Nečekaná změna ve Vysokém Mýtě: Ředitel Jiří Vaněk opouští Iveco
Výroba autobusů ve vysokomýtském závodě Iveco Czech Republic. Foto: Iveco
Generální ředitel českého Iveca se rozhodl odejít ze společnosti, se kterou spojil celou kariéru.
To je zase článek o …..
Prostě odchází, dostal jinou nabídku, která je novou výzvou. Ale někde jsou předčasně vánoce.
a co je v clanku spatne?
Sám odešel :-)))).
Asi se mu z toho všeho chtělo zvracet!
Mám takovou teorii: „Iveco Czech Republic je prostě jenom hloupá montovna“
Vysvětleme mi prosím někdo v čem se pletu. Vždyť tady není žádné vývojové oddělení ani nic podobného. Nebo je?
Mývalova teorie je zcela vadná, protože vývojové oddělení v Ivecu CZ ve Vysokém Mýtě je. Ve vývojovém oddělení pracují mimochodem i lidé, které osobně znám.
Výborně! Já to nevím. Proto se ptám… 🙂
Co tam vyvíjejí? Kolik je tam lidí? Mně jako nezúčastněnému pozorovateli to přijde jakože jenom vyrábějí generické autobusy dle plánů ze zahraničí(stejné jako ty, které se vyrábí i v jiných závodech IVECO).
A Arway/Crossway v roce 2006 asi vznikl kde? Nebo si myslíte, že se za hodinu načmárá autobus a za 20 minut jeho varianty?
Kdybyste skutečně nevěděl, tak byste si odpustil to odplivnutí…
Fakticky nevím.
Takže celá karosérie apod. vzniklo ve vysokém mýtě? Kolik, že tam pracuje asi tak lidí v tom vývojovém oddělení?
palce lítají, ale odpovědi už moc ne…
Tak buď vím a odpovím. Nebo nevím a nepalcuju. 🙁
Já fakt nevím. Proto se ptám.
Asi 100 z 250 v celém koncernu.
Ve Vysokém Mýtě je „centrála“ vývoje celého koncernu, stejně tak tamní výrobní závod je největší.
Aha. Dobře. Děkuji 🙂
Hlavně že jste si kopnul.
Tak tady s tou velikosti výrobního závodu bych byl malinko opatrný ..v itálii nebo francii mají taky velké výrobní prostory
Výrobní prostory mají ale nikdo tam nedělá nebo nic neumějí i tu montáž nám posílají zpátky na zmontovani co mají dělat “ těch 5. Autobusu denně my jich kompletně děláme 20.
Myslel jsem čistě koncern Iveco Bus, v rámci něj je Vysoké Mýto opravdu ve všech parametrech větší než obě další továrny dohromady.
Pro celou skupinu to neplatí, Iveco Truck jistě má větší kolosy.
Iveco Vysoký mýto bejvalá Karosa, posléze renault posléze… má vlastní konstrukci i vývoj… Mohé komponenty používá „koncernový“ mnohé má své vlastní. Něco jako Škoda (folksvágen) taky je to jen hloupá montovna?
Né škoda je určitě úplně něco jiného…
Do škody i často vidím pracovní nabídky na všemožné pozice.
Do „Karosy“, ale je to ale vždy jen taková ta „nižší“ práce (dělník apod.). Čímž samozřejmě nijak nedehonestuji nikoho. To ani v nejmenším!Jen mě tohle prostě zajímá.
A co třeba tam vyvíjejí? Kolik je tam lidí?
Je to úplně to samé jako Škoda Auto, jenom v autobusech, takže používají na jednotlivé pozice cca 10x míň lidí.
zastavby a karoserie autobusu. motory a prevodovky kupujou…
Ve struktuře je to tak, že Iveco CR patří pod IvecoBus (Lyon), které patří pod Iveco Group (Turín), ta je součástí Fiat S.p.A. (Turín),, a ta patří do holdingu Exor (Amsterdam). Rozhodující podíl akcií holdingu vlastní rodina Agnelliů (ta mimo jiné vlastní i fotbalový klub Juventus Turín).
Trošku chýba. Iveco patrí pod CNH Industrial (Case New Holland). Kde vlastní podiel aj Exor (väčšina obcjodovaná na burze).
Fiat S.p.A. už ako taký neexistuje, Je súčasťou FCA N.V. alebo SE (Fiat Chrysler Automobiles). V tejto spoločnosti vlastní Exor (Annegliovci) asi 30 percent, toľko isto vlastnia bývalý akcionári Chrysleru. Zvyšok na burze.
Čoskoro už ale ani to nebude platiť lebo sa chystá spojenie FCA a PSA (Peugeot Societa Anonyma), značky Citroen a Peugeot do spoločného podniku. Názov si teraz nespomeniem.