Nejezděte do centra autem, vyzvala brněnská radnice. Parkovací domy jsou poloprázdné

Auta v historickém centru Brna. Foto: Městská část Brno-středAuta v historickém centru Brna. Foto: Městská část Brno-střed

Městská část vyzvala řidiče, aby využívali MHD nebo auto nechali v parkovacích domech.

145 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš Kníže

Jednoduše – nechť Brno zvýší parkování na ulici dvojnásob (pro nerezidenty klidně trojnásob) a parkovací domy se náhle začnou plnit rychleji…. a budou mít konečně alespoň nějakou návratnost (sice pořád bídnou, ale alespoň nějakou).

samo.paulini

Tie pravidelné zápchy hlavne blokunú MHD…

Pokrytec

Hlavně že nikdo z radnice Brno-střed si zadek autem nevozí a ještě jsou tak blbý, že se tím chlubí na svých stránkách:

https://www.brno-stred.cz/tiskove-zpravy/brno-stred-ma-novy-elektromobil~p5135

Petr Jetelina

Již dávno měl být do samotného centra zakázán vjezd vozidel. Zásobování pouze ráno a večer.

František

Jako aby ty auta v Brně nevadila turistům?

LKB

Myslim,, ze jeden z duvodu spociva v tom, ze vetsinou se parkovaci domy se plati od prvni hodiny, kdezto na ulici je prvni hodina ten den zadarmo (v zone B). Kdyz clovek potrebuje neco kratce vyridit, radsi tedy jede na nejakou blizkou ulici, nez aby to mel drazsi a dal… az budou prvni hodiny v parkovacich domech bezplatne, uzivatelu PD vyrazne pribude…

Radek

Co takhle zpoplatnit i první hodinu venku? Žádný oběd není zadarmo

PetrN

naprostý souhlas, před zavedením modrých zón se u Mahenova divadla platilo 60Kč/hod už od první hodiny, po zavedení první hodina zdarma, pak 30Kč/h, to je velmi dobrá cena na to že je to úplně v centru… až se divím jak je to nastavené…

vjkm

Je potřeba uvolnit ulice i pro ty, co začnou jezdit auty místo vlakem po odsunu.

Matěj

Nejvíc mě udivují jedinci, co tady neustále spekulují, kdy jsou ostatní oprávnění jet autem a ještě čím by měli jezdit a taky kam..To fakt máte tak smutný život? Ať si každý dělá, co chce, když je to v rámci zákonů, pokud ne, má to řešit policie a ne vy. Je přece putna jestli je někdo línej špekoun a jezdí 50m autem velikosti malýho náklaďáku, když nic neporušuje, platí si to a třeba je společnosti prospěšnější něčím jiným a třeba taky ne, ale je to jeho život ne váš. Pokrytecký eko řeči si nechte, až budete vy žít plně v souladu… Číst vice »

Radek

Svoboda jednotlivce končí tam, kde začíná svoboda druhého. Kdo to nechápe, tak by se měl odstěhovat třeba na Mars, kde není momentálně nutné hledat žádný společenský konsensus. V momentě, kdy chcete dělat cokoli, co má dopad na vaše okolí, tak počítejte s tím, že to pravděpodobně vyvolá odezvu. A pokud chcete dělat něco, co ostatní ohrožuje na bezpečnosti, omezuje hlukem, emisemi, zabíráním veřejného prostranství a ještě chcete, aby to za vás platil erar – tak se nedivte, že to vyvolává silné reakce druhé strany.

Michal Bartoníček

O to právě jde, že porušují zákony. A protože policie nemá oči a uši všude, tak jsou tady občané, kteří přestupky nahlásí. Před naším barákem trvale někdo parkuje na dopravním stínu, na šikmých čarách. Jenže ty tam nejsou ze srandy, vymezují rozhledové poměry, aby se jednak sami řidiči cítili bezpečně a jednak i chodci. Takže ano, takového nezodpovědného řidiče porušující zákon nahlásím a je mi jedno, co si o tom nějaký Matěj myslí.

Matěj

Já tady neobhajuju lidi, co porušují zákony, naopak bych rád aby policie, ať už státní nebo městská, dělala svoji práci místo sezení na zadku a to samé lidi na radnici. Ale šikanovat ostatní slušné řidiče mi je proti srsti. Samozřejmě konejte podle svého, já sem ten poslední, co by Vám to zakazoval, jen brzy sám narazíte, že pohled na vás jako na obtěžujícího bonzáka bude i od státních orgánů, jsou to přeci taky jenom lidé..

Jaaa

Jj, po mně nic nechtějte, ale já sám vám blahosklonně vymezím co musíte vy dělat, že?

Přebujelá doprava ve městě už je přebujelá do takové míry, že to vytváří celospolečenský problém. Můžete se hádat, můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co s tím můžete dělat.

Je to jak s koněma ve městě. Když jich je tam pár, dá se to vydržet, ale pokud jich tam jsou tisíce, celé město hyne od koblih a močůvky. Je snad vjezd koním a povozům do města zakázán? A měl by být?

Matěj

Ne i vy si dělejte, co chcete v rámci zákonů a nepsaného slušného chování, já jen nerozumím co vás opravňuje říkat ostatním, co mají dělat.

Jaaa

Opravňuje mne k tomu to, že z důvodu vašeho “svobodného” chování už se ve městě nedá slušně existovat.

Svoboda nerovná se anarchie, společnost musí mít regulační mechanismy na chování, které nadměrně zatěžuje nebo poškozuje ostatní.

Dále viz tradiční příklad tragédie obecní pastviny: https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Tragédie_občiny

Matěj

„Svoboda nerovná se anarchie“ ano opět jen když se vám to hodí nebo co je blokování dopravy, propichování nebo vypouštění penumatik, ničení laku apod.? Čím řidič porušuje zákon, když jezdí po veřejných komunikacích, parkuje kde má a jak má? Nijak, jen se to Vám a vám podobným nelíbí, řeči o nemožnosti existovat jsou kecy, žije tak většina obyvatel a ve většině metropolích tomu tak na světě je nebo mi ukažte, kde je zákaz IAD? Ano poslední dobou jsou takové tlaky a politici, kteří v tom vidí možnost dostat se k moci toho využívají, ale nejde jim o vaše dobro nebo… Číst vice »

Radek

Když bych si před vaším domem udělal ohýnek, hrál dnem i nocí na kytaru, tančil kolem ohýnku s mačetou a ohrožoval vás, vaše děti a vaší manželku, tak by vám to předpokládám taky vadilo. Nehledě na to, že bych ještě pak po vás chtěl, abyste mi na to přispěl. V momentě, kdy ale podobné dopady má ježdění v autě (výfukové plyny, hluk, bezpečí), tak se mám tvářit že to je v pořádku? Protože si to nějaká lobby prosadila a agresivní menšina to považuje za osobní svobodu? Jasně, člověk má vlastní svobodu ale neměl by jejím vykonáváním zasahovat do svobody druhých.

Matěj

Omlouvám se, ale na tohle už nemám sílu. Pohádky a vysloveně lži nebo záměrné mystifikace, co tu vy píšete, je zbytečné komentovat, každý kdo má rozum si to přebere.

Radek

Nejsem si vědom toho, že bych psal jakékoliv lži nebo pohádky. Pokud jsem se toho nicméně přesto dopustil, tak to rozhodně nebylo mým cílem. Z mého pohledu to byla analogie – ty věci, které uvádím, jsou ty, kterými se IAD vyznačuje – má na svědomí většinu težkých zranění (95%) a úmrtí chodců (82%) ve městě, má velkou emisní stopu a dopady hluku na kvalitu života jsou myslím rovněž dobře zdokumentovány. O tom, že IAD využívá menšina svědčí třeba pražský modal split. Co se týče financí, tak daň z pohonných hmot tak akorát pokryje výdaje na infrastrukturu, nicméně nepokrývá nic z… Číst vice »

Dušan

Tohle opět ukazuje na zoufalou nekompetenci současného vedení města. Začalo to už před lety, kdy změnili pravidla pro vjezd do centra a evidentně se nad tím nikdo nezamyslel, jelikož lidé s povolením relativně rychle začali využívat historické centrum jako zkratku, když je na standardní trase kolona. Náprava trvala dlouho, mezitím rozjezdili dlažbu, kterou nebylo město ani schopné opravit. To je vidět jak jim záleží na veřejném prostoru.

Parkování v historickém centru má řešit městská policie, taková prohlášení působí opravdu absurdně. Jinak nevím k čemu si ji platíme.

Jaaa

Jj, zrovna dneska na Svoboďáku hezky parkuje auto, hezky odstavenej stříbrnej sedan krásně vedle stojanů na kola hned před Mamlasy. A kolem si sviští autem městská policie vyhlídkovou jízdou.

Že by se třeba měšťáci zastavili a nějak to řešili? Kdepak, tvářili se že tam nic není a k ničemu nedochází a hezky pokračovali po kolejích na Masarykovu.

K čemu si takové lidi platíme? Aby si za naše peníze vozili zadky a dloubali se nudou v nose?

Průvodce původní Aleš

Tak MP Brno je kapitola sama pro sebe. Kdykoli jsem se dal s nějakým měšťákem do diskuze o dopravních přestupcích konkrétních bezohledných, tak to bylo buď k smíchu nebo k pláči.

MP22

Brno i Praha potřebují mýto. Praha celé centrum včetně širšího centra, dejme tomu uvnitř MO. Brno třeba uvnitř oblasti Kotlářská – Úvoz – Křížová – Poříčí – Zvonařka – Dornych – Koliště – Drobného – Pionýrská. A zdražit parkovací karty tak aby vždy zůstalo 10 % volných stání v ulicích. A konečně vymáhat dodržování pravidel řidiči zejména při parkování. Pak by se nám v těchto našich metropolích žilo krásně. Místní by to až tak neomezilo, dotklo by se to především dojížděčů ze satelitů. A pro místní by to znamenalo drastické zlepšení kvality života. Nechápu proč pro to není větší společenská… Číst vice »

Matěj

Mám to na Hrad, co by kamenem dohodil, ale v životě by mě nenapadlo tohle napsat. To že někde bydlím neznamená, že sem něco víc a že ostatní nemají stejná práva, taky z Prahy rád vypadnu a nerad bych zažíval opačné situace, kdy budu jako Pražák omezován podobně absurdními návrhy. Nechápu proč se neodstěhujete někam na samotu, když vám tolik vadí ostatní lidé, jejich auta a máte potřebu ostatním diktovat jak se mají chovat, aby jste byl konečně spokojenej. Souhlasit mužů jedině s tím parkováním, ale pro město je výhodnější outsourcovat auto s kamerkama a jen inkasovat procenta z vybraných… Číst vice »

Jaaa

Příliš aut je fenoménem posledních 25 let. Města na to nejsou stavěná a není nikoho občanskou povinností tohle strpět.

Lidé ve městech mají stejné právo na životní prostor a prostředí jako ti na samotě u lesa. Máte to v ústavě a prostě to platí.

Takže jestli vám se to nelíbí, jste to právě vy kdo by se měl stěhovat pryč.

MP22

Podepisuji.

Matěj

Mě se tu líbí a sem spokojen víceméně i se současným stavem, občasná zácpa mě netrápí. Ještě zrušit modré zóny a nebo je zpoplatnit všem stejně a sem spokojen na 100%. Silnice jsou tu pro dopravu a ne aby byly prázdné a sám nemám problém s auty když jedu na kole (výjimka sou ti, co podvedli emise, ale to už sme opět u těch zákonů a jejich vymáhání) a když jedu autem tak s cyklisty, koloběžkáři ani koňmi vždycky se nějak porovnáme.

Lukáš

Nikdo Vám tady neříká jak se máte chovat. To určuje zákon. Spousta řidičů jsou ale takové sprosté hovada, že cca. pětinu dopravního zákona úplně ignorují, a policie je nechytí, nebo to prostě nechce řešit. Pokud to ale policie nechce nebo nemůže řešit, tak to bude muset začít řešit veřejnost. Když auto zablokuje chodník, beru to jako neoprávněné porušení mého ústavního práva na svobodu pohybu, a když auto zastaví v cyklopruhu, je to rovnou obecné ohrožení… Pokud se nějaký řidič cítí oprávněn odstavit auto v místech kde nemá co dělat, co mi brání v tom, abych se cítil oprávněn takovou překážku… Číst vice »

Matěj

Jo a vy teda máte brát zákon do vlastních rukou a trestat jak si umanete? Nebo jinak když mi cyklista vjede na přechod mám ho jako srazit protože porušuje zákon? Když jede po chodníku mají ho chodci strhnout k zemi? To samé člověk přecházející na červenou to je taky kolorit ČR.. Pokud policie neděla svoji práci měli byste řešit tu policii a né se snažit šikanovat řidiče, já naopak vidím že je 99% z nich slušná a jen ty hulváti jsou prostě víc vidět. Píšu to někde výše neobhajuju protizákonné chování a taky mi vadí parkování na chodníku, porušovaní silničních… Číst vice »

Studý Chudent

Na tenhle problém se snažím upozorňovat dlouhodobě.

MP, ač má 500 strážníků (v jednu chvíli jich ve službě je cca 100?) dá za den v celém čtyřistatisícovém Brně!!! jen 120 pokut za parkování. Nejnižší sazba pokuty je 300Kč.

Tolik k instituci, která Brno stojí ročně přes půl miliardy korun. Ředitel MP je klaun.

MP22

Naprosto stejné v Praze. Když vidím auto na chodníku nebo na zeleni, okamžitě volám městkou, klidně 15x za den. Kdyby to dělal každý, alespoň budou makat a řidiče porušování předpisů přejde. Kdyby mi chtěl někdo nadávat do bonzáků, vám se ta anarchie líbí?

Dušan

Problém v Praze popisoval na podzim Deník N. Není problém rozdávat pokuty, ale úřady je nedokáží vymáhat. Jsou zahlcené a řidičům se mnohdy vyplatí jen čekat v rámci právního řízení. Buď to město nestihne zprocesovat a nebo když už na vás dojde, tak vám víc pokus spojí do jedné, kde je limit. U botiček není žádný manipulační poplatek na místě, takže je taky nedávají, protože zase stačí říct že s pokutou nesouhlasíte a jde to do správního řízení, viz výše…

Michal Bartoníček

Právě. Dost polemizuju nad tím, jestli má být pořádek i za cenu bonzáctví nebo tady budeme trpět chuligány v autech, kteří se neobtěžují dodržovat nařízení.

Radek

Tak bonzactví.. když byste byl svědkem nějakého jiného protiprávního jednání, které omezuje svobodu druhých případně ničí erární majetek/přírodu, tak byste to taky bral jako bonzáctví? Přijde mi, že tu nálepku se tomu snaží na Twitteru dát právě ti lidi, kteří to protiprávní jednání páchají.

Petr

Protože se mi parkovací předpisy a kultura nelíbí. Vypadá to tu jak někde na Balkáně – celý město zapráskaný autama. Těch pár špatně zaparkovanejch aut už potom nehraje roli.

Nose Peak

Zrovna na Balkáně, konkrétně v Sarajevu, jsem kdysi viděl zcela nebyrokratické a nebonzácké řešení – na plechovejch vratech od garáže byla barvou namalovaná značka zákaz stání, s doplňkovým textem “Ne parkiraj ispred garaže, pazi gume!”…

Michal Bartoníček

Záleží na množství a míře nebezpečnosti toho protiprávního jednání. Když někdo někoho zmlátí, tak jde o lidské zdraví a možná i o život. Tam je nahlášení jisté. Ale co u takových „drobností“, které sice nepřekážejí, ale vypadá to tady jako na smetišti? Někdo na zastávce odhodí obal od sušenky a vajgl a začne to dělat každý. Pak jsou refýže plné smetí. Je mi mimořádně trapné tohle nahlašovat, ale dívat se na odpadky válející se na chodníku se mi taky nechce. Začíná to odpadky a končí to různě válejícími se auty. Tak co s tím?

mgr.pavel

Když uvidíte zloděje krást, ohlásíte to nebo se budete považovat za bonzáka?

Když uvidíte někoho ničit majetek, ohlásíte to nebo se budete považovat za bonzáka?

Bonzáctví je nahlašování přestupků proti nesmyslným či šikanujícím zákonům, přece. Zákaz parkování na chodníku přece není nesmyslný ani šikanující zákon.

Tedy nahlásit člověka co parkuje na chodníku není bonzáctví.

Michal Bartoníček

Ano, ale jak jako běžný občan můžu vyhodnotit, který zákon je nesmyslný a šikanující?

Jaaa

Tak máte taky nějaký vlastní rozhled a znáte základní zásady slušného chování, ne? Víc není potřeba.

Průvodce původní Aleš

Vy nejste schopen vyhodnotit, zda zákaz parkování na chodníku nebo ve městě na zeleni je v pořádku / nesmyslný, šikanující?

Matěj

Opravdu nebo si jen vymýšlíte, protože na to nemáte v realitě odvahu? Tak nám to volání kvůli autu parkujícímu mimo vyznačené místo 15krát denně popište, opravdu by mě vaše interakce s MP 15krát denně zajímala. Za jak dlouho přijeli a co Vám řekli, jak tu situaci řešili a vyřešili? Děkuji

Michal Bartoníček

Zní to hnusně, ale dokud se někdo nestane vyloženě udavačem a nezačne tyhle ignoranty, co špatně parkují a jezdí, kam nemají, hlásit policii (páč, jak jsem usoudil, sama od sebe nic neudělá), tak to prostě lepší nebude.

Hala D

Bohužel je to tak. Pokud chceme ve městech pořádek, nastoupí občanská patrola a spravedlnost ulice.

Trumway

Tak to si hlavně nejprve udělejte pořádek sami mezi sebou protože kdykoliv jedo do Prahy potkávám auta kde je ve většině případů pouze samotný řidič a tedy jeden jediný člověk. Kdyby všichni ti co jedou sami jeli autem kde by pak byl plně obsazený počet míst aut by bylo minimálně o 50 procent méně.

MP22

Tohle by poměrně efektivně vyřešilo mýto, bohužel lidem to moc nedochází.

Trumway

Snad jedině v případě, že by byla ohrožena bezpečnost a mohlo k něčemu vážnému dojít nebo by došlo k nejakému omezení. Jinak je to každého věc a každého zodpovědnost a svědomí. Navíc pozor na to, abyste nezavolal polici na někoho kdo za okno zapomněl umístit parkovací průkaz O1. Sice je jeho povinnost umístit ho viditelně za sklem pokud potřebuje využít OPRÁVNĚNĚ !výhod které mu přináší jako třeba vjezd do zákazu (kde je dodatková tabulka mimo dopravní obsluhy nebo zásobování ) nebo parkování které se Vám zrovna nezamlouvá . Už několikrát se mi stalo, že jsem se šel podívat jestli vozidlo… Číst vice »

Trumway

oprava O7

Jaaa

Nedal, má smůlu.

Trumway

Abyste němel smůlu Vy když mezitím co hlídka přijede si to dotyčný uvědomí a průkaz tam umístí. To bude hlídka koukat že jela zybtečně.

j.k.

ano, bude koukat – to je asi tak vše

mgr.pavel

Aha, takže když uvidíte někoho jak vykrádá obchod, nebudete volat policii protože možná jde o akci tajnejch nebo tam točí film, že?

Máte dobře zvrácenou logiku..

Kebab

Protože to je přesně to samé, viďte?

Michal Bartoníček

Omezení, aha. Abych pravdu řekl, dost mi vadí, když lidi odhazují papírky a vajgly na chodník. Jasně, nikoho to neomezuje, nikomu to nepřekáží. Ale kdo se na to má koukat? Dospělí lidi a nemají žádné vychování. A ještě se vztekají, když je upozorním. To jsem opravdu jeden z mála, který má smysl pro pořádek? Co to s těmi lidmi je? 🙁

MP22

Hele a co se domluvit, že každý zavolá třeba jen jednou denně, na první takový přestupek co uvidí? Já volám pravidelně protože už mi došla trpělivost, pár hovorů si to sedalo a teď mám vše na lince vyřešené asi za 15 vteřin, mimoděk při chůzi okolo auta na chodníku nebo třeba na přechodu.. vůbec mi to neotravuje život a podařilo se mi takto poměrně zkultivovat okolo mého bydliště. Pojďme to prostě dělat a nebýt tak lhostejní k tomu bordelu co se zde děje. Vždyť je to poslední roky opravdu daleko za jakoukoliv únosnou mezí

Michal Bartoníček

To nezní špatně. 👍
Holt, když to nepůjde po dobrém, půjde to po zlém.

L.

A děláte to i když vidíte chodce přecházet mimo přechod, nebo cyklistu jet na červenou?

Jaaa

Cyklista na červenou? Bez pardonu, mít na to čas! Tuhle mne tři elektrokoloběžkáři málem srazili na Dlážděné – já jsem šel na zelenou a oni suverénně na červenou. A když jsem se ohradil, že mají červenou, tak jeden z nich ještě drze řekl “já vim”, a jel vesele dál. To už je na přesdržku.

Chodec mimo přechod? Pokud je to víc jak 50 metrů od nejbližšího přechodu, tak může.

MP22

Ne, to mě vůbec netrápí.

Gunduľ neubiješ

Napovíte vzorový telefonát? Za 15 sekund to jsou nejvice dve az tri vety…..

AFO

To je ale překvápko: on někdo nechce parkovat na placeném záchytném parkovišti, když může bez obav a pohodlně zaparkovat přímo v centru na chodníku a ještě zadarmo? Inu, ve světě sice existují příklady dobré praxe, jak problém s přebujelým motorismem ve městech řešit, ale tak tisková zpráva jistě taky pomůže!

Peeetr

Když je někdo fanatický autíčkář, tak si chce většinou i v tom centru dojet co nejblíž, a tam vše za čtvrt hodiny vyřídit, a ne jet do parkovacího domu a teprve z něj jít čtvrt hodiny na místo, a potom jít zase čtvrt hodiny zpět k autu.
Jinak ty zmíněné parkovací domy svým umístěním na jízdu autem do centra Brna naopak lákají, ale jak jsem říkal, spíš na věci co jsou delší než hodina.

Hala D

Na jaké vyřizování je auto v centru nezbytné? Chápu, když má někdo potíže s chůzí, že dojede co nejblíže, ale zdravý občan?

Trumway

Konečně někdo kdo zohledňuje tento faktor na který většina lidí ráda zapomíná

Hala D

Zajímalo by mě jestli dostanu odpověď.

Trumway

Tak já to zkusím. To víte mám bujnou fantazii a navíc mám s danou problematikou bohaté zkušenosti.
Tak třeba někdo kdo potřebuje odvézt někoho někam za účelem něčeho. Představme si, že se jedná o někoho kdo má problém s využitím hromadné dopravy a pro koho je doprava individuálním prostředkem tou nejlepší možnou cestou. Příklad? Epileptik, autismus, pohybové omezení, imunodeficit…….

Hala D

Ano to vše je v pořádku. Když jedu pro pytel brambor, asi to nepotáhnu šalinou. Naopak, když jedu do lékárny pro paralen, či stoptusin je jízda autem zcela zbytečná. Ovšem ortodoxní jedinci klidně jedou i do té lékárny SUV potvorou. A to je ten problém.

Trumway

Zrovna před pár dny jsem takhle stál na parkovišti koukal po zaparkovanných autech a přemýšlel co s těmi SUV všichni mají když jediný rozdíl mezi SUV a normálním běžným combi nebo větším hatchbackem není jiný než ten, že SUV ma vyšší světlou výšku a jediný prostor který oproti jiným autům zabírá je na výšku. To bychom mohli spíše „bojovat“ proti absolutně zbytečným autům velkého formátu, která zaberou ještě více prostoru než průměrné SUV a těmi auty jsou různá sportovní auta jejichž využití je na běžné komunikaci nula nula prd stejně jako různé parníky s hvěvzdou na kapotě nebo ledvinkami na… Číst vice »

Kon Kregan

Naopak. Jet s horečkou do lékárny pro paralen a stoptussin MHD a chrchlat přitom na ostatní cestující je projevem bezohlednosti.

Hala D

Vy si kupujete paralen až při onemocnění? Já tedy do zásoby.

Jaaa

Si vezmu náhubek.

MP22

Nojo ale kolik takových lidí v tom provozu je a kolik jich jede zbytečně? Hádám že je to tak 1:9..

David

Důchodci co neumí s datovkou a pořád platí SIPO a složenky?

mgr.pavel

SIPO a složenky vyřídíte na jakékoliv poště, nejen v centru města. Ale je pravda, že brněnské pobočky České pošty se snaží být co *nejdále* od MHD: 1) V Kr.Poli byla pobočka na Husitské, těsně u MHD, přestěhovali ji na Mojmírovo náměstí (daleko od MHD). 2) V Bystrci byla pobočka v OC Javor, kousek od zastávky 30 a 52, zrušili ji a nechali jen v OC Max, daleko od MHD (54 jede jednou za 20 minut, navíc ji po dostavbě šaliny na Kamechy zruší). 3) Otevřeli novou pobočku pošty na Šumavské, odkud je to na nejbližší zastávku MHD snad půl kilometru.… Číst vice »

Nose Peak

Pošta v Letmu je přímo na největším uzlu MHD. Pošta na Šumavské je dvě patra nad podzemníma garážema. A balíková pošta na Heršpické má parkoviště…

mgr.pavel

Letmo ano, ty další dvě vámi zmíněné pošty mají parkoviště – ale ne MHD. Můj point byl právě ten, že řada pošt je daleko od MHD. Což je pro průěmrného zákazníka pošty problém..

Nose Peak

I podprůměrný člověk si může vybrat poštu dle dostupnosti MHD. Průměrný člověk poštu na nic nepotřebuje…

mgr.pavel

Takže nepojedu na nejbližší poštu co má blbou dostupnoust MHD, ale cestu si prodloužím o 20 minut k poště blízko MHD?

Zkuste toto navrhnout autům, a uslyšíte ten křik o omezování jejich svobody. 🙂

Nose Peak

Ano. Přesně tohle uděláte, pokud je pro Vás důležitá dostupnost zvoleným způsobem dopravy. Jestli to raději dojdete pěšky, i když daleko od zastávky, tak holt máte jiné priority, než tvrdíte. Opakuji, hlavní brněnská pošta je přímo na největším uzlu MHD a vlastně i celého kraje.

Gunduľ neubiješ

St. Liskovec i Bohunice i Novy Liskovec jsou krasne u zastavky….

abc

Do pošty na Šumavské vede 35 schodů a není tam výtah. Nepochopitelné

Nose Peak

Je tam výtah. Ne každej ho najde. Je potřeba jít jakoby do Lidlu, ale hned za dveřma doleva…

*h8*

v Husovicích tu na Dukelské na tramvaji zrušili pro jistotu úplně a prý mají místní jezdit se třemi přestupy kamsi do Obřan

Nose Peak

Ještěže maj aspoň ten řidičák, že jo…

Hala D

Důchodci jezdí MHD.

Radek

Myslím, že zrovna důchodci spíš využívají MHD, docela by mě na to vlastně zajímal nějaký výzkum.

L.

Už to tu někde padlo. Ono sice je to „kousek“, ale stejně vám ten kousek přidá nějakých 15-20 minut na jeden směr (takže celkem 30-40 minut) plus peníze za lístek.

Nebo tam vezete / odvážíte nějaký náklad.

Nose Peak

I od toho betonovýho parkhausu za Rondem je to do centra 10 minut pěšky…a historický centrum, který není zdaleka celý pěší zóna, má rozlohu půl čtverečního kilometru…

Odpadlik

Žádné výzvy nepomohou, to je každému u zádele. Jediný co funguje je důsledná kontrola dodržování dopravních předpisů, tj Žádné blikacky s tím že si jen odskocim na poštu atd…

tomas-6273

+ předělat vzhled ulic tak, aby takovému jednání zabránily. Beton+ocel.
Velkou část dopravních přestupků má MP přímo v kamerových systémech. Jelikož nemohou být všude, tak si mohou udělat screenshot vozidla s SPZ + řidiče a řešit přestupek zpětně.

Jaaa

Pokud vypapírování jednoho předpisu trvá hodinu, jak teď tvrdili v televizi, tak je zjevné, proč to nefunguje.

Někdo tomu cíleně sype písek do soukolí.

Jaaa

*přestupku (už blbnu z práce…)

mgr.pavel

„auta často parkují na chodnících“ – tak doufám, že to řeknou i Městské policii, ta bude pokuty udělovat a městská část je i vymáhat.

(málokdy jsem viděl v centru Brna policistu, jak řeší auto na chodníku..)

Tomáš R.

Myslím, že při hustotě provozu, všeobecném rozšíření nelegálního a bezohledného parkování a neschopnosti či neochotě příslušných orgánů to jakkoli řešit, se tohoto problému jen tak nezbavíme.
Vždycky si říkám co se asi tak honí hlavou člověku, který zaparkuje na chodníku tak, že chodec jakž takž projde, ale vozíčkář či kočárek už nikoli anebo tak, že v případě nutnosti neprojedou třeba hasiči. Jestli si to prostě jenom neuvědomí anebo je to takový sobecký ignorant, že je mu to prostě jedno.

Hala D

Z vlastní zkušenosti se obávám, že asi nic. Týpek najel do lidí na chodníku s tím, že mě málem přejel. Když jsem se ohradil, že mě ohrozil a že na chodníku se parkovat nemá, zabručel, že si jen pro něco odskočí. Tak jsem vytáhl telefon a řekl, že zavolám policajty. Borec okamžitě naskočil do kraksny, z okýnka zahulákal: Kret***e a pár dalších nadávek a z chodníku zmizel jak dým.

Tomáš R.

Ano, já jsem nedávno celkem slušně upozornil chlapíky v nastartované dodávce, jejíž řidič si skočil za roh pro kebab, že chodník, na kterém stojí, není určen pro parkování a jeden z nich byl dokonce tak hodný a vstřícný, že vystoupil ven a chtěl se mnou celou záležitost prodiskutovat. Byl to zřejmě lékař, protože používal poměrně hodně anatomických termínů, byť v poněkud zvulgarizovaných podobách.

Hala D

Z diskuze by taky mohla být cigánská férovka. Pokud řidič okamžite z chodníku nevypadne, tak jedině policii. Člověk musí být tvrdej, nemůže si myslet, že pro smutný kukuč a sladký úsměv autoteroristi z chodníku odjedou. Ale jinak oceňuji, spoustě chodců je parkování na chodníku jedno.

Igor Mauricio

To by mne zajímalo, co by mi ochránci veřejného pořádku na ulicích, pánové Hala D a Tomáš R., poradili ohledně parkování na chodníku v naší ulici. Podotýkám, že parkování je zde zcela legální (modrá čára) a mezi ploty a parkující auto se vejde jeden člověk, pokud ovšem nenese v ruce třeba nějakou tašku, která by už byla mimo průchozí profil. Pokud dojde na potřebu vyhnutí se s jiným protijdoucím, tak při souvislé délce modrého pruhu cca 500 m to znamená pěkných pár kroků navíc, je-li chodník plně obsazen parkujícími auty. Navíc kolikrát člověk pustí jednoho, dojde do půlky a jde… Číst vice »

David

Brno má měšťáků jen 500, by mě zajímalo, kolik by jich museli mít, abych jich pak v centru zvládlo pokutovat auta na chodníku.

mgr.pavel

Pokud by město chtělo problém nelegálního parkování fakt řešit, tak dá za to mastné pokuty – tak vysoké, že administrativa s jejich kontrolou a vymáháním bude stát míň peněz, než zaplacené pokuty.

Pak by stačilo najmout další měšťáky, sami by si na svou mzdu vydělali.

Ale jak píšu, toto platí jen v případě, že by město chtělo problém řešit, a nejen apelovat.

Jaaa

Stačí mít slušnou aplikaci a pak hlídka každou minutu jedno. Je to furt ten samý blanket, jenom se tam vyplňuje pár klíčových slov, fotky a datum s časem.

Lukáš Kníže

Pokud by město (byť třeba jen na pár měsíců) najalo několik nových lidí, kteří by nedělali nic jiného než pokutovali, vydělali by si na sebe.

Hala D

A ještě doplním, že basální dogma Strany posvátných autíček, je parkování na chodníku, kde by chodci ideálně neměli pohodlnému zaparkování moc překážet. Chodník – od slova parkovat, je část infrastruktury pro odstavení vozidla, krátký nákup v obchodě či zásobování.

Trumway

Já do centra nepojedu, já do centra nepujdu! Kdyby na mě radní přišel to bych dostal pokutu. 🙂

Ale tak je to Brno a kdykoliv je nějaká zpráva z Brna tak obvykle stojí za to.

Jaaa

A takhle my si tu žijem. 🙂

Hala D

Je dobře, že v Brně je vidět alespoň nějaká snaha o regulaci největšího zla dnešní doby – IAD. Řidiči totiž nemají, žádnou míru, denně potřebují vézt dvě těhotné babičky s klavírem a nemocným děckem k doktorovi na vyšetření prostaty, rakovinu prsu a vaječníků. Není divu, po letech bolševické masírky, je vlastnictví gumokolu jako svatá existenční povinnost a je nutné s ním jezdit i 5 metrů pro 5 rohlíků, aby ruští ropní těžaři, (dnes tedy arabští šejkové), měli dost peněz na mrakodrapy a zlaté záchody.

Trumway

„Řidiči totiž nemají, žádnou míru, denně potřebují vézt dvě těhotné babičky s klavírem a nemocným děckem k doktorovi na vyšetření prostaty, rakovinu prsu a vaječníků. “

Ale tad jste hodně přestřelil a musím dát mínus protože v tomto příspěvku nerozlišujete mezi tím jestli je ona doprava babičky nebo nemocného dítěte opodstatněná či nikoliv. Tady jste porostě hodil všechny řidiče do jednoho pytle.

Hala D

Co je na tom nejsmutnější? Fanatičtí autíčkáři vyřvávají jak nemají kde zaparkovat, ale parkovací domy jsou poloprázdné. A parkovací domy jsou stavby, které se z čistě ekonomického hlediska nikdy nezaplatí. Tedy jsou to dotace pro zlepšení života fňuknám autíčkářům a oni tam stejně neparkují.
Nejlepší cesta je nestavět, žádné parkovací domy, ale vjezd do města tvrdě potírat. Zavést plošnou třicítku a do co nejvíce ulic povolit vjezd jen místním. To jediné na ně platí.

Trumway

„Fanatičtí autíčkáři vyřvávají jak nemají kde zaparkovat, ale parkovací domy jsou poloprázdné.“ Jako fanatický autíčkář říkám, že se mi nikdy nestalo abych někde nemohl zaparkovat. Možností je mraky a parkovací domy jednou z nich. Takhle. Kdo chce o auto přijít jezdí tam kde je hustý provoz a okolize nebývá nouze. Stejně tak parkuje tam kde je pak jeho auto na ráně a může se stát, že až se k autu vrátí a bude chtít odjet nebude mít do jakého zpětného zrcátka koukat protože ho bude mít uražené (v lepším případě). Správný fanatik tohle ví, ale ten zbytek co tohle neví… Číst vice »

Dachs

Ten u Janáčka poloprázdný rozhodně není. Když hrají všechna divadla v okolí najednou, což je v závěru týdne běžné, je tam plno i večer, v obou patrech. Za komfort (nebo za to vůbec se pak nějak dostat domů, neboť IDSJMK v některých směrech moc večerních spojů nenabízí nebo v případě delších představení nastává po skončení hromadný úprk na poslední šalinu) se obvykle k ceně už hodně drahých vstupenek na kulturu přihazuje 150-170 Kč parkovného. Dejme tomu akceptovatelných. Rozumím výzvě, informování o možnosti využit parkovací domy (v některých však pozor: šíře míst „úplně mimo normy“), pokud ta neslouží k přihrání platících… Číst vice »

Evzen

Parkovaci domy? nejlepsi zazitek je DOMINO PARK – tam s SUV nebo cimkoliv normalnim ocistec……

Igor Mauricio

Ale není. Sám tam parkuju i několikrát do týdne a zvládám všechny rampy na první pokus, a to i s velkým autem. Místa tam sice není mnoho, to je pravda, ale při vhodném najetí to vyjde, jen se člověk nesmí bát a musí mít trochu odhad. Každopádně ano, dovedu si představit, že zrovna tento parkovací dům plno lidí od parkování odradí. Na druhou stranu doby, kdy tam bylo prázdno, jsou pryč – přes den je tam kolikrát fronta klidně i 5 aut před závorou, protože je plno, a čeká se, až někdo odjede.

Hala D

Jestli by to nechtělo menší auto, a začít používat mozek. Nebo nejezdit autem vůbec a bude po problémech s parkováním.

Trumway

To nevíte, že s takovým SUV nemáte ve městě co dělat? 🙂

mgr.pavel

To je taky nápad, vzít si do centra města auto původně určené do drsného terénu..

Jinak já mám normální auto a v Domini parku normálně zaparkuju. Protože tam mají normálně velká parkovací místa, dle norem. To jen vaše autíčko je asi trošku velké..

(ok, ok, ty spojovací koridory mezi mezi-patry nutí člověka neustále točit volantem, toto je trochu uživatelsky nepříjemné, ale jinak.. no problem).

Btw pokud vám vadí jeden park.dům, proč nezajedete do jiného? Poloprázdné bývají snad všechny.

(nebo na další park.domy jste zatím nenašel výmluvu?)

Peeetr

To si pletete s offroady.
SUV jsou ideální do měst, hlavně když za posledních cca 10 let „normální“ auta v EU už jsou tak extrémně nízká, že nezvládají větší obrubníky či retardéry, kterých je nejvíc právě ve městech.
Samozřejmě v evropských městech musí být ta SUV menší než mastodonti v Americe, větší než Karoq už opravdu často zavazí.

Hala D

Hahaha, dobrá teorie. Takže obrubníky a retardéry mají vymezovat a omezovat prostor automobilům a SUV je vlastně odpovědí na tuto šikanu? Takže za SUV můžou ti kdo povolují retardéry? Hahaha, to je extrém. Bohužel budou muset být sloupky na všech obrubnících, protože obrubník bez nájezdné hrany už není dostatečné znamení, že tam auto nemá co dělat.

Trumway

Přesně tak. Teď jsem dopsal a čtu , že jset to tady také zmínil. Kdo ví co dokáže čistokrevný offroad v terénu také ví, že obyčejné SUV kterému chybí podstatná věc a tou je redukční převodovka by si v takovém těžkém terénu ani neškrtlo (no ono možná ani v lehkém protože to není jen o autě, ale také hodně záleží na zkušenostech řidiče.

mgr.pavel

SUV = Sportovně užitkový vůz.

Chcete v autě sportovat? V centru města? Ehm.. asi ne.

Chcete užitkově převážet klavír pro těhotnou babičku? To už je moc velké klišé.

Dalším faktorem typickým pro SUV je jejich velká velikost. Další negativum pro jízdu v centru města.

Ad obrubníky: na ty nemáte co jezdit. Za nimi je chodník, tam patří chodci, ne auta.

Retardéry: přes ty máte jezdit POMALU. Proto tam jsou, kvůli zklidnění dopravy. Nikoliv na otestování vašich tlumičů.

Peeetr

Dobrá teorie. Ale proč před 15 lety začali karoserie běžných osobních (ne sportovních) aut snižovat tak blízko z zemi? Takže jsou dnes do měst daleko vhodnější malá SUV (prý!!! sportovně užitkové vozy) reálně prostě dnes nejvhodnější do měst na jízdu okolo 50 km/h, zvláště pro starší řidiče s problémy v zádech či kolenech.

Trumway

Ale no tak! SUV fakt není auto do drsného terénu. Na to je Offroad. SUV je jen obyčejné auto na steroidech. Nafukuje se div nepraskne ale jeho schopnosti jsou průměrné.

mgr.pavel

Máte pravdu, nechal jsem se unést. SUV si na offroad jen hraje svou velikostí, ale pořád jím není.

Z pohledu toho nejdůležitějšího ve městě – prostoru který zabírají – je to ale v důsledku jedno.

Peeetr

Jenže většina evropských SUV je větší než dnešní běžná combi maximálně tak na výšku. A to ve městech nevadí vůbec, naopak to hodně zvedá spotřebu na dálnicích, a ještě to může být problematické na předjíždění u vlnitých okresek, ale ve městech fakt nic hrozného.

Hala D

Mimikry a zvýšení ega. Když kočka chce zastrašit nepřítele, naježí se a nahrbí. Na silnicích zase podvědomě platí, že větší kraksna má přednost a více práv. Bohužel.

Tomáš

Koupil si velké auto a nenaučil se s ním jezdit, nojono, co chvíli někoho takového vidím.

Nose Peak

Nedělejte si násilí a kupte si vozidlo úměrné svým silám. Vespu, třeba…

Gunduľ neubiješ

Nebo kecky….

Dachs

Nejen DOMINI, ale i třeba Rozmarýn. I u Janáčka si všimněte omláceného rohu na odbočení na rampu k výjezdu – dávám si tam bacha, i když mám normální auto nižší střední. Ale je jasné, že někdo to má lépe ve voku než Evzen nebo já. Nemám problém to přiznat, že ty odhady v těchto prostorech mi úplně nejdou, resp. nemachruju.

Gunduľ neubiješ

SUV neni normální a do mesta nepatří.

Jaaa

Kašpaři. 30 let ODS + ČSSD ( + ANO) stále stejný stav – autem v Brně kamkoliv. Kdyby s tím chtěli něco dělat, už by se to stalo.

Jak jste si lidi naučili, tak se chovají. Můžete prosit a žadonit, i podle zdejších autistů žádná jejich jízda není nadbytečná.

Trumway

A co takhle používat správné názvy? Patrně jste ještě nezaregistroval, že automobilista a autista jsou dva odlišné pojmy.

náhodný kolemčtenář

často to bohužel splývá 🙂

Trumway

Možná, ale autismus je v první řadě lékařská diagnóza kterou diagnoistikuje psychiatr.

Kebab

To by to kňů bylo málo razantní.

Kubin

Málokomu s poruchou autistického spektra je umožněno získat řidičské oprávnění.
Tohle se vám hrubě nepovedlo

Jaaa

Přečtěte si to znovu a třeba zjistíte, že v tom souvětí z formálního hlediska žádná taková významová vazba není.

EM*

Auta parkující na chodnících? V Brně? A už to zaznamenali i na radnici? Kdyby tak jenom měli nějakou organizaci, která by to mohla řešit…

https://www.google.com/maps/@49.1958181,16.6097028,3a,75y,306.69h,85.38t/data=!3m6!1e1!3m4!1s2sVohtsZMNaLbGi1MeNq9w!2e0!7i13312!8i6656?entry=ttu

Jaaa

Nám parkují před domem na chodníku auta vytrvale, je to na hlavní ulici s velkým provozem a policie tamtudy jezdí taky.

A že by se něco stalo? Maximálně to, že dlažba už je za ty roky od těch aut zprohýbaná tak, že se na ní můžete přerazit.

Policie má tyto věci povinnost řešit z moci úřední. Místo toho bude sabotovat jakékoliv snahy kohokoli o rozvoj jakékoliv jiné dopravy, než té autíčkářské.

O městské policii už ani nehovořím.

Vendelín

Já su brňák jak poleno a mě nikdo nevyzval 🤔

none

Tak teď to už víš. Tak šup do auta a jdi si zaparkovat 😀

Jaroslav Večeřa

Já jsem jel do Janáčkova divadla v době adventních trhů. Auto jsem nechal v Líšni na P&R před televizí a dojel to šalinó. Úplně bez problémů.

Jan T.

V Brně k tomu aspoň vyzývá radnice, na rozdíl od Prahy, která jakoukoliv snahu o zkultivování centra od aut úplně vzdala. Stačí začít vymáhat legalitu parkování, nastavit tržní cenu a ty parkovací domy se magicky naplní.

trafopajka

je potřeba si říct, že k tomu vyzývají lidé, kteří, dokud jen trousili moudra na netu, jakoukoliv rozumnou snahu o regulaci automobilismu označovali za komunismus
zrovna Mandát je trouba, co vedl Brno autem, spolek těch nejstupidnějších motokonzerv, co vždycky vyřvával, že auta patří všude. teď se dostal na radnici, místo blouznění musí řešit reálné problémy a vida, jeho fanatismus narazil a začíná se chovat rozumně, takže jak někdo ze SZ nebo ŽB.

ach, ta ironie :*

Giorgio Cadorini

Co se myslí tím „centrem“? Pěší zóna? Zmíněné parkovací domy se nachází na její okraji. Něco jakoby v Praze vyzývali, aby nejezdili po Staroměstském náměstí. S tím vymáháním legality není v Brně úplně ono…