LOT 3a leaderboard

Negrelliho viadukt: oprava je ve třetině, další velké omezení přijde v prosinci

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Foto: HochtiefRekonstrukce Negrelliho viaduktu. Foto: Hochtief

Tříletá rekonstrukce Negrelliho viaduktu přes Vltavu je ve své třetině. Stavbaři za dohledu památkářů pokračují v opravě nejstaršího železničního mostu

Zpět na článek
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Hromek

Dobrý večer,nevíte někdo,jak dlouho trvala stavba před 170-ti léty???Díky za odpověď.

Václav Novotný

Byl stavěn 4roky, ale myslím, že nelze srovnávat stavbu na zelené louce s rekonstrukcí historické památky v zástavbě

Jiří

Strejda Google a teta Wiky tvrdí, že tři roky:
Na jeho výstavbě se v letech 1845-1849 podílelo až 3 000 českých, německých i italských dělníků a sám Alois Negrelli, jenž byl pověřen stavbou celé dráhy z Vídně do Prahy a Děčína, pocházel z jižních Tyrol. Zhotovitelem pak byly firmy bratři Kleinů a Vojtěcha Lanny, přičemž stavební náklady činily jeden a půl milionu zlatých.

Viz: http://www.rekonstrukce-negrelliho-viaduktu.cz

Asdf

Zatímco dnes na něm pracuje asi 60 lidí… To jen dokládá to častokrát nesmyslné a zavádějící srovnávání, jak rychle se stavělo kdysi a jak dnes. Holt doba levné a skoro bezedné pracovní síly je už dávno pryč a dnes je nepředstavitelné, aby na stavbě nějakého mostu dělaly tisíce lidí.
Lidi si navíc neuvědomují, že moderní mechanizace nemusí nutně znamenat vyšší rychlost výstavby. Ta právě hlavně nahrazuje to velké množství pracovní síly.

K.S.

myslím že to bude podařená stavba, jenom je škoda že když se podobný most opravoval v Brně,tak se to tak pohledově zmršilo betonem. Taky by to měla být inspirace pro návrhy současných podobných staveb, to co se mnohdy navrhuje je poněkud tristní.

železničář v důchodu

Pokud jde o „vnější vzhled“, ten si asi památkáři pohlídají, aby jej stavaři nezprznili – mě by ale spíše zajímalo, jak se projekt vypořádal s tím, že viadukt už dávno nevyhovuje prostorovým normám pro dvoukolejnou trať, zejména když by bylo třeba zvýšit na něm rychlost jízdy: pojistné úhelníky byly samozřejmostí už před rekonstrukcí, ale osovou vzdálenost kolejí ani vzdálenost zábradlí od nich se asi ani rekonstrukcí zvětšit nepodaří …

on

Prostorové poměry na mostě se nemění, výjimka je odůvodněna památkovou ochranou.

Pavel

Docela se bojím, že týden po otevření budou všechny ty krásné pískovcové oblouky komplet posprejované a do měsíce prochc… od lidí co půjdou z karlínských hospod 🙁

Pavel Hromek

Vaše obavy jsou zcela oprávněné….Jsme přeci v Česku,kde si práce druhých dost lidí neváží.Podobné problémy byly v žst.Adamov /260/,nedávno opravili počmáranou fasádu a budovu opatřili kamerami,takže je poměrně klid.Bohužel,nedá se zřejmě nic jiného v podobných případech dělat.

Kuba

Most asi nebude otevřen v červenci příštího roku, pokud má oprava trvat ještě dva roky ;-).