Nebudeme dopravní skanzen. Nová smlouva ČD a Středočeského kraje řeší 62 novějších motoráků
Motorový vůz Stadler RS1 (RegioSpider) v barvách PID v Benešově. Pramen: České dráhy
Na neelektrifikované tratě vyjedou hlavně RegioFoxy a RegioSpidery.
„Součástí dodatku je i další zpřísnění sankcí za znečištěné interiéry i exteriéry.“
Už bude vydán i lovecký lístek na sprejery?
A co bude jezdit na trati Straškov – Zlonice?
Čas od času MUVka.
Proč furt děláte jako by to byla nějaka vymoženost wifi a zásuvky. Například v Lochovicích – regionovy máme vybavený už 4 zásuvkama. Kromě dvou regionov tu jsou vševchny vybaveny wifi. Mimochodem depo Blatná jich má celkem 11, není to dobré skóre? A na trati do Zadní Třebaně jezdí 810 vybavený jak wifi tak zásuvkama.
Tak ty 810 na Třebaňce je jen důsledek toho, že nezbylo žádné volné Trio. Bohužel neprůchodnost soupravy nenahradí ani internet od Muska.
Neprůchodnost soupravy není podle mě věc kterou by normální člověk potřeboval, pokud jde o černé pasažéry, tak to je stejné jako na lince S60 kde nejezdí v SČK ani revizor. A co se týče průvodčích tak holt popojdou 2 metry vedle k dalším dveřím.
A co trať 074, ve špičce tam jezdí přervané motoráky 809 a nic … Viz kontrola struktury jízdenek podzim 2023 max. 90 lidí v motoráčku… Na mapě vidím x méně vytížených tratí co dostanou novější vozidla .
Tam je, pokud vím, problém s úvratí v Neratovicích – s jinými vozidly trvá příliš dlouho.
řekněte spotřebu paliva
spotřebu paliva
Spotřebu paliva, Spotřebu paliva, stačí?
Tak pět párů do Trhového Střepávat je v možnosti proháněšt se po koridoru olbrta – bene
Jak jsou ve smlouvě ošetřeny „mimořádnosti“?
Co teda tu Praha – Vrané – Čerčany dožijeme se tam konečně od prosince nových vlaků?
nové vlaky by narušily historickou hodnotu této železnice. to prostě nejde 😀
Nových, myslíte -li opravdu nově vyrobených, tak určitě ne.
Je sice hezké, že se kraj snaží nutit dopravce k nasazování novějších vozidel (b\ť to leckdy ve skutečnosti ani žádným velkým přínosem pro pohodlí cestování není), ale co jsou platná vozidla s konstrukční rychlostí třeba 100 a více km/h na tratích s NTR = 50, 60 nebo 70 km/h, a možnostmi křižování adekvátními těmto NTR, takže cestovní rychlost ta vozidla stejně vlastně ani nijak nezvýší? Ale nic takového, že by se snad Borecký snažil nějak přimět SŽ ke zjednání jakékoli nápravy, jsem v životě nečetl ani neslyšel – evidentně mu stačí „vařit volební guláš“ jen z ingrediencí, které mu dodavatelé… Číst vice »
přesně, skanzen i nadále zůstane skanzenem, díky stavu tratí. ale dobrá vlaky +nádraží budou pěkné 😉
A o čem to mluvíte? Tratě v okolí Benešova, kde to má jezdit, jsou buď koridor, nebo lokálky po rekonstrukci s bezstykovkou.
Byl jsem v neděli v Choceradech a na tom údajném skaznenu, o kterém tu plácá senilní vylitej Zikmund, jsem viděl něco jako koridorovou stavbu. Co byste tam chtěli, maglev?
Ne všude, tato vozidla budou jezdit i na řadě tratí, kde oproti 810/814 svou vyšší rychlost využijí: Benešov – Sedlčany / Tábor, Nymburk – MB, Beroun – Březnice…
Smazáno pro opakované šíření lží.
To, že jste nikdy neslyšel o jednáních Středočeského kraje se SŽ o investicích do infra, neznamená, že se neuskutečnily nebo neprobíhají. Já sám osobně jsem na řadě z nich byl. Možná by bylo lepší, než začnu někoho, ještě ke všemu zbaběle anonymně osočovat, si o tom něco zjistit… vy jeden „evidentní“ znalče 😁
Váš stopadesátý nick typu znalec, senior, pragmatik atd míří za tyhle lži opět tam, kam patří:-)
Beroun – Březnice 🤣🤣🤣 a to jakože v tom úseku kde se ušetří max 1 až 2 minuty jo, to je přínos 🤣🤣🤣🤣
Tak zrovna tam to přínos je. Po staré z Berouna do Příbrami to pod 40 minut autem udělá jen šílenec.
Jo vy jste nečetl, ono proč byste měl něco číst, když víte všechno nejlíp, žejo…
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/rozhovor/petr-borecky–perspektivni-zeleznicni-trate-bychom-meli-elektrifikovat-co-nejdrive/-35020/
(a podobných článků se dá vygooglit poměrně dost).
Dopravní skaznen je většina železniční sítě ve středních čechách, s tím nikdo nic neudělá. I číňani konstatovali, že zastaralá trať jim ničí jejich Sirius na R23. Vzhledem k tomu, že za nedlouho narazíme na dluhovou brzdu by měly dopadnout nejlépe ty kraje, které nastavily „udržitelnější“ systém veřejné dopravy.
Jak vidím v textu slovo v uvozovkách, hned vím, že to bude snůška slátanin.
To že se stát topí v dluzích je opravdu snůžka slátanin. To nikdo slyšet nechce a ten skanzen se začně teprve otřásat v základech.
Skanzen si necháme na S80
Tuší někdo zda plánují i něco na příbramsko? Beroun-Březnice-(Blatná)?
Budou tam jezdit zmíněné Pesy 847.
A já se s vámi vsadím, že do 10 let nebudou
Myslíte, že do deseti let udělají tu prostou elektrifikaci, aby mohl zajíždět panter? V tomhle jsem spíš ateista.
Každopádně za rok a půl bude Beroun-Zdice ETCS = pokud nebude k dispozici nic jiného než 814 a 845, tak jedině NAD. Na to abych věřil tomu, že tam za ten rok a půl budou i dráty nebo jezdit nějaké zaázračné baterky nejsme asi dost mladý nebo jen málo fetuji. Co bue za 10 let neví dnes nikdo, ale nejpřesnějšíá informace mají obavykle anarchistické kroužky když po půlnoci požádně rozpálí pec…
Zkrátí se to do Zdic. Horší tobude za pět let.
Kde to chcete parkovat?
V nejhorším jde rekonstruovat Zdice. Vzadu k městu je prostoru dost.
To jedině, protože mi příjde v celku blbost to opravovat až v Táboře. Renstrukce Prorivína by byla taky blbost a do Blatný se to nevejde
Takže pokud dobře počítám, tak zbývají 4x 810 a to na tratích 074, 092 a částečně 076. (Záleží samozřejmě na výsledku jednání o těch zbylých linkách)
Je celkem škoda, že nedojde k přesunu 814 na tyto výkony, přecijen Čelákovice, Brandýs, Neratovice a Kralupy nejsou úplně malá města a vlaky tam zase tak prádné nejezdí.
Ještě 121 a 122.
Kdyby na msk mysleli tak taky domluví rs1 ať se zbavíme 810 a 811.
Po s. Unuckovi, Podstawkovi a KODISu chcete příliš moc. MSK je přece ten „chytrý region“ sám od sebe. A nevíte, že myšlení bolí ?
Kolik tech RS1 tam mělo jezdit původně?
Už jsem se lekl, že to s koncem skanzenu myslí vážně, ale ta smlouva mě hodila do klidu🤗:
“ 3) Stávající vozidla – po roce 2029 se uvažuje provozem vozidle nasazených před platností tohoto dodatku Smlouvy pouze u rekonstruovaných vozidlech řady 810 (tratě 074,092,110 a 161), 814.0 a 847.”
Budou v roce 2030 ještě někde jinde jezdit deriváty šukafonu? 🔝
Budou. A i kdyby to náhodou nedaly ČD, tak to jistí KŽC, ŽSR, MÁV anebo vzdálenějším derivátem SŽ… 🙂
811 na ostravsku? Rád bych se pletl.
No výborně. Asi někoho napadlo, že zlepšení stavu zanedbaných českých železnic lze řešit i nasazením nových vozidel a opravami místo rušením tratí a podpory silniční dopravy.
Rušení tratí? Myslíš opuštění Vítkova, nebo Denisovo nádraží?
Třeba zastávka Na Knížecí.
Následně zrušené i Severní Nástupiště a cestující S65 si můžou užívat pendlování ze Společného přes exseverní.
Zrušení zastávky Na Knížecí (díky čemuž mj. S65 bude jezdit na Smíchov a na hlavák) je „rušení tratí a podpora silniční dopravy“?
Zrušení Knížecí je podpora tříkolejného mostu Výtoň. Pokud byste udělal dvě hrany na Knížecí, tak tak ukončíte jako Hrbatou, tak Semering, pěkně přímo u metra a most by stačil dvoukolejný a ještě by to podpořilo NS2.
Cestující S65 to je něco jako bílý nosorožec ne? Za poslední dva měsíce jsem na Smíchově v životě neviděl v tom vlaku byť jednoho člověka. Jestli je někde prostor šetřit, tak tady.
Tak já tím třeba jezdím občas, ale už ne tolik jako dřív co to má extrémně protažený jízdní čas a už to nekončí na hlaváku kam jsem vždy jezdil. Je to škoda, byl to celkem dobrý konkurent tramvaji, a narozdíl od linky 9 si člověk sedl a podíval se cestou na krajinu 🙂
Jaká rušení tratí? Pořád si můžete objednat 810 do Mochova, nikdo tu trať nevytrhal.
Momentálně je v souvislosti se stavbou přeložky část vytrhaná.
A kdyby kraj ty vlaky objednal, tak by ji při stavbě přeložky nevytrhali?
Ta argumentace přeložkou trati je zcela mimoběžná, to už můžeet rovnou napsat, že Borecký zrušil trať z Buben do Dejvic.
Tohle ovšem výjimečně není záležitost Boreckého, ale spíše Hřiba a jeho IPR.
Jsem zvědav, zda se aspoň postarali o to, aby byla aspoň jako dlouhodobé provizorium do doby „konečného řešení otázky tunelu“ do provozu vrácena stávající trať.
Jestli se někde ruší koleje, je to hlavně v Praze.
Vytrhal, proto taky jede vlak až v září, a ne v dubnu/květnu, jako loni a předloni
Lochovicko je kde? Pojmenovat oblast podle vesnice u Berouna. Naopak úplně chybí Pribramsko. Klidně se mohlo uvést vše jako Podbrdsko, to opravdu existuje.
To je nějaká ROPIDí úchylka, vymýšlet názvy oblastí pojmenované podle bezvýznamných vesnic, které nikdo jiný nepoužívá.
Pojmenovávají to podle oblastí, kde integrovali dopravu. U autobusů to smysl dává…
Případně podle míst odkud lze předpokládat alespoň vzdáleně, že se ty tratě budou obsluhovat…
Když se zpřísňuje kdy začne platit Stč. kraj více na dopravu zejména ti co jsou na vytížených tratích typu Praha – Kolín takové Úvaly přispějí 80 – 90 Kč na 1 vlak. To mne osobně přijde jako výsměch voličům, dopravcům, ale zvyšovat nároky to by jim šlo. Pokud by příspěvek byl x2 tak neřešíme kde co nejezdit, ale i dopravce by měl peníze na větší ostrahu a vlaky by vypadaly jinak takhle to vypadá, že kraj spíš hledá cestičku jak dopravce připravit o peníze.
Podpis smlouvy a dodatku je vždy dobrovolným aktem obou stran.
Není, ale měl by…
Tak to ano a ani to nezpochybňuji. jen mne prostě vadí to, že se ruší provoz vlaků na některých tratích a tady se jezdí skoro zadarmo. Bylo by zajímavé spočítat kolik by měla být reálná cena, aby to bylo i v plusu. Ano chápu i ekonomiku provozu, ale prostě veřejná doprava v některých lokalitách nebude nikdy v super černých číslech pokud vůbec a holt se na to můžou složit i z prosperujících lokalit, aby se to nemuselo vyloženě dotovat. Jako dopravní obslužnost by měla být zachována i v oblastech kde se to nemusí líbit komukoliv. To je vše.
Veřejná doprava nejsou jen vlaky a nekonkrétní stesky
Tak pokud si máme vybrat, zda zahustit linku S1, nebo provozovat lokálku do Mochova, tak je odpověď zcela jasná.
V praxi to samozřejmě není takto jednoduché, ale je tak nějak v zájmu všech, aby sídla generující velkou frekvenci cestujících měla adekvátní spojení, a to klidně i na úkor tratí, kde železnice nebyla konkurenceschopná a motorák tam vozil dva cestující.
Kdyže budou krajské volby? Jinak vyjmuté tratě se připravují pro skanzeny Arriva, RJ. ČD se aspoň obtěžuje to co koupí z druhé ruky repasovat.
V dodatku i v textu je jasně napsáno, že se bude jednat přednostně s ČD.
Kdepak jezdí nějaký repasovaný motorák ČD?
Další stejný článek za poslední měsíc, jen trochu jinak.
Byla podepsaná smlouva, respektive dodatek, kterým toto nasazení bylo zasmluvněno. To je klíčová událost.
Ok, smlouva, která šukafony stejně nezakazuje.
Podstatně omezuje. Proč nutně chodit do extrémů a zákazů?
Nikdo vás to nenutí číst.
Nemyslel jsem to zle. Jen furt čekám, kdy ty vlaky reálně uvidím v provozu. A ne jednu Lišku v celém oběhu a ještě pořád pokaženou
Viz smlouva.