LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Nebezpečný písecký přejezd se dočká zabezpečení. O problému se ví roky

Přejezd Písek-Dobešice, nehoda z května 2021. Pramen: HZSPřejezd Písek-Dobešice, nehoda z května 2021. Pramen: HZS

Zatím poslední nehoda se na přejezdu udála letos v květnu. Kamion se srazil s rychlíkem společnosti Arriva.

Jeden z nejrizikovějších přejezdů v Jihočeském kraji se konečně dočká závor. Rekonstrukce přejezdu u zastávky Písek-Dobešice je plánovaná na příští rok a vyjde na 17 milionů. Ač přejezd leží na místní komunikaci, hodnotí jej jihočeská policie jako velmi rizikový; od roku 1995 se zde událo osm nehod.

Analýzu rizikových přejezdů v regionu si nechala policie zpracovat už v dubnu 2020. U přejezdu v Dobešicích vyplynula nutnost doplnění závor. „Jde o místní komunikaci, přesto pří sčítání dopravy, kdy místem projelo zhruba 8000 vozidel denně, vyšly výsledky srovnatelné se silnicemi první třídy – tedy velmi vysoký provoz,“ uvedla mluvčí Policie ČR Kamila Čuřínová Ingrišová.

V blízkosti přejezdu se nachází průmyslová zóna a zároveň sjezd z hlavního tahu Praha – České Budějovice. „Tento sjezd je využíván většinou vozidel, která jedou do Písku do lokalit Pražské předměstí i centra města,“ doplnila Čuřínová Ingrišová.

Na základě vypracované analýzy v srpnu loňského roku došlo k vypracování projektu na zabezpečení závorami. Správa železnic (SŽ) plánuje instalaci závor na příští rok. „Práce odstartují v roce 2022, samotné doplnění závor předpokládáme do poloviny roku,“ řekla mluvčí SŽ Nela Friebová.

Prozatím poslední nehoda se na přejezdu udála letos 5. května. Řidič kamionu tehdy nerespektoval výstražná světla a na přejezdu do něj následně narazil rychlík společnosti Arriva. Výsledkem byli tři zranění lidé a škoda téměř 14 milionů korun. Nehodu způsobil řidič kamionu. „Řidič nákladního automobilu nerespektoval světelnou a zvukovou výstrahu přejezdového zabezpečovacího zařízení a nepřesvědčil se, zda může železniční přejezd bezpečně přejet,“ píše se ve vyšetřovacím spisu Drážní inspekce.

Květnová srážka na problémovém přejezdu ale nebyla první a ani ojedinělou událostí na tomto přejezdu. Některé přitom skončily tragicky. Jako například ta z léta roku 2010, kdy došlo ke střetu vlaku s osobním automobilem. Z posádky auta nehodu nikdo nepřežil. O rok dříve se na stejném přejezdu odehrála podobná událost, dva lidé byli zraněni.

Prozatím poslední nehoda před tou letošní se odehrála v roce 2016. Vlak se na přejezdu znovu střetl s osobním automobilem. Všichni vyvázli bez zranění.

Tagy přejezd Písek-Dobešice seznam Správa železnic závory
181 komentářů