Nečekaný vývoj ve Zlínském kraji. Arriva nabídla vlaky Leo Express, do hry vstoupil RegioJet

Jednotka LINT v barvách Leo Expressu. Pramen: Leo ExpressJednotka LINT v barvách Leo Expressu. Pramen: Leo Express

V dramatické finále s nečekanými účastníky se proměňují takzvané tržní konzultace, ve kterých Zlínský kraj vybírá, kdo bude zajišťovat v

134 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dan Saw

RJ s rušňovodičmi na dohodu, príp. na čierno, zamestnancami preťaženými od nadčasov, či dlhodobo s podstavom zamestnancov, plus bez prevádzkovej zálohy a zázemia, či zazmluvnenej údržby na ŽKV je vlastný gól. Teraz RJ nasľubuje najnižšiu cenu a potom ako na Slovensku bude žobrať aby mu kraj navýšil platby inak nedokáže jazdiť. A k tomu začne vo vlakoch platených z daní občanov/štátu vyvesovať letáčiky a robiť v médiách kampaň proti objednávateľovi a vykresľovať seba ako spasiteľa pre verejnú dopravu a objednávateľa ako toho, kto chce dopravcu položiť na lopatky a ohroziť zabezpečenie dopravnej obslužnosti. Ale už nikde sa neprizná, že on… Číst vice »

petr.r

Nevěříme ti ani slovo, lidi tam jsou spokojený, pár chorých se najde všude, u vás na tych přejezdech je to už hard. Podívej se na to video, jak fíra znovu zastavuje těm opozdilcům. Ten Váš kraj neodhadl to, když tam začne jezdit RJ, tak se zvýší dramaticky počet cestujících. Prostě jim to nemyslelo a RJ to zachranuje.

Aaa

Ok ,ať to vyhraje ten žlutý uplakanek,ale kde bude mít zázemí a servis lokomotiv?A to nemluvím a těch dalších.

Petr.R

Ve zlínským kraji je dost nevyužitých vleček a dost kolejí a pozemků co nepatří čd. Na diskuzích vidím uplakánky jen odpůrce všeho, co nemá nápis čd.

Jjjj

Tak to by mě zajímalo, kde tady máme tolik vleček?Ono to není jenom o tom že stačí nějaká jedna výtopna a ano rozhodně mám větší důvěru v ČD než v soukromníka!😉

Petr.R

na co výtopna?, ti co se hlásí parní nemají a čd nemají ani střechu na sharky. Výtopny měly smysl jak nebyla nemrznoucí směs. Necháme se překvapit.

Hm...

Výtopnu se bral asi jako to nejmenší co na mašiny znám,ale jde teda spíš o to depo😁

Petr.R

nechme se překvapit, neznáme podrobnosti. Když se podíváme na čd depa, tak pod střechu se jim vleze hurvínek a 810, čerpačka jestli nejsou na hlavu tak bude aji pro soukromníky a kancelář a když tak šatny se pronajmou. Uklizečky jestli se budou míjet mohou uklízet oboje nebo i tři dopravce naráz, posunovače už nemá ani čd a třeba sharka si spojuje fíra.

To

Ať už proboha jeden kraj dá veškerou dopravu někomu jinému než ČD – chci totiž vidět, jak to bude fungovat. Buď se naplní skepse nebo to bude mít přínos. Chci to ale už vidět a ne dělat pořád dokola pochybné soutěže nesoutěže a zkoušet to tak dlouho, až vyhraje ta správná firma. S důsledky výběrových řízení, které provádí kraje na ZDO se mnozí z nás setkávají denně – každou chvíli se hledá nový dopravce, doplácí se mzdy řidičům, dopravce zkrachuje, neplatí, nejezdí, nemá řidiče atd. atd.

xyz

Dodám, že ČD nikdy v žádném kraji veškerou dopravu nezajišťovaly.

To

myslíte železniční?

xyz

Ne, myslím VEŠKEROU (kterou jste ve svém předchozím příspěvku uvedl vy).

Jan Sova

No jak to tak sleduju, tak Zlínský kraj co do kolejí je hodně malé náměstíčko a přesto se tam dokážou dít věci. Výsledek bude zajímavý pro celou ČR. Kdyby to tam nedopadlo, tak zase vyjedou pověstné autobusy „Manager Economy Express“ a vše bude v normě.

Petr.R

o mrtvých mluvte slušně a ten HOUSA před smrtí to prodal Zemkovi, tak nevím co vyjede, když ve zlínským kraji je všude zemkovo a buse jezdí.

Sledující

Z dovolením to napíši sem neb při odpovědi by tam byli už snad jen jednotlivá písmenka.
Ohledně přímého zadání by si snad zadavatel měl sám určit cenu kterou je schopen akceptovat a také co si přeje aby tam jezdilo.
Když už tedy zadavatel podává nepřímé zadání a je to soutěž tak tam mají být jisté nějaká pravidla a ne že po obdržení nabídek a vyhodnocení to změní.

asdfr

Poviem ako sef nakupoval „jesterku“ do skladu. Oslovil zo 3 firmy, povedal co priblizne chce a nech mu daju ponuky. Prisli ponuku za 5000, 5200, 5500. Potom zavolal tym dvom, ktore dali cenu 5200 a 5500, ze konkurent to dal za 5000. Ci nevedia nieco urobit s cenou. Ten za 5500 povedal nie, ten za 5200 znizil na 4800. Ked dostal upravenu ponuku za 4800 este zavolal tomu co ponukol za 5000 ci nevie nieco urobit s cenou, ze konkurencia dala menej. Tak ten znizil na 4900. Nakoniec bral od toho co dal za 4800. Preco by nemohol kraj takto… Číst vice »

Sledující

Tak jsem zkopíroval co jsem psal níže:
Tím to způsobem jak to píšete by ta nabídka od kraje mohla trvat i rok neb každý dopravce by mohl podat vždy jinou nabídku pak zas kraj upozorní dopravce že mají lepší nabídku a tak pořád dokolečka.

Bery

Jenze pri tomto postupu lze snadno vybrat „preferovaneho“ dodavatele. Staci, kdyz tem ostatnim pak uz jen nezavola.

asdfr

A v com by to vadilo, ak by vyberal rok ? Ono sa nehra o fazulky, ale o slusne peniaze.

Za dalsie, tak zmluva sa uzatvara na 10 rokov. Takze nech vyberovka trva rok.

Jednoducho moze skoncit aj skorej. Nikto viacej uz svoju ponuku ponuku po vyzvani neupravi. To je jedna moznost alebo ponuka sa dostane na uroven, aku si kraj predstavuje a uz nebude oslovovat ci nedaju lepsiu ponuku.

Pavel Hromek

No,nakonec to zde-tedy v ČR dopadne jako ve Velké Británii za premiéra Johna Majora…Také „privatizovali“,vymýšleli nesmysly,hromada železničních společností,které naslibovaly hory doly.Vše fungující se rozbilo,vznikly nepřípoje,ujíždění vlaků,naschvály a hlavně nesplnění slibů.Vše nakonec samozřejmě krachlo.Takže pozor,ať se to zde také „nerozjede“na nesprávnou kolej do šturcu.

xyz

Nebo to dopadne jako v Německu, kde byste pomalu ani nepoznal, že (vlivem soutěží na dopravce) existuje několik desítek provozovatelů osobní dopravy.

P. S. (Ne)přípoje jsou výhradně v gesci objednatele (ne dopravce); (ne)ujíždění také může objednatel smluvně ovlivnit.

Marek Cerman

Hezký blud. Co víc by hovořilo o úspěchu nebo neúspěchu privatizace, než změna počtu cestujících, jejichž roční počty se po privatizaci v UK zvýšily ze 750 milionů na 2000 milionů.

X 1

To není blud.
V závislosti na ind. osobní dopravě z toho pramenící intezcity dopravy je daný nárůst naprosto přirozeným vývojem.
Pokud by jste se o dopravu v Británii zajímal (ne jenom žil), tak studie či prognózy stále hovoří o potenciálu 2,5 násobku růstu oproti současnosti. Zkrátka veřejnost chtěla, chce a chtít bude cestovat vlakem. Ovšem jak stát (infra), tak dopravci (vlaky), to nejsou schopni zajistit.
(NE) Organizace železniční dopravy ve Velké Británii je dle mého názoru špatným příkladem. Bohužel postupem času shledávám, že se mnoho negativních (zákonných) prvků začíná uplatňovat i na našich kolejích.

TuKabel

Proboha jak někdo může do tendru pustit Leo Prdpress? Jsou zadlužení až po uši, v brutální ztrátě a dá se říci, že jejich čas už se měří na hodiny. Až se Stadler nakrkne, a to věru už nebude trvat dlouho, tak je kvůli jejich „osudové páté“ zlikviduje jen to hvízdne. Přestaňte loudit po pojišťovně a konečně zaplaťte, paštikáři amatérští.

Pavel Hromek

To je zajímavé sdělení,že LE je zadlužen.Všichni ty „soukromníky“ jen chválí a plují na ČD.

Milan

Je prosím někde k dispozici ke stažení dokumentace? Především které linky jsou v jakém souboru a v jakém rozsahu? Díky

Petr.R

byla tady tabulka včetně na kolik let, zkus pohledat ve štítkách.

Jarda V.

Teď budu za blázna ale i tak….. Já v těch nabídkách vidím cartel non-CD. Tedy dohodu všech dopravců mimo CD kdo kde a za kolik bude jezdit a ostatní podle toho „nabízejí“. Jinak si to totiž neumím vysvětlit. A za druhé k aplikaci na nákup jízdenky – Já očekávám že tak do měsíce od vyhlášení vitezu vyjde „apka“ která bude slučovat všechny ty „non-CD“ linky ve které bude možné koupit jízdenku bez ohledu na dopravce a kraj. Proč by si měl každý sám platit „nějakého externistu“ když se dohodnou na jednom a tím i ušetří poměrně značnou část peněz. PS… Číst vice »

Petr.R

Já zase čuju podvod s těma sharkama, jestli budou jezdit jen kojetín-valmez, tak na to asi je kraj nekupoval a nedivil bych se na nějakou levárnu od čd, že by se někam nějakéj ztratil.

Jiří Šrámek

„Sharky“ kraj koupil za peníze EU, tedy z dotace. A tu dotaci dostal na to, aby tyto soupravy jezdily JEN A POUZE na této trase. Co na tom, proboha, nechápeš???
Klidně si jezdi jen se svým nejoblíbenějším dopravcem, ale počítej s tím, že se do 954/178540 republiky vlakem nedopravíš. Na férovku… už mám těch tvých hloupých příspěvků plné zuby. Držím se, ale… A ano, líbí se mi tento server, ale nebudou-li tvoje debil×í a zcela jednostranně zaměřené texty občas smazány, budu se muset bez něj obejít. Tečka a nazdar.

AAA

Nedám si dnes po obědě viržinko. Neplačte, sami jste si to zavinili!

Petr.R

správně napsaný, sharky koupil kraj a proč sakra stím jezdí čd? Pane ŠRÁMEK-vidím, že nevíte, že ten shark jezdí nejen kojetím valmez, rožnov, ale i vizovice atd, tak prosím až se uklidníte, druhým tady napište kde jezdí a na férovku, máte udělaný pro sebe psychotesty, když vás rozčílí věc, co si myslíte, že máte v hlavě jinou formulaci.

Jan Semela

Takže jestli to chápu správně. 19.10. se tu psalo, že RJ podal nejdražší nabídku a ČD o to nemají zájem. A dnes na to mají ostatní reagovat?

Dále tento týden tu proběhlo info, že DB, pod které patří ARRIVA dluží 22 miliard eur. Proto mají finančně zajistit Leoše, který dluží pár drobných?

petr.r

máte odkaz? Tady byl článek a psalo se, že RJ se na zlín nehlásí. Nepletete si kraje? Teď je článek, že RJ si to rozmyslel a dal návrh který se neodmítá. Možná v PESE dostal množstevní slevu.

Sledující

Z článku 19.10 Pro další soubory ale kraj oslovil celkem pět dopravců, ve hře zůstali tři. GW Train Regio odmítl hned na začátku, RegioJet podal nakonec nabídku jen na jeden soubor a ještě výrazně dražší. Ve hře tak jsou České dráhy, Leo Express a Arriva. Od každého dopravce bude chtít v příštích dnech finální nabídky, posuzovat přitom budou nejen cenu, ale i nabízenou kvalitu vlaků. Z článku dnes: „Objevila se na poslední chvíli nabídka společnosti RegioJet, která se ukázala jako velmi výhodná, a proto chceme dát šanci ostatním dopravcům na ni reagovat,“ řekl krajský náměstek pro dopravu Pavel Botek. „Až… Číst vice »

Sledující

To plně chápu ale co jsem nepochopil je to že když už tedy RJ podal nabídku že ji pak podal znovu. To muže tedy kdokoliv podat „20“ nabídek?

Bery

Zrejme ano… pocka si, az co prosakne z ostatnich nabidek a pak tu svoji prizpusobi. To nejspis mohou udelat i ostatni, ale vyhodu ma ten, ktery prijde posledni, protoze ostatni jiz nemusi mit dostatek casu.

Sledující

To pak tedy vypadá že kdo tam má „informátora“ má pak výhodu že nabídku podá znovu… no jak jsem napsal něco tam „smrdí“

Jiří Šrámek

Ale kraj opakovaně nevyzývá ty, kteří již svou – neakceptovatelnou – nabídku podali a na jejím základě byli ze soutěže vyřazeni, respektive se s nimi již dál nepočítalo. Proč tedy ta změna názoru?

Petr.R

pane šrámek, přečtěte si článek, je to tam vysvětlené.

Sledující

Dle toho jak to píšete zadavatel jim napíše dostali jsme lepší nabídku “ co s tím uděláte“ dáte jinou nabídku? Dle mého RJ se dozvěděl jaké byli nabídky ostatních a podal nabídku znovu na poslední chvíli ač jak píše p.Šrámek tak již měl být z té soutěže vyřazen. Tím to způsobem jak to píšete by ta nabídka od kraje mohla trvat i rok neb každý dopravce by mohl podat vždy jinou nabídku pak zas kraj upozorní dopravce že mají lepší nabídku a tak pořád dokolečka. A přímé zadání může být v nutném případě.

Bery

To si nemyslim… Nebo snad nikomu neprijde zvlastni, ze ta posledni nabidka je vzdy levnejsi, nez ty konkurencni ? Nestava se, ze by byla sice lepsi, ale stale nejdrazsi, nebo ze by se zaradila nekde mezi ty konkurencni…

Bery

Vsak ja take nerikam, ze uz dalsi nabidka neprijde, nebo ze uz byl vybran. Jen ta podobnost s mnoha pripady v tom nasem kocourkove je vice nez napadna. 🙂

Jiří Šrámek

V Ústeckém kraji to bylo stejné? Pane Sůro, opravdu si vážím toho, co provozováním tohoto serveru pro informovanost veřejnosti ohledně dopravy děláte. Ale nejste nestranný, bohužel.
Ne, opravdu nejsem zaujatý, nejsem železničář z ČD, zaměstnanec SŽDC či ministerstva, strojvedoucí a ani osoba jakkoli jinak zainteresovaná na provozování jakékoli formy dopravy (vyjma toho, že jsem cestující a také řidič osobního vozu – protože se jinak do práce nedostanu).

To

Asi ano, je to jako v Ústeckém kraji, kde RJ si to posychroval a podal taky víc nabídek. Zajímavé je, že kdyby to kraj dal napřímo ČD, bude redakce kvičet jak před popravou a když to dá někomu jinému, je to v pořádku, protože je to výhodný efekt konkurence. Za mě – ať si jezdí třeba 20 dopravců. bude v tom sice bordel, ale ať někdo vyřeší rozumné uznávání jízdenek a organizaci celého toho bordelu!

To

Mám obavy, že z Luhačovic do Aše budete muset mít klidně 3 jízdenky… nebo už počítáte s tím, že Zlínsko vyhraje RJ a pojedete Luhačovice – Pha s RJ a pak ČD? Ono nemusí bohužel jít vůbec o úsměvnou relaci Luhačovice – Aš, ale o podstatně kratší vzdálenost. Nevím, jak vám, ale mně přijde, že to atraktivitě veřejné dopravy moc nepřidá… možná ale jezdíte převážně jednu relaci s jedním dopravcem a neřešíte to. Až si budete kupovat tři jízdenky, možná vám začne vrtat hlavou, že to moc praktické není. Předpokládám, že celostátní tarif nebude z nejlevnějších, a tak přijde na… Číst vice »

Kajman

U ČD si kupuju leckdy 4 jízdenky a nijak mě to nestresuje. Nedělejte z komára velblouda a z cestujících blbce.

Sledující

Ale to používáte v tel.jednu aplikaci a platíte jen jednou. Nově budete mít čtyři aplikace a platit budete 4x

Sledující

Jestli se tedy částečně budou řídit Švýcarským modelem tak by to mělo být levnější.
Neb ve Švýcarsku je tarif jednotný pro přímou jízdenku, je jedno, kolik dopravních prostředků a jakých druhů dopravy bude využito. Cena jízdného není součtem za jednotlivé úseky, se zvyšující se přepravní vzdáleností klesá, cestující tak obdrží slevu ve výši 8 až 25 %. Tarifní systém je na spodním cenovém prahu, což podporuje poptávku a zvyšuje se tak počet přepravených cestujících.

To

Předpokládám, že to bude odpovídat tarifu obyčejného jízdného ČD? Tzn. 60 km za stovku…

Sledující

Jak jsem zde psal 14 krajů a tudíž 14 aplikací. fakt super si zaneřádit tel.samým bordelem. Zdá se vám to normální.

Sledující

Ano koupí se přes web ale budete muset navštívit více těch webů nebo to koupíte jen na jedné webové stránce?
A jak jste napsal:I ve Švýcarsku máte u státních drah levnější akční nabídky, než flexibilní jednotný tarif.
Ale i ten platí pro celou cestu a je jedno jakým dopravcem jedete

Sledující

p.Sůro vy jste jak malé děcko a koukám že ani neuznáte že pro cestující by měl být jednodušší nákup jízdenek .
A v tom Švýcarsku kde je cca 250 dopravců také cestující musí navštěvovat jejich stránky nebo jízdenku koupí na jednom webu?
Však vy by jste měl tohle přeci podporovat a ne být proti tomu.

Petr 766

Hlavně by nebylo od věci zadrátovat těch pár kilometrů mezi Kojetínem – (KM) – Hulínem a pak Otrokovice – Zlín (tam je to snad reálné) a hned by se s tím dalo pracovat jinak s těmi linkami. Když už kraj blokuje možnost cestování v rámci kraje „cizím“ nedotovaným dopravcům v autobusové dopravě, mohl by pracovat aspoň na tom, aby se mezi krajským městem a ostatními dalo dostat rychle, v taktu a bez přestupu aspoň ve špičkách. Navíc by to umožnilo i provoz přímých vlaků třeba Brno – Zlín apod. Pak by možná cestující neutíkali do aut, protože současná nabídka spojení… Číst vice »

Petr.R

jak se má modernizovat zlínka, tak už to ve zlíně napadli, že préj to není potřeba, ale jak zadrátují zlínku, tak co bude jezdit KM-vizovice? To je taky na dlouhou diskuzi a jestli stím dopravci a hlavně hejtmanství počítá i stou střídavinou.

To

V ČR už bohužel není nic třeba stavět obecně – fšecko máme v cajku a hotové.

Alex, Havířov

Právě že nejvíce nepřípoje dělá a ujíždí ČD. A to i sama svým vlastním vlakům. Příklad včera. R340 od Banské Bystrice přijel do Českého Těšína ve 20:48 a osobák S1 směr Havířov na něj nepočkal ani mizerných 5 minut a cestující pak museli čekat více jak hodinu na další. Díky pozdní hodině už pak někteří měli problém se vůbec dostat domů, co nebydlí blízko nádraží. Přitom ten vlak má v Havířově pobyt 3 minuty, tak by to mírné zpoždění vůbec nikomu nevadilo. Při takové spolehlivosti přestupů ČD je cokoliv (opakuji cokoliv) lepší jak ČD! Je dnes velkou módou nadávat na… Číst vice »

Ondřej

Co tedy pravděpodobně zůstane ČD?

Apollo 17

Úředníci v Praze na nábřeží 🙂

Prngr

Bechyně – Tábor

To

Páč tu nikdo nechce ha ha

Petr Novotný

Ze začátku nic. a pak až jim někdy v září dojdou peníze na celý rok, tak tam budou zase všude jezdit ČD, jak si přeje pan ministr.No a v lednu se zase budou vytahovat soukromníci….

malejjarda

Vypadá to, že přestanu jezdit vlakem a koupím zase auto, kterého jsem se před pár lety zbavil.
Kraje (možná) něco ušetří, ale cena za to bude, že cestující, který jede mimo kraj, bude muset řešit, který dopravce tam jezdí, koupit několik jízdenek, zjišťovat, kde jakou jízdenku vůbec koupí a podobné problémy.
Dokud nebude celostátní železníční tarif, tohle může hodně lidí odradit od cestování vlakem. Ale zřejmě je to záměr, aby zbylo víc místa pro ty, kteří jezdí (skoro) zadarmo.

Johnny Gomezz

milejjarda: (jak malej jarda)
jednoduchy – mrknu na idos – tam mi to napise v kolik, odkud A KDO TO OPERUJE…
JIZDENKU/JIZDENKY SI KOUPIM —ON-LINE— JAKO KAZDEJ NORMALNI CLOVEK – A NECHAM SI JE POSLAT DO MEJLU…. JAKO VZDYCKY A JAKO VSUDENA SVETE…
CO MAS JAKO ZA PROBLEM??????

Gogo

To co jste popsal je i pro spoustu dnešních padesátníků naprosté scifi, ne každý je počítačový expert.

Sledující

Skoro 60 a úplně bez problémů a nejsem žádný počítačový expert. 😉

Gogo

Neříkám že mezi staršími lidmi nejsou schopní, i mezi mladšími jsou počítačoví analfabeti, nedávno jsme měli sraz ze základky (jsem ročník 69) a pro spoustu z mých spolužáků začíná a končí online svět přečtením zpráv na seznamu, facebook je pro polovinu z nich sprosté slovo a platební kartu používají jen pro výběry z bankomatu, když jsem jim popisoval jak běžně na internetu platím PayPalem tak na mne zírali jako na marťana.

Petr.R

já taky nejsu it technik, ale sednu do auta, vyberu si nádraží, tam to zaparkuji a přesednu na vlak. Musíš se na život dívat trochu vesele a dělat co tě baví.

Indian

Taky nejsem IT technik. Sednu do auta, dojedu až do cíle a na hromadnou dopravu zapomenu:-)

Pro mnoho lidí je prostě nákup jízdního dokladu na internetu překážka v použití daného systému (podobně jako nutnost vlastnit nějakou zákaznickou kartu).

Sledující

V telefonu pak musíte mít X aplikací na každého dopravce, to je fakt skvělé. Nebylo by jednoduší mít jednu aplikaci přes kterou by se zaplatila ta jízdenka i když pojedete s vice dopravci? Když pak nemáte uloženou platební kartu a nebo jestli nepoužíváte PayPal, Masterpass nebo jiné tak při každém nákupu musíte x krát zadávat číslo b.karty to je také fakt úžasné. Já používám Masterpass ale ne všude tu platbu podporují.

Sledující

A ještě se vás zeptám proč to funguje ve Švýcarsku kde je cca 250 dopravců a dá se jezdit na JEDNU jízdenku?

Jiří Šrámek

Odpověď je velmi prostá. Protože nejsme ve Švýcarsku. Byť bych se tomu nebránil.

Sledující

Tak to se cestující mají na co těšit. Máme 14 krajů pro každý kraj jiná aplikace a cestující bude kupovat x jízdenek. Prostě proč to dělat jednoduše když to jde složitě. 😀

Pražák

A když jedete autobusem mimo kraj, tak to řešíte jak? Řekl bych jako všichni ostatní, tj. koupíte si jízdenku buď on-line, nebo na v kamenné prodejně nebo přímo v autobusu.

Sledující

Bohužel je to dáno tím že se zde na to kašle. V první řadě se mělo řešit uznávání jízdného. A když to jde v krajích tak by to mělo být dávno hotové i celorepublikově viz Praha a StČ kraj. Ale ani tam nejsou dořešené věci jako místenky a případně doplatek do 1.třídy

Petr.R

A vy pojedete napříč republikou 14 lokálkama? Není lepší použít napříč republikou nějaký expresní vlak. Jel jste jak daleko vlakem?

Sledující

Vy jste veselá kopa Petře.
Na výlety jezdím po celé ČR a to ne jen na místa kam jezdí dálkové vlaky ale musí se pak v každém kraji přestoupit na jiný vlak.

Sledující

A k tomu jak jsem jel daleko vlakem tak zatím nejdál to bylo do Černé Hory

Petr.R

každý se změny bojí, ale vy to dokážete.

Jiří Šrámek

Moje nejdelší cesta vlakem (jedním vlakem bez přestupu) byla z Moskvy do Vladivostoku po Transsibiřské magistrále. Zpět do Evropy letecky. Byla to pěkná dovolená. Kam jsi jel vlakem nejdál ty, rozumbrado?

Petr.R

asi do prahy, v rusku jsem nebyl, nemám legitimaci a povolení té strany.

To

Jsem zvědav, když budete čekat na vlak v Novém Údolí nebo na jiném odlehlém místě, kde není ani signál mobilního operátora, natož data, jak budete nakupovat online… hodně zdaru

Prngr

Celostátní tarif bude raz-dva. Ale počítej s tím, že bude skoro vždy dražší, než kupovat jednotlivé jízdenky u dopravců

Sledující

Celostátní tarif bude zase nějaký paskvil jako vše co se zde děje. Hlavně že se prý inspirují ve Švýcarsku.
Zase vymyslí prostě nějakou blbost.

Bery

Je pravda, ze toho se taky docela bojim. Puvodni myslenka muze byt dobra, ale pak se to u nas zase nejak „zahadne“ zvrtne a bude z toho „OpenKrad“.

Indian

Jestli chcete vidět, jak to bude vypadat, tak si zkuste koupit jízdenku ve Velké Británii. Nejdražší je jízdenka bez omezení času a dopravce. Levnější je s omezením dopravce, ještě levnější s omezením na konkrétní vlak a u té nejlevnější nemáte nárok na vrácení peněz (respektive nemůžete stornovat). A ne vždy to musí být v tomhle pořadí, protože různé akce, apod. Státní tarif bych tipnul tu nejdratší variantu, aby byla platná vždy a všude. Jednotlivý dopravci budou mít navíc ještě svoje extra ceny. Například si zkuste vyhodit kolik by vás stálo jet z Glasgow do Londýna a tabulka, která na vás… Číst vice »

Indian

Pro ty kdo to nechtějí hledat a umějí aspoň trochu anglicky:

Cheapest Standard Single
Cheapest 1st Class Single
– Valid only Virgin Trains West Coast services
Off-Peak Single
– Any off-peak train
Advance Single (1st Class)
– Specified train only. No refunds.
– Valid only Virgin Trains West Coast services
Anytime Single
– Travel any time of day
Anytime Single (1st Class)
– Travel any time of day
– Valid only Virgin Trains West Coast services
Anytime Single (1st Class)
– Travel any time of day

Sledující

Anglie je snad to nejhorší co může být.

Jackub

Koupíte si ji ve vlaku – buď z automatu, nebo od průvodčího. Bez přirážky. V čem je problém?

J.L.

Problém je v drobných (mincích). Dokud nebude všude ve vlaku možno platit kartou (jako třeba v Německu), navíc ještě nejlépe bezkontaktně, nic se nezmění.

Pak všechny ty „appky“ zbytečné, resp. budou fungovat jen jako slevové karty.

Bobo

Lide cestuji vlakem protoze jim nic lepsiho nezbyva, nikoliv ze by chteli. Je to videt na Prazske primestske. Tak at jedou vsichni autem…. Do Prahy se proste nedostanou a kdyz jo tak nezaparkujou. O tom to totiz je…

Zlesak

Není těch míst, kde LE nasliboval své pronajaté LINTy, už nějak moc?

Bery

Je… Sranda by byla, kdyby vyhral vsude, tak co by delal potom ? Vybere si jeden kraj a ostatni budou mit smulu ?

xyz

Ne. Prostě těch vozidel pořídí víc.

Obdobně jako např. ČD budou muset pořídit o to víc nových vozidel, pokud zvítězí ve vícero poptávkových řízeních, v nichž bude podmínka nasazení nových vozidel.

Bery

No nevim, casu neni tolik a pokud je na tom financne tak mizerne, jak se tu rika, tak bude mit asi problem.
Rozhodne to nebude jako CD, protoze ti maji alespon personal a pripravene zazemi. A personal musi sehnat a zaskolit, tedy zacit platit driv, nez vyjede. Samotna vozidla nejsou vsechno.

To

Nebudou mít smůlu, kraje by šly zase škemrat k ČD, jestli by to ještě nevzaly, než si najdou někoho dalšího, podobného LE. Sice toho moc nenajezdí, ale zase je levný!

Miroslav

A kdy konečně dojde k nové soutěži na trati Horní Lideč – Hranice na Moravě/Přerov…. To, co tam teď jezdí je ostuda, kvůli které se nám na západě doslova smějí… 🙁

Soukromnik

To soutěží Olomoucký kraj. Jsou v jednání nová vozidla,ale nebude to dříve než za dva roky. Hezký den.

Radek

A co tak strašného tam jezdí? Neznám to tam.

VS

El. Jednotky řady 460.

Tadeáš

Jednotky 460, které opravdu jinam než do šrotu nepatří. Brutální vysokopodlažnost, nepříjemné pisklavé brždění, některé jsou dosud ještě koženkové…

Prngr

„na západě“ … jako když tam přijede někdo z Prahy nebo Plzně?

Jiří Šrámek

Ze Šumperka

Soukromnik

Dramatický bude hlavně personální problém pro případné nové dopravce.Na železnici,tak jako v jiném oboru se mzdy a benefity mezi dopravci ví.Pro ty nové to nevyzniva líp i chováním k zaměstnancům…Další nejistota se může objevit s prodejem firmy atd.Rozhodnuto se zdálo být, je dobré, že se do hry vrací všichni. Všem hezký den.

Gogo

Dnes všeobecně pokud chcete sehnat nové zaměstnance tak jim musíte prostě dát víc než mají teď, pokud si myslí např. Jančura že průvodčí který má teď u ČD cca 20-25000 čistého k němu půjde za 15 hrubého tak spadl z jahody naznak.

pppqqq

Nezaměstná je vůbec, prostě bude jezdit bez průvodčích, tedy pokud je objednavatel nepožaduje.

Gogo

A pak to skončí jako na Šumavě, např. nebude mít kdo zajistit přípoj, navíc v prostředí ČD je už vyzkoušené že tam kde se zavedlo ježdění bez průvodčích, označuje se to 0/0s(a to strojvedoucí mají zkoušky z komerce a mohou jízdenku prodat), tak tam jde výběr jízdného do kytek, následuje potřeba vyššího doplatku od objednatele a ten následně objednávku dopravy buď zredukuje nebo rovnou zruší.
Na Slovensku to kdysi v Tatrách taky zkoušeli a po pár letech tam průvodčí zase vrátily. Jančura taky z Bratislavy do Komárna jezdí s průvodčími.

železničář

Moc jich nebude, jestli teda vůbec někdo. A doprovod vlaku je v podmínkách.

A

Vtipný. 🙂
Vlakvedouci u RJ mají v průměru 30-40 000 čistého. Z vlastní zkusenosti. 🙂

Hezky den.

Gogo

Za kolik hodin měsíčně to je? Na facebooku jsou poněkud jiné částky.

Sledující
noerf

soukromnik: Regiojet provozuje v ČR vlaky cca 7 let plus autobusy nějakých 15 – 20 let, Arriva jako dcera DB patří k největším dopravcum v Evropě, GWTR již také funguje několik let. Podíl zrušených vlaků k počtu vypravovanych spojů je minimalni stejně jako u ČD, takže z hlediska provozu nevidím problém. Neznám čísla GWTR a Arriva vlaky, nicméně Regiojet má zadlužení nižší než roční tržby, kdežto zadlužení ČD je vyšší než tržby včetně dotací v osobní dopravě. Co se týče jízdenek věřím, mimo národního tarifu, bude možné přes aplikace jednotlivých dopravců nakupovat jízdenky ostatnich dopravců včetně výběru mista nebo přes… Číst vice »

noerf

Že by Regiojet získal možnost dalšího financování?

Martin K.

Je to na X-let a v závazku. Pokud má kalkulace hlavu, patu a ziskovou marži, tak nejen RJ, ale i jakékoliv jiné firmě banka peníze dá. Při rozšiřování linek na vlastní riziko to je již jiná pohádka.

Sledující

Tak to nemusí být jen banky. Poskytnout kapitál mohou i různé společnosti.

Pavel

Vzhledem k tomu, jak moc má čunek blízko k babišovi a babiš k jančurovi, mám v interní mysli jasného vítěze. I ten průběh tomu napovídá…..

Martin K.

Když myšlenku ještě rozšířím. Jestliže už bude mít teoreticky RJ dva soubory tratí a ukáže se , že to funguje bez větších problémů a podmínky zadání budou splněny, tak Babiš bude mít krásnou páku na ČD. Jako utopistický bonus v delším časovém horizontu: Trochu jiný způsob privatizace drah. ČD nikdo nepřevezme, převezmou se výkony a nikdo neřekne ani popel…

Petr 766

Osobně bych byl raději, aby RJ získal takové tratě, kde může navazovat na své současné spoje.
Ale třeba když vyhraje něco na Zlínsku, tak se vrátí nějaké vlaky do/z Starého města. On ten Leo není žádná výhra a je otázka, jak dlouho ještě vydrží.