lot
Autobusy Lidé

Nečekaná změna ve Vysokém Mýtě: Ředitel Jiří Vaněk opouští Iveco

Výroba autobusů ve vysokomýtském závodě Iveco Czech Republic. Foto: Iveco
Výroba autobusů ve vysokomýtském závodě Iveco Czech Republic. Foto: Iveco
Generální ředitel českého Iveca se rozhodl odejít ze společnosti, se kterou spojil celou kariéru.

Ve vedení výrobce autobusů Iveco Czech Republic došlo ke změně. Generální ředitel Jiří Vaněk se rozhodl odejít ze společnosti, se kterou spojil celou kariéru. Společnost to oznámila v tiskové zprávě.

Jiří Vaněk, bývalý generální ředitel Iveco Czech Republic. Pramen: Iveco
Jiří Vaněk, bývalý generální ředitel Iveco Czech Republic. Pramen: Iveco

Na pozici generálního ředitele Vaňka nahradí David Kříž, který pracuje ve firmě od roku 1998 a v současné době je hlavním právníkem mateřské skupiny CNH Industrial pro střední a východní Evropu a pro značku Iveco v Evropě.

Vaněk zastával i pozici ředitele pro oblast Product Engineering & Validation, kde měl jako vystudovaný strojař na starost vývoj nových autobusů. Zde ho nahradí Serdar Güngör, který měl dvacet let na starost vývoj produktů společnosti Ford Otomotiv.

„Iveco Czech Republic děkuje Jiřímu Vaňkovi za jeho přínos, díky kterému firma získala respekt a potvrdila pozici renomovaného výrobce autobusů. Zároveň společnost věří, že odborné znalosti a manažerské dovednosti Davida Kříže a Serdara Güngöra podpoří další rozvoj společnosti,“ napsala firma v oznámení.

Vaněk (roč. 1965) nastoupil do tehdejší Karosy v roce 1989 po dokončení Strojní fakulty ČVUT. Generálním ředitelem se stal před šesti lety.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Erik

To je zase článek o …..
Prostě odchází, dostal jinou nabídku, která je novou výzvou. Ale někde jsou předčasně vánoce.

Georg

a co je v clanku spatne?

Honza

Sám odešel :-)))).

Jarka

Asi se mu z toho všeho chtělo zvracet!

Mýval

Mám takovou teorii: „Iveco Czech Republic je prostě jenom hloupá montovna“
Vysvětleme mi prosím někdo v čem se pletu. Vždyť tady není žádné vývojové oddělení ani nic podobného. Nebo je?

Bram

Mývalova teorie je zcela vadná, protože vývojové oddělení v Ivecu CZ ve Vysokém Mýtě je. Ve vývojovém oddělení pracují mimochodem i lidé, které osobně znám.

Mýval

Výborně! Já to nevím. Proto se ptám… 🙂

Co tam vyvíjejí? Kolik je tam lidí? Mně jako nezúčastněnému pozorovateli to přijde jakože jenom vyrábějí generické autobusy dle plánů ze zahraničí(stejné jako ty, které se vyrábí i v jiných závodech IVECO).

Bpee

A Arway/Crossway v roce 2006 asi vznikl kde? Nebo si myslíte, že se za hodinu načmárá autobus a za 20 minut jeho varianty?

Kdybyste skutečně nevěděl, tak byste si odpustil to odplivnutí…

Mýval

Fakticky nevím.

Takže celá karosérie apod. vzniklo ve vysokém mýtě? Kolik, že tam pracuje asi tak lidí v tom vývojovém oddělení?

Mýval

palce lítají, ale odpovědi už moc ne…
Tak buď vím a odpovím. Nebo nevím a nepalcuju. 🙁

Já fakt nevím. Proto se ptám.

Gale

Asi 100 z 250 v celém koncernu.
Ve Vysokém Mýtě je „centrála“ vývoje celého koncernu, stejně tak tamní výrobní závod je největší.

Mýval

Aha. Dobře. Děkuji 🙂

Jiří Kocurek

Hlavně že jste si kopnul.

Robert

Tak tady s tou velikosti výrobního závodu bych byl malinko opatrný ..v itálii nebo francii mají taky velké výrobní prostory

Lalalila

Výrobní prostory mají ale nikdo tam nedělá nebo nic neumějí i tu montáž nám posílají zpátky na zmontovani co mají dělat “ těch 5. Autobusu denně my jich kompletně děláme 20.

Gale

Myslel jsem čistě koncern Iveco Bus, v rámci něj je Vysoké Mýto opravdu ve všech parametrech větší než obě další továrny dohromady.
Pro celou skupinu to neplatí, Iveco Truck jistě má větší kolosy.

Dalibor

Iveco Vysoký mýto bejvalá Karosa, posléze renault posléze… má vlastní konstrukci i vývoj… Mohé komponenty používá „koncernový“ mnohé má své vlastní. Něco jako Škoda (folksvágen) taky je to jen hloupá montovna?

Mýval

Né škoda je určitě úplně něco jiného…
Do škody i často vidím pracovní nabídky na všemožné pozice.
Do „Karosy“, ale je to ale vždy jen taková ta „nižší“ práce (dělník apod.). Čímž samozřejmě nijak nedehonestuji nikoho. To ani v nejmenším!Jen mě tohle prostě zajímá.

A co třeba tam vyvíjejí? Kolik je tam lidí?

Peeetr

Je to úplně to samé jako Škoda Auto, jenom v autobusech, takže používají na jednotlivé pozice cca 10x míň lidí.

Dalibor

zastavby a karoserie autobusu. motory a prevodovky kupujou…

Jarda Š.

Ve struktuře je to tak, že Iveco CR patří pod IvecoBus (Lyon), které patří pod Iveco Group (Turín), ta je součástí Fiat S.p.A. (Turín),, a ta patří do holdingu Exor (Amsterdam). Rozhodující podíl akcií holdingu vlastní rodina Agnelliů (ta mimo jiné vlastní i fotbalový klub Juventus Turín).

Samuel

Trošku chýba. Iveco patrí pod CNH Industrial (Case New Holland). Kde vlastní podiel aj Exor (väčšina obcjodovaná na burze).

Fiat S.p.A. už ako taký neexistuje, Je súčasťou FCA N.V. alebo SE (Fiat Chrysler Automobiles). V tejto spoločnosti vlastní Exor (Annegliovci) asi 30 percent, toľko isto vlastnia bývalý akcionári Chrysleru. Zvyšok na burze.

Čoskoro už ale ani to nebude platiť lebo sa chystá spojenie FCA a PSA (Peugeot Societa Anonyma), značky Citroen a Peugeot do spoločného podniku. Názov si teraz nespomeniem.