Nedobíhat, nejíst, nerušit. Brněnské cestující mají zkusit převychovat nové komiksy
Brněnský dopravní podnik spustil kampaň #jakodoma. Zdroj: DPMB
Kampaň upozorňuje na nevhodné chování v MHD. V terénu budou lidi napomínat i preventisté.
Ale co je smutné, to dobíhání na tramvaj přes🚦na červenou (i od tramvaje domů nebo do obchodu) právě s dětmi… Jak se asi ty děti naučí na červenou stát a jít až padne zelená?🤔 Nemyslím si, že zastávka u mého domu (přechody přes cestu se🚦) je nějak extra frekventovaná, ale tento jev (dospělí+ malé děti na červenou) je tam snad aspoň 1x denně, sám to vidím tak min. 3x do týdne. Mnohdy se dítě pozastaví, a táta, už 2 kroky na cestě, zavelí „jdeme“, tak musí. Jak píšu, právě tento poslední případ, co jsem přímo viděl, byl ve směru od… Číst vice »
Mně se na těchto diskusích líbí, jak se lidé nechají nachytat na bezvýznamnou informační omáčku, která jen doprovází to skutečné sdělení.
Takže se tu dočtu x příspěvků na téma, co která postava v komiksu říká, dokonce zda konkrétní věta v komiksu je vhodná či nevhodná atd. – místo dotazů, jak a z čeho byl celý počin financován, na kolik vyšel, jaký přínos či návratnost se u něj očekává, jak a kdy se to změří a vyhodnotí, jak probíhala soutěž na dodavatele, kdo je čí kamarád… :-)))
Hodnotu samotného komiksu vidím tak možná na pár stokorun autorovi (kreslířovi). Jenže je třeba připočítat, že někdo vymyslel námět, někdo upravil grafiku, přidal loga atd. Rovnou napíšu že nejsem z Brna a tento komiks zde vidím poprvé (zřejmě jen část celého komiksu, když tu jsou jen čísla 2 až 5, 7, 8 a 12). Nevšiml jsem si nikde signatury kreslíře. Takže to taky může být interní záležitost DPMB (samozřejmě všude je jejich logo). U nás v Ostravě by to chtělo taky nějakou tu osvětu, třeba i o chování na semaforu nezávisle na MHD, zvláště vzhledem k tomu, co jsem napsal… Číst vice »
Já mám takový pocit že DPmB někdy řeší fakt chujoviny. Ano, jídlo a pití nebo křik ve voze je jedna věc a v principu souhlasím, že by to být nemělo, ale dobíhání na spoj? A jak se to bude řešit? To jako když doběhnu spoj, tam mi vevnitř někdo zaklepe na rameno a začne mě buzerovat, že jsem měl stát na zastávce a čekat 10 min? Nebo řidiči kteří budou zavírat dveře před ksichtem budou dostávat prémie a ti co počkají dostanou černý puntík? Stejně tak poslechy během řízení… jestli poslechy hudby během řízení byly povolené, ale „poslední dobou“ došlo… Číst vice »
Řidič vám nemá povinnost čekat, pokud nejste z jeho garantovaného přípoje. Takže pokud už má čas odjezdu, tak ahoj. Někteří čekají ještě ze slušnosti, pokud znají interval křižovatky a že by tam pak stejně čekal… což je případ i naší zastávky. A nebo když vědí kde a jak to dohnat… Tak jak tak – záleží i jestli vás vidí nebo ne. Když ne, jak má vědět že na někoho má čekat? A musí? 🔙🔛🔝 Nikde není napsáno, že máte povinnost tam stát jak tydýt 10 minut předem, ale aspoň chvíli, pokud navíc máte na přechodu k zastávce semafor, brát v… Číst vice »
Ona povinnost čekat na zastávce MHD je v některých případech vážně výsměchem. Čekání na ostrůvku s projiždějícími auty na dešti je vážně příjemné 😀 námatkou Masná, kam mj. nevede ani přechod…
Originální řešení proti dobíhačům ovšem vymysleli konstruktéři jízdního řádu nové autobusové linky 304. Autobus odjíždí z nádraží Brno-Řečkovice vždy jednu minutu před vlakem od Brna. Není tak třeba se bát, že by s tím snad jezdili lidi a když nejezdí lidi, nejsou ani dobíhači. Toto řešení navrhnu na udělení Řádu práce.
Takže přestupní čas 29 minut. Jako kdysi v Praze Holešovicích mezi AE a Pendolinem
Přesně tak.
Správný přestupní čas někdy bývá docela dlouhý.
Představme si frontu na výtah (vozíčkář si nechá ujet přeplněný), pomalu jdoucí dav a další okolnosti co ve špičkách nastávají.
Jo na Nádraží Holešovice i tak vyjde pod 29 minut 😀 i když nevím vlakové nástupiště kam přijede.
Když ona stejně většina lidí přijede od hlavního nádraží šalinou. 😉
Pak je otázka, proč honit a platit autobus, který jezdí prázdný. Spíš je to k vzteku těm, kteří vlakem přijedou (a není jich tak málo) a zjistí, že autobus před minutou odjel. Pak je lepší, když nejezdí nic, člověka to aspoň nemrzí.
Jako doma? Tak to může klidně znít i muzika z kabiny. Doma si totiž na úplné ticho nepotrpíme. Ale do mobilu ani na sebe tam rozhodně nehulákáme.
Dokud to budou jen obrázky a nezačne se to pořádně vymáhat, tak se nic nezlepší. Většina těch lidí co otravují ostatní jsou lhostejný a bezpáteřní opičáci a ti si z krásných obrázků vezmou přesně 0 0 nic. Jednou za čas někoho se zmrzlinou vykáže řidič a tím to končí. To je sakra málo.
Já jednomu takovému zmrzlinu v tramvaji shodil jak jsem kolem něj prošel, borec si koupil zmrzlinu v místním bufetu a pak honem na tramvaj. Vykřikl „dávej pozor“, tak jsem odpověděl něco ve smyslu „VY dávejte pozor“. To jsem byl ještě kluk, tak jsem nijak více neargumentoval. Vozy DP Ostrava tenkrát byly ještě v červeno-krémovém nátěru a nálepky s přeškrtnutou zmrzlinou byly vylepené zvenčí u každých dveří. Dokonce si ještě vzpomínám, že to byla linka 5, z porubské smyčky (právě tam se to odehrálo) na Budišovice, Zátiší. Spousta lidí to využívala i pouhou 1 zastávku na koupaliště. Aspoň pokud vím, dnes… Číst vice »
Ovšem u samotných děti bych to určitě takto neřešil. Tam raději buďto domluvou s rodiči, nebo, pokud jsou sami, tak přímo s nimi.
Ono je tech nesvaru vice. Ale opravdu je neprijembe byt v uzavrenem MHD, kde kdejaky jouda ma nahlas telefon, krici do nej a nuti ostatni slyset jeho „problemy“. To fakt nechcete. A o tom, ze nekteri at mladi ci starsi nepousti sednou duchodce, no, ono to neni jen o nich. Me se opakovane stalo, ze me nepustili mladi, ani starsi, kteri me videli, sednout ani v 9. mes. tehotenstvi. A jeste meli blby kecy ke mbe. To uz mi opravdu prislo jako vrchol arogance. Ale mam se s nima dohadovat?! Na co, takovy clovek stejne nechape, ze za hlupaka je… Číst vice »
Prý se máme chovat jako doma… no já nevím jak kdo, ale já doma docela běžně jím 🙂
Já taky nevím proč si v jiných autobusech můžu dát sváču a v MHD ne. Samozřejmě, pokud budu při tom brát ohled na spolucestující, se zmrzlinou se samozřejmě nepohrnu do tlačenice.
Kdybyste četl přepravní podmínky, tak zjistíte, že nemůžete. I tam kde vám svačinu prodají, smíte konzumovat jen tu, co jste si u nich koupil, ne vlastní. 😉
Když to je „zájezďák“ vybavený stolky podobně jako např. Pendolino, tak proč ne… Ale se zmrzlinou fakt ne. Roztopí se, kápne někomu na oblečení, na podlahu (u zájezďáků někdy koberec), pak se to řádně rozšlape, nebo na látkovou sedačku… Nechtěl bych pak být zaměstnancem údržby, co to musí vyčistit. A čistit to z oblečení taky nechci, byť jen jako náhodný spolucestující takovéhoto prasátka. Když už zmrzlinu, tak tak, abych měl dost času na celou její konzumaci ještě před nástupem. Běžné spoje MHD nemívají žádné stolky, takže nic. Když už musím, tak čistou vodu, otevřít – napít se – zavřít. Když… Číst vice »
Tedy samozřejmě pokud to je v souladu s přepravními podmínkami. Myslím kromě toho s vodou… Jde o to, dodržovat pitný režim se musí, a dá se to udělat úplně bez následků na oblečení, co by se musely čistit. Nemít k tomu nějaké přeslazené přebarvené břečky, ale čistou vodu (minerální nebo z kohoutku).
vtipné 😎
Do uličky cestující sedá, když bude za chvíli vystupovat. To je v pořádku.
Kdyby raděj DPmB vrátil zpět 4 minutový interval na linku č.8.Bylo by to potřeba jako sůl.Jenže to by nedostal někdo „nabagrovano“.
Mezi zastávkami Osová a Krematorium jezdí v pracovní dny linky č. 6 á 5 minut, č. 7 á 10 minut a č. 8 á 5 minut. Ve špičce během deseti minut tedy pět souprav. Trať je kapacitně vytížena na maximum.
To je lidem, co byly po stavbě tunelu a změně linkového vedení nuceni jezdit k Nemocnici, celkem prd platný. 🙁 Když se jezdí v nacpané 8 už od hlaváku.
Jim se změnilo místo bydliště? Nebo proč musí jezdit k nemocnici? 😉
Například protože 405 a 406 už nejezdí z Mendláku.
Zajímavé, celý život jezdím MHD a nikdy si nepamatuju, že by to jezdilo přesně jako Švýcarské hodinky!! Buď jede o něco dříve a nebo má zpoždění, že řidič vynechá zastávku s cetujícimi. Udělá okružní jízdu po Brně a sekera 20 – 30 minut a to ještě když Vám propadne na nejbližší zastávce jízdenka o 2 minuty? Tak má cestující povinnost platit pokutu? Za co? Za zpoždění cestující nemůže, přeci a když je rozkopanè Brno a samé objížďky, tak máte pořád zpoždění! Ještě se to nikdy nestalo aby brněnské MHD jezdilo přesně jako Švýcarské hodinky! A když se potkají šoféři na… Číst vice »
MHD nejezdí přesně ani ve Švýcarsku. 😉
No vidíte, ale lístek vám platí přesně na minuty.
Prodlužuje se o zpoždění. To se dokazuje dobře, pokud začínáte cestu v daném spoji nebo má zpoždění daný spoj, ale blbě pokud čtyřikrát přestupujete a zpoždění je někde po cestě. Teoreticky by měl řidič vydat zpožděnku, ale prakticky jsem to nezkoušel. Míval jsem svého času zpoždění ve vlaku, a tam to průvodčí vždy brali (jízdenku jsem si označoval tak, aby to vyšlo přesně podle jízdního řádu, když platím za 2 hodiny, nenechám těch 20 minut navíc někomu).
Jé, to sme měli v Práglu taky…
Nebuď jako oni se to jmenovalo…
Třeba uličník dvojsedavý (sakra ty dvojsedačky v 15T jsou za trest. člověk jede a chce příští vystopit, jenomže si zrovna v tom momentu přisedne obézní ženská… Takže buď ta zadní sedačka co má hodně prostoru na nohy, nebo jednosedačka – dá se z ní vystoupit i za přítomnosti spolucestujícho, nebo radši stát)
či dveřník překážkový, nebo hlasnice štěbetavá (ta baba s červeným ajfonem co včera telefonovala v tý dvěstadevítce to bylo maso – „slyšíš mě do p*č* ?!“)
Myslím, že to občas někde visí. Nezdá se, že by to nějak pomohlo. Dokonce ani když řidič pustí nějaké nahrávky typu „konzumace potravin není ve vozidlech městské hromadné dopravy dovolena.“ Prostě hulváti zůstanou hulváty.
Nejvíc mě pobavilo s tím, jak Bobek nedodržel předepsaný odstup (tehdy 2 metry) a divil se jak od pána před sebou dostává batohem. Jako normálně dejme tomu (je zakázáno mít batoh na zádech při pohybu (doslova „pohybovat se ve vozidle s batohem na zádech“)), ale v době, kdy jsou předepsané dvoumetrové rozestupy nemůže vadit ani velká krosna.
Tohle někde převychovat
Komiks pro řidiče „neposlouchat rádio“ už grafici dostali také zadán.
A koureni ridicu v busu je taky parada… Bud kourim venku nebo vubec, nevim proc mam nastupovat do autobusu na konecne, kde se pred tim kourilo a ridic byl liny vylezt ven, at uz z jakehokoli duvodu a otevrene predni dvere fakt nepomuzou, pokud uvnitr nekdo kouri…
Celkem se to s tím kouřením zlepšilo, řidiči se naučili kouřit už ve vozovně a házet vajgly na zem, takže už nejsou na podlaze u kabiny 😀
Komiks pro řidiče nebude, DPMB je splachovací. Nedostatek řidičů dělá divy.
Ano dost se to zlepšilo, ale občas přijede totálně zahulený autobus. Obzvlášť u školní posilové linky to asi není to pravé ořechové. No ale většinou teda opravdu kouří mimo bus.
Kouření řidiče za jízdy jsem už dávno neviděl, ale bývalo to taky běžné. Nechci to teda zakřiknout, většinou když něco takhle pochválím, za pár dnů se to stane.
obvykle kouří a stojí v otevřených předních dveřích, efekt stejný
Je hezké, že v Brně se v oficiální kampani připouští, aby cestující v MHD pohovořili s řidičem. Ale možná mi jenom uniklo, že už se to v zájmu zákaznického pohodlí smí všude.
Také jsem si všiml, že v brněnské kampani se cestujícím vyká, na rozdíl od pražských sloganů, užívaných Dopravním podnikem, např. „Nejedeš na černo?“ – „Neskákej mi pod kola!“. Tím jsem lehce zmaten, protože nevím, které z uvedených měst je v tomto ohledu uvědoměle progresivní a které v oslovování veřejnosti zaostává.
Nedobihejte jeďte radši autem. Nějak nechápu co tím chtějí říct , ne všechna zpoždění vzniknou vlastní vinou. A i když jo tak nevím kdo si nechá ujet autobus aby pak nestihl práci, skolu, vlak či cokoliv jiného.
Celé mne to přijde ve stylu jsem Řiditel tohoto autobusu.
Když potřebuji daný spoj stihnout, tak je snad slušné a ohleduplné jít tak, abych měl jistotu, že ho s rezervou stihnu.
Jak popoženu ten zpožděný spoj, ze kterého přestupuji, abych byl v přestupním bodě tak včas, abych měl tu jistotu? U lidí, kteří jsou na zastávku náhodně, chápu, že si mohou zjistit čas odjezdu a jít dřív; moje zkušenost je ale taková, že dobíhám v případě, že jsem nemohl čas příchodu na zastávku ovlivnit, aspoň ne ve smyslu urychlení.
Ano, presne tak.. Ja nemuzu za to ze jedu zpozdenym busem (10 minut, protoze ridic neprijede do vychozi zastavky vcas) a pak dobiham na prestupu dalsi bus s intervalem 60 minut a ridic i kdyz me vidi, tak odjede? Sorry jako, ale to je proste spatne, ja nejsem schopny verejne najit obehy busu a najit ktery zrovna ma v dany cas jet a jestli nahodou uz nema zpozdeni ten konkretni bus nebo jestli uz ten bus je na konecne, ma zrovna pauzu a ridic treba jen „zaspi“ Proste ne kazde dobihani je chyba na strane cestujich a pokud se to… Číst vice »
Pokud jedu s prestupem na linku o dlouhém intervalu, tak logika říká, že spoj(e) předcházející mám volit nikoliv naknop, ale s dostatečným časem na přestup i rezervu na jejich případné zpoždění, které v hustém městském provozu žel není ojedinělé!
Blbost. Podívejte se na 60 minutové i delší intervaly mezi spoji na linkách v rámci IDS JMK.
A proč by kvůli Vám měli mít zpoždění i ostatní?
Protože to zpoždění činí tak 30 sekund, kdežto autor by čekal tak 30 minut. Kromě toho se ty sekundy dají docela dohnat, pokud ten jízdní řád není moc namačkaný. A aby takhle bylo zdrženo 60 cestujících, o tom se dá pochybovat.
Třeba jen přestupujete že zpožděného přípoje. A některé linky v rámci IDS JMK jezdí opravdu jen sporadicky. Třeba linka 51 o víkendu jen jednou za hodinu. Spousta linek má zpoždění z důvodu údržby na trati. Pak vám mnohdy nezbyde, než dobíhat.
Linka 51 macharakter příměstské linky. Z kraje Brna vyjíždí mimo Brno, pak do jiné městské části, zase mimo Brno a opět do Brna jinde. Neslouží příliš pro vnitrobrněnské cesty, na to jsou jiné linky.
Ale typicky právě příměstské linky přijíždí nezřídka do přestupních bodů se zpožděním. Nelze se cestujícím divit, že se snaží dobíhat navazující spoje.
A na to jste přišel jak. Kromě doby špičky to tak není a v době špičky to jezdí po 5 minutách. Docela je čemu se divit. 😉
Pravda mnohé bolí… 😉
Ne, celé je to o tom, že i cestující má nějaké povinnosti, které má dodržovat. Pro některé zjevně novinka.
Nejspise to dobihaci jsou z venkova, kde maji 4 spoje za den.
To nic není, u nás jede další bus za 4 hodiny. A pokud to byl ten odpolední, tak až další den. A pokud je zrovna pátek, tak až v pondělí 😆
To nějak nedává smysl. Díky dobíhání právě mohu nastoupit včas, aby řidič mohl včas odjet. Zvlášť v případech garantovaných přestupů, pokud v Brně něco takového mají.
Na MHD se nedobíhá, na MHD se čeká. Jeden dobíhač na každé zastávce a po 3 zastávkách to může být i přes minutu zpoždění.
Ta minuta je opravdu tragédie.
A kolik to udělá po celé lince ? A co s pauzou na konečné ?
Mají tam mít dostatečnou vatu.
Takže jezdit bez JŘ ?
Udělat si pauzu jakou musí.
Znáte pricip „sněhové koule“? U zpoždění funguje perfektně.
on jistě neví, co tím myslíte – čím zpožděnější spoj MHD jede, tak tím více stihlo na zastávuky přijít cestujících po odjezdu spoje předcházejícího, a ten zpožděný spoj začíná sbírat i cestující, kteří jej neměli stihnout a měli jet až spojem následujícím, a čím více cestujících, tak tím delší stanicování v zastávkách – nakonec spoj je přeplněn a zpožděn o interval, a doslova v závěsu má spoj následující, kterýj ede naopak prázdný!
Který by ho měl předjet 🙂
V MHD je minuta sakra hodně. To není letadlo, nebo vlak.
Právě naopak. Pokud cestující dobíhá, tak na něj čekat nemusíte. Čekat na něj musíte, pokud se courá. To je stejné jako při vystupování. Jsou lidé, kteří začnou tlačítko dveří hledat až po zastavení. Takoví zdrží autobus zbytečně klidně o pět vteřin.
Co jsem si všiml tak největší zpoždění udělají semafory s Brněnskou priorizací MHD. Zásadně dávají červenou.
Ještě napíší zážitek z dnešního rána. Šalina č. 9 odjížděla z Hlaváku na čas. Na masné měla sekeru 3min. Důvod – na křižovatce u viaduktu čekala než projede před ní stojící 12 – 1,5min sekera a pak chytla červenou vlnu, jak je tady zvykem – na semaforech Křenová – Špitálka a Křenová – Čechyňská. Nikdo nedobíhal, a z důvodu dopravy to také nebylo, bylo to před šestou ráno.
Pak se nadává na dobíhající – ale to je marginální problém.
Výstižně to při návštěvě Brna vystihl kolega z plzeňského magistrátu: „Ty vaše šaliny jsou nějaký divný, vono to pořád stojí“. Ano, Brno je bohaté město a má na to, aby nejdražší segment MHD postával na křižovatkách.
Ta tlačítka jsou přece určena pro zabavení malých dětí. Proč by je jinak umisťovali do jejích dosahu, přesně jako na obrázku #2?
Aby byla v dosahu vozíčkáře. Nicméně jo, pokud by byl způsob jak to dát na dosah vozíčkáři a ne kočarkáři, bylo by to lepší.
V Praze jsou ještě speciální sortou rozrážeči dveří metra , letos jsem, ve všední den ve špice tedy intervalu pár minut , již dvakrát neodjel ze stanice metra, protože nějaký mladý pán a v druhém případě žena středního věku za pomoci již někoho vevnitř něco udělali se dveřmi které se již zavíraly a oni strašně spěchali. Pak to šel okouknout řidič, někdo ze stanice a pak ohlásili, že z tohoto vlaku musí všichni vystoupit nebo nejdou zavřít jedny dveře… Pak vyháněli ty lidi, co mají sluchátka, ty co snažili do prázdné soupravy nastoupit přestože rozhlas hulákal ať se nenastupuje… trvalo… Číst vice »
Tohle jsou vždycky dobrý idioti. Hezky nechat zaplatit
Na tohle by bylo dobré, aby dveře byly nastaveny tak, aby nebylo v lidských silách je přetlačit.
Neupravuje náhodou parametry zavírání dveří s ohledem na možné přiskřípnutí osoby nějaká norma?
Nebo aby se hned nerozbily, když je někdo na chviličku přidrží nebo se zarazí o nějakou překážku.
Tohle b ohužel skončilo s Ikarusama. Ty měly poslední dveře, který dokázaly přestřihnout důchodce napůl.
No, původní 81-71…
To měli před lety v Lisabonu.
Dveře dovíraly tak silně, že ulomily hrot francouzské hole nějakého důchodce..
To nechcete.
Pokud se nepletu, tohle dělají hlavně M1, protože konstruktéry bavilo vyhrát si se dveřmi (nemůžou se pohybovat po úsečce, jako elektrické dveře 8171M).
Jinak nedávno sem zažil poruchu vlaku za Bořislavou, zastavení a pak pomalý dojezd na Dejvickou. Souprava po vyhození pokračovala zhaslá směr Hostivař, z odstavné koleje na Dejvické vyjela záloha, zpoždění bylo 9 minut a mírně zkracoval (na Skalce asi 8:40?). Všichni venku, ale zdržoval to kdosi z kabiny (strojvedoucí v zácviku?) – měl soukromý telefon, strojvedoucí říkal „vyser se na mobil a podívej se že sme prázdný“
To ještě nic neni, já zažil i to, že metro popojelo s přivřeným cestujícím (vůbec bych nemyslel, že je to možné, měl jsem za to, že to může být leda v jen počkej zajíci), toho pak někdo vyprostil přes nouzové otevření dveří. Řidič už byl mimo peron, ten s tím nic dělat nemohl, dveře se pak nějak podařilo i zavřít. Otevřít asi šly snadno, ale to zavření nějak nešlo. V následující stanici vlak skončil (překvapilo mě, že až v následující, že nezacouval zpátky a nenechal všechny vystoupit). Naštěstí za takovým vlakem je fronta dalších (kvůli tomu zdržení), takže se dlouho… Číst vice »
Výsledek se bude rovnat nule. Ale spíše se ten stav ještě zhorší. Kampaň nekampaň.
Proč zas komiks? Kdo si toho všimne, natož aby ho to nějak usměrnilo?
Kdyby radši udělali krátká vtipná videa na sítě, tak to bude levnější a je aspoň nějaká šance na efekt
„Krátká vtipná videa na sítích“ by možná pomohla usměrňovat asociální zoomery neschopné přečíst i jednu jedinou ucelenou větu, což je skutečně potřeba.
Stejně tak je ale třeba usměrňovat i zástupce jiných generací, poněvadž ve všech se najdou specifické typy asociálů. Jeden v ČR velmi častý typ asociála jsou komunsmem vymytí dezoláti, a ti vážně nesledují „krátká vtipná videa na sítích“. Je těžké říct, jestli si všichnou nějakého komiksu, ale šance je tam o něco větší, než u dětinských klipů.
„Môžete si počkať na ďalší spoj.“
Pomerne ironické vyhlásenie po tom, čo boli zoškrtané spoje cez koronu a akosi ich zabudli vrátiť po korone.
Například? A ne s linkou 30 po půl hodině což je až těsně před koncem denního provozu to nezkoušejte. 😉
No je pravda že u některých případů klade DP klacky pod nohy sám (špatná garance přestupů, kapacita vozidel, přístřešky mimo…) ale i tak se to dá řešit slušně.
Přestupy nejsou garantovány.
Právě říkám že špatně.
V takovém případě by ale měli mít linky odevšad všude, pokud nemají ani jedno z dvojice „krátký interval nebo garantovaný přestup“.
Jo, na vlakvedoucí peníze nejsou, zato jsou na revizory a preventisty.
Pokud revizoři skutečně zlepšují kvalitu eliminací nevhodných prvků a ne si pouze mastí kapsy na turistech, tak dělají službu dobře.
Vlakvedoucí jsou přežitek minulosti. Bez revizorů se zatím ještě neobejdeme.
Nejsou peníze ani na strojvedoucí, posunovače a další zaměstnance dopravce.
Nemůže vlak vodit strojvedoucí?
Revizoři se nebudou zašívat jen v jednom vagoně, ale budou řešit i jiný spoje.
Hlavně by lidi ve veřejné dopravě neměli pouštět nahlas telefony apod.