Necelé dva roky do startu RegioJetu na R9. Nové vlaky ještě nikdo neviděl, bude více kontrol
Podoba nové jednotky PESA pro RegioJet na linku R9. Foto: PESA
Ministerstvo chce řešit i současný stav linky v podání Českých drah.
U RJ je to tento scénař velmi pravděpodobný. Snad to MD otevře oči.
Odbor veřejné dopravy taky nepřekvapil – „Ministerstvo dopravy zatím krizový scénář nevyjetí dopravce včas nepřipravuje.“ A pak budou tvrdit, že nešlo očekávat. 😀
Ten nápis Family area u sklápěcích sedaček je de luxe 🙂
škoda že tam nejsou skleněné dveře na oddělení hluku
Zaparkuj pár kočárů a pak tam skotač spolu s dětma 🙂
Dopadne to jak v JMK (kraj vybral to „lepší a levnější“ a teď v Rohatci zastavuje ČD s rychlíkem).
ČD v pardubicích taky nemají dostatek ETCS vozidel a musí cestující přestupovat, všude je to podobné
Já se bavím o JMK, pane. Nějaký pardubický kraj je mi ..víte kde.
paní uvádíte to jako příklad, já uvádím jiný příklad. a vy my jste taky víte kde 🙂
Víte co je na východ od Pardubic?
A jakpak by to dopadlo, kdyby JMK vybral toho „jedinýho správnýho “ dopravce ? Úplně stejně.
Nevím. Jak?
Úplně stejně, protože nízkopodlažní motoráky s ETCS tam nemá nikdo. Maximálně by se někde vyškrabala 842, pokud je nějaká vůbec k dispozici, takže návrat o 30 let zpět.
ojetiny 841.2 z části jsou už vybaveny funkčním ETCS, jen otázkou jestli by se stihlo dobudovat do dostatku potřebných, což se i jinde nestihlo, viz českotřebovsko
Pořád je ta 842 lepší než ten německý šrot
Regiofoxy s ETCS by byly dokonce o rok později než ETCS u Arrivy (právě proto, že Pesa nestíhá)
A co by tam prosím posílaly ČD, pokud se můžu zeptat?
přeci 3 roky zpožděné regiofoxy 😀
Jakože Regionova, taktéž bez ETCS, by byla lepší, jo?
Kulturní válka, asi si k tomu otevřu pivo…
Proti gustu žádný dišputát, ale není trochu brzy? 🙂
V době nepřetržitého hnaní se vpřed i za cenu nočního bdění může být ranní pivo pro mnohé tak akorát. 🙂 Lepší, než večer před směnou, bych řekl…
Noční směny mají i různé výhody. Člověk může vidět poetický východ slunce. A jsou-li směny dvanáctihodinové, třeba jich zaměstnanec má za měsíc i méně než dvacet. To chudák „osmičkář“ musí do háku možná i pětadvacetkrát do měsíce, nechce-li mít potíže.
Na pivo neni nikdy brzy 🙂
Nerad popcorn…
Škoda, že přes Vysočinu nebude RJ jezdit jako dřív, tedy do Vídně, Bratislavy, Budapešti… nebo kam to všude zajížděl.
Pro koho je to škoda? Ony tam vlaky RJ někde stavěly?
Pro cestující mezi Prahou a Vídní/Bratislavou určitě ne, ti jsou rádi, že nestráví na cestě o skoro hodinu déle, než tehdy při odklonech.
Myslím že při té nedávné nickolejné výluce u Adamova stavěly vlaky RJ v Havlíčkově Brodě i Žďáru nad Sázavou. Ale moc velký význam to nemělo (už vůbec ne pro cesty do Vídně), jízdní doba byla už tak dlouhá, tak to ty další dvě zastávky už moc nezabily.
Nickolejné je strašný patvar.
Tak ona celá SŽ je taková pa-organizace.
Bohužel je to oficiální termínu technicus. Z hlediska češtiny oxymoron 😁
Ano to je, ale aspoň tady se to docela chytlo 🙂
Stavěli v HavlBrodě, ovšem kolik zde nastupovalo či vystupovalo cestujících netuším.
Myslím, že v Havlíčkově Brodě, ale nechci kecat
Nevim jak RJ, ale Metropolitanem jezdim dost casto a stavel v Koline a pak az Brno – Kralovo Pole.
Fascinuje mě, že po tom všem co komu Jančura nablábolil, mu někdo věří.
Jak tenhle člověk může vyhrát zakázku?
To si nikdo nepamatuje jeho EC Praha – Berlín/Hamburk?
Prezentace v Power Pointu měl vždy nádherné. S financováním od bank to bylo vždy horší.
Tak snad budou mít na R9 větší štěstí, než na R23. Tam se před začátkem taky mluvilo o moderních nízkopodlažních vozidlech, které by tam první roky provozu pohledal. Až Siriusy, co se naskytly RegioJetu tak náhodou, toto splnily. A že by to moc Ministerstvo trápilo, to se říct nedá.
Na R23 objednavatel od začátku počítal s provozem ojetin, časem s nízkopodlažním vstupem. Proto to divení u ČD, ze tam neuspěly s pantery.
Nebude to tím že na R23 nic takového požadováno nebylo? Ani nové ani nízkopodlažní, resp. stačil jeden nízkopodlažní vůz až po nějaké době. Jestli někdo mluvil o moderních nízkopodlažních vozidlech před začátkem, mohly to být ČD co se tam už viděly…
Až po nějaké době bylo přesněji od roku 2024. Většina spojů v tom roce stále ten Ministerstvem požadovaný 1 nízkopodlažní vůz neměla, až s příchodem Siriusů (spíše pozvolným) Regiojet začal tuto podmínku postupně v průběhu roku (tedy se zpožděním) plnit.
prosinec roku 2024
Ano to je pravda. Ale není tam žádná souvislost s tím, co kdo tvrdil před zahájením provozu.
Stejně to je jedno, od Lysé nad Labem ta trať vypadá jak, stanice jako Stará Boleslav, Mělník Ústí nad Labem Střekov a Západ, jako příklady, je tam toho ale mnohem víc
Zatím nesplnily, protože pravidelně jezdí 1 ze 3, občas i druhý.
Mimo poslední dva dny jsou celou dobu nasazovány obě jednotky. Siriusy celkem překvapují spolehlivostí.
Včera jsem s R23 jel. Jela klasická souprava, tři vagony, bez prostoru pro kolo – naštěstí tam byl normální průvodčí, tak mě ty dvě zastávky nechal jet u dveří. Vagon v dost zuboženém stavu, zdevastované polorozpadlé sedačky, dveře do oddílů nešly zavřít. Ale je tam určité zlepšení, že byl celkem zvenku i zevnitř čistý, to nebývalo.
Pokud dopravce nabízí přepravu kol, tak vám tu přepravu musí umožnit bez ohledu na to, jak se vyspal průvodčí.
V lete jsem jel se znamym, ktery je z usti nad labem, z beskyd. Prestupovali jsme na poslední rychlik z kolina do usti a tam ten „cyklovuz“ taky chybel. Vlak samozrejme uplne prazdny, ale pry z bezpecnostnich duvodu to nejde. Tak jim rika, at mu tedy zajisti nahradni jizdenku nebo nejake potvrzeni. Tak oni se mu podivali na jizdenku, mel ten uzasny one ticket z nejake pokladny na nadrazi. Tak mu rekli, ze kdyz si to koupil na pokladne cd, tak at si to s nima vyridi. A tim to meli vyreseny. Nakonec byl rad, ze se jeste ten den… Číst vice »
na přepravě kola bych si trval ikdyž není řazen vůz, bohužel personál RJ má u některých linek nakázano odmítat kola, když nemají řazený vůz
To jsem si vsimnul, viz muj prispevek vyse. Jednani personalu bylo tak neco mezi profesionalnim odmitnutim a otevrenou drzosti.
vyjímečně nejezdí druhá souprava
Jakže?!
Na R23 se přeci o ničem takovém nemluvilo – snad jen v kontextu stížností, že tam „ČD jednou chtěly nasadit pantery, ale nikdo to nepožadoval.“
Jak píší ostatní, naopak se tam od samého začátku počítalo s ojetinami a kompromisem od roku 2024. Takže nakonec to tam vlastně dopadlo lépe, než se dalo na začátku čekat.
Protože stát dal přednost cirkus firmě před ČD 🙂
Jen tak dále. Jakmile klesne Českým Drahám výkon kde jezdí pod 50% tak snad se stát vydá cestou privatizace. Jednou bude každý vzpomínat na budovu na Nábřeží kde se 60% lidí flákalo a vymýšlelo nesmysly pro ty co opravdu pracují.
Občas se za statní kačky zajelo na fotbal a když bylo špatně a byly povodně tak hlavní kapitán se opaloval u moře a tak si tu žijeme…
Úspěch privatizace jsme viděli v Británii, kde se po 30 letech tohodle experimentu raději vrací k modelu s (nejen) státním dopravcem.
V Británii ta privatizace na železnici ovšem šla úplně jinou cestou, než na kontinentu. Ve zkratce, u nás stát/ kraje kupuje od dopravců službu. V Británii dopravce od státu kupuje právo prodávat službu zákazníkům. K tomu tam ještě měli epizodu privatizované dopravní cesty, čemuž jsme se (naštěstí) nedostali.
Tedy došlo tam, na rozdíl od kontinentální Evropy, k privatizaci. Ten model u nás, pokud vím, se nazývá liberalizací a od privatizace se odlišuje tím, že statní dopravce stále existuje.
Liberalizovat železnice se dá i bez státního dopravce.
Ano u nás je adekvátní příklad privatizace ČSA, taky bomba, místo fungování ČSA se došlo k zániku, POHLTILA je NÍZKONÁKLADOVKA jménem Smarteings
Privatizace v Británii je značně rozdílná oproti jiným privatizacím.
Přesto jezdí ve Velké Británii vlakem tolik lidí, jako nikdy dříve. Nesmí se podléhat blábolům v levicovém britském tisku, blábolení našich odborářů a též blábolení jednoho našeho velkého železničního „odborníka“, který je synem jistého slavného cestovatele a který zde již několikrát zablokován dle vyjádření redaktorů.
Tak proto je britská železnice snad nejdražší v západní Evropě? Přičemž komfortem nijak nevyčnívá, spíše naopak? Kvůli „levicovému tisku“ a „blábolení našich odborářů“? Jinak korelace není kauzalita, železnice může růst klidně jen z toho důvodu, že se lidé koncentrují do měst, kde ji lze využívat více než po venkově.
Není jedno jak je drahá pokud je využívaná? Pokud rostou počty cestujících tak služba předražená asi nebude.
I tak je to relativní pojem – důležitým ukazatelem je celkový podíl na přepravě v dané relaci (ve srovnání s jinými druhy přepravy – auty, autobusy, příp. letadly).
Konečně v tomto vlákně věcná připomínka, na to se při prsení se samotným výkonem rádo zapomíná. Díky.
Není to jedno, protože by to samozřejmě mohlo růst více. Některé relace moc konkurenceschopné nejsou a i kolem hodně velkých měst často jezdí vedlejší výkony dvouvozový motorák v nic moc intervalu.
Britský cestující ve své jízdence platí výrazně větší podíl nákladů systému, než ve zbytku Evropy, kde jsou vlaky dotované z veřejných rozpočtů.
Otázkou je, zda ten podíl platí i u variant, a pokud ne, zda to je potom ta kýžená cesta.
A teď česky
Ve Velké Británii jsou zrušeny prakticky všechny lokálky, to samé se týká i tratí, které bychom u nás přirovnali třeba k tratím Nymburk – Rumburk či Liberec – Děčín. Takže město jako Liberec by bylo dnes už zcela bez železniční dopravy, pokud bychom prošli vývojem jako v GB. A ve Velké Británii se běžně rušily i vcelku vytížené dvoukolejné tratě, takže zbyly prakticky jen ty nejdůležitější tratě pro meziměstskou dopravu a příměstské tratě. Tak co tam máte ještě dál za moudra?!?
Jeho názory jsou opravdu velmi toxické a často i mimo realitu.
Toxické čím a pro koho? A realitu, která nám nevyhovuje, nesmíme ani v duchu chtít měnit? Názory jsou různé a jediný správný neexistuje. Jedním okem také nevidíte věci plasticky…
Zde bych jen přimomenul, že plán na (znovu)znárodněnní a vytvoření GBR do programového prohlášení jako první přijala a celý proces spustila vláda „levicové“ Konzervativní strany.
Nepodléhat odborářům, když vám nejdou lidi do dopravy a systém jede kvůli stávající obsazenosti na limitu fyzických, psychických a mentálních možností a schopností, vy chcete snad týdně průsery typu srážky v Pardubicích, nebo u vjezdu do Českého Brodu od Úval? Uvědomujete si, že jste tímto vlastně říkáte, že lidi ať už dopravní zaměstnanci, či cestující vám jsou jedno a pokud se něco stane a někdo nedej bože zemře, tak je to vlastně v pořádku
Za cenu nalití výrazně více peněz do železnice, kdyby tak zdražil původní státní dopravce a dostal tolik dosypu tak to dopadne podobně i bez privatizace.
Privatizace je obecně způsob, jak donutit stát, aby dal celkově více peněz do systému. U nás například výstavba PPP.
To se tady nesmí říkat
Hele každý korporát je stejný, že začátku to trochu jde a potom se začnou množit kancelářský, kteří, aby vykázali činnost, začnou vymýšlet kravíny a jsou v podstatě zbyteční.
Je to tak. Tu efektivitu nedělá rozdíl státní vs soukromý, jak se nás od 90. let snaží přesvědčit ideologové od Klause po další, ale rozdíl moloch s mono- nebo oligo-polem a konkurenční prostředí rozumně velkých subjektů.
Troufam si tvrdit, ze kdyby se z Nabrazi 50% lidi vyhazelo tak to nikdo nepozna. Nicmene to by musel sedet v cele nekdo progresivni, kdo ma trosku tah na branku a chce udelat velkou systemovou zmenu. Jak chcete neco menit kdyz na pozicich dole sedi lidi co zazili komunismus ( ruzni prednostove dep apod) to proste nejde. U nekterych lidi je mentalita 20-30 let v zadu. Problem Ceskych Drah je ten, ze by se musela udelat tak velka cistka, ze by nezustal kamen na kameni. Srovnejte nejakou uspesnou ceskou soukromou firmu vs Ceske Drahy. Uz to zacina jen mentalitou zamestance.… Číst vice »
Sedět „v cele“? Proboha nestrašte!
To že nás spoluživí kaštani nerozporuji, nicméně pokud ho takto nenazvu v osobním jednání, ale třeba jen v rozhovoru s ostatními kolegy, tak na tom nevidím nic špatného. A nedělejte si iluze, že mimo ČD se jim říká výlučně cestující, nebo zákazník.
Tu čistku by v ČR potřebovalo tolik firem.
Také bych řekl. Vždy záleží na lidech a prostředí jak v jejich konkrétní skupině, tak okolo ní. Systém to vždy jen zčásti koriguje – tu lépe, tu hůře.
S tím v zásadě souhlasím. Ale toho konkurenčního prostředí bychom s jediným státním dopravcem nedocílili, mít několik konkurenčních státních dopravců by bylo poněkud netradiční (jsem trochu skeptický k tomu, jestli by to fungovalo lépe), takže k tomu konkurenčnímu prostředí ty soukromníky potřebujeme. Resp. ano, tu konkurenci mohou tvořit i státní doprqavci z jiných zemí, což se vlastně děje.
Kravíny může vymýšlet akorát tak nějaký agrobaron.
Příměstský vlaky by měly být města. Ta flexibilita, kdy se něco možná změní v dalším desetiletým cyklu je úplně tragická a zabíjí přechod z aut.
Pokud privatizace, tak by se mělo začít u úředníků, kteří jsou anonymní a před uzivateli verejných služeb skrytí, přestože rozhoduji o podobě zakázek apod. Pokud by to bylo v soukromé firmě, tak za nezvládnutý projekt by následoval trest. Tady se ale vše hodí na dopravce. Tato rizika a jejich vícenáklady by měla být do přípravy zakázky a následného výběru vítěze zahrnuta.
Vámi navržený postup „nejprve přivedeme firmu do potíží a pak si vynutíme její odprodej“ je příklad, jak se to NEMÁ dělat.
Prodej firmy je strategický krok který má plynout z dlouhodobého plánu jak se na daném trhu chovat. Ne z aktuální hospodářské situace dané firmy.
Naopak, firma se má prodávat v co nejlepší kondici, ne v době kdy ji klesá tržní podíl a je v hospodářských problémech.
Váš návrh by se jistě líbil Jančurovi, ale ne mně jako plátci daní.
Mate pravdu, tak proc tomu ted stat jako vlastnik Ceskych Drah prihlizi? Co kauza 109E? to Vam jako platci dane nevadi? diky za odpoved
To, že (jestli) dnes stát přehlíží možné špatné rozhodnutí managementu ČD ale přece nijak neznamená, že budu navrhovat jiné, ekonomicky špatné, řešení do budoucna (vámi zmíněný postup k privatizaci).
Jo, aby to dopadlo jako ČKD a další podniky, tady vidíte důsledky vymazanosti voličů a že se necháme vždy opít sliby, jako nejlepší vládu považuji vládu odborníků Jiřího Rusnoka, který to tady po 20 letech „bezvládí a tunelování zakázek zejména na MD a MPO společně s Ing. Zdeňkem Žákem a p. Jiřím Čenčalou, kolik takovejch lidí tam bylo za těch 30 let a vy si tady stěžujete, celé to je problém z vrchu, kde se budeme vždy potýkat s kádrováním a problémy typu Kampelička a dalších
Co se stane pokud Pesa skutečně dodávku nestihne? Bude tam muset RJ stáhnout soupravy z komerčních linek (a i tak bude platit velké sankce a přijde o zisk z komerce)? Nebo se to MD pokusí ještě o rok prodloužit ČD? V takovém případě by je ČD měly poslat k šípku za to jak se k nim stát chová.
ČD, s ohledem na své závazky vůči věřitelům, nemůžou nikoho poslat k šípku, pokud jim nabídne práci. Na šototrucy je prostor tak jedině na modelovém kolejišti.
Jako takhle nějak?
Objednavatel: Dobrý den, potřebujeme tady urgentně zajistit X a máme tu na to pytel peněz.
Geraltova firma: Ne, díky, my budeme radši trucovat.
Jak se k nim stát chová? Že jim nedovolil vyhrát výběrko? Tak to jo.
Že se neodprostí od toho, aby v nich měl neustále politický vliv. ČD by stát měl nechat na pokoji a ne že po každých volbách si nová garnitura dosadí nové vedení. Nutnost dělat tendr dle zákona o veřejných zakázkách na každou blbost co samo o sobě stojí také hodně peněz a lidské práce tomu taky nepomůže. ČD jsou přitom akciovka a nejsou nijak napojené na státní kasu, doby kdy stát pro ČD kupoval třeba pendolina jsou dávno pryč. A s takovou se pak holt těžko konkuruje soukromému sektoru. A státu jako jedinému akcionáři je to očividně jedno.
Stát těžko může ČD nechat na pokoji, když je jejich majitel. Ale souhlasím, že stát by se měl snažit, prostřednictvím výběru a zadání pro management, aby se ČD chovaly jako standardní akciovka a snažily se vydělávat. Což se snad postupně děje.
Ale to se prostě bude dít dál, dokud stát (MD) bude ČD vlastnit. A je to pochopitelné. Takhle to bohužel funguje ve většině státních organizacích, politici hledí jen na své funkční období a chybí tim pádem přesah a vize do dalších let. A tak my si tu žijem.
To samé máte i třeba s DPP, je soukromou akciovou společností, kde je 100% akcionářem město a tam to dopadlo jak?
Chová se k nim jako k nechtěnému dítěti
A proto jim zcela nelogicky ponechal spoustu nemovitého majetku, který mohou postupně prodávat SŽ, že? Vyloženě macešský přístup 🙂
Tyhle věci se jěli řešit před rozdělením v roce 2003 a to jsme kde po povodních, kdy vláda Vladimíra Špidly nevěděla kam dřív skočit
Vytahujete něco co se spackalo před 20 lety. Dnes stát dělá všechno proto až ČD postupně zanikly…
Snad nikdo nevěří v to, že vyjede s novými jednotkami. To je nesmysl. 25 měsíců a jednotka je ve fázi dokončování projektu a klíčových dílů. Kde je montáž a schvalovací proces. Možná vyjede jedna jednotka, ale to bude max.
Jako na schvalovací proces jsem obzvlášť zvědavý, Pesa snad ještě ani neměla v minulosti žádnou jednotku nad 160 km/h.
Už ani těch 25 měsíců to není, ale jen 23… Jinak souhlas, 13.12.2026 to určitě nebude.
není to nereálné, neříkam že vyjede 100%, ale 50% jednotek realných je
Není něco na dráze špatně když 2 roky před startem se panikaří že výrobce nemá vyrobené vlaky zatímco u autobusů by bylo by v pohodě kdyby nebyla ani smlouva protože mají dodací dobu v měsících? Není té drážní byrokracie trochu moc?
Dráha je zkostnatělá, neefektivní a pomalá.
A co předpisy, na dráze si díky kontrolám nikdo nedovolí obcházet bezpečnostní normy a předpisy u silničních vozidel tomu tak není, existují případy, kdy to někdo obešel, bohužel denně se to děje v provozu, na železnici a v letectví a na vodě to končí z pravidla průserem
tak i ČD nemají foxy, které měly mít
Covid, válka a neklid na blízkém východě, vždyť víte, že blízko Suezského průplavu operují evropská a americká plavidla a obchodní lodě obeplouvají Afriku, bavíme se o týdnech až měsících zpoždění dodávek materiálů a komponent, prakticky je zde vidět negativní efekt deinstrualizace Evropy a já vím, že tohle je jen začátek, bude to ještě horší
Celkově dopravní byrokracie a o autobusech prosím nemluvte, IVECO jsem zjistil, že jsou velcí my víme co, když se posere jeden novej streetway, tak ho vezou do Otokara v Turecku a zpět, namísto toho, aby se to odvezlo do Vysokého Mýta a tam skupinka 10ti techniků zjistila co je s tím špatně, v koncernu IVECO se nesdílí plány vozidel pro možné opravy v zemích kde jezdí, ale bus musí někdy přes celou evropu do svého domovského výrobního závodu, když jsem se to letos na veletrhu CZECHBUS dozvěděl, tak jsem myslel, že mi rupne céva
Schválení nové řady trvá osm měsíců, takže pokud do konce roku dodají dvě jednotky do VÚZ, tak by to měli stihnout. Nejedná se o schválení nového typu, kde by trvalo schválení dva roky.
Nejedná se o nový typ? Pesa už vyrobila něco na 200 km/h?
Jo dávno funguje Pesa Dart a tady jde o vývojové pokračování jednotek Elf
je to nový typ jednotky
dokonce dvou jednotek, je delší a kratší takže musí na VUZ dotat 4 jednotky celkem
Prsa Elf II. generace se vyrábí od roku 2022, teď jde o schvalování komponent pro český trh
Bylo by fajn, aby na MD nějak nezapomínali ani na kontroly u Arrivy. Mám takový neblahý pocit, že Arriva na odboru veřejné dopravy je tak trochu hájená. Ostatně Adamka byl jejich bývalý kolega. Jen bych rád, aby to byl pocit falešný, leč… asi úplně nebude.
Třeba na R22 v tomto JŘ ještě posilu nikdo neviděl 🙃
A Luďka tam také stále pracuje a ta měla tuze dlouhé prsty.
Bohužel to vidím celé provozní období na lince R21, za Covidu jsem to i jako 16ti letý omlátil o hlavu i tehdejšímu ministru dopravy p. Havlíčkovy, následovala jeho omluva, že neočekávali, že by pod obecnými požadavky mohl být výkonový rozdíl motoru 186 kW a zásadní rozdíl v převodovce, poté už „labutí písní“ byl bod č. 3, jde jsem zmínil původní určení v porovnání jednotky řady 845 s tuzemským motorákem 854.0, omluvil se mi a slíbil, že pokud budou ve vládě v roce 2026 si dají na výběrové řízení větší pozor, teď tedy rok 2028, jsem zvědav co poté bude za… Číst vice »
Arriva a RJ jsou chráněnci MD, těm projde všechno
To mě zajímá co z toho výjde, jestli to bude vzhledově Pesa Dart -> podle vyzualizaci to spíše vypadá na “platformu” RegioFoxu
Nejvíc podobné to bude asi Elfu (tak se to snad i jmenuje), motorový RegioFox alias Link II má vyšší podíl vysokopodlažní části a Dart je vysokopodlažní celý.
Takže to bude království schodů?
Aspoň ty schody vypadají na obrázku přívětivěji než u InterPanteru – kde si kromě lezení po schodech cestující procvičují i mávání dveřmi. Pro tuto linku dává podle mě smysl ten nízkopodlažní nástup i za cenu schodů při procházení vlakem.
Je to Elf II. generace
Plánovaná na R9 se zhoršila až se začátkem nové smlouvy od nového JŘ. Předtím určitě nebyla nejhorší.
Asi retro. 🙂
Vozy se přesunuly na R20 s tím, že tam soutěž ještě nějakou dobu nebude. A dle JPP bude vozbu ČD možné prodloužit o nějaký ten rok díky tomu, že tam nasadí něco modernějšího, což se stalo.
Poslanci, senátoři a starostové na Vysočině se cukat můžou, ale na tu překlenovací dobu, do výjezdu Jančury, tam není co jiného nasadit, aniž by to nebylo poznat jinde. Nezbývá než čekat. Vysoutěženo už mají.
Ale dobře, že se cukají. Já každý zájem o železnici ze strany politiků vítám.
Opravdu tam nebude co jiného nasadit? V dohledné době se přeci uvolní další vozy z Berlinerů a Metropolitanů. Něco jako 1-2 kusy Bdpee na soupravu by se snad najít mohly…
Ta R9 je v tomhle taková „prokletá“ – Bee272 a piváky tam jezdily už před 20 lety, což byl tehdy na poměry „obyčejných“ R značný nadstandard…teď tam jezdí zas, jen o nadstandard už jaksi nejde…
Souhlasím s Vámi, že před tím určitě R9 nebyla nehorší. Byly totiž i horší. Ale stav v podobě humanizovaných kupéček, předělávky jednoho poštovního vozu BDs na vůz pro přepravu kočárků a kol…je otřesný.
Nepočítám-li test ComfortJetu na lince R9, který proběhl teď v lednu jsou rychlíky linka R9 snad to nejhorší na české železnici.
No R8 je horší, ta je naprosté dno
R8 (Bohumín – Brno přes Vyškov) byla za časů ČD podobná katastrofa, ale reálně zde došlo ke zlepšení. A to píši jako ten, kdo jezdí často jak na lince R8, tak na R9 a může porovnávat.
Mimochodem, dnes ČD nasadily na linku R12 Brno – Šumperk nízkopodlažní jednotku RegioPanter. Konečně!
ta jednotka tam ale nemá jezdi ne ?
RegioPanter nebo InterPanter? Každopádně je to zajímavé, myslel jsem také že většina spojů R12 veze přímé vozy do Jeseníku, tak i proto jede klasika.
Je to Interpanter a cestující směr Jeseník si musí přestoupit. Nevím, co je to za akci a jestli to bude trvat déle.
To fakt nebyla. Vozový park odpovídal obvyklému standardu R-linek a narozdíl ode dneška měl vlak adekvátní kapacitu, byl na něj spoleh…