lot
Doprava ve městě Infrastruktura

V Brně promění za 386 milionů korun nebezpečnou křižovatku mezi Komínem a Bystrcí

Křižovatka Kníničské a Bystrcké ulice v Brně. Foto: Mapy.cz
Křižovatka Kníničské a Bystrcké ulice v Brně. Foto: Mapy.cz
Termín stavby nové křižovatky není jasný, kraj ale udělal první důležitý krok. Místem denně projede 20 tisíc aut.

Jihomoravští radní odsouhlasili plán na stavbu nové mimoúrovňové křižovatky Kamenolom poblíž brněnského obchodního centra Uni Hobby mezi městskými částmi Bystrc a Komín. Stavba má přijít na 386 milionů korun, půjde o společný projekt s Brnem.

Už loni kraj s městem uzavřel dohodu o spolupráci, tento týden krajští radní schválili samotný investiční záměr. Místo stávající křižovatky, která spojuje Bystrckou a Kníničskou ulici, vznikne nové mimoúrovňové křížení. Místem denně projede až dvacet tisíc aut za den.

Část aut na tomto místě odbočuje na ulici Bystrckou a kříží přitom tramvajové koleje. Ve špičkách se na křižovatce kupí auta a lidé mají problém vyjet z nedaleké benzínové pumpy i z obchodního centra.

„Na křižovatce dnes evidujeme zvýšený počet dopravních nehod. Tvoří se zde kolony, řidiči nebezpečně odbočují přes koleje a jiní zas nemohou ve špičce vyjet ani z přilehlé benzínové pumpy, ani z parkoviště u obchodního centra. Řešením je komplexní přestavba křižovatky se zachováním přímého směru pro automobilový provoz do a z Brna-Bystrce, s oddělením tramvajového provozu a s vhodným řešením cyklistické a pěší dopravy,“ shrnul záměr náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro oblast dopravy Roman Hanák.

Nevhodné dopravní řešení by mělo napravit přebudování křížení silnice a kolejí na mimoúrovňovou křižovatku se začleněním okružní prstencové křižovatky. „Návrh umožní vedení segregované tramvajové tratě současně se souběžným vedením přímé komunikace směrem z centra do Bystrce v mírném lokálním zahloubení do stávajícího terénu pod nově vzniklou okružkou, ponechává přímé vedení komunikace z Bystrce do centra vnější stopou podél řeky Svratky a zaručuje prostorovou návaznost na stávající most přes řeku Svratku. Nově vzniklá okružní křižovatka bude nadvýšena o asi 4,5 metru, částečně na násypu a opěrných zdech. Pěší a cyklistická doprava bude řešena v prostoru kamenolomu lávkou přes celý dopravní koridor, na levém břehu řeky Svratky s napojením na stávající cyklostezku podél řeky, na straně kamenolomu klesne rampa lávky do prostoru zastávky trolejbusů,“ shrnul plány Hanák.

Celá akce by měla přijít na přibližně 386 milionů korun, přičemž Jihomoravský kraj by se na stavbě podílel 126 miliony. „O datu zahájení prací je zatím předčasné diskutovat. Čeká nás ještě dlouhé období příprav,“ ukončil Hanák.

98 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Inspektor státních drah

Kam tam chtějí nacpat okružní křižovatku?

Petr Hradil

Při pohledu na řešení křižovatky si vždy vzpomenu na diplomovou práci na VUT na toto téma z roku 2014. Autor p.Strmiska zde navrhoval úpravu křižovatky za jednotky milionů. Ale politici řekli ne, my potřebujem utratit 400M+…. https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=80076

Zlámalík

Mně se to líbí. S ohledem na to, jak dopadla mimoúrovňová křižovatka u 4. brány výstaviště, kdy se „sfoukla“ jako přílepek k akci Hlinky a že tam nejen neruší, ale prostor se dost zkulturnil, tak si myslím, že když to bude provedeno obdobně, tak by to mohlo být hezký a funkční.

Johny

Obludné řešení. Jak z minulého století jen s doplněné OK.
A chodci co… budou běhat nahoru-dolu mostem, tunelem po schodem a já nevím co… I ten odstup cyklostezky od směru do centra… Kolik – 1 m na keříky?
Když už to musí být tak drahý (nemusí, ale co už) tak aspoň aby to za to stálo..

JIří Kocurek

Chodci tam mají podchod pod podél Bystrcké ulice. Chodci přes Svratku k benzínce moc nechodí, aby se musel řešit tento směr. To přes vodu je provod, ne lávka.
Přechod od zastávky Kamenolom není součástí projektu.

PS: Můžete se přihlásit a nabídnout cenu nižší.

Jan Pytela

Brno a JMK by měli spíš než do mimoúrovňových křižovatek investovat do rozvoje MHD. Tranzit odvede X43. 385 mega je shodou okolností přesně loňský rozpočet DPMB na opravy infrastruktury, což je něco přes polovinu investičního rozpočtu. Škrtnutí jedné silniční stavby za rok by tu MHD velmi raketově vystřelilo nahoru.

Jan Pytela

*něco pod polovinou investičního rozpočtu, celkem je toho asi za miliardu

Milan

Nechápu proč někdo vůbec chce a (jako správný hospodář) vůbec může za 396mil přebudovávat vlastně netipickou čtyřramenou křižovatku silnic ve tvaru písmene „H“ ) https://mapy.cz/s/movovukabe ) a to ještě s napojením benzinky na mimoúrovňovou, když by určitě situaci dokázalo vyřešit pouhe zvednutí TT (tramvajové tratě) v jejím středu na pilíře, což by jistě stálo zlomek uvedené ceny, a to i kdyby pod tou TT pak vznikl velký kruháč!

TO OPRAVDU NIKOHO Z ODPOVĚDNÝCH NEZAJÍMÁ ÚČELNOST VYNALOŽENÉ FINANČNÍ INVESTICE?

JIří Kocurek

Existuje rozpočet na obě varianty? Ono střelit cenu od boku za tramvajový most je poněkud mimo.
A to Háčko by dělalo problémy pořád dál, i s tramvajovým mostem a kruháčem pod ním. Ve chvíli, kdy na most pošlete také pruh(y) Kníničské (viz Bauerova), tak z toho máte podobnou obludu, která vám vadí.

Jan Pytela

Tohle je hlavně typický příklad stavby, která řeší druhotné následky chybějícího obchvatu. Pokud budou Kníničky napojené na X43, tak tam ve špičce žádný megaštrůdl u penny stát nebude. A třeba benzinku by rozhodně bylo levnější zbourat než kvůli špatnému výjezdu dávat půl miliardy za křižovatku.

Dalibor

specielně tam není až tak klíčová (benzinka). kousek dál dobystrce je další sa kousek do msty v žabinách taky, tj zásobování palivem by bylo zajištěno.

Vladimír

Zvolené řešení znamená, že při příjezdu od centra Brna se najednou uprostřed poměrně úzkého údolí Svratky zjeví obluda – okružní křižovatka ve výši 4,5 m. Ve hře bylo i vedení tramvaje po mostě s tím, že by okružka byla v úrovni terénu. Bylo nám tvrzeno (tím myslím radnice Komín a Bystrc), že most pro tramvaj by vyšel dráž, než zvednout celou okružní křižovatku nad zem. Moc se mi to nezdá. Výsledné řešní není rozhodně šetrné k prostředí tohoto poměrně úzkého údolí. Po těch letech váhání, odkladů, různých i nereálných návrhů (po tlaku Kníničáků okružka, ze které by byl veden obchvat… Číst vice »

Milan

souhlasím s Vámi, že také jsem přesvědčen, že zvednou TRAM (a klidně po obou jejích stranách souběžně i přímé pruhy Kníničské na sever – z centra /Bystrcké jižně – do centra) + pro zbytek dopravy pod tím v úrovni terénu udělat kruháč (s tzv. přímým baipasem Kníničské na jih – do centra) by mělo vyjít na celkové náklady méně než současné opačné řešení! Pokud radnice Komín a Bystrc tvrdila něco jiného, tak maximálně mohla řešit svůj či městský případný podíl na investici – TRAM totiž není kraje, ale města, takže její zvednutí by muselo platit celé město bez příspěvku kraje.… Číst vice »

Vladimír

Ano, jen drobná oprava: ne ty radnice protlačovaly výsledné řešení se zvednutou okružkou, ale starostům těch radnic vedení města tvrdilo, že zvednout okružku je levnější. Nám – jako stavební komisi – se to od začátku nezdálo. Ale možná bude opravdu zakopaný pes v tom podílu na nákladech při zvednutí tramvaje – jak píšete.

M19

Zvednout tramvaj rovná se most o délce poněkud větší, než když zvednete silnici. Tramvaj nemůže mít tak strmé stoupání, v blízkosti je řeka a za ní hned zastávka, z druhé strany od kamenolomu rovněž zastávka, takže nutná přestavba by byla rozsáhlejší. Po celou dobu výstavby nutnost zajištění náhradní dopravy za tramvaj (u té schválené verze, nebude nutná výluka tak dlouhá), to je další navýšení nákladů. Prodloužila by se zbytečně jízdní doba tramvaje, celou stavbu by platilo město. Vysoká liniová stavba je stejný zásah do krajiny jako zvednutý kruháč, který narozdíl od ní rovnou řeší i napojení budoucí silniční spojky mezi… Číst vice »

Dalibor

tramvaj vrchem? zrušit zastávku kamenolom, pak by to šlo. Co se týče ceny asi by byla srovnatelná, ale byly by třeba také dost dlouhá výluka tramvaje.

mgr.pavel

Zastávka Kamenolom je imho zrušena i v této variantě, ne?

Jirka Hlavička

kromě potřeby delšího mostu tu zřejmě bude roli hrát i skutečnost, že nad ním by bylo pak třeba zvýšit vedení VVN 110 kV. A taková přeložka (což je i zvednutí ve stávající ose vedení), to jsou miliony.

Jedine vlaky

Však kdo by jezdil půlhodiny různými vraky do Bystrce, to už bych raději bydlel v Rajhradě 12 minut jízdy Panterem z hlaváku. Nechápu jak někdo může bydlet v Bystrci..

Liboros

Dyť na 1 jezdí téměř vždy vysokokapacitní Varia, to nejsou vraky.

Jedine vlaky

To je teda kvalita 😀. Vrzající se rekonstruovaná tramvaj z T3 a K2 bez klimatizace na dalších 50 let 🙂 Panebože, s tímhle magistrát chce, aby lidé jezdili MHD? Vždyť je to stejný vrak jako T3 a K2, akorát má přidělený jednu nízkou část. Víte co je smutné? Že tehdejší Poršata byla dražší než současná 40T pro Plzeň. V pohodě by se dalo nakoupit kolem 32 velkookapacitních tramvají za cenu okolo 1,7 miliardy. Kolik stály všechna Vária dohromady? 1,3 miliardy. Údržba by byla levnější, protože jedna tramvaj by nahradila jednu soupravu LF2+LF a místo 64 tramvají by jich mohla být… Číst vice »

Milan

TAK ZAPRVÉ TRAMVAJE (narozdíl od vlaků) NEMAJÍ ŽIVOTNOST 50 LET (poze tak 40, když po 20ti projdou celkvou rekonstrukcí s modernizací interiéru) A ZADRUHÉ VARIA V BRNĚ SICE MOŽNÁ (nevím to jistě, ale slyšel jsem to tak) JSOU OFICIÁLNĚ MODERNIZACE T3 A K2, ALE REÁLNĚ JSOU TO NOVOSTAVBY, které pouze jezdí na papíry původních tramvají, což usnadnilo jejich schavlování do provozu (např. můžou mít pro větrání účelná posuvná okénka a nemusí mít neúčelná výklopná jako např. v 13T/14T či 15T, která mají znemožˇmnovat zakázané vyklánění se z nich cestujících apod.)!

Nekdo

Takze nejen pochybna „modernizace“ temer bez pridane hodnoty, nejen tunel na penize, ale mozna dokonce i podvadeni z papiry? Moc pekne cteni…

Inspektor státních drah

Z těch K2 zbyly podvozky, část rámu a části elektrovyzbroje.
Jinak jsou to v podstatě novostavby jak píšete.
A je to přesně kvůli papírum. Schvalit nový typ ( což Vario defacto je) je totiž na léta.

mgr.pavel

Kolik máte v okolí Rajhradu lesů a přehrad a služeb?

Dalibor

No prígl je prígl, rajhrad je přitažlivý zas černoprdelníkům, navíc je tem i pěkná továrnička na trezory…. Každý bydlí tam kde chce, ne? Já třeba nechci bydlet ani u príglu, ani u kláštera, takže bydlím tam kde bydlím a jsem s tím spokojenej. Les mám 100m od baráku, v potpde mušle, raci…Líbí se mi tu.

mgr.pavel

Ano, každý bydlí tam kde chce. V Rajhradě 4000 lidí, v Bystrci šestkrát tolik.

Jedine vlaky

Nemusí se vůbec jednat o Rajhrad, jsou města v okolí Brna lépe dostupná než Bystrc. A na přehradu vážně nemusím být každý den, je to rekreace, kam se člověk podívá jednou do měsíce nebo i méně. Služby v Bystrci nejsou nijak obrovské. Máte tam snad NC?

Dalibor

Zase odpovím. Kdyby lidi tam vydlet nechtěli ) z mnoha důvodů) tak ta nebydlí. To platí stejně pro Rajhrad tak jako pro Bystrc. Každý si vybírá bydlení prodle svýho gusta, ne? nebo snad někdo brokovnicí u hlavy nutí lidi náslilím bydlet třeba v v tom Rajhradě? Nebo třeba v České?

Inspektor státních drah

V Bystrci jsem bydlel.
Je to v podstatě nezávislá obec, veškeré služby a vše co k životu potřebujete jsou v místě . OC máte na Ondrouškově. Akorát klasický hyper nakupak není, to musíte přes kopec do KrPole.
Bystrc s Brnem jako takovým moc společného nemá, spádovost má spíše na Kuřim a Tišnov , Brno je za kopcem

JIří Kocurek

No vidíte, každý to má jinak. Naštěstí. Jinak byste na tom byl jak ve slumu v Bombaji, kdyby se za váma nastěhovala celá ČR.

Nekdo

Jako brnak mam dva pripominky. Prvni – souhlasim s vami, taky nechapu, kdo byohl chtit bydlet v Bastru… A druha, byl jsem tam celkem nedavno a zadne tramvaje jsem nevidel. Salin ovsem docela dost 😀

Dalibor

Je vidno, že nekolik tisíc lidí má asi jinej názor, protože tam bydlí.

Dalibor

…desítek tisíc, vypadlo mi slůvko…

Dalibor

ono proti kupení aut by bohatě stačilo, kdyby se zrušilo odpočení z Brna doprava na Kníničskou. K tomu by byla křižovatka Bystrcká/Branky. Na této křižovatce ponechat jen odpočení na kníničskou směrem od Bystrce. Opět z Kníničské na této křižovazce pouze odbočení směrem na Bystrc, směr do městy až na další křižovatce Branky. Relativně rychlé řešení s minimálními náklady a odbočující provoz by se rozdělil an 2 místa.

Liboros

A z křižovatky Branka bez světelné signalizace najedou na komunikaci s čilým provozem aut ve zvýšené rychlosti jak?

JIří Kocurek

Na prasáka nebo vůbec.

Dalibor

tak on by ten semafor určitě vyšel levnejc, než ono mimoúrovňové obludárium, co je tam plánováno.

M19

Opět v blízkosti přejezd přes tramvajové koleje, jen problém přesunete dále a kolony ze směru od Kníníček stejně nevyřešíte…

JIří Kocurek

Levněji by vyšel. Levněji by vyšla i světelná křižovatka v Pisárkách, než to obludárium. Levněji by vyšla světelná křižovatka Žabovřeská x Kníničská. Levněji by vyšel pavlačák, než mít záchod v každém bytě.

mgr.pavel

Dost by mne zajímalo, jak tam chtějí nacpat příjezdové rampy na mimoúrovňovou okružní křižovatku. Tak, aby byly napojeny všechny 4 směry silnic, plus výjezd od Unihoby plus vjezd a výjezd benzinky.

Nebo chtějí tu křižovatku posunout směrem k Bystrci?

David

Jo, má to být posunutý až za benzinku. Taky je to docela kolos, hele: http://www.bystrc.cz/images/aktuality/2019/NE3_A_Uvodnik_Situace.pdf

Martin V.

Tady mají ještě vzorový příčný řez. http://www.bystrc.cz/images/aktuality/2019/NE3_A_Uvodnik_Pricny.pdf Šalina spolu se silnicí kolem řeky směrem do Bystrce má být zahloubená a dešťovou kanalizaci mají na úrovni spodní vody. Tak jen doufám, že to mají dobře rozmyšlené a při první bouřce z toho nebude bazének. Z pohledu dynamiky jízdy není vyvýšený kruhový objezd špatné řešení – při nájezdu na něj přirozeně zpomalíte, při výjezdu naopak zrychlíte.

Milan

To jsem si mohl myslet kruháč na pilířích s více jak 4 nájezdovýni/sjezdovými rampami (kterých jsem napočítal 5)! Místo aby kruháč byl na zemi a udělal se jistě levnější pouze jednoduchý přímý nadjezd TT (tramvajové tratě), a to klidně z obou stran doplněný o souběžné přímé pruhy (tzv. baipasy) přilehlých silnic (Kníničské na sever – z centra / Bystrcké na jih – do centra)!

To je na žalobu odpovědných za nehospodárné nakládání se svěřenými prostředky!

JIří Kocurek

Hmm, píše se to „bypass“. Není nutné znát angličtinu, aby se s tím člověk v dokumentaci setkal. To by ale člověk musel nějakou tu dokumentaci vidět (a v ní to muselo být bez chyby).
Tolik k erudovanosti finančního odhadu.

Martin V.

Z čeho vychází ta vaše utkvělá (zde několikrát opakovaná) představa, že tramvajový most by byl mnohem levnější? Jak už vám tu psali, byl by mnohem delší (protože limitované sklony tramvaje), nemyslím si, že by byl hezčí (v Žabinách jeden takový stojí už léta). No a když si rozkliknete i příčný řez, tak uvidíte, že mosty tam jsou dva a docela krátké (každý přes dva pruhy a tramvaj se světlostí 5 metrů a stavební výškou 1 metr). No a ty rampy jsou sypané, zhruba do čtyř metrů nad současný terén a uprostřed je o dva metry zapuštěná průběžná tramvaj a silnice… Číst vice »

robert

„Ve špičkách se na křižovatce kupí auta a lidé mají problém vyjet…“
Proc tam teda porad jezdi, kdyz maji problem vyjet? Kdyz to nejde, tak proste zitra pojedu jinudy.

mgr.pavel

Ta křižovatka je jedinou přístupovo cestou do Brna pro Kníničky, Rozdrojovice, Jinačovice, ZOO a několik velkých obchodů.

Anonym

V případě Kníniček nemají možnost jinudy jet. A lidé z Komína by si museli udělat výletní trasu přes Jundrov a Kohoutovice.

robert

No tak at si pak nestezuji.

JIří Kocurek

JInudy? Přes Branku? Nebo snad po Rekreační, která je 2,3 m široká? A to i s trolejbusem?

Anonym

Rekreační je navíc jednosměrná (z Bystrce do Kníniček).

Vladimír

???

mgr.pavel

Nestačilo by zvýšit kapacitu křižovatky přidáním druhého pruhu rovně ve směru centrum -> Bystrc a zkrácením intervalu zelené v tomto směru? Na toto stačí udělat odbočovací pruh https://en.mapy.cz/s/joheboroja a podobně i za křižovatkou, a současný odbočovací / připojovací dát jako průběžný.

Na té křižovatce jsou dva kapacitní problémy: kolony od města směrem k Bystrci (to by mé řešení odblokovalo), a větší doprava přes tramvaj.koleje kde často jezdí šaliny. Mým návrhem by se jedno hrdlo vyřešilo a zvýšilo by kapacitu toho druhého. Za zlomek navrhované ceny..

David

Myslím, že je tam ten problém, že hned vedle současné křižovatky začíná nějaké ochranné pásmo řeky nebo co, proto ji tím směrem rozšířit nejde.

Inspektor státních drah

Nestačilo.
Tam je problém v souběhu tramvaje a silnice, kdy hned za odbočením do křižovatky je přejezd přes šalinu s preferencí v jízdě

Luděk

To že by tato křižovatka potřebovala upravit je fakt.
Ale nemyslím si že by si to obyvatelé Bystrce zasloužili svym postojem k silnici/dálnici X43.

GeeZeR

Jako že když někdo nechce, aby mu kamiony jezdily obývákem, někdo rovnější bude posuzovat, co a kdy si ještě zaslouží, soudruhu?

Luděk

Jakým obývákem? Když pod Bystrcí to povede tunelem!
Jak mile se ukáže prstem na hloupý boj za nesmyslné vedení Boskovickou brázdou tak je hnedka člověk komunista

Tomáš Gottschalk

Byl jste někdy na Gajdošově? Tam se dá o kamionech v obýváku mluvit – na rozdíl od Bastru. Kdo popírá nutnost přímého napojení Bastru na D1 s MÚK u Baltisbergera, což vyřeší i problém Žebětína a Kamech, je buď hlupák nebo sobec.

Inspektor státních drah

V Bystrci se od zacatku počítá se zahloubením do tunelu. Současná Stará Dálnice tak zboží do tunelu a Bystrci to naopak pomůže

Dalibor

No já bych to udělal následovně. Rekonstrukce křižovatky bude následovat po dokončení propoje D1 s R43, po kterém bude vedena objízdná trasa při rekonstrukci křižovatky.

Vladimír

Je třeba poznamenat, že D43 v navržené podobě je skutečně jediný REÁLNÝ A FUNGUJÍCÍ obchvat Bystrce a Kníniček. Jen to tam ještě nepochopili. Asi neviděli návrh, kde je D43 před Bystrcí zcela překrytá a z tunelu vyjede až za Kníničkami. Přesto proti tomuto řešení bojují jako lvi – myslím nějaká občanská iniciativa pod vedením Dr. Firbase, který si v Kníničkách poblíž trasy D43 postavil barák, ačkoli všichni věděli, že tam ta D43 jednou bude. Nicméně to zahloubení řeší i jeho problém – D43 vyjede ze země skutečně až za Kniničkami. A Bystrc je dnes přepůlená současnou podobou „Hitlerovy“ dálnice, toto… Číst vice »

R2R2

Treba obyvatelum Bystrce rozdeleni vyhovuje, ona je v casti spise domkova zastavba a v casti je panelakove sidliste, mozna neciti potrebu se vzajemne druzit.

Vladimír

No, to by byl fakt důvod…

Jan Pytela

Může tam být park, žádná povinná družba

JIří Kocurek

Já bych si obyvatele Bystrce a Kníniček nebral za rukojmí kvůli jednomu křiklounovi.

Kalanis

Pokud si ho neumí zpacifikovat (aspoň založením sdružení za podporu)…

JIří Kocurek

To mají obyvaté zastupovat rozhodující úřady, které to mají ze svého titulu jako povinnost? Protože se oouuuuřadooovi nechce?

Kalanis

Protože tohle je byrokracie a ouřada je ze své pozice poměrně dost svázán. Chtít po nich ne úplně standardní operaci je opravdu na dlouho. Sdružení až taková omezení nemá.

Urban Transport Lover

no hurá – každé zlepšení se počítá. Srovnejte si dvě stejně malá města Brno a Bratislava – ihned zjistíte, že Brně je dlouhodobě něco velmi špatně…. Dopravní infrastrukturu platí v obou případech město i stát.. Bratislava má perfektní kapacitní dopravní dopravní systém, veškeré budovy jsou krásně opravené, výškové bytové a kancelářské budovy tam rostou jako houby po dešti – prostě to tam frčí … A Brno… no to je slušně řečeno fakt bída.. tedy je to zanedbaná špinavá díra s rozbitejma silnicema… ..protože „my jsme Brno, jsme pupek světa a každý se z nás posadí na zadek“… ne -neposadí…Pochopili to… Číst vice »

Luděk

Jen jestli v té Bratislavě mají taky strejdu z Tetčic nebo Děti země?

Dalibor

ano tato zátěž bohužel zůstala Brnu…

MildaIV

To by Morava musela vyhlásit samostatnost a Brno by se muselo stát hlavním městem.

Zdeněk

Proboha o čem mluvíš vždyť v Brně se staví více bytů, kanceláří a dopravních staveb než v tvých,,vzorových,, městech dohromady….
Prosím o příspěvky jen ty co se orientují
a ZDOPRAVY berou jako seriózní zdroj.

Vladimír

Zrovna počty bytů se nedají dobře srovnávat (vzhledem k rozdílné velikosti Brna a jmenovaných), předchozí diskutující měl asi spíš na mysli celkovou stavební a „budovací“ náladu v uvedených městech.

Urban Transport Lover

porozumění textu! Srovnávám stejně malá 2 města – Brno a Bratislavu – jejich dopravní skelet, čistotu, opravenén fasády a hlavně stavební činnost developerů – tj. zatímco v bezvýznamném Brně se zastavil čas a téměř vše je rozbité, špinavé a zanedbané – v Bratislavě panuje už téměř 10 let stavební boom, má perfektní vnitřní kapacitní dopravní skelet a bytové a kancelářské mrakodrapy tam rostou jak houby po dešti – vážně paráda!!! Následně pak upozorňuju na to, že je pro to potřeba něco udělat – myšleno stejně jako v Blavě – a že na rozdíl od Brna na to už dávno přišli… Číst vice »

Urban Transport Lover

V Plzni se to začíná znovu rozjíždět – tramvaj stavělo město, severní okruh staví stát(ŘSD), východní okruh staví kraj.. U nové tramvajové trati probíhá nová bytová výstavba, je připravena výstavba nové dopravní tepny v centrální části města společně s výstavbou celé nové čtvrti. Plzeň má nově opravené nádraží včetně podchodu a kolejiště, nové mosty, uplně nový autobusový terminál, pečlivě udržované hlavní silniční tahy(nejnověji Studentská ulice přes celý sever města) , opravuje i boční ulice, chystá se kupovat velmi dlouhé kapacitní tramvaje (typu CAF nebo Siemens jako v Budapešti), má jižní dálniční obchvat, staví kapacitní silnici i na sever od města… Číst vice »

Milan

Zaprvé je pro Brno plus, že v něm investuje i stát (a kraj – jak je uvedeno v tomto článku o přebudování křižovatky, byť já jsem přesvědčen, že jiné řešení by bylo účelmnější/levnější) a rozhodně se u Vás investuje/staví – (stát) městký okruh i Univerzitní kampus Bohnice, (město) TT do Bohnic, a o bytové výstavbě ani nemluvě!

Luděk

Takže tím chceš říct co? VMO se asi v Žabovřeskách nestaví? Asi rok hotový Dornych taky neexistuje? Dobrovského tunel taky nic? Nebo trať do kampusu?

Alexandr Mikulka

To asi mluvíš o nějaké zcela jiné Bratislavě, než o hlavním městě Slovenska?

JIří Kocurek

V USA se dá najít Moscow, Berlin, Paris (také 2x, TX+TN), Buda je v Texasu taky, Prague taky (a nejen tam) Vienna je ve Virgini.

Ale Prespurk, Poszony i Bratislavu Google suverénně přesměrovává z mapy USA na Slovensko.

Vladimír

Ve městech, která jmenujete, nemají zapšklé občanské iniciativy a Zelení tam nebyli minulé volební období v městské koalici. Jen takový střípek pro ilustraci Brna: ačkoli město, kraj i ministerstvo dopravy definitivně rozhodlo o poloze nového nádraží „u řeky“, tak Zelení, jako součást koalice, hlasovali proti a dál proti tomuto řešení bojovali. Takže tak Brno…

Urban Transport Lover

Tak stavět mnohamiliardovou investici v záplavové oblasti je choromyslná kravina.
Brněnské nádraží – tedy kolejiště a nástupiště je po čerstvé rekonstrukci – zbývá civilizovat historickou nádražní budovy a také přilehlé stavby – nebo přilehlé stavby zbourat – VYJMA „Malé Ameriky“ tato velká budova má architektonickou hodnotu, Ostudou města je přednádraží – to člověk při příjezdu vlakem i busem připadá jak na Ukrajině!!!
Všude ta polorozpadlá bezvýtnamná tragedie kolem nově opravené uluce Dornych by si zasloužila velkou asanaci a výstavbu nové obchodně administrativní čtvrti…

JIří Kocurek

S tím Dornychem jste pozadu. Hádám, že jste tam nebyl nejméně pět roků. A ani se o to nezajímáte. Máte totiž velký rozpor mezi tvrzením a realitou toho místa.
Co s člověkem, který chce pivo a přitom ho dávno má před sebou na stole… asi bude slepý.

Vladimír

Choromyslná kravina je vyhlásit záplavové území tak, aby jeho rozsah blokoval výstavbu v celém šiším centru – které jak známo se v Brně rozkládá v údolní nivě soutoku Svratky a Svitavy. Je to tak 3/4 roku, co se někde na ministerstvu probudili a začali šmahem zamítat stavby v tomto území – dokonce i rekonstrukce stávajících objektů. Takže obří průser, jednání hejtmana, primátorky s ministrem, tlak, aby se to přehodnotilo, když se nad tím doteď zahmuřovaly oči. A to má být argument proti přesunu nádraží? To je Kocourkov. Když už má příslušné ministerstvo strach ze záplavy, kterou mimochodem v tomto území… Číst vice »

Jaaa

Ale prosimvás, voda to vezme všechno, vy protipovodňovko.

Nádraží u řeky je choromyslná hovadina z urbanistického i dopravního hlediska, akorát to kompetentní místa mají opakovaně problém uznat. To je to, co brzdí Brno. Zájmy mafiánů.

JIří Kocurek

Takže Metrans (a celý ŽESNAD) mají držet hubu a krok. A rozhodně neukazovat na budoucí problémy, které přinese odsun nákladní dopravě na železnici.

Nekdo

Jako brnak musim bohuzel souhlasit. Byt nadrazi jsme potrebovali jiz pred desitkami let, stejne tak i sevetojizni kolejovy diametr, prutab Bastrem a dalsi dopravni stavby, tak mistni neustale voli Zelene, komiky z Hnit Brno a podobne aktivisty, dale se organizuji v ruznych Tetcicich a ted nejnoveji, byt radnice vypadala rozumneji, tak misto prace na dulezityvh vecech zacali pracovat na ruseni zahr. kolonii a lezeni do zadku developerum aby jestevvice zahustili centrum a blizle okoli. Jenze bytovou vystavbu je potreba dostat ven, do sousedstvi Lisne, Bohunic, Bosonoh etc. Krome nove saliny k FN a Kampusu je tak porad mrtvo….

Erik

Co je na teto krizovatce nevhodne, krom chovani ridicu a jejich neohleduplnosti?

Vasek

Navrh 386 mil. Kc za realizaci/update jedne krizovatky??? Kde to jsme?

JIří Kocurek

V průseru, který za 40 roků od výstavby sídliště nikdo nevyřešil. Měla to řešit Hitlerova dálnice, až se dostaví.
Je to srovnatelný průser jako s přejezdem v Praze – Chuchli. Jen si dejte tu železnici 10 metrů od Strakonické.

Ondra

Zobrazte si tu křižovatku na mapy.cz, dejte si leteckou mapu a podívejte se na směr od zoo a od uni hobby. Myslím, že to z toho bude jasné.

Dalibor

Moc malá křižovatka, moc blízko výjezd ze supermarketu, ještě blíž benzinka a hooooooodně aut který se tudy snaží denně projet, což je k tomu navíc zpeštřováno „přejezdem“ šaliny právě „středem“ tohoto křižovatkového uzlu. K tomu se tam motají trolejbusy…..no a šalina tam ve špičce jezdí v minimálním intervalu a řidiči v tutéž dobu, kdo by to řekl, jezdí taky nejvíc.

JIří Kocurek

Nestačí kapacitou. Asi jako celá linka 1, proto do Bystrce jezdí ještě 11 a 3 a na linku 1 dává DPMB 40m soupravy. Nestačí to. Zakážeme lidem jezdit tramvají, protože křižovatka na České nestíhá?

Dalibor

Když oni ty lidi jsou takový neposední. Furt by jen někal cestovali.

Kubin

Je nešťastně uspořádaná, přímo za ní je přejezd přes TT, který je vzhledem k hustému provozu dost často na červené a hlavně vzhledem k přepravním proudům. Když pojedete od Komína a budete chtít na Bystrc (např trolejbus), tedy doleva, prakticky nemáte šanci odbočit bez toho, aniž by vás někdo pustil, protože ten štrůdl aut od Kníniček a Jinačovic, který jinudy nemůže, má přednost. Při tomhle není vůbec těžké přehlédnout červenou na tramvajovém přejezdu.
Jako třešnička na dortu jsou ještě řidiči od Kuřimi, kteří tuto cestu začali využívat jako objízdnou kvůli MÚK Žabovřeská…