Negrelliho viadukt čeká osazování ocelové konstrukce. Přijede největší jeřáb v Česku
Svařování ocelové konstrukce část na místě. Foto: Strabag Rail
Rozsáhlá oprava Negrelliho viaduktu pokročí ve středu do další fáze. Společnost Strabag Rail, která je součástí sdružení na opravu celého
Kdyby se místo zbytečných miliard vyhozených za rekonstrukci viaduktu radši napojila kladenská dráha tunelem na holešovice, bylo by to 1000x lepší pro budoucnost. Zprovoznění viaduktu je sice super zkratka, ale takto by se to napojilo na spojení všech nádraží ne jenom na masaryčku. Jde to vůbec spojit? Nebo jsou nějaké zásadní technické důvody, proč bynešla kladenksá napojit na holešovickou?
Zajímavé je, že dnes na ČT moderátor tvrdil, že nové bude most dvoukolejný…
Úchvatné dílo. 🙂
Docela by mě zajímalo, z jakého důvodu bude úsek od „Hrabovky“ do Karlína pouze jednokolejný!!!!původně byl dvoukolejný!!!
To památkářům nevadí????
Nebude dlouho trvat a začne rekonstrukce mostů na Rokytce, budu hrozně zvědav, jak se veškerá doprava z Bubenče do Libně vyjezdí po jednokolejce???
Nebo jsou v tom opět nějaké skryté plány jak ušetřit???
Vyšehrad-Smíchov již nyní dvě koleje nestačí a zde se dělá z dvoukolejky pouze jednokolejka….!!!!!
Miloši, Miloši… Ta jedna kolej tam je už 15 let. Mimochodem, k čemu byste potřeboval dvě koleje? Co by tam mělo jezdit?
Nepřeháníte to s tou interpunkcí?
😀
Ale není to CAPS LOCKem. To je, podle mého soudu, chyba.
Pravda, takhle jeho slova nemůžou mít nikdy žádnou váhu!
Největší jeřáb v ČR je, pokud se nepletu, tento: http://www.jeraby-autojeraby.cz/terex-demag-ac-700
@Redakce Bude mozne napsat clanek o navazujici stavbe (tj. Ruzynske/Kladenske rychlodrahy)? Dale rad bych se zeptal spoluctenaru/redakce, jestli neco nevite ohledne rekonstrukce stanice Praha-Bubny a zastavky Praha-Holesovice? Je vubec naplanovana nejaka revitalizace ci budou ponechany ve stejnem stavu jako na konci 50.let?
Dekuji moc za clanek a za Vase odpovedi.
Alfons
P.S. Docetl jsem se, ze spravkarenske depo v Bubnech bude prestaveno developerem na kancelare ci byty a rekonstrukce stanice v Bubnech by tak mela byt take spolufinancovana… Ale skutek asi utek na jiny koridor.
Stávající holešovická zastávka v obvodu žst. Praha-Bubny bude při rekonstrukci stanice spojené s modernizací „buštěhradky“ zrušena (bez přímé náhrady), nově by měly vzniknout dva ostrovní peróny v prostoru přibližně mezi dosavadní výpravní budovou a Negrelliho viaduktem (asi tam, kde je teď kusá kolej s perónem „Praha-Bubny, Vltavská“) s přímým napojením na nový druhý vstup do metra „C“, u nichž by zastavovaly jak „kralupské“, tak i „buštěhradské“ vlaky osobní dopravy tudy vedené, a na „buštěhradce“ by měla vzniknout ještě nová zastávka u holešovického výstaviště – to snad takto stále trvá, ale zda a jak by se na tom měl aspoň nějak… Číst vice »
Dekuji Vam mnohokrat. Co se dilen a depa v Bubnech tyce, vzpominam si na kratkou navstevu (kolem roku 1993/4) jedne z hal, kde repasovali/opravovali osobni vagony. Mel jsem z toho mista dojem, ze se mnoho nezmenilo od dob, kdy zkrachovala burza na Wall Street v devetadvacatem roce. Jen skoda, ze mne nenapadlo udelat alespon par fotografii.
To sa jedná len o vetvu triangla, spájajúcu hlavné teleso mosta s libeňskou traťou. Samotný Negrelák samozrejme ostane dvojkoľajný. Most na spominanej vetve síce bol dvijkoľajný, ale len s jednou dopravnou koľajou. Mimochodom niekto znalý miestných pomerov, premávajú tam nejaké pravidelné nákladné vlaky?
Je škoda, že spojka s libeňskou tratí bude i po rekonstrukci jednokolejná. Dovedl bych si představit, že po zprovoznění trati na letiště by mohly jezdit některé přímé vlaky od Kolína nebo Vysočan až na letiště nebo aspoň mohl být pohodlný přestup z rychlíků od východu v Libni, resp. Vysočanech. Pro nákladní dopravu spojka význam už nemá, snad jen pro náklady směřující do skladů Praha-Ruzyně.
To je přeci SŽDC… jen ušetřit a všechno udělat tak, aby se to dalo předělat jen za velkých finančních nákladů. U nich nikdo nemyslí na rozvoj železnice. Kdyby byla dlouhodobá koncepce rozvoje, nejspíš by byla i ta zastávka Karlín… jenže není a nebude. Stejně tak je teď Negrelio viadukt v rekonstrukci a až skončí, po něm nic jezdit nebude. Má být rekonstrukce peronů a kolejiště na Masaryčce… Proč se to neopravuje souběžně, když je třetina nádraží bez provozu. To nikdo rozumně nevysvětlí., to nejde.
Do dnešních dní není nikdo, kdo by rozumným způsobem vysvetlit záměr zprovoznit pouze jednu kolej….
Zřejmě si to objednalo SŽDC aby ušetřilo… Věřim, že za konečnou cenu, bude dvoukolejka započítaná v ceně…
Po té koleji nejezdí a nebude jezdit žádná linka osobní dopravy. Nákladní doprava je mizivá, jestli vůbec nějaká.
Už jsem to o kus vedle napsal. Nákladní vlaky jezdit nově a pravidelně budou. Zkuste hádat jaké a hlavně proč tudy. 😊
Přesnější formulace vaší otázky je, že se do dnešních dnů nenašel nikdo, kdo by rozumným způsobem opodstatnil zdvojkolejnění této spojky.
To je skvělý nápad, cestující v některých (kterých?) přímých vlacích budou nadšeni z toho, že minete nádraží v centru a vykopnete vykopnete je někde v Libni nebo v Bubnech. Vy si ten pražský uzel pletete s TT oválem, že…
Pamatuji ještě doby, kdy byly obě koleje na „malém trianglu“ dopravní – ale to už je dávno, protože po zprovoznění „holešovické přeložky“ tam dvoukolejná trať už nebyla potřebná. V nové době intenzivnějšího využívání železnice i pro osobní dopravu po městě by se ovšem dvoukolejná spojka opět hodila mnohem víc, zejména když Praha 8 prosazuje obnovení zastávky v Karlíně: dovedu si docela dobře představit třeba nějakou další „městskou linku“ spojující tudy „severozápadní sektor“ přes Hostivice a oblast Prahy 6 a 7 s Vysočany a třeba Čelákovicemi nebo Čakovicemi, což MHD nikdy nebude umět rychleji ani při využití tunelů a městského okruhu… Číst vice »
Pardon – samozřejmě přes Hostivici …
Ale on ten dvoukolejny most bude sotva stacit pro vlaky z masarycky, co byste tam chtel jeste lifrovat po dalsich dvou kolejich, navic pres urovnove krizeni?
Záleží na tom, kolik toho pak bude skutečně jezdit a jak chytré a ne „šetřílkovské“ zabezpečovací zařízení tam bude instalováno – ono totiž i Masarykovo nádraží, byť s osmi peronními hranami, nebude mít nekonečnou kapacitu, a jezdit z centra na Kladno po 10 minutách jen proto, že tam povede dvoukolejka, když přitom třeba i modernizovaný „semmering“ už dokáže nabídnout prostor pro zajímavé a dosud nevyužívané docela rychlé spojení Kladenska se Smíchovem, mi nepřijde jako jediný možný nápad na to, jak využívat „buštěhradku“. Navíc bych si skoro troufal drze tvrdit, že mnoha lidem cestujícím do / z Prahy po kralupské trati… Číst vice »
Problém je, že taková linka by tou spojkou míjela centrum města. Tj. i kdybyste nějakou takovou linku chtěl zavést, vyjde vám efektivnější, pokud zajede na tu Masaryčku a provede tam úvrať, protože tím přiláká mnohem víc cestujících.
Zmiňoval jsem „některé přímé vlaky od Kolína nebo Vysočan až na letiště“. Kromě toho zastávka Vltavská je přímo u metra a od centra není nějak vzdálená. Jaký přínos bude mít rychlodráha a spoje na letiště pouze z Masaryčky, která je izolovaná od ostatních tratí? Spousta lidí přijíždí z různých směrů na hl.n. a poté se potáhnou s kufry na Masaryčku? To je pohodlnější využít dosavadní bus AE od budovy hl.n. až na letiště.
Šotosny…
Když tomu tak dokonale rozumíte, zkuste se někdy podívat třeba na to, kolik lidí mnohem víc než centrum zajímá (a využívá) přímé spojení například Podbaby s Libní – a právě proto, že se „tangenta“ nezdržuje žádnými nesmyslnými závleky někam do centra, N.B. úvratí na Masarykovu nádraží. Možná budete překvapen, že Vaše teorie neplatí ani zdaleka dokonale …
Budou po obnovení provozu. Pravidelné.
Ano, zcela výjimečně je tam veden nějaký náklad do Hostivic / na Kladno
Cože? Udělat za 1,5 mld ze dvojkolejného mostu jednokolejný, v dnešní době, tak to je podle mého názoru věc, za kterou má jít okamžitě někdo sedět.
To víte, neruší se lokálky, tak na dvoukolejné spojky nezbývaj chechtáky, nemám pravdu?
Dovolil bych si s Vami nesouhlasit. Vetsi problem vidim v cenach jizdneho resp. slev, ktere pripravuji verejnou dopravu/infrastrukturu o nekolik miliard. Skutecna patalie nastane po dosazeni ekonomickeho prumeru EU, kdy fondy vyschnou – tedy v horizontu kolem 5-10 let. Jak se bude dale financovat, vsak netusim…
Za jeden den provozu (zbytečných, vzduch a 1x režistu vozících lokálek, 27x dražších nežli bus až na náves) by se dalo postavit nejméně 10, co 10, rovnou 20 kvalitních dvoukolejných přemostění, jak by vysvětlil nejeden do své práce zaujatý profesionální optimalisátor rozsahu sítě.
Tak inspirace by tu byla a napriklad Beechingova reforma v 60. letech v Britanii zachranila tehdejsi statni moloch British Rail pred likvidaci… Ale ze zakona to neni jednoduche (viz Zakon o drahach z roku 1994 potazmo 2016) a dnes je svet i slozitejsi na rozdil od 60. let (ochrana prav atd.).
Klid, na novejsi spojce, ktere je tohle soucasti, sice dve koleje byly, ale k te druhe uz tam asi 15 let neni vyhybka a pro pravidelnou osobni dopravu se vubec nepouziva. S ohledem na kapacitu mostu, ktera bude masivne vyuzita uz jen pro vlaky z/do masarycky by to ani k nicemu nebylo, na to by byl treba dalsi most nebo tunel nebo jine reseni.
Dva páry vlaků za hodinu (při půlhodinovém taktu) lze samozřejmě v pohodě „vyjezdit“ i po jedné koleji, bude-li na obou koncích zapojena tak šikovně, aby kolizní body vadily co nejméně a jízdní řád nebude postaven tak, aby pravidelné potkávání vlaků obou směrů nevycházelo právě do toho jednokolejného úseku …
Co sedět, viset! No a pak se podíváme, jak to bylo doopravdy. https://mapy.cz/letecka-2015?x=14.4424281&y=50.0905852&z=20
Inu, někomu vyhovuje konzervace. 🙂
to by se tu zas ozvali jini .. proc se tam rvou dve koleje, kdyz tam doted byla jedna kolej … a stacila 😀
Vzdy me pobavi, kdyz o zavirání nekoho zacne zvanit nekdo, kdo je naprosto mimo a netuší, která bije.