Nedostatek dílů čaruje se statistikami registrací nových aut. Kia je poprvé třetí nejprodávanější značkou v ČR
Kia Ceed. Foto: Kia
Dovozy ojetin meziročně stouply o více než 50 %, důvodem jsou chybějící nová auta.
Dovozy ojetin meziročně stouply o více než 50 %, důvodem jsou chybějící nová auta.
Ten podíl starých vraků přes 10 let je strašidelný.
To je těžký, pokud chce člověk chce nějaké normální auto bez všech možných i nemožných elektronických systémů, všelijak zaškrcených motorů apod., tak mu nic jiného než taková ojetina nezbývá. A bude hůř.
10 let staré auto už má dávno spoustu možných i nemožných elektronických systémů a downsizovaný a zaškrecný motor (nebudeme si hrát na to, že před 10 lety se vyráběl kvalitní poctivý Ford model T)
Rozdíl oproti novému je hlavně ten, že má vyšší pravděpodobnost závady (protože je sprostě staré), ale zato je mnohem levnější.
To je přece ten důvod, proče se na východě kupují olítaná auta – ne ten, že jsou skvělá, ale že jsou levná.
nebyl bych rak rezolutni…spousta lidí jezdí 10-15tis km ročně. tam je 10lete auto ještě rozhodně v pohodě…
Proč? Máme v užší rodině na běžné ježdění 2016 2x 2018 a 2019 a 2020, ale mám hodně rád 2004 modelový rok 2005. To nejstarší má sice ohromný nájezd, ale staráme se o něj opravdu dobře. Sice, za servis v posledních 5 letech bylo vydáno 1/2 toho, co stálo jako nové, ale rozhodně bych ho neoznačil za vrak. S klidným svědomím ho vezmu na druhou stranu Evropy. Jediné, co mě štve, že už do něj nejde sehnat aktuální mapové podklady do navigace.
Protože vyhodit něco co funguje a koupit nové a “lepší”, to je to správné “eko”, že?
Že? Proč vůbec dělat technickou, když se to dá napsat z křesla, auto vůbec nekontrolovat a majiteli bohorovně lhát do očí.