Nečekaný železniční nákup v Rakousku. Státní ÖBB chtějí všechny vlaky Westbahnu
Jednotky Stadler Kiss dopravce Westbahn. Foto: Attila Alföldi - Westbahn
Na rakouské železnici se schyluje k transakci roku, která je sice objemově menší než zakázky na nové jednotky a lokomotivy
Takže to v překladu balí?
No, já z toho mám dojem, že ÖBB chtějí koupit onen počet vlaků, nikoliv že je již kupují, jak se píše v článku (nebo jak jinak si mám vysvětlit formulaci: „Time limit for receipt of tenders or requests to participate: 04/04/2019 12:00“?). A jsem zvědav, kdo dá víc – jestli DB, nebo ÖBB…
A něco k tématu je i tu: https://railcolornews.com/2019/03/25/de-deutsche-bahn-tenders-for-second-hand-fast-double-deck-trains/
Můj odhad je, že žádné čínské jednotky nebudou. Westbahn končí. Podbízení se nízkým jízdným sebou zákonitě přináší červená čísla.
Pokud jde o Rakousko, tak pro zajímavost plánované rušení v Rakousku… (ale jinak mají lokálky budoucnost 😉 )
Wels – Aschach
St. Nikola-Struden – Sarmingstein
Spolu s nedávno zrušenýma Kötschach-Herrmagor, Rosenbach-Weizelsdorf, Wolfsberg-Bad Sankt Leonhard a plánovaným rušením Ganserndorf – Gross Schweinbarth – Bad Pirawarth – Obersdorf u Vídně, které zde zmínil Svojšín u jiného článku, to vypadá na slušný soumrak lokálek v Rakousku.
Kdepak je ta renesance lokálek?
A to se blíží ekonomická krize…
Toto je naprostá bomba v železniční dopravě. A teď zásadní otázky:
– kdy WESTbahn předá první jednotku rakouským drahám? S takovou to vypadá na rok 2025;
– na jaké trasy je chce ÖBB nasadit;
– jak moc ÖBB upraví tyto pěkné vlaky;
– a co kategorie? InterCity nebo regionální vlaky;
– jak chce WESTbahn rychle sehnat vlaky;
Jako ano, v případě LEO Expressu podobný odkup MOŽNÁ dává smysl, protože Flirty mají malou kapacitu. Ale WESTbahn?
Jen aby čínská kvalita neznamenala časovanou bombu.
Když se kouknu, jak kvalitní vlaky jezdí v Číně, tak čínské kvalitě v železnici věřím. Samozřejmě, co si zákazník objedná, to má.
šup na brno-bohumín.
ve žlutým nátěru…..
Jedině ve šlepu.
Bože vy jste ale jantar!
Kdo by jezdil do Bohumina???
Že to neumí 3 ani 25 kV je ti samozřejmě úplně jedno. Ale šup s tím na Brno – Bohumín.
Štátny dopravca vs súkromník
Dobrý den,
jelikož ze článku dle mne plyne, že by Westbahn mohl koketovat se stejnými vlaky/jednotkami jako LE, a jelikož už nyní oba dopravci spolupracují, myslíte, že by mohlo jít o prohloubení spolupráce a společný nákup? Co si o této spekulaci, vážení diskutující, myslíte?
Jinak přeji hezký den! 🙂
Vzhledem k tomu v jaké fázi pripravenosti jsou vlaky pro LE, by westbahn byly blázni aby na tu kartu také vsadili a šli kupovat zajíce v pytli.
Nó, ale to nemusí být vůbec nepravdivá myšlenka. Prototyp pro Leoše by už snad měl být. Otázka je, proč Westbahn koupí vlaky s tak malou kapacitou.
Škoda, westbahn mi byl sympatický, ikdyz je třeba uznat,že jízdní komfort při 200km/h byl výrazně pod úrovní railjetům, které tu proti nim posílají ÖBB.
ČD můžete vyrazit na nákup jednotek 4020 a pak to u nás předvádět jako nový vlak !
Tohle ČD právě prakticky nedělá. ČD když už něco dotáhne, tak to většinou není úplně marné. Narozdíl od soukromníků viz. řada 845…
Jaké ojeté jednotky nebo motorové vozy už ČD konkrétně dotáhly a zprovoznily?
Stadler GTW….vlastně je jenom koupily aby RJ je nemohl koupit
píšu i zprovoznili …. ano, na Stadlery jsem zvědav jak se vycajchnují
Ten překupník jich měl víc, než 16..
Obávám se že stadlery jedou jen na 15kV 16 2/3 Hz takže i nas tak možná do Znojma a dál jnetrakcne, maximálně jako puss-pull.
Myslím, že ÖBB nechtějí od Westbahnu vlaky, ale jednotky…
velice rozumný a jak budete někde kupovat lístek, tak řekněte, že nechcete na vlak, ale na soupravu.
Čirou náhodou poté, co DB zveřejnilo, že shání dvoupatrové jednotky na 200 km/h?🤔😀
Podle čeho tento prodej/nákup souvisí s investicí DB? Vlaky/soupravy získají certifikaci/povolení. Ale úplně bych to do souvislosti nedával. Spíš s dluhy společnosti. Případně se snahou snížit náklady a zároveň získat výhodu nad OBB komfortem souprav a rychlostí.
Ze strany ÖBB pochopitelný krok, ale ze strany Westbahn jsem akceptaci odkupu jednotek nečekal.
Není tohle velikostně dost jinde, než 4020?
A kromě toho ÖBB nedávno vyhlásily, že zbývající 4020 nahradí nová dodávka desir ML. Uvidíme, jak to nakonec dopadne a zejména, kdy se tedy westbahnu podaří zprovoznit nové vlaky. Pokud to všechno není úplně jinak.