Nejen MCAS. Boeing objevil u MAXe problém v jiném softwaru

Boeing 737 MAX 8 společnosti Ethiopian Airways. Foto: BoeingBoeing 737 MAX 8 společnosti Ethiopian Airways. Foto: Boeing

Výrobce letadel Boeing objevil u uzemněných letadel 737 MAX další softwarový problém. Ten nesouvisí se systémem MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation

Zpět na článek
9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

Myslím si, že by šéf Boeingu Dennis Muilenberg měl včetně jeho kolegů z nejvyššího vedení odstoupit. Vzhledem k tomu, že ve veřejném projevu uznal vinu za obě havárie, což bylo hezké gesto směrem k rodinám a příbuzným těch co zahynuli na palubách obou letů Lion Air a Ethiopian Airlines, nicméně život jim to nevrátí. Zkrátka a dobře, je to blamáž Boeingu, který když ne celou vinu (což prokáže či vyvrátí závěrečné zprávy), tak dost velký díl, na tom rozhodně má a za to jsou odpovědní ti nejvyšší, kteří by měli z toho vyvodit odpovědnost a odstoupit. Tito pánové se mohou… Číst vice »

TomasG

Tady ten hybrid si bude dlouho hledat důvěru a cestu zpět mezi cestujícími.
Airlines budou mít taky problém přesvědčit cestující, že ten stroj už je bezpečný.
Hold se to BEOINGu nepovedlo…..a takové to jsou hezké éra…

Y.K.

Lidi na to do pár měsíců zapomenou, jako zapomněli na jiné průšvihy (většina lidí typy nerozlišuje). Nicméně teď je to pro aerolinky i Boeing dost blbá situace.

Gajda

Když začal Airbus s výrobou dnešní A320 family, tak došlo taktéž k pár fatálním nehodám. Dnes jsou zapomenuty a A320 vidí všichni jako spásu oproti špatným B737 MAX. Ani předešlé generace 737 se neobešly bez velkýh ztrát – statisticky „letadla Boeing 737 měla k říjnu 2015 celkem 368 leteckých nehod, z nich 184 vážných (poškození trupu letadla), v důsledku kterých zemřelo 4862 lidí. A kdo se bál loni nastoupit do 737-800?
Pokud teď proběhne recertifikace MAXu a bude smět opět do vzduchu, osobně nebudu mít problém s ním letět.

Yellowhammer

Jenže velká část nehod 737 byla starších kusů, špatně udržovaných, případně s horší posádkou.. Na celkový počet 737 je to pořád jedno z nejbezpečnějších letadel. To ale trochu neplatí pro MAX. Co mi ale přijde horší, že nějaký VW zfalšuje emise, létá z něj víc „uhlíků“ a rázem tisíce aut na šrotování, miliardové pokuty.. Tady se zřejmě zfalšovala certifikace, zabilo to přes 300 lidí, ale asi to není tak hrozné..

Daniel Mach

Musím říct, že jako cestující jsem se nikdy nezabýval tím, jakým typem letadla poletím. To jsem zjistil až v momentu, kdy jsem si letenku vytiskl (resp. v době před e-shopy než mi ji dali do ruky). Takže cestující to řešit nebudou. To spíš letecké společnosti. Co budou kupovat, než se zapomene?

Jiri

No hezky… a tohle jsou informace co se dostanou na verejnost. Kolik dalsich veci se podarilo jeste ututlat potaji. Proste kdyz to jen trosku pujde, tak se tehle americke slatanine vyhnu velkym obloukem.

Jméno

Jeďte vlakem, hysterko.

Adam

“Podnikáme kroky k důkladnému řešení tohoto relativně malého problému,“ uvedl Boeing.

Tak jiste, urcite velky problem to nebude, stejne jako software pro MCAS system…a 737 Max bude jeste bezpecnejsi (to taky prohlasil sef Boeingu)