Nebezpečnou brněnskou křižovatku čeká proměna za půl miliardy, začít má do tří let

MÚK Kamenolom. Zdroj: SagastaMÚK Kamenolom. Zdroj: Sagasta

Tramvaje budou jezdit pod novou okružní křižovatkou.

Přípravy nové mimoúrovňové křižovatky Kamenolom mezi brněnskými částmi Bystrc a Komín pokročily do další fáze. Městští radní vybrali zhotovitele projektové dokumentace pro povolení záměru.

Část aut na tomto místě odbočuje na ulici Bystrckou a kříží přitom tramvajové koleje. Ve špičkách se na křižovatce kupí auta a lidé mají problém vyjet z nedaleké benzinové pumpy i z obchodního centra.

„Křižovatka u Kamenolomu poblíž místního obchodního centra trápí řidiče a další účastníky silničního provozu delší dobu. Řešením je oddělit tramvajovou dopravu od automobilové, a to mimoúrovňovým křížením komunikací. Díky nové lávce se zvýší bezpečnost i pro cyklisty a chodce,“ uvedl náměstek primátorky pro oblast investic René Černý.

MÚK Kamenolom. Zdroj: Sagasta

MÚK Kamenolom. Zdroj: Sagasta

V tendru zvítězila s nejvýhodnější nabídkou společnost Sagasta. Dokumentaci vypracuje za 19,6 milionu korun bez DPH. Má na to asi rok a půl, na stavbě pak bude provádět autorský dozor.

„Nová křižovatka bude mít pět větví, přibudou tu dva mosty, lávka přes dopravní koridor a přes řeku, která umožní pohyb automobilů podél řeky. Tramvaje budou jezdit pod okružní křižovatkou. Do ní budou napojeny připojovací a odbočovací větve z Kníničské radiály, z ulice Bystrcké a z obslužné komunikace vedoucí k obchodnímu centru. Samozřejmostí budou nové chodníky, zastávky MHD nebo stezky pro pěší a cyklisty v ulici Kníničská a v lokalitě Palcary,“ dodal radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.

Společnými investory jsou město Brno spolu s Jihomoravským krajem. Odhadovaná cena je asi půl miliardy. Před pěti lety byla částka odhadnuta na 386 milionů.

Pokud vše půjde podle plánu, začne se stavět za dva až tři roky.

Tagy brno MÚK Kamenolom
16 komentářů