Nejasnosti kolem nehody boeingu v Teheránu. Ukrajinští experti letí do Íránu
Zbytky Boeingu 737-800 Ukraine International po nehodě v Íránu. Foto: JACDEC
Ukrajina posílá do Íránu speciální tým, který má pomoci objasnit příčiny dnešní nehody Boeingu 737-800 společnosti Ukraine International (UIA). Oznámil to
Ten tupej zid Zelenskij uz obvinil Rusko. To snad neni normalni.
Opravdu hodnotný příspěvek na diskuzi o dopravě. Na novinkách už neměli místo?
Je to Zid, ale jak tvrdi Kreml zaroven i fasista, protoze na Ukrajine jsou dle Kremlu sami fasisti. Nejak se nam do toho soudruzi zacinaji zamotavat a ja ideologicky tapu a nevim, co si mam myslet.
Je to židovskej fašista!!!!!
Bellingcat je nutné ignorovat. Jde o skupinu, která slouží zájmům globální elity a prefabrikuje jednu „investigaci“ za druhou. Lze to ověřit ze skutečně nezávislých zdrojů nejen v USA. Ohledně havárie Boeingu bych při vědomosti destrukci kvality nejen techniků v Ukrajině za příčinou viděl vadnou údržbu s důsledkem v poruše a destrukci motoru. Jinde totiž 737-800 nepadají ani při mimořádném vytížení – viz třeba několikrát denně točené stroje Transavie.
Jaké jsou u vás ty skutečně nezávislé zdroje nejen v USA? Co znamená několikrát denně točené stroje Transavie? Nechcete svá moudra jít šířit prosím jinam?
Jako ze tento web je proamericky a kdo s vama nesouhlasi, at tahne jinam?
Tento web je hlavně proti blbům a trollům. Hezké diskuze na jiných serverech.
Skvěle napsáno, připojuji se!
Bohužel však pouze napsáno – realita je bohužel poněkud jiná.
No sice pěkná teorie, ale explosivní poruchy motoru se pravidelně stávají i nejlépe udržovaným letadlům, typicky pro skryté metalurgické vady. Takže tady nelze deklarovat vůbec nic, dokud se to nevyšetří.
A prosím vás nepoužívejte nesmyslné okamuroviny typu „zájmy globální elity“. Jestli tam něco máte, tak napište konkrétně komu to slouží. Z tohoto mě bolí mozek.
Co to zase je? Vždyť to vypadá hůř než kdyby to překládal Google z tatarštiny: „bych při vědomosti destrukci kvality nejen techniků v Ukrajině za příčinou viděl“ − tohle je sešroubované jak lyžařova holenní kost. To se nedá číst, bolí z toho hlava. (Klačské kafe hadra)
Zrejme jde o spatne prelozene zadani z rustiny do cestiny 😉
No jistě, je daleko snažší shodit něčí důvěryhodnost anonymem z internetu bez jakýchkoli faktických argumentů nebo odkazů (a většinou díky řetězově šířeným pomluvám) než naopak jejich výsledky podpořit.
Z diskuzí k tomuto tématu mám pocit, že celá naše republika je plná odborníků a někteří jedinci už mají v hlavě i závěrečné zprávy z vyšetřování. Velmi se divím, že si je Írán, Boeing a UIA ještě nepozvali :-O
Vážení, toto video (pokud to není falešné) jasně ukazuje, že padající letadlo minimálně hořelo již za letu a částečně explodovalo ještě před dopadem na zem. Řekl bych, že toto již není bod k diskusi. Otázkou ale je, co bylo toho příčinou.
https://video.aktualne.cz/ze-sveta/muz-natocil-pad-boeingu-u-teheranu-exploze-byla-videt-na-kil/r~66f2d49a320011ea8776ac1f6b220ee8/
Ještě jedna aktualizace: https://www.ladepeche.fr/2020/01/09/crash-dun-boeing-737-en-iran-lavion-a-fait-demi-tour-apres-un-probleme,8649969.php Dle tohoto článku letadlo podle svědků začalo hořet již krátce po startu. Íránský úřad CAO potvrdil, že Boeing provedl zpětný obrat kvůli „technickému problému“. Už ale nestihnul přistát…
Ale Mlho, vždyť o tom už tady celý den hovoříme… To není vůbec aktuální, to je vše ze včerejšího rána.
Existuje tolik variant, že je brzy na spekulace
– „uncontained“ závada motoru s roztrháním a narušením nádrží a draku
– zásah raketou
– srážka s vojenským dronem,…
Doufejme, že se povede určit skutečnou příčinu. Vyšetřování často sabotují přímo státy – např. Egypt u Egyptair 990 i Metrojet 9268,…
Tak jestli pádu předcházela skutečně technická závada, která má původ v konstrukci letounu (např. praskající trupy), tak už by Boeingu nepomohl z té žumpy snad ani zázrak…
Hmm, aby praskající trupy vedly k požáru křídla, to je zajímavé.
jen mala technicka … ty zabery ze socialnich siti, ktere maji ukazovat prostrilena kridla, jsou jen hrou stinu.
ty “diry” jsou jen stiny od kamenu …
no, a horici letadlo take nedokazuje vubec nic. to, ze horel motor naopak teorii o zasahu raketou spise vyvraci.
Větší technická …. od kdy dělají kameny 3D stíny? Pokud se podíváte na všechny záběry podrobně, popřípadě si je přiblížite, zjistíte, že se jedná o protržení potahu. (o to čím je to způsobeno nemá zatím význam spekulovat) Z těch záběrů, o kterých mluvíte je patrné cca 3 sekundy před dopadem, že došlo k výbuchu celého draku. Jen stěží si dokážu představit technickou závadu motoru, která by byla schopna narušit konstrukci letadla natolik, že by zapříčinila pád letadla a navíc způsobila výbuch (patrně narušením konstrukce palivových nádrží). A ne teorii o zásahu raketou požár motoru rozhodně nevyvrací, ten požár také nemohl… Číst vice »
ono totiz existuji i jine za ery, z jineho uhlu, kde jsou ty kameny zcela jasne videt.
ps: jak na 2D fotce poznate 3D stin?
ps: koukam, ze uz si toho vsimla i media – https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/iran-letadlo-ukrajina-fotky-bellingcat-varovani-dezinformace-twitter.A200108_155746_zahranicni_kha
a ohledne dopadu letadla…
– pomud by bylo sestreleno (zasazeno raketou), je dost mala pravdepodobmost, ze by to letadlo slo k zemi vcelku. misto toho by jiz na zem dopadlo jako hromada silcich kusu
– sam pises, ze k vybuchu doslo az tesne nad zemi – cili opet potvrzeni spise teorie, ze letadlo pri padu bylo vcelku a vybouchlo az nasledkem vybuchu paliva
Rád bych připomenul, že po zásahu raketou se letadlo nemusí rozpadnout. Viz případ DHL z roku 2003, kdy letadlo krátce po startu bylo zasaženo raketou, ta poškodila křídlo a pilotů se podařilo přistát.
Ano, zásah v malé výšce není důvodem k roztržení trupu, jelikož rozdíl tlaku je zde minimální, nebo (pokud není přetlakováno) žádný.
Ovšem díry, které můžeme pozorovat na fotografiích jsou zatím jen 2. Každá na jednom ze zde uvedených (všechny ,,díry“ na tom druhém obrázku kromě jedné jsou opravdu kameny). Jiné detailní záběry, kde by bylo něco vidět, jsem nenašel.
Tady jsou další minimálně 4 kruhový díry (na tom dlouhém plechu vpravo od stínu fotografa). Pořád to ale není žádný důkaz o sestřelilu, těch děr je moc málo. http://avherald.com/img/uia_b738_ur-psr_tehran_200108_8_large.jpg
Roztržení kompresoru může roztrhat vše, či mu stojí v cestě, už se to stalo. Viz United 232, kdy se na DC-10 lopatkové kolo druhého motoru rozletělo na všechny strany a přerušilo všechny tři hydrookruhy. K požáru teda nedošlo, v ocasu nejsou tuny paliva.
Ano, to se stává relativně často, v globálním měřítku. Rozhodně to je jedna z možností, trochu divný je jen související výpadek dodávky energie.
Výpadek energie dedukujete z vypnutí odpovídače?
Ano, zběžně. Pochopitelně to není absolutní důkaz. Pak z naprostého ticha, že posádka nevyhlásila nouzi ani nic jiného. Pravdu ví jen letový zapisovač.