Nebezpečnou brněnskou křižovatku čeká proměna za půl miliardy, začít má do tří let

MÚK Kamenolom. Zdroj: SagastaMÚK Kamenolom. Zdroj: Sagasta

Tramvaje budou jezdit pod novou okružní křižovatkou.

Odebírat
Upozornit na
guest
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš Z.

Kritika mi přijde přehnaná, navíc zde nevidím žádný návrh na jiné řešení. Verze z vizualizace je rozhodně lepší než současný stav.

Jan Čech

Je to krása, úplně z toho čiší takový ten vibe milého století.

Jan Čech

*minulého století.

Nose Peak

2028 – to bude, panečku, rok!

old

Ano dálnici D5 tam už nikdo neplánuje přivést…

Radoslav

Řešení na vizualizaci OK, ale dal bych na kruháči minimálně 3 pruhy. Křižovatka je ještě málo monstrózní. Navíc SUV jsou čím dál tím větší, tak aby se to neucpalo, až budou mít všichni Mercedesy GLS.

Průvodce původní Aleš

Vraťte se do Bělehradu.

Andrej

Zjevná ironie řekl bych

Průvodce původní Aleš

OK, člověk to občas nepochopí, díky.

čecháček

Tři pruhy? A není to málo, Antone Pavloviči? 😃😃😃 Já bych dal aspoň čtyry!

Teď serio, nestačilo by jenom udělat lávku pro pěší od Zvratky k tram (tj. zbavit se přechodu) a prostě udělat pořádný odbočovací pruhy na Kníničský i Bystrcký… Ale chápu, málo betonu…

Btw… vždycky mě tu bavilo, že Bystrcká vede do Kníniček a Kníničská do Bystrce 😃😃 … no, prostě Brno 😂😂😂

Stl

„Samozřejmostí budou nové chodníky, zastávky MHD“… A mohl bych ty zastávky vidět? Konkrétně tu tramvajovou? Podle vizualizace to totiž vypadá, že ji skutečně budou rušit, jak jsem kdesi zaslechl.

Domis

Kdyby Kamenolom pro tramvaje zrušili, MHD by to je prospělo. Jízdní doba do Bystrce je neúnosně dlouhá a každé zkrácení pomůže. Pro těch pár místních z okolí by tam holt zůstal trolejbus s přestupem. Další v pořadí by měly být rychlé výhybku u vozovny Komín.

MiNo

Jízdní doba z Řep na Václavské náměstí je taky neúnosně dlouhá. Nebylo by možné zrušit Krematorium Motol a Hotel Golf, kde je území nikoho?

Nose Peak

…a v žabinským trianglu… A zrušit by se klidně mohlo i Podlesí. A přejezd na Brance.

mardog

Naprostá blbost tato stavba…i ta částka by byla rozhodně vyšší než uvádějí…Stačilo by, postavit most ve stopě kolejí o délce cca 300 – 400m (nebo tunel) a bylo by vyřešeno. Takhle se tam bude stavět šílený monstrum a problém se přesune o pár set metrů na další křižovatku směr Bystrc.

Luděk

Posunout by se křižovatka musela tak jako tak protože stoupání/klesání by bylo příliš prudké k mostu přes Svratku.

Pavel

Přesně tak, dokud se nevyřeší minimálně co s přechoden u Lidlu a u zastávky zoo kde je přestupní uzel , tak tento plánovaný kruháč nemá vůbec žádný smysl . A kdo si myslí že ano , tak je naivní blázen…..

Luděk

Ono toto řešení hlavně zrychlí MHD (30, 302) a celkově dopravu od Kníniček

FilipH

To je vtipné. Skoro totožný koncept křižovatky Plzeň z několika důvodů za podobné peníze ruší.

Martin S.

A správně tam tak tomu, tvoří to bariéru kousek od centra, místo aby tam bylo v hezké oblasti spousta bytů…

BND 30

Jakou bariéru proboha 🙈

Martin S.

V Plzni je Rondel kapacitně zcela k ničemu. Kapacitu totiž určuje kapacita křižovatky v sadech Pětatřicátníků, potažmo nahoru u Lékařské fakulty, což máte krásně možnost denně vidět, když si na Rondel stoupnete.

Celý Rondel (hlavně ta ramena) zabírá větší plochu než náměstí Republiky i s domy okolo…

Jakou bariéru: Chodíte tam někdy pěšky? V blízkosti centra takový hnus, přitom to je vedle břehu řeky, náplavka…

Je to pozůstatek naštěstí nerealizované varianty vedení D5 téměř přes centrum. Díkybohu na to soudruzi neměli peníze.

BND 30

Tak já třeba oceňuji bezkolizní křížení s tramvají a hlavním proudem vozidel. Úprava Rondelu na miniturbo okružní křižovatku prospěla.
A když je to tak super místo, viděl jste tu zástavbu od Rooseweltova mostu? Kaufland, prašné parkoviště, sem tam nic moc dům. To není chyba Rondelu.
Míst pro překonání je tam akorát. Do zoo se jezdí/chodí pod mostem nebo od Lochotinského pavilonku.
Já jsem spokojený. Ale chápu, že jsou i zcela opačné názory.

MiNo

Dopadlo by to stejně jako magistrála v Praze u muzea. Opravdu je dobře, že nic takového v Plzni není.

Zlámalík

Podobný tvar v úplně jiné situaci. Zkuste se zamyslet ještě jednou a lépe. Za mě je to řešení dobré – šalina to podjede a proudy aut se plynule promísí.

koriandr

Jj dobrá godotina… Vůbec nechápu proč…

Proton

Tvl, zhotovitel dokumentace pro povolení záměru. Ta byrokracie v tomhle státě je šílená.

PetrN

Je vidět že absolutně netušíte co to znamená.. Povolení záměru = sdružené územní rozhodnutí a stavební povolení. Takže ta dokumentace představuje kompletní projekční činnost. Jak byste si to sakra jinak predstavoval? Že by to měl projektovat úředník?
Navíc donedávna se dělalo ÚR a SP zvlášť, ted je moznost slouceneho řízení, což celý proces výrazně zjednodušilo…

Rei

Výrazně zjednodušilo jsou silná slova, sice došlo ke sloučení fázi do jednoho řízení o povolení záměru, nicméně i v tomto řízení probíhají dané fáze totožně tzn. územko+stavebko. Samotný proces tedy urychlen není a nebyl.

Jindřich Bohůnek

Kéž by, přes léto se bude dělat nový povrch, mohlo se to už zároveň i rozšiřit od Branky po Kamenolom, s nějakou tlustší středovou čárou barevnou safra. Pokroku zdar