdlouhavý, protože prostě nebude vůle „se pod to podepsat“, i z důvodu rozsáhlé medializace. Opravdu jsem zvědav, jak to dopadne.