Nehod na přejezdech ubylo, mrtvých při srážkách s vlakem ale přibylo. Každá třetí byla smrtelná
Nehoda autobusu a motorového vozu ve Struhařově. Foto: Drážní inspekce
Na první pohled jde o příznivou statistiku: počet nehod na železničních přejezdech klesl za první pololetí v meziročním srovnání o
Navíc je zajímavé že často jsou v těchto případech řídící „místní“, kteří to tam znají. Podobný případ je u nás křižovatka dvou okresek se stopkou, kde za cca posledních 15 let bylo asi pět smrťáků a vždy to by místní řidič.
Jen z uvedených dat ještě neplyne, že každá třetí nehoda je smrtelná. Stačí, když u pár nehod zahyne více lidí.. Přesné statistiky nemám ale na 1 či 2 takové si pamatuji.
Samozřejmě že má poznámka nic nemění na smutném posunu v celkovém počtu fatalit..
Se může stát, že jedete přes přejezd, když můžete, a stejně skončíte v hrobě. Blbuvzdorný přejezd neexistuje..
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/inspekce-opakovala-srazku-se-svatebcany.A031111_143411_praha_ton
Kolik takovýchto případů je, kde je vina na straně strojvůdce? Toto je 17 let staré.
Záleží jak moc uvěříme DI.
Znám jednu, co tvrdí, že viděl pozitivku, přejel přes přejezd, a stejně mu vlak projel za zadkem.
A co má DI společného s fungováním přejezdů?
To taky byl případ kdy řidič autobusu tvrdil že „svítila bílá“ a pět svědků to potvrdilo. Tak to popisovala média. Že tam ale ta bílá pozitivka nebyla vůbec namontována jim vůbec nevadilo.
Takže spoluviva fíry…
Kdyz se prejezdy zabezpecuji papirovym prohlasenim o prednosti nebo oficialnim prohlasenim za neprejezd a vytvareni bariery v krajine, tak se nelze divit, ze vetsina lidi tleska zruseni trati. Alibismus a arogance zeleznicaru leze uz vetsine krkem. A jak se do lesa vola, tak se z lesa ozyva. Trat predelana na cyklostezku uz bariera neni.
Většina lidí? Tak to dokažte.
Podle vaší logiky by se musely zrušit i tramvaje. Které mají také přednost.
Nehoda 15T (před křižovatkou 40km/h) – Škoda Octavia nekončí tak fatálně jako nehoda 810(před přejezdem 10km/h)-Octavia.
Konkurenční boj nebo nepřítomnost brzd v šukafonu?
Souhlasím. Nápad poslanců zrušit přechod protože 4km vedle je přejezd je hovadina.
Cinkání na nepoužívané pěšině v lese přeci lze zabránit jinak(závory „trvale“ dole, na obou stranách telefon do nejbližší stanice/na CDP, odkud je můžou zvednout)
to papírový prohlášení se jmenuje zákon o provozu na pozemních komunikacích. Takž euž se nemusí dodržovat zákony???
ono do statistik se nezapočítávají ti, co zakalí ve špitále až po chvíli a ne „hned“, tj těch mrtvejch de facto je víc. Pokud přežije pár hodin resuscitace a zakalí až třeba v noci nebo druhej den,
pak je statisticky nehoda mez mrtvejch ale s těžce znaněným
Ale započítávají. Z hlavy nevím jestli smrt do 24 a nebo 48 hodin po nehodě se počítá jako následek nehody.
Nevíte o metodice této statistiky nic, ale máte potřebu dělat ze sebe zasvěceného.
Tak tedy, do následků nehody se počítá úmrtí do 24 hod.
Druhej den je po oněch 24 hodinách. Takže ty statistiky nejosu úplně přesný…. Mrtvejch je víc, než kolik je ve statistikách.
Statistiky z takhle nízkých čísel jsou zlo. Nějaká palebná příprava na další utahování šroubů?
Ten vyklad statistiky je ponekud kostrbaty. Spravne by melo byt „na takrka kazdou 3. nehodu pripada jedna smrt“
Bo o poctu smrtelnych nehod se nepise. Kdyz vjede ridic s rodinou pod vlak, je to 1 nehoda ale hned 4 smrtaky.
Kazdopadne to koreluje se statistikou nehod za uplynuly pulrok. Drobne nehody ubyly, ale vazne nehody lehce pribyly. Protoze hovada a kopyta za volantem zustaly a diky volnejsim silnicim a zalezle policii meli vetsi pocit nesmrtelnosti.