Nedostatek strojvedoucích dolehl i na České dráhy. Firma nahrazuje vlaky autobusy
Stanoviště strojvedoucího v novém Regiopanteru. Foto: České dráhy.
Celoevropský nedostatek strojvedoucích začínají pociťovat i České dráhy a jejich cestujících. Firma dnes zrušila kvůli chybějícím strojvedoucím několik vlaků na
Chtěl jsem jít pracovat k ČD jako strojvedoucí. Bohužel mi napsali že jsem neprošel výběrovým řízením. Poslali jen mail a hotovo. Žádný pohovor.
Nechyběla ti nějaká zásadní věc? Věk, nutné vzdělání atd? Případně lokalita tvrdě zasažena nastupem soukromniku, např Louny, Most, Zlínsko?
Snad bych vám mohl doporučit poptat se u Carga,i přes určité redukce ve směnách platných nyní od září zácviky a nábory pořád probíhají.
Jó, současní kádrováci ČD Vás asi odhalili. Pravděpodobně jste nadprůměrně inteligentní a loajalita k zaměstnavateli nebude ve Vašem žebříčku hodnot na 1. místě. Takové lidičky ČD nechtějí. Požadovaný genotyp je totiž Haškův Pepek Vyskoč!!!
zajímavé je, že v Čechách jsou velké problémy s nedostatkem strojvedoucích a u nás ve Zlínském kraji je tomu přesně naopak. Tady žádná volná pracovní pozice u ČD není 🙂 nechápu proč si třeba ty strojvedoucí nepřesunou, aby měli dostatek 🙂
jako aby strojvedoucí denně dojížděl z Valmezu do Kralup nad Vltavou?
Ne to ne ale výkony je možné přesunout. Každý kdo jen trochu zná problematiku velice dobře ví že to jde. Ale ono se nechce 😀.
To jako že na Zlínsku se navýší výkony, protože tam je dostatek strojvedoucích, na úkor výkonů na Roudnicku? Nebo co si představujete pod přesunem výkonů?
Dovezst neco do Prahy pak pantaky a spanek druhej den ptg a neco odvezt domu ale ze zlina nic na prahu primo nejede 🙁 tak to bude problém
Koukám pane Ramerte, že jste odborní na slovo vzatý. Takový jako vy bohumínským strojvedoucím vymysleli směny na mašli. Noční rychlík do Prahy, tam dopolko pendlovat Berouny, pak odpočinek 6:00 (i s cestou do posltel a zpátky) , hup zase na elefanty a noční rychlík do Bohumína a aby jim to vyšlo, tak do Mostů a zpět na osobáku. Co myslíte, nestanete se fírou, aby jste si užíval podobné výmysly ?
Myslíte, že třeba jako řidič v balíkové přepravě na tom budete lépe? V bleděmodrém to samé. V noci kamionem někam a dopolko rozvážet a svážet dodávkou a pak kamionem zpět
Nebo pilot to má jednodušší? Kapitán na lodi? A co jiné profese mimo dopravu?
6 hod. i s cestou na lůžko? To nemyslíte vážně!? To si neumíte „tupnout“ alespoň pro 6 hod. na lůžku? Vyhláška zní kasně a v tom případě někdo šíleně porušuje vyhlášku a Vy na to přistupujete. Tím pádem si za to můžete sami. A kde jsou „silácké“ řeči Vašich odborů? Stávkovat kvůli režijkám se jim líbí, a kvůli tomu ne! ? Upřímnou soust…. .
Ve Zlínském kraji nastupuje soukromník proto tam ČD nepotřebuji strojvedoucí přichází tam minimálně o třetinu výkonu. Zkus to u Arrivy ale ta asi bude potřebovat hotové lidí ne investovat peníze do výchovy svých. Takže stížnost že tě případně ČD nechtějí tu není na místě.
Vždyť, toto je přesně obraz společnosti, jak se toto těžké a zodpovědné povolání zdegradovalo, nedoceněním strojvedoucich, i řidiči kamiónů mají dnes vyšší mzdu. Nejdříve vyhazování z ČD pro nadbytečnost s tučnými odstupnými a další důvody aby snížili mzdové náklady, manažeři ČD se chovali k profesi strojvedoucího nezodpovědné . Nové mladé strojvedoucí si nepřiipravovalo a neškodilo.. Dříve toto výběrové zaměstnání mohl vykonávat člověk pouze se zdravotním stavem lepším než na pilota, příprava a zaškolení trvala několik let. Díky neschopnosti manažerů CD a hlavně politiků zde vznikla velká generační díra, kterou se dnes snaží CD dohnat tím, že berou na strojvedoucího téměř… Číst vice »
Mzdy se řídí nabídkou a poptávkou. Zaměstnavatel dá jenom tolik, aby získal potřebný počet lidí. Pokud je pro něj levnější mít podstav, než zvýšit mzdu, tak jí taky nezvýší. V zásadě u každého zaměstnání záleží jenom na tom, kolik lidí je ochotných a schopných tu práci dělat.
No nevím co si o tom myslet. Pořád jen tady v diskusích čtu, jak jsou ČD super a ostatní dopravci jsou darmožravé a neschopné hyeny. Nechápu tedy, jak se ČD mohou tak ošklivě chovat ….
Vždycky za všechno může jen někdo jiný, jak české. Nebo tento celoevropský fenomén je způsoben tím, že toto povolání není pro mladé tak sexy, už si tolik malých kluků nehraje s mašinkami a nemají fírovský sen, jak před 30 lety, s kombinací přebytkem nabídek na jiné s osobním životem lépe skombitovatelné..
To že stárnou řady strojvedoucích není žádná novinka a mládí se nehrnou. Ono komu z mladých se chce nastupovat na směnu třeba ve 2 ráno… Z domova jede posledním spojem na fircimru potom jde na směnu. Když někam dojíždí třeba 50 km. Tak je doma minimálně a ohodnocení za víkendy, práce prezcas a podobně je za to minimum peněz, za neskutečnou odpovědnost. Teď je zlé, ale bude ještě hůře.
Jak si to který dopravce zorganizuje, takové to má. Problém je, pokud nefungují tržní mechanismy, aby cena práce odpovídala ceně práce.
Karel: u modrogumáku k tomu ještě přispívají odbory, tím že řeší politické otázky, režijky, ale nezajímá je jak na tom zesntanici jsou.
Oldo, to máte velmi špatné zdroje =) vy asi nevidíte co se děje v okolí =) zkuste se rozhlédnout, třeba uvidíte, co se kolem Vás děje =))
takt, takt, tak za každou cenu …
Já už se hlásil dvakrát na strojvedoucího. nevzali mě a to jsem elektrikář, bylo by to skoro v oboru. Nejspíš mají strojvedoucí dost….
Přeci víte z jakého důvodu vás nevzali. Buď zdraví a nebo psychotesty? Syn šel hned po vyučení jako elektrikář a bez problémů (nadšení oboustranné)
Docela blbost. Berou i houslisty, takže problém bude někde jinde…
To není pravda! Regionální manažeři mají strategii, co nejmín a za co nejméně. Takže budou říkat, že jich je málo svým, ale nové neberou.
Já jsem kolegu potkal na posunu se ptám co tu děláš no 416 vysekano a posunovaci taky nejsou 🙁 údajně na jih dojíždí až z Plzně tak za průměr dělá bokem na posunu
Jestli má již 416, tak jistě nedělá za průměr… ale na DPČ
1. Strojvedoucí si velmi rádi rejžnou přesčas, i na poslední chvíli, takže v těch Kralupech už to musí být krize typu „křižoval by sám se sebou“;
2. Personální politika ČD je taková jaká je (ptejte se lidí, proč odcházejí – peníze nejsou to nejpodstatnější), ale to očividně nebrání modrogumům dávat krajům hraběcí rady o „špatnosti“ jiných dopravců.
Jen tak pro zajimavost, maximalni pocet prescasovych hodin za jeden rok je 416. Je teprve zari a nekteri kolegove jiz maji vycerpano a nekteri se k tomu nebezpecne blizi. Z toho vypliva, ze mesic listopad a prosinec bude velmi zajimavy ohledne obsazovani strojvedoucimi na vykony. Strojvedouci, kteri radi delaji prescasy jiz nebudou moct a ti, kteri je odmitaji, tak je stejne delat nebudou. A ted si vezmete situaci, kdyby vyslo FSCR akce Stop prescasum, tak to by byl vubec mazec. Nastesti pro zamestnavatele byla a vzdycky bude takova akce nezrealizovatelna, nebot nejen ze clenove FSCR to sami bojkotovali, ale hlavne… Číst vice »
No tak to mi připadá že asi jezdím u úplně jiného dopravce :-). Já mám od začátku roku tak maximálně 20 hodin. Asi jsou výkony špatně rozdělené. Pardon více jak dvacet tento měsíc přidám dalších asi tak 7 :-).
Kde jezdíš?
To se ptáš mě nebo Honzy?
Tebe..
V jednom depu kde je přesčas něco jako sproste slovo. Nevím jak letos ale loni i mě vedoucí strojmistr nabizel dovolenou že nemá práci pro leťáky. Znám to po po celé republice tedy po hlavních tazích umím téměř vše co na kolejích jezdí ale práce asi není.
To je hustý… když to porovnám jaká je situace pod Prahou ..
Nojo taky si občas připadám že žiju někde úplně jinde když to tady čtu. Nebo když v Zájmech vidím ty stížnosti na přesčasy. Třeba nás k vám poslou až budete mít vyčerpáno těch 416 hodin 😀
Se diví? Jednou jsem se tam hlásil a řekli mi že bych musel dělat znova M a E papiry + se upsat za to.. Až změní ,,strategii“ firmy a firy, co jezdili a jezdí nehodí první na posun, tak OK 🙂
re – papíry – a to se divíte?? Znáte všechny současné motoráky i nejnovější E-mašiny ?? Pochybuji 😉
re – na posun … pár týdnů/měsíců byste tam určitě vydržel – uvažujte logicky – nikdo Vás nezná a nikdo Vás ihned nepustí na trať. Dám příklad z jiné branže – profi-řidič, milion najetých kilometrů, ale 2-3 týdnů musel jezdit na nejhorším dumperu 6x6Volvo co firma měla, aby mohl jezdit na novém za 6mega.
Souhlasím, leč jest otázkou, zda pro pokrytí služeb v 810 na lokálkách skutečně potřebujete, aby dotyční hned zkraje znali a uměli ovládat všechny dostupné stroje, nebo zda by na to nešlo doškolit zájemce z řad řidičů autobusů kteří by si v případě zájmu znalosti později rozšířili.
Oóóóó … na to jsem nepomyslel ….. u nás v LD Přerov jsme totiž žádné lokální tratě neobsluhovali – tedy až na trať Přerov – Tovačov kde se jezdilo pro písek) … takže mě to fakt nenapadlo.
Jenže na velkém uzlovém nádraží, kde ta lokálka bude končit, budou muset také s tím motorákem přejet, čili musí vědět co je posun a další a další věci, se kterými se na lokálce nesetká. A nemohou vjet pod kola rozjetému expresu.
Na velkém nádraží … se zcela jistě najde v depu alespoň 1 posunovač, který může dojít, a pomoct mu ten udělat, než se to sám naučí. Jenže TAKHLE se to nikdy nedělalo, takže to není možné.
Přesně, jako kdyby každý lodní kapitán znal přístavy. Vždy ve velkém přístavu dostane místního lodivoda.
U letadel to tak nejde, tak na určitá letiště mohou létat jen piloti s licencí pro toto letiště.
Nevím, proč by to nešlo u strojvůdce. Doveze lokálku na první bezpečnou kolej a tam si to přebere místní….
to by taky nebyl špatný nápad, že by se naučili jen 810 (příp. 814) a D3/D2, holt i za cenu toho, že by měl méně peněz.
Tak už se neperte… A zítra místo do Lužné vyražte sem: http://festivalparnichlokomotiv.cz
Čím víc tam bude lidí, tím větší pak bude sranda.
Panchartek z ČD konkuruje ČD akci? 🙂
Panchartek byl odejit. Asi nešel té správné klice na ruku… (nebo do jiné části těla).
Bohužel nejen lidi, ale i vozidla.Od středy si trochu oddychnou ve Vrškách, když tři neděle bude na víc jak polovině trasy R26 výluka.
No to je vynikající nápad. Vyřešit nedostatek fírů co největším množstvím výluk!
no ono při výlukách , je někdy potřeba více strojvedoucích
Asi fakt musím všude upozorňovat na ironii… No nic.
Někdy ano, proto se to tady bude zase jezdit v tak dlouhém ramenu jako NAD.
https://www.cd.cz/jizdni-rad/tratove-jizdni-rady/files/cz-k200-2019vyluka06.pdf
Takže za výluky nakonec nemůžou soukromníci ale staré dobré ČD. Objednávající si je, aby se nějak vyřešil nedostatek strojvedoucíh 😀
Někdy to tak vypadá, ale spíš využívají výluku SŽDC, tak, že si NAD prodlouží na delší úsek, aby nemuseli nasadit víc HV, nebo fírů. Běžné není, ani dříve časté otáčení soupravy od R na Os, když by někde měla souprava od R prostoj. No od nového GVD, už to stejně nebude možné, každé bude jezdit jiný dopravce. U Os, pak dochází k NAD i díky tomu, že při výluce při odříznutí od depa, nemají kde zbrojit, nebo provádět provozní údržbu.
V neděli nebyli strojvedoucí do Slanýho (jedna otočka) + do Velvar. Takže to zase taková mimořádnost být nemusí…
No bylo to v sobotu to za prvé. Za druhé do Velvar jsem byl já, ale jel jsem místo toho do Roudnice kde chyběl dotyčný fíra a místo toho jely busy do Velvar pže to bylo logisticky zvládnutější než kdyby jel do Roudnice a zpět a pak do Slanýho… a za druhé na tu směnu se hlásil kolega ještě v sobotu ve 4 odpoledne a bylo mu řečeno že ne že pojede bus. Takže tak
Máš pravdu, šlo o sobotu. Já četl tohle: Trať 110 | V úseku: Kralupy nad Vltavou – Slaný | 14. září 2019 22:30 – 15. září 2019 06:30 Náhradní autobusová doprava mezi stanicemi Slaný – Kralupy nad Vltavou (a zpět) za vlaky Os 9723 a Os 9742. Poznámka: Nedostatek strojvedoucích pro vedení vlaku Os 9742 dne 14.9. a vlaku Os 9723 dne 15.9. Trať 111 | V úseku: Kralupy nad Vltavou – Velvary | 21:00 – 23:55 Náhradní autobusová doprava mezi stanicemi Velvary – Kralupy nad Vltavou za vlaky Os 20335, Os 20333 a Os 20331. Náhradní autobusová doprava mezi… Číst vice »
Jj.. ale pointa u téhle situace je ta, že o tu směnu měli zájem sva kolegové a nebyl o ně zájem… tam byly nějaký politický zájmy nejspíš… např. zničit PJ KnV
Tak to věřím, že naštve. Na druhou stranu to většinu cestujících zajímat asi nebude.
Možná kdyby napadlo hodně sněhu apd, budou mít pochopení, u tohoto si jistej nejsem….
To je všechno se vším. Podívej se na oficiální stranky federace strojvůdců a ty veledůležité články … blábol o sprejerech a další pitomosti. Pozdvižení, že dostali vlakvedoucí a pokladní prémie.. ale že by s něčím přišli, co pro nás vyjednat? Leda prd… tolik problemů a oni se akorát jednou ročně rádobysnaží vyjednat PKS… přitom je vždy dopredu vše narýsované… no nic to jsem odbočil ale vše souvisí se vším.
Ten Poláčkův článek o sprejerech je fakt pitomý. Je to trestné? Je. Měl na ně rovnou zavolat policii a basta.
Pochopitelně… koho napadne volat kamsi na Sždc a podobně… a ještě se diví
No mě osobně je celá federace ukradená, ale myslíš že tě takhle udělají jejich předsedou v Kralupech…
Jsou ještě nějaké jiné odbory na kolejích než Federace strojvedoucích ani nějak nevím
Jsou… OSŽ, což je bývalé ROH a ještě asi 6 dalších…
Přesně tak,taky často sleduju web stránky federace a nic se tam neděje,resp.ze by se snažili vyjednávat lepší podmínky pro nás strojvedoucí,jen řeší kraviny.Maximalne ke konci roku řeší kolektivku,aby se neřeklo tzv.“naoko“toť vše.Fakt mě to už štve,na co je tam vlastně máme?
Federace strojvůdců nedělá pro nás absulotne nic!!!
JarynJarine, konečně je to minulosobotní kralupské tajemství venku!! Když jsem tu před týdnem parodoval to tajnůstkaření problému už nakousnutého (cit. „….zrovna jsem měl směnu v KnV… a kdybys věděl, proč ten vlak nevyjel plus 3 páry KnV – Velvary, tal by ses hodně divil…“), jé, já to tehdy schytal! No to neviděli, těch mínusů, pane Khón
Parodii jsem nepostřehnul, takže nemůžu soudit
Byl to můj nejapný „frk“ zda to nezavinily ženské 😉 (nevěděl jsem, že jezdí pod Louny) Ale o tom teď dost. –> Mně totiž zvedají Kralupy tlak z pohledu cestujícího. Často tam přestupuji z/do děčínských rychlíků. Zatímco do/z Slaného jsem skoro spokojen, kladenská relace je děs. Funguje totiž dobře jen jedním směrem, od Kladna. Vím že bych musel brečet na dvou hrobech (R20 minist., S45 ropid); ale hlavu dám na špalek za to, že na relaci mezi Kladnem vč. nejbližšího okolí (75 tis.obyv.) a okresy LT, UL, část TP, část DC (hrubě vzato 300 tis.obyv.) by se potenciál pro osobku… Číst vice »
Chápu. Na tu trať ani nemam seznáni. To jezdí kladeňáci. Ale slysel jsem, že má stoupnout počet spojů
Asi máš pravdu Jarine slyšel jsem cosi jaké praktiky se ději v Kralupech posledních pár let a co teprve ve Straškově. Většina nově nastoupených do Kralup má své představy o práci strojvedoucího a to je výsledkem jejich snažení. Vychcávají jeden s druhým . nic jim není dobré. Podle toho co píšeš jsi již starý ostřílený kozák o to větší škoda je že to takhle dopadá. Držím vám všem palce ať vám to jezdí! Přeje váš cestující
Nějak jsi zatajil taky nedostatek strojvedoucích včera v Brandyse a dnes ve Straškově. ale v globalu musím říci že nedostatek provzuschopných motorákům je častější jev a naprosto všude a každodenně. Popadané dráty okolo Prahy jsou taky příčinou rozladěnosti nás cestujících . popravdě nevíme ani komu někdy vynadat!
Nezatajil kamaráde , dyť celý tento článek je o tom, že ve Straškově se dnes nejezdilo a myslím, že autor sepsal článek na můj popud v diskuzi u jiného článku, kde jsem dnešek zmínil. A pro P.Novotný: Nemám zájem dělat žádného predsedu federace, z KnV odcházím od prosince
Nezlob se, ale mám dojem, že vedení OCP Střed scházet nebudeš…, nevím, rád bych se mýlil.
Já myslím, že nějakýmu vedení je jednotlivec vcelku ukradený. Jeden sem jeden tam.
Ale jestli jsi ze Straškova, slyšel jsem, že z Kralup vás odejde víc… pod Děčín
A pak to tak dopadá.
Jeden sem, druhej tam. A potom není nikdo, kdo by s tým verglem jel.
Dobrej hospodář by si vážil každé ruky.
Ale dobrého hospodáře abys lupou pohledal.
Přeju ti Jarine do budoucna víc štěstí a hlavně bez nehod.
Co sem pletete dobryho hospodare? Toho u CD nehledejte. Trafikantu, tech je „nahore“ dost, to jo….
Jo kde jsou ty časy,když jsem dělal za měsíc 32 dvanáctek, a to jsme byli žabaři proti dvojce Radvan,Fousková
Kosmiku, že když si šel z práce, potkal jsi na schodech sám sebe, jak jdeš zase do práce?
A dít se to bude i u autobusových dopravců.
už děje, Arriva rušila hodně v StČK a a něco se rušilo na plzeňsku, u nás dokonce došlo k zajímavé situaci, že mezi Plasy a Žihlí byl bus trvale nahrazen vlakem.
změna dopravce tomu moc neprospívá, Arriva ještě nejezdí a ČSAD bude jen do května….. to na atraktivitě zaměstnání nepřidá
Zajímavé, že o tom pan Sůra píše až teď, přitom ČD chybí strojvedoucí už celou věčnost… 😀
Spíš mi přijde, že jsem na to tak nějak upozornil u minulého článku v diskuzi, že je zmíněna zrovna tato trať. Přitom už je to po několikát, kdy u nás jezdí Bus, pže nechceme dělat přesčasy..
Tak je nedělej, když je nechceš… máš volno nebo dovolenou, tak si užívej volno a neřeš něčí přesčasy
Šak nedělám, proto jezdí busy
A třeba budou jezdit zas…
Pan Sůra byl vždy proregiojetový, i když poslední dobu mám pocit, že se názorově posunul…
Mě přijde, že pan Sůra byl vždy pro soutěže a konkurenci, než že by fandil regiojetu. Ostatně, Jančura fandí Babišovi a pan Sůra kvůli Babišovi opustil iDnes
Spíš to bude tím chronickým stavem, kdy se to lepilo různě a teprve teď to došlo do krizového stavu. Prostě je třeba nějakým způsobem uvést dráhu do stavu kdy budou strojvedoucí dobře placení a jejich život se nebude podobat nomádům, nebudou přetěžováni dlouhými směnami, dělením atd. Teď je to bohužel ve stavu Hlava XXII (anglicky CatchXXII, což je trochu výstižnější), nikdo to nebude dělat protože pracovní doba, pracovní doba, protože to nikdo nechce dělat. Nehledě na to je naše ekonomika přehřátá obludným způsobem, kdy se tu staví továrny už se záměrem zaměstnávat přímo cizince: www. e15. cz/byznys/prumysl-a-energetika/lufthansa-u-tachova-otevre-zavod-na-vyrobu-jidla-zamestna-stovky-filipincu-1358818 Chybí lidé do… Číst vice »
Kdyby to zmínil dřív, budou tu modrogumáci řvát že po jednom výpadku je taková kampaň.
Kdysi v jednom nejmenovaném pražském depu říkali nespokojeným strojvedoucím. Klidně si jděte jinam, před bránou stojí hromada jiných. Akorát se špatně podívali na které straně stojí. A už tam byl začátek nedostatku strojvedoucích.
Toto říkali asi ve všech depech 😀
Tento argument říkají i jinde a dnes takové firmy brečí, že nemají dostatek zaměstnanců a musí odmítat zakázky. Ve finále dobře jim tak. Když se taková firma, bez ohledu na to kdo to je, neumí chovat ke svým zaměstnancům, tak ať klidně krachne.
Běžte si zkusit, jak se chovají třeba k pokladním v supermarketu a ještě budete rád za to co máte.
chcete říct, že v supermarketu je horší práce než na dráze?
To já zas slyšel zdůvodnění, proč nějakého lempla nepropustí, že on by se jinde neuživil.Taky to doklepal do důchodu na dráze.
Jednoduché. Odbory si vyřvaly přes 30 dní dovolené, pracovní doba nulová, přitom guma prakticky ve všech vlacích jen sedí, mačká živáka,kouří cíčko a na klávesnici přepíná mezi 100 a 120. Víte proč budou mít soukromníci všechny lidi a od prosince vyjedou? Protože nemají takové odbory, co tu firmu potápí. A oni od ČD těch lidí nepotřebují tolik. HOWK
Ty jsi ale vůl. Odbory jsou vždy potřeba, aby nedocházelo k porušování zákonných práv zaměstnanců. Že odbory na dráze nefungují a zabývají se pitomostmi (třeba FSČR a její kritika vůči ČD Cargo za to, že pronajala lokomotivu RegioJetu), je věc druhá.
A u žlutého již myslím mají odbory taky.
Ani odbory mít nemusí, dnes může zaměstnanec vstoupit do odborů u jiného zaměstnavatele než pracuje ve formě individuálního členství. Individuální členství má všechny výhody odborů vyjma vyjednávání ohledně kolektivní smlouvy.
Pokud máte podezření že dochází k porušování vašich zákonných práv v práci tak vám doporučuji spíš Inspektorát práce. No a v současné době jde na jakékoli pozici snadno změnit zaměstnavatele (nebo to aspoň použít jako vyjednávací páku, ale musíte být připraven dát výpověď jinak to brzy ztratí silu). Nemusíte platit politicky ovlivnitelným odborům.
Odbory vznikly proto, aby nedocházelo k porušování práv zaměstnanců, ale že by tohle v současné době řešily, to bych neřekl. Teď jsou spíš pro smích a proto, aby dokázaly komplikovat život ve firmách. Alespoň tak to znám z praxe. Práva zaměstnanců se teď právě chrání zákony, což dříve nebylo, takže za ně nemusí bojovat odbory.
asi jsi Martine nikdy nezažil když se nepodepíše kolektivní smlouva která výsledkem práce právě těch odborů zažil jsem to jako cestující a nepřeji to nikomu
Kolektivní smlouva není prací odborů, ale dohodou zaměstnavatele a zástupce zaměstnanců. Ve velké části firem, kde jsem působil bohužel odboráři do dané kolektivní smlouvy nic kloudného nedostali, ale všichni lítali na super dovolenky, dostávali super hodinky a měli téměř každý rok nové auto….
-TR-: Odbory jsou dnes přežitek, který je provozně nákladný.
Vzhledem k tomu, že dnes firmy mají nebo si najímají preventisty BOZP a PO, k tomu dělají vnitropodnikové audity, tak si dnes střední a velké firmy nedovolí něco porušovat. Navíc dochází ke kontrolám z inspektorátu práce, hygieny, pracovního lékaře, atd.
Co se týče mezd, pracovního prostředí, v
tak funguje nabídka a poptávka, takže můžete změnit místo, což u jednoho monopolního podniku nešlo.
Dodam funkcni odbory… ne to, co tu je…
V IT jsem odbory nikdy neviděl. Programátora stávkovat jsem taky nikdy neviděl. Zato jsem viděl spoustu programátorú, kteří změní zaměstnání, protože je projekt vnitřně nenaplňuje. Čím to asi bude?
Hlavne by odbory nemely aktivně podporovat monopoly nebo cinkle zakazky….
Kdyby jsi tam za téma tlačítka seděl ty viděl by jsi že by sis neměl čas ani to cigarko vytáhnout a ještě by jsi se asi po…. strachy 😀
Ale hovno, sám tu dělám. Jen se schováváme. 🙂 🙂 Všichni víme jak to je.
A když je to tedy taková pohoda proč to ti lidé nechtějí dělat ? Záhada 😀
Nevim, klidně budu dělat kdekoliv. mě nevadí mít o 5 dní volna míň. Do práce si odpočinout, čistá hlava, cígo a kámoši. Njn, asi nejsem správně modrej.
Proboha kde děláš že by jsi jinde měl o 5 dní volna min? Chtěl bych mít tvůj turnus a tvoji pohodu.
Jsi zamrznou před 30ti lety… Za tu dobu se produktivita strojvedoucích minimálně ztrojnásobila, takže jsme tady často už na pokraji toho, co se dá odjezdit, co je lidské a hlavně bezpečné. Uznávám že všude je to jiné, ale furt se to tlačí dál a dál, za chvíli mi přijde že jeden strojvedoucí bude muset vozit dva vlaky najednou, aby byl ,,produktivní,, jestli děláš někde kde to je jak říkáš napiš, jdu tam…
Když ty dva vlaky spojí do jednoho a daj tam moderní lokomotivu, tak by to ten fíra mohl zvládnout ne?
Jestli ty to děláš, tak to pěkně děkuji. Doufám, že ve vlaku řízeným tvoji osobou nikdy nebudu. A dodám… Vygumovanej jseš teda pořádně.
co to je HOWK?
To říkaly indiani v Mayovkách znamená to domluvil jsem 😀.
Indiáni říkalI HOWG 😏
Dada: Howgh? 🙂
Hrackalw: „To říkalY indiani“, jako fakt? 🙂
Stydím se oprávněná kritika uznávám :-).
Pokud to říkaly jenom indiánské samičky tak je to O.K.
To bohužel asi říkali hlavně bojovníci 😀😀😀
Máš to genderově vyvážené 🙂
Howgh si pamatuju z detstvi. Howk mne zaujalo, toz sem se optal, co ze to jako znamena
To znamená, že je debil 😀
Tady někdo závidí 🙂 🙂 🙂
Na začátku článku je ukázková atrakce – jejich cestujících.
Článek o lejně…
A proč? Je to stejně zajímavé, jako když vlak odřekla DLB dcera FS.
Situace na trhu je plná paradoxů. Dopravci se hlásí do výběrka s tím že nabízí nesmyslně nízkou cenu a pak se holt občas stane že nemají na zaplacení personálu. (Místo toho, co by se občas stalo, že vysoutezena cena bude větší než vyhlasovatel soutěže chtěl. Dodavatel by se neměl bát požadovat reálnou cenu, personál přeci potřebuje i konkurence.) V Česku tomu navíc pomáhají odbory u velkého dopravce – neřeší jak na tom personál je, jestli se dá na fircimrách vyspat,…. řeší čisté politické otázky. Budou IDS v krajích uznávat režijky na základě dohody dopravce-kraj nebo jim to nařídí zákon kurvici… Číst vice »
ČD se do něčeho na Roudnicku hlásily a teď nemají personál?
Ani minutu přesčasu už… ať tam jezdí třeba koňský povoz… a vydírání typu – jsi jediný, kdo tu šichtu může udělat už nikoho neobměkčí…
Aha tak tady je zakopanej pes . Starej pes Jarin už nechce makat. a hledá příčiny aby zamlžil svou nechuť k práci. Bez ohledu na nás cetující beru sebou raději vždy kinedril co kdyby zase Jarin nechtěl tahat za dovolenkáře a nebo nemocné
Kolega má rodinu chce nekdy vidět prcky, ženu a tak.. Ono když člověk žije pro železnici a doma na něj nikdo nečeká tak je to hodně jiný.. Taky jsme jezdil haldu přesčasu.. Ale už mám doma prcky, ženu a nehodlam jako dost jiných kuli prescasum atd zkoncit u rozvodu nebo spát pořád mimo domov a nevidět děti.. Vůbec ho neodsuzuju, normu udělá což neni vůbec málo času v práci..
To je o tom rozumně to vyvážit. 0 minut přesčasů je podobná kravina jako vyčerpat všechny legální.
Mimochodem co udělá když veze poslední spoj před padla a má zpoždění? Zastaví v první stanici, ohlásí padla a řekne dispečerovi ať si to odveze jak chce? Ve vlaku zůstane (už jako cestující) a ve finále dorazí domů později?
Ono zase dělat do úmoru také nebude to pravé, protože pak už byste nemusel jezdit vůbec. Bylo by fajn nějak vyvážit potřebu práce s potřebou soukromého života. Vy byste ten svůj pro své zákazníky nasadil?
Tak to je slovo chlapa, Jaryne. Proč byste taky furt měli zachraňovat ty modrogumy, co z vás mají akorát rohožku a vědí, že i přes buzeraci a blbý kecy zas půjdete a odvezete a budete vyhrožovat stávkou za jejich politický zájmy (protože, co si budeme povídat, prachy zas za to špatný nejsou a člověk se nestrhne).
Ano fyzicky se člověk nestrhne, ale nepravidelný směny, vcetne spaní mimo domov na dvoudenkach a delenejch smenach, bez jedinyho prescasu dava casto i 200hod mimo domoc mesicne.. Kazda práce ma svoje, ale udržet pozornost celou směnu je taky unavny takže únava tu je, jen jiná než má kopac kabelů
strojvedoucí se fyzicky nestrhá? co to je za blbost ?
To se přeci v ČD nemůže stát!
No snažíme se 😀. Přizpůsobujeme se situaci. Přeci v tom srabu nenecháme soukromníky samotné. A teď napíšu kacířskou věc. Strojvedoucích je u nás dost jen by se měli lépe využívat 😀.
Kde je problém? Málo režijek?
Já psal o nějakém problémů?
Rozhodně je menší pravděpodobnist, že se to stane ČD než soukromníkovi…
No ale děje se to.
Hlavně hlavička, že dráha ruší spoje je trochu zavádějící. Veškeré spoje jely, jen byly nahrazeny autobusem. Kdyby se do mimořádností na straně dopravce napsalo porucha vozidla, vůbec by tenhle článek nevznikl.
Ústecký kraj má u ČD objednány železniční spoje. Nikoliv autobusové. Kdyby chtěl autobusové, zaplatil by asi třikrát méně.
Dobry den.
Dnes jsem slysel od strojvedouciho ČD, ze RJ na trase Usti n.L. Střekov – Děćín hl.n. pres Velke Brezno vyjede s autobusama, prave z duvodu nedostatku strojvedoucich. Nemate o tomto nejake blizsi informace? Dekuji vam.
Nemám. RJ stále tvrdí, že lidi má:-)Skutečnou odpověď asi budeme znát až 15. prosince.
Tahle odpověď přece nemá nic společného s rušením nebo nerušením spojů. Pletete si jablka a hrušky.
Kolikpak vlaků na našem území letos odřekl fuj fuj soukromník pro nedostatek strojvedoucích?
Kolikpak „fujfuj“ soukromík vypráví spojů denně oproti „fujfuj“ ČD?
O to snad hůř, ne?
To je dobře,to je dobře.
Více autobusů.A jen ať se pořádně zatlačí na finanční pilu!!!!
32 000 Kč na posunu za 13 šichet je opravdu žalostně málo!!!!
Z hlediska pravděpodobnosti: kolik vlaků už Regiojet nahradil autobusem?