Nečekaný obrat v soutěži na 300 autobusů pro Prahu. Zakázku získá SOR, levnější Iveco vyřazeno
Bus v pražské MHD. Autor: DPP - Petr Hejna
Největší zakázka pražského dopravního podniku (DPP) na nákup autobusů za posledních pět let nabrala nečekaný směr. V soutěži, která trvá
Firmu SOR založili bývalí zaměstnanci Karosy. Dnes už patří jinému majiteli. Všichni víme komu. Proto kam budou chtít tam se dostanou i když prohrají výběrové řízení. V Praze už mají monopol. Autobusy jsou to odporné. Iveca jsou hezčí a pohodlnější.
No fuj Sorky..by si taky měli uvědomovat že MHD i reprezentuje město..
No rozhodně by polský autobus neměl reprezentovat Prahu!
Nové SORy vypadají určitě lépe.
Sice Ptakopysky SOR zrovna nemusím, ale ty pražský busy už vypadají líp a prototypy až velmi dobře. Ale berme to tak – Solaris = peníze jdou Polákům, kteří je vyrábějí; IVECO = zisky jdou Italům, ale něco zůstává doma, protože se tady některé typy vyrábí; SOR = česká firma, česká výroba, i když za montážní celky jdou peníze taky do zahraničí, zůstává tady toho zdaleka nejvíc… 😉
Tak tohle zavání spíš populismem, nedej bože nacionalismem, nemá to s efektivním hospodařením vůbec nic společného.
Jenom poznamka.Sor ma motory od Iveca.
Co vím, tak autobus motor a převodovka vždy přežije.
Tak něco není v pořádku.trva to dlouho a nakonec vyberou SOR???to hodně zavani
Tak Iveco bylo levnější na pořízení, SOR měl nižší náklady a celkový rozdíl byl zanedbatelný. Nicméně pokud se autobusy budou provozovat déle než se počítá, tak bude SOR efektivnější.
Spíš mě záráží, že solaris byl jednoznačně nejdražší a například DP České Budějovice skoro už nic jiného nekupuje.
Pokud má SOR nižší provozní náklady, tak je to rozumná volba. A dobře, že nebudou pšonci.
nevím, ale asi byli v druhých městech co mají nový CNG iveca a zeptali se co se tam kazí a kolik to stojí. Iveco si za to může samo, neboť neprodávat membránu, ale jenom celek je pro český lid lichvářstvím. Jestli jim to toleruje italská vláda, tak at odejdou z našeho trhu.
Toto není zakázka na CNG busy
to jsem nečekal.
Tak to mě opravdu mrzí už jsem doufal, že se konečně DPP zbaví té velmi ošklivé a zkorumpované značky Sor. 🙁
Tohle smrdí…
Už jenom ta délka vybírání. Nabízí se paralela s dlouhou losovačkou (kdy losující se minutu hrabal v osudí).
Nejdřív vyhraje Iveco, pak následuje rezignace některých členů (kdoví, zda dobrovolná), a teprve potom noví členové (kdo je vybral?) najdou chybu u vítěze.
Netvrdím, že tahle akce je zkorumpovaná (na to mám příliš málo dat), ale indície na to poukazují. Včetně té nejvyšší – je to u DPP a tam už se udály jiné lumpárny… 🙁
Stačí se podívat komu firma SOR patří a vše ve jasné.
rozumnej krok – sjednotit vozovej park na jednoho výrobce
Nehodnotím, jestli rozumnej, ale pokud se nejedná o vedlejší efekt, tak protiprávní.
vedlejší efekt je, že ušetří na provozu, jestli je protiprávní šetřit v naší republice tak to nevím, ale podle selskýho rozumu mají každý rok jenom, že šetří třeba pět nových autobusů.
DPP ale už iveca provozuje.