Nejblíže stavbě D55 z Olomouce je Eurovia CS, cena proti odhadu spadla o pětinu
Vizualizace D55 Olomouc - Kokory. Foto: ŘSD
Stavba dálnice má začít letos, má pravomocná povolení.
Stavba dálnice má začít letos, má pravomocná povolení.
kéž by padala i cena u železničních staveb, tak je vždy obvykle vyšší…
Zajímala by mě nějaká data, na základě kterých je na Hanácku potřeba takováhle hustota dálnic. To nešlo naplánovat nějak jinak, třeba víc…uhlopříčně? I když mi je jasný, že teď se s tím už nic neudělá
Na Hané. Děkuji…
https://ctrlv.cz/LOFv
To svetle fialove jsou EVL podle Natura 2000, v jejich uzemi se nachazi mimo jine treba NPR Zastudanci.
To modre a fialove jsou zaplavova uzemi Moravy a Becvy, zvlast ta fialova je dulezita, to je tzv. aktivni zona zaplavoveho uzemi.
Když se nad tím člověk opravdu pořádně zamyslí (a domyslí si i hotovou D49), dojde mu, že snad jediný kousek, který by mohl být vypuštěn, je úsek D35 Olomouc-Lipník. Tahle doprava mohla jet po D55 na Přerov, kde by byla dálniční křižovatka propojující všechny směry (Olomouc, Ostrava a Hulín/Zlín). Jinak je zbytek dálnic naplánován opravdu dobře. Jakákoli „uhlopříčka“ či jiné trasování by naprosto zrušilo spojení nějakých jiných center. 😉 Mnohokrát jsem nad tím přemýšlel. A myslím, že vypuštění toho jednoho zmíněného kousku už podstatu úplně neřeší. Ten jeden kus nás asi nepoloží. Důvod jeho realizace je jednoznačně vývoj v plánování… Číst vice »
Ten kousek byl (respektive stále je) extrémně důležitý právě kvůli dlouhodobé absenci D1 u Přerova. I po dokončení si myslím, že se stále bude poměrně intenzivně využívat.
Tak zaplať pánbůh, že nikdo s takovým debi….,hloupým nápadem nesedí na ministerstvu, potažmo ŘSD či kdo všechno o tom rozhoduje. Podle Vaší logiky bychom měli jezdit po staré silnici do Přerova ( hypoteticky se vrátíme do minulosti….bez části dálnice Prerov- Lipník+ s myší dírou na podjezdu pod hlavní železniční tratí) , poté po staré silnici přes Osek na Lipník. To už bych z Olomouce byl v Lipníku rychleji na kole 🤦
Notabene část R35 Mohelnice- Lipník už tu byla daaaaavno před části Prerov- Lipnik.
Kdyz pravitkem do mapy nakreslite dopravní proudy dalkove a nasledne prizpusobite dopravnim proudum regionalnim + ruznym limitum a topografickym omezením, tak se do jine podoby zrejme nevlezete. Uz ted je vedeni D1 k Hulinu vysledkem nejakeho kompromisu, ktery dalnici vede mimo idelni trasu jen aby nebyla potreba zbytecneho dublovani.
Inzenzity jsou mimochodem na kazde z hanackych dalnic vetsi nez treba na I/6 smerem na KVK.
Věčně odkládáný začátek stavby, snad už to odšpuntují, hergot.
To je radost, jak to na ŘSD odsejpá…
Kdy se začne stavět železnice Brno – Přerov? Ano, ta, co tam SUDOPu vyšlo, že při rychlosti 200 km/h bude vlak rychlejší než v 300 km/h.
Stihne se to ještě ve 20. letech?
Po dokončení bude mít Tovačov perfektní dálniční okruh 🙂 Praha může závidět
To mate pravdu, obavam se, ze okruh bude mit lecjaka vesnice driv nez Praha… 🙁
Tovačov bude mít velký a hříšná ves, Daskabát bude mít malý. A v Praze? Tam snad mají dost lidí, aby se postarali o sami o sebe.
Spíš Tršice.
Akorát že tou hříšnou vsí jsou Daskabáty u Příbrami. U Olomouce je Daskabát (jednotné číslo), který má akorát podobný název.
Tak hlavně to jsou Dalskabáty, že… když už. Tolik ze zeměpisně – literárního okénka.
Ne nejsou to Daskabáty. Je to Daskabát. Proto to také není ta hříšná ves (kterou jsou právě Daskabáty u Příbrami).
Píšete to 2x a 2x blbě. Daskabát je u Olomouce, u Příbrami jsou DaLskabáty (hříšná ves). Prostě vám tam 2x chybí „L“, což bylo podstatou mé první reakce na vás.
Toho jsem si nevšimnul. To máte pravdu. Moje původní reakce byla na to, že se jedná, o to hříšnou ves, o Daskabát u Olomouce (jak bylo psáno u jednoho příspěvku výše).
Jasně, v pohodě!
Řekl bych že Tovačov od tohoto projektu dělí ještě hodně vesnic. Myslel jste spíš Troubky, ne ? Ale to se netýká stavby Olomouc – Kokory, spíše Přerov – Říkovice.
Myslel jsem Tovačov. Je přesně uprostřed všech těch dálnic 🙂
Tovačov paradoxně na této dálniční síti moc nevydělává. Je totiž fajnovou zkratkou mezi PV a PR a křižuje tradiční hanáckou dvojku Olomouc-Kojetín, kterou brázdí lokální vraky šetřící na známce, což je nyní umocněno otevřením skladu Amazon v Kojetíně, který sem natáhla právě dálnice. Sám o sobě je Tovačov ale moc daleko od dálnice na to, aby byl lukrativní.
Nejvíc by Tovačov vydělal, kdyby II/150 napojila Brodek u Přerova na D55 u Kokor (kdyby zde vznikla MUK, kterou záhadně ŘSD neplánuje). Poté by totiž II/150 byla pro spojku PV-PR rychlejší a pohodlnější a tudíž by se doprava natáhla Tovačovem.
A to mají z Přeova do Prostějova jezdit přes Olomouc, jen proto aby se nevyhýbali dálniční známce, když ji nepotřebují?
Tato křižovatka byla v původním projektu spolu s přeložkou silnice I/150 ve směru na Dub (severně od Brodku u Přerova) , byla zrušena na popud obce Kokory.
Skoro 2 miliardy za dálnici po rovině, ten předpoklad 2,4 miliardy,,, mě se to zdá prostě hodně,,,
za skoro 8km úsek s jednou MUK to hodně není, jedná se o běžnou cenu
V kontextu jiných staveb to není tak moc, jsou i úseky, kde kilometr stojí miliardu…
Co se zdá, je sen, pane Láďo.
Beru zpátky 😁
Myslím si že dokončení 2025 je reálné vzhledem k terénu (pokud se začne stavět už na jaře) ikdyž v letáku ŘSD furt svítí 2026..
Zahájení Kokory-Přerov 2024 těžko říct, záleží kdy se vypíše VŘ (v letáku je plán VŘ na 2024 a zahájení 2025, což asi tak i dopadne) Škoda Rokytnice že se nestaví vše najednou i s D1
Tím pádem dojde po dostavbě k dovršení projektu „Hanácké kruháč“. Těším se, až se projedu.
Hanácké kolco
No, spíš to bude Hanácké třinec…