Nejen MCAS. Boeing objevil u MAXe problém v jiném softwaru
Výrobce letadel Boeing objevil u uzemněných letadel 737 MAX další softwarový problém. Ten nesouvisí se systémem MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation
Výrobce letadel Boeing objevil u uzemněných letadel 737 MAX další softwarový problém. Ten nesouvisí se systémem MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System), který se zřejmě při nedávných nehodách v Etiopii a Indonésii spustil v nesprávnou chvíli a otočil letadla k zemi. O novém problému informovaly deníky Washington Post a Independent.
Zatím nebylo upřesněno, o jaký problém jde, Boeing jej nicméně označil za relativně menší. Bude jej muset vyřešit, aby mohla letadla znovu do vzduchu. Takovou podmínku si stanovil americký úřad pro letectví (FAA). Podle deníků jde o další bolehlav pro vedení Boeingu, který kvůli problémům s MAXy ztrácí pozice ve prospěch globálního rivala Airbusu.
„Pokročili jsme v aktualizaci softwaru, která zabrání dalším nehodám. V rámci tohoto procesu jsme identifikovali aspekt softwaru, který se nevztahuje k MCAS, a který bude také součástí aktualizace. Podnikáme kroky k důkladnému řešení tohoto relativně malého problému,“ uvedl Boeing.
FAA očekává, že aktualizační softwarový balíček obdrží od Boeingu v příštích týdnech. Pak zahájí proces jeho schvalování. Etiopští vyšetřovatelé tento týden zveřejnili dílčí výsledky svého šetření. Podle nich letoun, v jehož troskách zahynulo 157 lidí, zamířil nadměrnou rychlostí k zemi po nesprávné automatické aktivaci systému MCAS.