Nebezpečnou brněnskou křižovatku čeká proměna za půl miliardy, začít má do tří let

Tramvaje budou jezdit pod novou okružní křižovatkou.
Přípravy nové mimoúrovňové křižovatky Kamenolom mezi brněnskými částmi Bystrc a Komín pokročily do další fáze. Městští radní vybrali zhotovitele projektové dokumentace pro povolení záměru.
Část aut na tomto místě odbočuje na ulici Bystrckou a kříží přitom tramvajové koleje. Ve špičkách se na křižovatce kupí auta a lidé mají problém vyjet z nedaleké benzinové pumpy i z obchodního centra.
„Křižovatka u Kamenolomu poblíž místního obchodního centra trápí řidiče a další účastníky silničního provozu delší dobu. Řešením je oddělit tramvajovou dopravu od automobilové, a to mimoúrovňovým křížením komunikací. Díky nové lávce se zvýší bezpečnost i pro cyklisty a chodce,“ uvedl náměstek primátorky pro oblast investic René Černý.
V tendru zvítězila s nejvýhodnější nabídkou společnost Sagasta. Dokumentaci vypracuje za 19,6 milionu korun bez DPH. Má na to asi rok a půl, na stavbě pak bude provádět autorský dozor.
„Nová křižovatka bude mít pět větví, přibudou tu dva mosty, lávka přes dopravní koridor a přes řeku, která umožní pohyb automobilů podél řeky. Tramvaje budou jezdit pod okružní křižovatkou. Do ní budou napojeny připojovací a odbočovací větve z Kníničské radiály, z ulice Bystrcké a z obslužné komunikace vedoucí k obchodnímu centru. Samozřejmostí budou nové chodníky, zastávky MHD nebo stezky pro pěší a cyklisty v ulici Kníničská a v lokalitě Palcary,“ dodal radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.
Společnými investory jsou město Brno spolu s Jihomoravským krajem. Odhadovaná cena je asi půl miliardy. Před pěti lety byla částka odhadnuta na 386 milionů.
Pokud vše půjde podle plánu, začne se stavět za dva až tři roky.