Nejasnosti kolem vlaků v Libereckém kraji. Do hry se k Arrivě vrací České dráhy

Zázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec uvedl, že kraje mohou začít litovat toho, že se rozhodly využít pro zajištění železniční

152 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hans

Panu Miroslavu Kupcovi je třeba vzkázat, že kdo se bojí nesmí do lesa. A také existuje zákon o nekalé reklamě, což je vychvalivani svého produktů na úkor konkurence.Je jasné, že nekvalitní práce ČD už mají představitelé radnic plně zuby a proto se ohlížejí po konkurenci. Vlastně i musí, protože v rámci EU máme konečně povinnosti stanovené zakázky řádně VYSOUTEZIT. Přeji libereckým mnoho štěstí a správných rozhodnutí. Rád tam jezdím na výlet

Souprava

Bez CD se zhrouti svet (nekterym)…

Michal J.

Je smutné, kolik lidí si libuje, že ČD na Liberecku přijdou o značnou část výkonů. Při všech nedostatcích, které ČD mají, je podle mě 1,50 Kč/km příliš malý rozdíl na to, aby vyvážil
(1) riziko, že to nedopadne podle představ kraje,
(2) ztrátu možnosti koupit si jednoduché a levnější jízdenky od jednoho dopravce pro cesty za hranice kraje,
(3) horší vlaky celý první rok a zejména
(4) odčerpávání prostředků z kapes českých daňových poplatníků do Německa.

Tronda

Kromě obecných blábolů ve vašem příspěvku:

Ad (2) – použití jízdenky ČD je do VŠECH sousedních krajů z Libereckým krajem dražší než použití příslušných IDS jízdenek.
Ad(4) – kolik peněz odčerpaných z kapes českých daňových poplatníků do firmy ČD (nedávno v jiné diskuzi označené za obchodní firmu, která není ničím výjimečná než jiné firmy a tudíž nemá mít, žádná privilegia) se vrátí formou dividend do státního rozpočtu, kde mohou být znovu použity pro občany ČR?

Michal J.

Pokud to nepodpoříte alespoň jedním argumentem, laskavě neoznačujte příspěvky jiných za bláboly.

Ad (2) Nepochopil jste smysl textu. Řeč byla o cestách mezi kraji dnes a v budoucnosti (cena + jednoduchost), ne o srovnání cen jízdného v rámci kraje s cenou jízdného mezi kraji.

Ad (4) Peníze by zůstaly v české ekonomice. Jejich přínos zdaleka nepředstavují jen dividendy, to je klamné zúžení. Veškerý kapitál, který ČD nepoužijí k nákupu zboží nebo služeb ze zahraničí, stále zůstává v české ekonomice, a může se stát zdrojem profitu pro další ekonomické subjekty v zemi.

Tronda

Ad(2) – jednoduchý argument, kombinace tarifů IDOL+PID při mezikrajské cestě vlakem z Libereckého do Středočeského kraje je o řád levnější než hodné jízdné ČD, nedávno osobně vyzkoušeno, nereaguji tedy na cestu po kraji, ale mezi kraji.
AD(4) – peníze by rozfofrovali ČD, ale klidně si tomu říkejte, že zůstanou doma.

Michal J.

Ad (2) Takovou kombinaci si dokáže koupit jen malé procento cestujících, vyžaduje to totiž znalost, mobilní internetové připojení a příslušné mobilní aplikace. Vidím dnes a denně, že značná část lidí nevyužívá ve vlacích naplno ani samostatné jízdenky PID. Liberecký kraj navíc sousedí i s dalšími kraji a zaostalé IREDO žádný dálkový nákup jízdenky neumožňuje. A za třetí existují i lidé, co si koupili IN 50, případně jim pár ušetřených korun nestojí za komplikace (kupovat/aktivovat jízdné IDS pro druhý kraj až za jízdy, aby se nevypršela časová platnost, a pak se modlit, že vyjde přestup apod.). I tito lidé přitom v… Číst vice »

Ferenc Futurista

Z vašich představ o fungování světa by i Hurvínek dostal psotník. Esli vono by nebylo nejlpepší zadrátovat hranie a zruširt rovnou konvertibilitu koruny, aby nám nikdo nic nevodnes.

Michal J.

Nemohu za to, že nechápete rozdíl mezi volným trhem, kde spolu soutěží o přízeň zákazníků soukromé subjekty z různých států ku prospěchu všech zúčastněných stran, a situací, kdy stát od svých občanů vybírá daně, aby za ně koupil horší službu za srovnatelné peníze od skupiny, kterou vlastní nikoli soukromý podnikatel, nýbrž německý státní podnik.

Co kdybychom z krajských rozpočtů platili třeba rakouskému nebo polskému státu za to, aby nám tu provozovaly školy? Třeba by to zvládly o 1,50 Kč/dítě levněji.

Jiří Kocurek

(4) odčerpávání prostředků z kapes českých daňových poplatníků do Německa.

Jojo, příjemci peněz daňového poplatníka to vnímají, jako že jim někdo bere jejich kořist. Jenže daňovému poplatníkovi jaksi nepomůže, že ty peníze „zůstanou v ČR“ ve chvíli, kdy je daňový příjemce utratí v zahraničí u moře.
Nebo zakážeme státním úředníkům utrácet mzdu v zahraničí? To by byl řev, že takový vývoz peněz z ČR musí zůstat dovolen!!! 😀

Jaaa

A nebo taky neutratí. Vždycky něco zbude.

Daniel Mach

Po sobotní večerní cestě z Prahy do Turnova se už na Arrivu docela těším. S ČD špinavá okna, průvodčí neustále zavírající okna, což bylo při neexistující klimatizaci na umření a v Mladé Boleslavi navíc zájezd do depa pro naftu (výlet pro nadšence?) … nevím, co na této lince na ČD pochválit.

sacrebleu

Ano zajisté máte pravdu. To co nasazuje pražské depo za špinavé verky je k zoufání. Ovšem asi jste přehlédl to, že článek popisuje stav věcí na krajské lince L3 a zde je to o něčem jiném. Výměna dopravce s vozidly dvacet třicet let starými za dopravce nabízejícím nemlich to samé. Ale ušetří se mega a půl. Jee Vy jste nám nabízeli pět let stará vozidla? To neva, my ušetříme mega a půl. Kde by jste je vlatně vzali? No to vám může být jedno. Chcete je? Ne. My se rozhodli ušetřit mega a půl.

Daniel Mach

Psal jsem to spíš z pohledu cestujícího, který z Turnova pokračuji dál na Starou Paku. Od prosince bude obě linky, tedy rychlíkovou Praha – Turnov a osobní Liberec – Turnov – Stará Paka jezdit Arriva, tedy stejný dopravce. Sebekriticky uznávám, že průvodčí na trase Liberec – Stará Paka jsou velmi příjemní. Ale i sem začali ČD nasazovat staré nepříliš čisté přípojné vozy. Možná proto, že mají velký oddíl na kola, což je fajn, ale jinak i na těch courácích je to technika stará více než 20 let. Před dvaceti lety prošly repasí, ale jakoby na ně od té doby nikdo… Číst vice »

Tronda

Hydry jsou z konce 60tých let, tedy nikoliv 20-30 let staré.

TomikV

A proti nim taky něco máme ??

Hans

To je pravda ale myslíte, že novější znamená lepší? Chcipaky 810 se dělaly od r.1974 do r.1984! Dal byste jim přednost před Hydrou? I ta nejstarší M296 je pořád lepší než jakákoliv modernizace chcipaku! Není divu, že se radní kloní ke konkurenci!

Jiří Kocurek

Akorát mají nový motor a nové sedačky. Asi jako Škoda 110 s novým motorem, když sháníte kombíka. Obojí má totiž motor tam, kde by mohl být kufr. V případě hydry třeba na kola.

Martin1

Nepřifoukl jstesi to trochu? Se mi nezdá, že by průvodčí ve „neustále“ zavíral okna. A v Bolce pro naftu? Nemyslím si, mašiny jezdí vyzbrojené už z depa.

Ferenc Futurista

takový to „sice jsem tam nebyl, ale vím to líp“.

Petr

Nějak se mi nezdá, že pan generální ředitel řekl, že “ kraje mohou začít litovat“. Protože takto by kopal do těch, kteří rozhodují i v dalších výběrových řízeních, do kterých v budoucnosti půjdou i ČD. Poukazování na neschopnost vítěze zakázky, no to už tak nějak začíná být folklor v ČR., ale tohle by byla novinka.

Roman Svačina

Číst tento článek ve fungl novém vlaku Impuls „krajského“ dopravce Dolnoslezského „kraje“ během čekání ve stanici Kłodzko na druhý fungl Impuls stejného dopravce je fakt smutné. V Lichkově mě čeká střet s realitou…

Tronda

No moment a jak k tomu přijdou hodné PKP a jejich síťový efekt v celém Polsku, tohle vychvalovat byste neměl.

Roman Svačina

PKP neprovozují žádnou regionální dopravu. Dřívější PKP Przewozy regionalne jsou ve vlastnictví krajů. A přes Bilkom koupím jízdenku na všechny dopravce.

Tronda

Ale ale, to by jeden neřek a kde je síťový efekt? Kde je jediná správná unitární dráha? Nebyly to náhodou unitární PKP, které za potlesku šotoušků zlikvudovali 50% polské (resp. zděděné po Německu) železniční sítě?

Roman Svačina

Tak ve své podstatě má skupina PKP na starosti i provozování dráhy, energetiku atd. Stačímrkniut na jejich stránky. A dálkovou dopravu objednavanou státem provozuhe státní dopravce PKP IC a dopravu objednavanou „krajem“ zajišťují „krajské“ železnice. Mě to přijde logické a mám pocit že to funguje a neřeší problémy zmíněné v článku. A jen tak mimochodem včera se vrátil železniční provoz do Lubinu. Cca hodinu a půl vlakem z Wroclawi

Tronda

Jen si nejsem jistý, co vám na tu logiku, tedy vyseparování místní dopravy z ČD do krajských dopravců řeknou na ROH 🙂

pavel

Romane Svačino, tady nesmíte chválit Poláky … vlastně, v Česku nesmíte chválit Poláky ..

Jarek

Můžeme, ale je vždy lepší napsat za co přesně.

sacrebleu

Poláci umí ždímat Fundus Europejskij daleko efektivněji než Češi. V tom to bude. Tedy jeden expert z ČR to umí také, ne však pro veřejnost, ale pro sebe. Za nakoupené hlasy u študáků a důchodců (zvláštní dotované jízdné) mu to nedělá problém. Volby do Europarlamentu budiž toho důkazem. Jo a všiml jste si polského protěžování svých firem Newag, Pesa? V Čechách je Škodovka, ale každý si do ní rád kopne. Nejen zde.

Ferenc Futurista

studenti teda dle dostupných dat Bureše moc nevolej…

David

Ze strany ČD je tohle chování odporný hyjenismus. Tendr nevyhrály, tak co se starají a vyhrožují? Měly by zaměřit svoje úsilí na těch 86% výkonů co jim zbylo a nepomlouvat konkurenci. A neorganizovat relokace vozidel stylem putovní výstavky., když to zrovna někde hoří.

Jan Macháček

No jo, Kupec se zhlédl v rétorice Jančury.

David

Pokud bycto byla pravda, tak to dělá fakt dost blbě.

IGCT

Ten výrok má do rétoriky Jančuráka ještě hoodně daleko. Já předvídám, že prostě dojde k novému podpisu smlouvy narychlo, neboť Arriva má problémy, a to nemalé problémy. To si štěbetají už aj vrabci na střeše….

Gogo

Jaký hyenismus, není to tak dlouho co ředitel ČD řekl že trať kde kraj vybral soukromníka ho nezajímá, že svoje lidi i techniku převede jinam a kritici se mohli ukritizovat. Chtěl bych vidět co by kraje dělali kdyby to ČD dodržely. Vsadím se první koho se budou kraje dovolávat budou ČD a nikoli jiný soukromý dopravce.

David

Jakej hyjenismus? No hyjenismus je kopat do konkurence touhle srabackou metodou. Pokud to udělaj za půl roku, tak ok. Ale teď je jim opravdu hovno do toho, jak si to kraj s Arrivou zaříděj. To, že něčeho nejsou za půl toku schopné neznamená, že tiho neni schopnej nikdo jinej. Ať už jdou fakt do prdele.

Jarek

Naprostý souhlas. Kupec má spoustu výkonů, kde se může předvést. Zlepšení vozidel v nezávislé trakci nastane někde u Olomouce, dovezl na to motoráky z Německa a to jen díky tlaku daným soutěží.
Všude jinde bez drátů zůstane status quo, případně vylepšený o retro vehikly z vyklizených oblastí…

jan

To si povíme za půl roku.. Ale já doufám, že čd zpět nenastoupí.. To by pak mohl každý privatizovat zisk a socializovat ztráty.

Šťoural

Pokud vím, tak hyenismus odjakživa byl hodování na mršinách. A to snad Arriva ještě není. Nebo o tom víte něco víc, co my ne? Ještě dodávám, že hyjenu neznám, když tak hyenu.

David

Milý Šťourale, máte naprostou pravdu. ČD se snaží kalit vodu a svými výroky vyvolat pocit, že soukromí dopravci těmi mršinami jsou.

sacrebleu

Arriva toť dcera Deutsche Bahn AG opravdu není soukromou firmou a mršinou už vůbec ne. Ovšem problém je úplně jinde a to v našem zkaženém českém rybníčku. Zatímco v takovém Německu mají zaměstnanci možnost přejít pod nového provozovatele za stávajících podmínek, tak u nás se vedoucí zaměstnanci firmy Arriva vlaky neštítí nabídnout dvoutřetinovou mzdu. Vždy to tak u nás bylo. Nebylo třeba přímo Habsburka, Heydricha ani Stalina. Stačilo zlanařit pár Čechů a ti tu nejvíc špinavou práci udělali za ně.

Šťoural

Vstoupit do diskuze…

Aha, takže státní DB (kterou se tady v souvislosti s Arrivou kdekdo zaklíná a jejíž logo je na vozidlech Arrivy) je soukromým dopravcem, a ČD (rovněž akciovka vlastněná státem) ne? Je opravdu tak důležitý ten mezičlánek? Prosím o vysvětlení, abych pochopil, jak je to správně.

Olda

Pročetl jsem si článek a diskuse. Bude to zajímavé, kde bude jezdit dopravce a kde bude jezdit povoznictví. 15.6 není tak daleko, tak se necháme překvapit, bude to brzy.

Ilona Zelenáková

ale koukám, že KOVED je nějak mimo http://www.koved.cz/jizdni-rady-v-kraji/zeleznicni-doprava/

Gogo

Ten problém Arrivy je jako vždy pouze o penězích, pokud mi stávající zaměstnavatel platí měsíčně 25 – 28 tisíc čistého a nový zaměstnavatel mi za tu samou nabízí 17 – 23 tisíc tak jak by jste se zachovali vy? Obzvlášť za situace kdy mi stávající zaměstnavatel nabízí práci sice v jiné stanici ale za ty samé peníze? Problém to může být pokud jste např. z Turnova kde můžete jezdit do práce na kole páč jste tam za deset minut ale nám co musíme používat auto je jedno jestli budu jezdit 20 Km na jednu nebo 30 Km na druhou stranu… Číst vice »

Gogo

Ještě dodatek: s tím přechodem v Turnově nebude problém, v Jičíně, Liberci i Mladé Boleslavi jsou podstavy personálu a navíc v Turnově bude moc pár lidí zůstat protože Os vlaky Turnov – MB zůstávají ČD.

Vendulka 75

Hlavně že ve Zlínském kraji je ten tzv.soubor B označen jako nejdražší provoz ze všech,to samé se starýma křápama a ještě navíc to bude zajišťovat další zadlužený zoufalec na kolejích LE.To snad ani není možné, co na tom zlínském kraji ti LIDOVCI dovedou ještě vymyslet Personál Arrivy,jistě vyjede,ale ten MATERIÁL bude stát za to!!!!!Slovák,Maďar,Ukrajinec,Bulhar a nevím kde ještě všude shánějí.Nebo přidej se k nám,uděláme tě za 2 měsíce strojvedoucím,no máme se na co těšit. Uvidíme za půl roku.A na CDP těšte se taky,to bude vše na čas.

Jarek

Můžu se zeptat, co vám tam jezdí teď? Regiošuk a 854?
Já jsem Arrivou párkrát jel, jak příměsto, tak Uherské Hradiště a bylo to celkem civilizované.
Co s tím má společného CDP?

Axel

Nejste náhodou troll? Protože se nedaří ověřit to co tvrdíte. a) Na souboru B (trať na jiho/východě Zlínského kraje) byla ČD dražší o cca 32% než vítězná Arriva a to chtělo jezdit s menší zálohou než Arriva (ceny a počet jednotek už tento web zveřejnil v lednu) b) Smlouva (včetně smluvních pokut) uzavřel Zlínský kraj s ARRIVA vlaky s.r.o. (a Arriva si pro část výkonů od LE podnajme Linty – víc než půlka vozidel bude vlastních). https://www.hlidacstatu.cz/Detail/8675863 Nad rámec výše uvedeného – věřím, že řadoví lidi z ČD jsou naštvaní. Ale ať chybu hledají ve vedení ČD – protože ČD… Číst vice »

jan

Férovou soutěž určitě ne, když nebyla podle soutěžního práva se všemi prostředky.

Tronda

Aby ji mohli ČD svými obstrukcemi blokovat? A ve výsledku by nejelo nic, protože stará by v prosinci vypršela a nová ležela po různých úřadech. Jo kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá.

jirka

Tím myslíte, že jednomu z účastníků bylo umožněno podat korigovanou nabídku?

Axel

Pro Jirka: ad „korigovaná nabídka“… o co šlo? a prosím o zdroj.

Ferenc Futurista

je to v článku – ČD mohly podat druhou nabídku.

Axel

FerencFuturista: Ne, nechal jste se poplést trollem „Vendulka 75“ – komentoval Arrivu ve ZLÍNSKÉM kraji a já reagoval na hejt o ZLK. Tenhle článek je o situaci v LIBERECKÉM kraji. Čili v čem byl nezákonný výběr vlakových dopravců ve ZLÍNSKÉM kraji?

Axel

Pro „jan“: Prosím pěkně, v čem konkrétně došlo k porušení práva? A soudí se (neúspěšný) uchazeč o zakázku?

-TR-

Co je špatného na zaměstnancích ze Slovenska? Vždyť mnoho let jsme byli jedna země, oba jazyky jsou vzájemně srozumitelné. V rámci ČSD nebyl problém.

jirka

Špatně na tom není nic, to se jen v poslední době xenofobie stala hrdou součástí české hlouposti.

Olda

No já nevím jak to dopadne, doufám, že zvítězí zdravý rozum, nad hrou s čísly. Jak to vlastně dopadlo, Arriva je k prodeji a jít do něčeho, kde není jistota co nový vlastník udělá, je čiré šílenství. Je to tedy můj názor a neříkám že je to správný názor. Pokud Arriva dopravu nepřevezme, tak být na straně ČD, tak bych po celou dobu, co měl daný dopravce jezdit, bych nic nepřevzal. Potom by se kraj měl zodpovídat voličům, co jim zajistil. Pokud se něco někde nerozjede a mělo to být v jiných rukách, než ČD, tak by na krajích měly… Číst vice »

Petr

Nedelam si iluze, jak to v pripade, ze se Arriva nestihne nachystat dopadne. Urednici na kraji zaplacou smerem nahoru. Ministr dopravy svola jednani. Reditel Kupec bude muset poslouchat silnejsiho psa, kterej mrda. Navleknou to tak, ze diky tomu ze jsme Narodni dopravce dokazeme i v nelehke situaci zaskocit. Ministr se bude bit v prsa, ze dokazal vyresit velmi slozitou situaci a pohovori o tom s Rejem nazivo v TV Nova v hlavnim vysilacim case. Urednici vydaji prohlaseni, ze nakonec diky specifickemu trhu musi nastup soukrominka rok pockat, ale nebojte se, dopravu jsme na prechodny cas zachranili, jednani byla slozita. A… Číst vice »

jirka

Ve stejné logice asi neměly ČD zdávat výrobu ešusů plzeňský Škodě, neb ta byl av tu dobu taky na prodej…

Olda

Vendulka 75 oni to zvládnou, oni ví, jak se to dělá, tady si o tom můžeš hezky počíst a potom se od srdce zasmát. https://www.denik.cz/ekonomika/arrivu-ceka-zeleznicni-expanze-hleda-stovky-novych-zamestnancu-20190222.html

Vendulka 75

Jo to máš pravdu jak se to dělá.Zastavuji ve stanicích, aby lidi mohli na záchod,viz v Uh.Brodě a všude jinde,(hlavně že to má wifi)nebo když jim to nejede tak to stojí 24 hodin!!!!!!! na první kolejí v Nezdenicích,než to odtáhnou.Tak se to dělá.A za půl roku neuděláš mašinfíru,ale MATERIÁL.A je červen nejvyšší čas.Já bych tak moc neřekl,že se jim lidi hrnou,sehnat 300 lidí personálu v dnešní době je nadlidský úkol.Ti co budou zaměstnání se nezastaví,protože jich bude málo😁😀

Olda

Vendulka 75 Tenkrát odešel kompresor a myslím si, že bylo dobře, že s tím fíra přijel do Nezdenic a nezůstal s tím na trati. Toho fíru znám a je to dost dobrý fíra, který si ještě vyslechl, že kompresor zlikvidoval vlastní vinou. No s tím WC je to smutné. V létě za pořádného horka to bude zajímavé s větráním vozu. Mám dojem, že se dá vyklopit jen každé druhé okno a to ve velikosti jedné třetiny asi jako u 810ky.

železničář v důchodu

Výklopné větrací otvory jen na každém druhém okně jsou pro větrání za jízdy úplně v pohodě – naopak by větrání bylo horší, kdyby byly osazeny na všech oknech a otevřeny všechny „ventilačky“. Horší ovšem je, že za pobytu žádné pouze výklopné větrání prakticky nefunguje …

Jarek

A ty budeš kamaráde taky materiál…
Zaručené zprávy, inteligentní argumentace… :)))

IGCT

No, a zlínský kraj zůstane od prosince téměř bez vlakové dopravní obslužnosti arrivy. A pak budou prosit ČD, aby dál zajistily dopravní obslužnost kraje.

Tronda

A to proč?

ACD

To uvidíte po 15.6.

Tronda

Nevydrží do švestek?

Jarek

Podle data ani do třešní.
A oni nesmějí ani naznačovat!

Zlínka

Ano máte pravdu ACD, my na Bojkovicku už víme.

Ilona Zelenáková

a o co tedy jde? proč kalíte vodu a neřeknete o co jde?

IGCT

třeba nemůže, protože je to zatím interní záležitost.

Paja

Ale naznačovat může? No koukám, že vy jste tady samej slušnej oddíl.

IGCT

Žádný náznak nepadl….

Jiří G

Tak tak kamaráde

ACD

Další překvapení čeká redakci po 15.6.

os.ka.rek

Omlouvám se za nevědomost, co se má 15.6 stát? 🙂

Jiří Šrámek

Sobota.

Karel

Arriva bude mít ještě hodně velké problémy. Co vím, tak se k nim personál nežene, nemají jednotky, protože ty, které měli dostat od DB, půjdou na jiné účely a už se prý vzdali rychlíkové linky R22 (Kolín-Rumburk). Každopádně pokud vyřeší problém s jednotkami, což předpokládám, že nakonec asi ano, tak i tak budou mít velké problémy se strojvedoucími, kteří opravdu nemají nějaký důvod k nim přecházet ve velkém.

Jarek

To je z dubnovýho vydání Obzoru?

Tonda

Karel: můžete nám sdělit, odkud máte informaci, že Arriva vzdala linku R22? Aeronet.cz?

Karel

Od lidí, co se v tom pohybují. Snad nečekáte, že vám tu budu říkat konkrétní jména? Zároveň neříkám, že to je zaručené, ale myslím, že se to celkem brzy dozvíme. Každopádně si Arriva vzala velké sousto a jelikož to mají na dva roky, tak se jim tam opravdu nikdo nepohrne. Kor na téhle trati nemají ani zázemí, jelikož jim všechny vlaky začínají v Praze.

Jouda

Nemají to nahodou na tři roky, ty joudo? Když už dokážeš lhát i v tom, na jak dlouho ty rychlíky maji, ačkoliv je toho plný internet, tak tvoje žvásty mají zcela jistě nějakou hodnotu. Radši jdi stavět bábovičky.

Karel

Ok, spletl jsem to s rychlíky Pardubice – Liberec, tam je to na dva roky. Ale jaký je rozdíl mezi dvěma a třemi lety? V podstatě žádný. A ty osobní útoky si odpusť, děkuji. Chyba se snad stane každému, ale jsem si jistý, Joudo, že pokud se nestane nic mimořádného, tak Arriva opravdu na této (a možná i na dalších) trati nevyjede.

Tonda

Mají to na 3 roky…

Tonda

Mají to na 3 roky..

Karel

Fakt? Tak to se omlouvám, spletl jsem si to asi s rychlíky Pardubice – Liberec, ale i 3 roky je krátká doba.

jirka

V normálním světě jsou tři roky doba hodně dlouhá. myslím tím en svět, kde neplatí je Pravidlo 1 a Pravidlo 2.

David

Tyhle konspirace od kamarádů lidí „co se v tom pohybují“ jsou vynikající. Přemýšlím, že sem vypustím taky nějakou píčovinu a budu se bavit tím, jak jsou všichni zvědaví 🙂

ondra

Máte pravdu,nicméně nemusí jen o peníze(netuším,jakou mzdu nabízí Arriva /. Může záležet i na tom,jakou skladbu směn,potažmo turnusy nabídne strojvůdcům. Kolega z motorového kurzu tento rok končí po 18 letech končí u ČD s ježděním a nastupuje do dílen k elektronikům,byt finančně půjde dolů. Důvod-příliš mnoho dělených směn.

Karel

Mzda pro pro průvodčí nižší až o 10 tisíc bez vidiny jisté práce po těch dvou letech, u firu je ta situace lepší, ale i tak by u Arrivy dostali o nějakých pár tisíc méně. Ano, skladba směn je u ČD občas celkem průser, ač to třeba jinak udělat nejde.. plus lidi od dráhy může ještě dostat třeba vidina lepších strojů, ale to se minimálně na rychlikach určitě nestane.

František Kolář

To se bohužel netýká jen Libereckého kraje. Arriva má údajně personální problém v celé republice.

David

A kdo nemá personální problém? Ekonomika šlape, Češi se už moc nemnožej a imigrant je sprosté slovo. Tohle je důsledek.

jirka

Teď jste uvedl tak zjevný a nezpochybnitelný fakt, že nemůže následovat nic jiného než krásný a dlouhý shitstorm :).

Kamui

Já tohle nechápu od začátku. Mohli mít hned od začátku téměř nové, klimatizované a nízkopodlažní soupravy, ale kraj radši ušetří 1.5 kč/km (za těch deset let je to necelé dva miliony, což je v krajském rozpočtu naprosto zanedbatelná částka) a bude mít staré vysokopodlažní střepy, a pak možná total-lowcost (sedačky jak z tramvaje, žádné stolky,…) Desira vyřazená DB.

Flinta

Ano téměř nové, klimatizované a nízkopodlažní RegioSharky, které by ovšem musely ČD stáhnou z jiných výkonů jinde, protože žádné nevyužívané nemají. Takže jako obvykle, ČD by zvyšovaly kvalitu nabízené služby opět jen pod tlakem konkurence.

Kamui

To teď neřeším, kraji může být srdečně jedno kde dopravce ty soupravy vezme. Jen si o tom prostě myslím, že ta úspora za tohle nestojí.

malý bobeš

jenomže řešit je to potřeba – liberecký kraj má zkušenost s ČD a jejich jednotkami 840; vzhledem k tomu, že jich dopravce má omezený počet, poměrně běžně není dodržováno objednané řazení … Na trati Liberec – Harrachov je v sezoně jedna jednotka (namísto dvou objednaných) fakt málo.
Konkurenční Landerbahn při nedostatku vozidel vypravuje souběžně jedoucí autobus Liberec – Hrádek; u ČD se prostě cestující nějak zmáčknou 🙁

Jouda

Ty jsi taky oříšek. Kdyby vybral kraj ČD, dodal by například Sharky z Karlovarského kraje, kde ty bydlíš a tam by ses vozil Regiokrama, jake by ti to bylo? Byl to jen příklad. Taky přemýšlíš bananem.

jan

Ať si pak chodí pěšky.. V žádném případě nejezdit za ně..
Nesmyslnost soutěže pro 1,5 budou jezdit navíc starším strojem.

Flinta

Ano, budou po roce jezdit starším strojem než je RegioShark, ale stále je výrazně mladší než ty, které tam ČD provozují dosud a nové modernější nabízí jen pod tlakem konkurence.

Jarek

To mě hrozně baví, jak tu lidi typu jan mluví tak bohorovně, jakoby tam doteď jezdilo Desiro 🙂

kix

tak 843 nejsou zas tak špatný vozy, tam bych viděl největší mínus vysokopodlažnost, jinak na Os do Paky adekvátní vozidlo, klima tam fakt nechybí, trať vede dost lesními úseky a stahovací okna jsou v tom naprosto dostačující, desiro není oproti tomu nějak výrazně lepší, co se do jízdního komfortu týká, mě osobně se naopak jezdí příjemnějc v 843 než v desiru, nakonec při přestupu v liberci se to dá krásně odzkoušet

malý bobeš

tak my, co jsme aktuálně nuceni jezdit Regionovami dopravce ČD, se na „starší stroje“ dost těšíme

Tronda

Představa, že DB nebudou schopni rozjet jednu trať s motorama, když probozujou rychlovlaky je víc než úsměvná. Stejně jako když ČD označují největšího dopravce v Evropě za alternativní.

David

Bingo! To je přesný.

Zelenay

Myslím, že by se ČD měly věnovat svým problémům, kterých mají víc než dost. Zrovna v nákupech kolejových vozidel, které nejsou ani schopni leta zorganizovat, nakonec z toho vyleze nějaký předražený tendr, či to jezdí porouchané, pak by nemuseli nabízet odkup hotových souprav od LE. Tam se asi dost nachechtali, jací jsou modří zoufalci. Děkujme soukromníkům, že v ČR budou jezdit o desítky let mladší vozidla a ČD tak největší šunky bude nuceně odstavovat z provozu.

jan

Poděkujte za 5 let… Už po 2019 začnete děkovat.

Jarek

A za co máme děkovat? Za hydry? Za šukafony? Za béčka?

jan

Nechtě se překvapit po konci 2019. Jak nebudou fungovat lístky mezi dopravci, Os a vyšší kategorií a podobně. Hranice kraje.. Vlastní krajské systémy. Případně za nový tarif za 1,5 kč/km.

X 1

Tak to není vec dopravcu.
Ad. Jednotny prepravní doklad.
To je potreba podekovat pragmatismu vlád. Jak soucasnych, tak zejmena minulych. No a odborní ministerští úredníci, v čele s námestkama,, to je kapitola sama za sebe. Od vstupu do EU a tedy i o liberalizaci dráhy vedeli, ale kulovy udelali.
Takze si neplette pojmy a dojmy.
Za ztrátu sítoveho efektu, nenesou zodpovednost dopravci!
Mimochodem. Jednotny doklad na vlak i autobus, tu nikdy nebyl.

David

Bububu, už jsme z toho podělaný strachy.

MRC

Takže dodrbeme sítovost, nabídneme ještě starší vozidlo, ušetříme korunu a půl na kilometru, ale máme obavy, že budeme kritizovaní za to, co jsme objednali? To je možné jen v Česku…

jirka

Síťovost je dodrbána jak? Je symptomatické, že drtivá většina šotoušů dodnes nepochopila rozdíl mezi IDS a subdodavateli, kteří zajišťují jaho provoz.

MRC

TAkže pro mě, jakožto cestovatele ze středočeského kraje radíte co? 🙂

Tronda

A on někdo ruší vlaky v mezikrajském úseku?

MRC

Kde jsem psal, že se ruší? Pro mě je to uplně zbytečné řešení další jízdenky. Nebo na jakou jízdenku dojedu z Čelákovic, třeba do Koštálova, kam občas jezdívám? Protože aktualním přístupem mi jedna jízdenka stačit nebude. Statní tarif samozřejmě také není a ještě dlouho nebude. A když už, tak to vypadá, že bude dražší, než váš oblíbený tarif ČD 🙂

Jackub

Tak si v soukromém vlaku koupíte jejich jízdenku, od průvodčího, a to bez pisného. V čem je problém?

Jarek

Pána to při náhodných cestách vymetákem bude hrozně obtěžovat…

MRC

No co už mi zbývá…. Ale proč by to nešlo bez toho průvodčího? 🙂 Jako doteď? O to mi jde – uplně zbytečná starost pro cestujícího. Ale jo – všichni ušetříme, pro všechny je to výhodnější než předtím… 🙂

Jackub

Jaká starost? Průvodčí přijde a v rámci kontroly, kterou byste absolvoval i u ČD, si prostě tu jízdenku koupíte. No jo, ale něco si prostě najít chcete, co? 😉

svojsin

Hlavně státní Moloch hledá cokoliv, jen aby kšefty zůstaly jen u ČD , způsobem a za prachy, který si nadijktují.

jirka

hele, když chceme jet o víkendu na ČD celostátní skupinovou jízdenku tak nám tam kde jezdí jiný dopravce to bude asi naprd, doplácet další love kvůli tomu že se pár hejtmanů krajů zbláznilo a chtěji ušetřit korunu padesát mne vážně točí!!!!

michal

Za službu se platí, to je jednoduché.

suri

Ono jde také o to, jestli cena těch celostátních skupinových a podobných jízdenek toho dopravce , které jso komerční nabídkou, bude adekvátní rozsahu sítě. Zmenší-li se rozsah sítě/poskytovaných služeb tímto dopravcem, očekával bych odpovídající zlevnění a pokud nezlevní, ta cena pro mě bude neakceptovatelná, tak si ji prostě nekoupím.

Tronda

To je stejné, jako kdyby chtěl někdo jet na celodenní jízdenku GW vlakem ČD, je to komerční nabídka jednoho dopravce. Na slevovou kartu Tesca, také nedostanete slevu v Lidlu.

jirka

hele vážení přátelé, nejsem idiot aby jste mi vysvělovali že na kartu v tesca nedostanu nic v lidlu, štve mne to že doteď jsem se na jednou jízdenku dopravce na poměrně malou čásku dostal o víkendu kam jsem jen v celé síti čr chtěl, což teď už kvli pár hejmánkům nelze, potažmo mně ta jízdenka nestála někdy i nic, jen věrnostní body které jsem u čd měl, takže asi tak.

Flinta

A co bránilo ČD nabídnout nižší cenu, dokonce dostaly druhou šanci a ani to jim nestačilo. A kraje mají povinnost se ke svěřrným prostředkům chovat s péčí řádného hospodáře.

Dominik

Arrivu ale v druhém kole neoslovily, tudíž jediným účastníkem řízení byly ČD. Ale prostě rozkaz zněl jasně Arriva musí vyhrát.

Ferenc Futurista

Ne, vy jen vůbec netušíte, o čem táráte. Žádná druhý kolo nebylo, jen ČD dostaly šanci na podání druhé nabídky a i ta byla horší.

Paul

Třeba proto, že to za ty peníze nechtějí? Dřít všechno na krev je do budoucna hodně špatná strategie.

Jouda

Tak jeď tam, kde pojedou České dráhy, kde je problém?

jirka

to jsou dementní otázky, chci jet tam kam jezdily čd, a ted nejezdí nebo nebudou, co je na tom k nepochopení? nemůžu na šumavu, nemůžu tam či onam, dříve to šlo!

Tronda

A teď si představte, že v roce 2033 budete maximálně sedět na gauči, protože ČD nebudou.

Standa

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Už bys měl fakt přestat tu řepku fetovat….

Ferenc Futurista

Tak jasně, pasáž, že všude se musí dát dostat s Českými drahami je přímo v preambuli ústavy, žejo.
Zvědavá otázka – vám něco brání v zakoupení jízdního dokladu jiného dopravce?

jirka

tak ještě jednou pro natvrdlé: koupim si skupinou víkedovku za 679 Kč na celou sít – na to můžou jet 2 dospělí a 2 děti do 15 let – Kamkoliv v čr . ted bych k tomu musel doplatit extra jízdný pro 2 dospělí a 2 děti do 15 let na úsek kde už bohužel nejezdí. Případně mám jízdenku za věrnostní body ZDARMA, tudíž to co bych měl „zadarmo“ musím ted doplácet někomu dalšímu. to je celý, není co nechápat!

Tronda

Ještě jednou pro obvzláště natvrdlé, koupíte si jízdenku ČD za 679 Kč, která platí pouze ve vlacích ČD, protože jde o jejich komerční nabídky a je naprosto logické, že ve vlacích jiného dopravce neplatí.

Ferenc Futurista

Ale tak co si v Mekáči nezabrečet, že neberou kupóny z Káefcéčka, žejo.

Ferenc Futurista

A co jako? To je problém státu, kterej maká tak, až je Jednotnej tarif postavou ze Star Treku. Jednou jsou tu nějaká pravidla, podle kterých jede financování VHD, a je tedy logické, že si plátci těch peněz mohou vybírat, komu je pošlou. A je pro náš Kocourkov fakt příznačný, že když se konečně kraje začnou chovat tak, jak by měly, hned se najde spousta chytrejch, který jsou z toho říčný.

Jinak, pane jirko, chápu tedy správně, že vám jde o tu jednu jízdenku od jednoho dopravce, čili kdyby (třeba) Arriva dostala bez soutěže sakumprásk všechno, byl byste spokojen?

JaJeČ

Jak víte, že ta jízdenka bude bez „pisného“? Zejména pokud půjde o vlaky v bruto smlouvě, kde je tarif určen IDS, které mají jízdenky prodávané na palubě dražší než v pokladně?

Tronda

Jeďte na kombinaci PID + IDOL, ta o dost levnější než jízdné ČD.

Ondra

Mohu jízdenku IDOL zakoupit v eshopu? Nebo je třeba z vlaku vystoupit, zakoupit jízdenku IDOL v místní pokladně a poté cestovat dál?

XYZ

Od nového GVD budou mít povinnost všechny pokladní ve stanicích, které jsou v PID prodávat přednostně jízdenky PID, tedy pokud stanice kam jedou je v PID.

Tronda

A který dopravce zejména brání nakupování IDS jízdenek ve svých vlacích? DB to nejsou…

Jarek

Plus který že to dopravce zrušil prodej dopravců ostatních…?

David

S tímhle IQ z vlaku vystup a už radši nenastupuj.

Panelák

Řekněme, že „vracení ČD do hry“ je prostě Půtovina.
Ad odbor Obzor: hlavně že na jiných stranách téhož plátku se zdůrazňuje „nedostatečná kapacita v oblasti vlakového personálu“ u Českých drah…

noerf

To vypadá na umělý problém kraje, kdy krajské zastupitelstvo má problém s tím co si odsouhlasilo. Kdyby to řešili včas, tak měli všechny kraje od prosince nasmlouvané jednotky a nemuseli se řešit přechodné období nutné k výrobě. Bohužel se ukazuje amatérismus jednotlivých krajů.