Přesně tohle máme v Plzni a říká se tomu Rondel. Jenže zatímco v Brně se to začne budovat, v Plzni Rondel chtějí zrušit a zasypat! 🙈
radim.cenek
1 měsíc
Chápe někdo větu „lávka přes dopravní koridor a přes řeku, která umožní pohyb automobilů podél řeky“? Mám za to, že nová lávka pro auta nebude stejně tak jako ta současná. Ostatně na vizualizaci je připojená jen na chodník / cyklostezku podél řeky a auta by z ní neměla kam pokračovat …
Štefan
1 měsíc
Jedná se o nedostatečně propustnou křižovatku. Z toho pak vznikají kolize. Díky netrpělivým řidičům.
Jo, určitě by to šlo vyřešit elegantněji. Např. ve stylu mostu Otakara Ševčíka, tedy dvě rampy a příčný most. A jen tak mmch, příští rok opět poroste státní schodek. Máme spočítáno kolik půlmiliardová investice Brnu vydělá? A kdy se stavba zaplatí?
Jenže to by znamenalo mít tam semafor (dva), tedy žádné zlepšení pro auta, zza skoro stejné peníze. Takhle se bude moci projet po většinu dne mezi všemy směry bez zastavení. A ta úspora se projeví v čase, který tam nebude potřeba stát x počet lidí, co tam trčí.
Říkalo se tu, že kdyby šalině postavili mostek, tak dole může být úplně normální křižovatka, nebo cokoliv. Vždy by byla úspora tak 75%peněz a času oproti tomuto.
Spíše stále hodně problematicka křižovatka. Jde přecejen o dvě souběžné komunikace…
Na Kníničskou s ohledem na provoz z principu semafory nepatří, ostatně i u Komínske vozovny je v plánu přestavba na MÚK, na mostě přes jsou dokonce zárodky ramp jen tak mimochodem, je to krásně vidět i na leteckém snimku… U odbočky Branka je v plánu zrušit možnost levých odbočení, nebo jiné bezkolizní řešení hodné této silnice…
Problém není jenom tvar, kdy se fakticky jedná o dvě stykové křižovatky hodně blízko u sebe, ale taky intenzity, kdy Bystrcká (sil III/101) má 13 tisíc vozidel za 24 hodin dle sčítání z roku 2023, přičemž značná část z toho odbočuje vlevo na Kníničskou směr centrum.
Dle mého názoru navržené řešení rozumně kombinuje mimoúrovňové křížení Kníničské s Bystrckou a mimoúrovňové křížení Bystrcké s tram tratí. Řešit mimoúrovňově pouze jednoho z toho by bylo polovičaté řešení, které by bylo v delším časovém horizontu nedostatečné.
Řešení na vizualizaci OK, ale dal bych na kruháči minimálně 3 pruhy. Křižovatka je ještě málo monstrózní. Navíc SUV jsou čím dál tím větší, tak aby se to neucpalo, až budou mít všichni Mercedesy GLS.
Tři pruhy? A není to málo, Antone Pavloviči? 😃😃😃 Já bych dal aspoň čtyry!
Teď serio, nestačilo by jenom udělat lávku pro pěší od Zvratky k tram (tj. zbavit se přechodu) a prostě udělat pořádný odbočovací pruhy na Kníničský i Bystrcký… Ale chápu, málo betonu…
Btw… vždycky mě tu bavilo, že Bystrcká vede do Kníniček a Kníničská do Bystrce 😃😃 … no, prostě Brno 😂😂😂
No Brno… udělat v Brně Vídeňskou a ve Vídni Brněnskou (Bruenerstasse) je takové klasické, málokdo udělá v Brně Brněnskou…
A o tom která je „vlevo“ a která „vpravo“ – Bystrcká je historicky starší, ta druhá tam nebyla, tak se dal „větší cíl“ Bystrc než malé Kníničky… jenže pak postavili tu „pobřežní“ silnici a tu starou už přejmenovávat nechtěli…
Stl
1 měsíc
„Samozřejmostí budou nové chodníky, zastávky MHD“… A mohl bych ty zastávky vidět? Konkrétně tu tramvajovou? Podle vizualizace to totiž vypadá, že ji skutečně budou rušit, jak jsem kdesi zaslechl.
Kdyby Kamenolom pro tramvaje zrušili, MHD by to je prospělo. Jízdní doba do Bystrce je neúnosně dlouhá a každé zkrácení pomůže. Pro těch pár místních z okolí by tam holt zůstal trolejbus s přestupem. Další v pořadí by měly být rychlé výhybku u vozovny Komín.
To celé je pravda, někdy je ta síť zastávek neúměrně hustá, ale tady má vznikat u/v lomu nová výstavba… sice pravda většina uživatelů bude spíš „autová“ ale pořád nějaké další cestující to asi vygeneruje… plus v létě je to „výletní“ zastávka.
mardog
1 měsíc
Naprostá blbost tato stavba…i ta částka by byla rozhodně vyšší než uvádějí…Stačilo by, postavit most ve stopě kolejí o délce cca 300 – 400m (nebo tunel) a bylo by vyřešeno. Takhle se tam bude stavět šílený monstrum a problém se přesune o pár set metrů na další křižovatku směr Bystrc.
Přesně tak, dokud se nevyřeší minimálně co s přechoden u Lidlu a u zastávky zoo kde je přestupní uzel , tak tento plánovaný kruháč nemá vůbec žádný smysl . A kdo si myslí že ano , tak je naivní blázen…..
Ano přechody u Lidlu a Zoo by taky potřebovaly vyřešit. U Zoo by bylo fajn obnovit podchod který se kdysi zadělal a stále tam je ale nějaké stavební úpravy by tam musely určitě proběhnout. Přechod u Lidlu je horší už co se týče nějakého rozumného řešení.
FilipH
1 měsíc
To je vtipné. Skoro totožný koncept křižovatky Plzeň z několika důvodů za podobné peníze ruší.
V Plzni je Rondel kapacitně zcela k ničemu. Kapacitu totiž určuje kapacita křižovatky v sadech Pětatřicátníků, potažmo nahoru u Lékařské fakulty, což máte krásně možnost denně vidět, když si na Rondel stoupnete.
Celý Rondel (hlavně ta ramena) zabírá větší plochu než náměstí Republiky i s domy okolo…
Jakou bariéru: Chodíte tam někdy pěšky? V blízkosti centra takový hnus, přitom to je vedle břehu řeky, náplavka…
Je to pozůstatek naštěstí nerealizované varianty vedení D5 téměř přes centrum. Díkybohu na to soudruzi neměli peníze.
Tak já třeba oceňuji bezkolizní křížení s tramvají a hlavním proudem vozidel. Úprava Rondelu na miniturbo okružní křižovatku prospěla.
A když je to tak super místo, viděl jste tu zástavbu od Rooseweltova mostu? Kaufland, prašné parkoviště, sem tam nic moc dům. To není chyba Rondelu.
Míst pro překonání je tam akorát. Do zoo se jezdí/chodí pod mostem nebo od Lochotinského pavilonku.
Já jsem spokojený. Ale chápu, že jsou i zcela opačné názory.
Podobný tvar v úplně jiné situaci. Zkuste se zamyslet ještě jednou a lépe. Za mě je to řešení dobré – šalina to podjede a proudy aut se plynule promísí.
Pokud by se stavěl most pro šaliny ve stopě jejich současné trasy, tak kudy by jezdila šalina během jeho realizace k Zoo, přehradě a celkově do Bystrce a poražmo až na Kamechy, kam snad je již rozestavěno její prodloužení?
Zatímco silniční mosty nad provozovanou šalinovou tratí jde stavět a autům se objížďky umožňují jednodušeji než šalinám!
No, to je sice pravda, ale ono už několik těch půlročních výluk šaliny bylo, to už je vyzkoušený že se to přežít dá… samozřejmě nesměli by ten most „zlatit“.
Proton
1 měsíc
Tvl, zhotovitel dokumentace pro povolení záměru. Ta byrokracie v tomhle státě je šílená.
Je vidět že absolutně netušíte co to znamená.. Povolení záměru = sdružené územní rozhodnutí a stavební povolení. Takže ta dokumentace představuje kompletní projekční činnost. Jak byste si to sakra jinak predstavoval? Že by to měl projektovat úředník?
Navíc donedávna se dělalo ÚR a SP zvlášť, ted je moznost slouceneho řízení, což celý proces výrazně zjednodušilo…
Výrazně zjednodušilo jsou silná slova, sice došlo ke sloučení fázi do jednoho řízení o povolení záměru, nicméně i v tomto řízení probíhají dané fáze totožně tzn. územko+stavebko. Samotný proces tedy urychlen není a nebyl.
Samotný proces samozřejmě urychlen bude a už někde je, protože se pracuje na dokumentaci JEDNOU, na úřad se jde JEDNOU a vše se vyřizuje JEDNOU a hlavně se někdo může odvolat a soudit JEDNOU. A to i kdyby se nějaký Rei na hlavu stavěl .. To že uvnitř probíhají dílčí procesy podobně, to na věci urychlení přípravy obecně nic nezmění.
Právě urychlení dílčích procesů přinese zrychlení povolování, běžte se zeptat na magistrát nebo jiný stavební úřad, jak se jim s nynějším systémem pracuje. To, že se podává JEDNA žádost je sice z pozice stavebníka fajn, což jsem ani nerozporoval, nicméně výrazné zrychlení to nepřinese – to bude až s reformou stavebně procesních předpisů např. zkrácení opravných prostředků u dotčené veřejnosti tak jak ji v minimální míře upravuje Aarhuská úmluva, úprava pravomoci některých dotčených orgánů a hlavně funkční systém stavební správy tzn. že na SÚ budou sedět kompetentní lidé, kteří budou dobře zaplaceni a nebudou přetěžováni. Takhle si já představuju utopistickou… Číst vice »
To by samozřejmě bylo úplně nejlepší, o tom žádná. Nicméně tvrdit, že jedno povolení záměru nepřinese zásadní zrychlení, to je za mě prostě přitažené za vlasy. U valné části staveb i jen toto sloučení přinese zrychlení klidně pár let, když si člověk vzpomene, jaká martyria se musela absolvovat DVAKRÁT a s pracemi na DSP se čekalo alespoň na nepravomocné UR. Neříkám, že to tak bylo nutně potřeba, ale dělo se to.
Jindřich Bohůnek
1 měsíc
Kéž by, přes léto se bude dělat nový povrch, mohlo se to už zároveň i rozšiřit od Branky po Kamenolom, s nějakou tlustší středovou čárou barevnou safra. Pokroku zdar
Hm, monstrum za půl miliardy, a pak tam o 500m dál zapíchnou značku 50…
Na křižovatce ul. Otakara Ševčíka s Táborskou, a Bělohorskou je situace 100x horší, ale ŘSD si hraje v Komíně. Asi tam bydlí někdo z vedení.
tohle nestaví řsd…
A co byste si tam v zástavbě ráčil představovat?
Přesně tohle máme v Plzni a říká se tomu Rondel. Jenže zatímco v Brně se to začne budovat, v Plzni Rondel chtějí zrušit a zasypat! 🙈
Chápe někdo větu „lávka přes dopravní koridor a přes řeku, která umožní pohyb automobilů podél řeky“? Mám za to, že nová lávka pro auta nebude stejně tak jako ta současná. Ostatně na vizualizaci je připojená jen na chodník / cyklostezku podél řeky a auta by z ní neměla kam pokračovat …
Jedná se o nedostatečně propustnou křižovatku. Z toho pak vznikají kolize. Díky netrpělivým řidičům.
Takže za ty kolony můžou auta a řidiči, a ne ta silnice? Ještě navrhněte zákaz ježdění v autě po jednom.
Takové monstrum jsem do této lokality nečekal…
Jo, určitě by to šlo vyřešit elegantněji. Např. ve stylu mostu Otakara Ševčíka, tedy dvě rampy a příčný most. A jen tak mmch, příští rok opět poroste státní schodek. Máme spočítáno kolik půlmiliardová investice Brnu vydělá? A kdy se stavba zaplatí?
Proč by měla silnice vydělávat? Stavba má zlepšit dopravní obslužnost, ne generovat zisk.
Jenže to by znamenalo mít tam semafor (dva), tedy žádné zlepšení pro auta, zza skoro stejné peníze. Takhle se bude moci projet po většinu dne mezi všemy směry bez zastavení. A ta úspora se projeví v čase, který tam nebude potřeba stát x počet lidí, co tam trčí.
To že tam bude kruháč neznamená automaticky že to bude bez zastavení… „akorát“ tam nebude ten semafor.
Kritika mi přijde přehnaná, navíc zde nevidím žádný návrh na jiné řešení. Verze z vizualizace je rozhodně lepší než současný stav.
Říkalo se tu, že kdyby šalině postavili mostek, tak dole může být úplně normální křižovatka, nebo cokoliv. Vždy by byla úspora tak 75%peněz a času oproti tomuto.
Spíše stále hodně problematicka křižovatka. Jde přecejen o dvě souběžné komunikace…
Na Kníničskou s ohledem na provoz z principu semafory nepatří, ostatně i u Komínske vozovny je v plánu přestavba na MÚK, na mostě přes jsou dokonce zárodky ramp jen tak mimochodem, je to krásně vidět i na leteckém snimku… U odbočky Branka je v plánu zrušit možnost levých odbočení, nebo jiné bezkolizní řešení hodné této silnice…
Problém není jenom tvar, kdy se fakticky jedná o dvě stykové křižovatky hodně blízko u sebe, ale taky intenzity, kdy Bystrcká (sil III/101) má 13 tisíc vozidel za 24 hodin dle sčítání z roku 2023, přičemž značná část z toho odbočuje vlevo na Kníničskou směr centrum.
Dle mého názoru navržené řešení rozumně kombinuje mimoúrovňové křížení Kníničské s Bystrckou a mimoúrovňové křížení Bystrcké s tram tratí. Řešit mimoúrovňově pouze jednoho z toho by bylo polovičaté řešení, které by bylo v delším časovém horizontu nedostatečné.
„Mostek“ 🙂 Vedle v zahradnictví jeden mají, přes zahradní jezírko, něco takového jste myslel?
Jako chodec, cyklista a uživatel MHD to zlepšení mám najít přesně kde?
Je to krása, úplně z toho čiší takový ten vibe milého století.
*minulého století.
Jop, budovatelská sedmdesátá.
2028 – to bude, panečku, rok!
Zatím na druhém konci ČR … https://zdopravy.cz/rsd-zacalo-v-plzni-opravovat-mosty-na-rondelu-ktery-ma-byt-zasypan-168581/?comments=1#comments
Ano dálnici D5 tam už nikdo neplánuje přivést…
Řešení na vizualizaci OK, ale dal bych na kruháči minimálně 3 pruhy. Křižovatka je ještě málo monstrózní. Navíc SUV jsou čím dál tím větší, tak aby se to neucpalo, až budou mít všichni Mercedesy GLS.
Vraťte se do Bělehradu.
Zjevná ironie řekl bych
OK, člověk to občas nepochopí, díky.
Tři pruhy? A není to málo, Antone Pavloviči? 😃😃😃 Já bych dal aspoň čtyry!
Teď serio, nestačilo by jenom udělat lávku pro pěší od Zvratky k tram (tj. zbavit se přechodu) a prostě udělat pořádný odbočovací pruhy na Kníničský i Bystrcký… Ale chápu, málo betonu…
Btw… vždycky mě tu bavilo, že Bystrcká vede do Kníniček a Kníničská do Bystrce 😃😃 … no, prostě Brno 😂😂😂
No Brno… udělat v Brně Vídeňskou a ve Vídni Brněnskou (Bruenerstasse) je takové klasické, málokdo udělá v Brně Brněnskou…
A o tom která je „vlevo“ a která „vpravo“ – Bystrcká je historicky starší, ta druhá tam nebyla, tak se dal „větší cíl“ Bystrc než malé Kníničky… jenže pak postavili tu „pobřežní“ silnici a tu starou už přejmenovávat nechtěli…
„Samozřejmostí budou nové chodníky, zastávky MHD“… A mohl bych ty zastávky vidět? Konkrétně tu tramvajovou? Podle vizualizace to totiž vypadá, že ji skutečně budou rušit, jak jsem kdesi zaslechl.
Kdyby Kamenolom pro tramvaje zrušili, MHD by to je prospělo. Jízdní doba do Bystrce je neúnosně dlouhá a každé zkrácení pomůže. Pro těch pár místních z okolí by tam holt zůstal trolejbus s přestupem. Další v pořadí by měly být rychlé výhybku u vozovny Komín.
Jízdní doba z Řep na Václavské náměstí je taky neúnosně dlouhá. Nebylo by možné zrušit Krematorium Motol a Hotel Golf, kde je území nikoho?
…a v žabinským trianglu… A zrušit by se klidně mohlo i Podlesí. A přejezd na Brance.
Naopak, těmi rychlými výhybkami se mělo začít dřív než rušením zastávek, které jsou používané.
To celé je pravda, někdy je ta síť zastávek neúměrně hustá, ale tady má vznikat u/v lomu nová výstavba… sice pravda většina uživatelů bude spíš „autová“ ale pořád nějaké další cestující to asi vygeneruje… plus v létě je to „výletní“ zastávka.
Naprostá blbost tato stavba…i ta částka by byla rozhodně vyšší než uvádějí…Stačilo by, postavit most ve stopě kolejí o délce cca 300 – 400m (nebo tunel) a bylo by vyřešeno. Takhle se tam bude stavět šílený monstrum a problém se přesune o pár set metrů na další křižovatku směr Bystrc.
Posunout by se křižovatka musela tak jako tak protože stoupání/klesání by bylo příliš prudké k mostu přes Svratku.
Přesně tak, dokud se nevyřeší minimálně co s přechoden u Lidlu a u zastávky zoo kde je přestupní uzel , tak tento plánovaný kruháč nemá vůbec žádný smysl . A kdo si myslí že ano , tak je naivní blázen…..
Ono toto řešení hlavně zrychlí MHD (30, 302) a celkově dopravu od Kníniček
Ano přechody u Lidlu a Zoo by taky potřebovaly vyřešit. U Zoo by bylo fajn obnovit podchod který se kdysi zadělal a stále tam je ale nějaké stavební úpravy by tam musely určitě proběhnout. Přechod u Lidlu je horší už co se týče nějakého rozumného řešení.
To je vtipné. Skoro totožný koncept křižovatky Plzeň z několika důvodů za podobné peníze ruší.
A správně tam tak tomu, tvoří to bariéru kousek od centra, místo aby tam bylo v hezké oblasti spousta bytů…
Jakou bariéru proboha 🙈
V Plzni je Rondel kapacitně zcela k ničemu. Kapacitu totiž určuje kapacita křižovatky v sadech Pětatřicátníků, potažmo nahoru u Lékařské fakulty, což máte krásně možnost denně vidět, když si na Rondel stoupnete.
Celý Rondel (hlavně ta ramena) zabírá větší plochu než náměstí Republiky i s domy okolo…
Jakou bariéru: Chodíte tam někdy pěšky? V blízkosti centra takový hnus, přitom to je vedle břehu řeky, náplavka…
Je to pozůstatek naštěstí nerealizované varianty vedení D5 téměř přes centrum. Díkybohu na to soudruzi neměli peníze.
Tak já třeba oceňuji bezkolizní křížení s tramvají a hlavním proudem vozidel. Úprava Rondelu na miniturbo okružní křižovatku prospěla.
A když je to tak super místo, viděl jste tu zástavbu od Rooseweltova mostu? Kaufland, prašné parkoviště, sem tam nic moc dům. To není chyba Rondelu.
Míst pro překonání je tam akorát. Do zoo se jezdí/chodí pod mostem nebo od Lochotinského pavilonku.
Já jsem spokojený. Ale chápu, že jsou i zcela opačné názory.
Dopadlo by to stejně jako magistrála v Praze u muzea. Opravdu je dobře, že nic takového v Plzni není.
Podobný tvar v úplně jiné situaci. Zkuste se zamyslet ještě jednou a lépe. Za mě je to řešení dobré – šalina to podjede a proudy aut se plynule promísí.
Jj dobrá godotina… Vůbec nechápu proč…
Pokud by se stavěl most pro šaliny ve stopě jejich současné trasy, tak kudy by jezdila šalina během jeho realizace k Zoo, přehradě a celkově do Bystrce a poražmo až na Kamechy, kam snad je již rozestavěno její prodloužení?
Zatímco silniční mosty nad provozovanou šalinovou tratí jde stavět a autům se objížďky umožňují jednodušeji než šalinám!
No, to je sice pravda, ale ono už několik těch půlročních výluk šaliny bylo, to už je vyzkoušený že se to přežít dá… samozřejmě nesměli by ten most „zlatit“.
Tvl, zhotovitel dokumentace pro povolení záměru. Ta byrokracie v tomhle státě je šílená.
Je vidět že absolutně netušíte co to znamená.. Povolení záměru = sdružené územní rozhodnutí a stavební povolení. Takže ta dokumentace představuje kompletní projekční činnost. Jak byste si to sakra jinak predstavoval? Že by to měl projektovat úředník?
Navíc donedávna se dělalo ÚR a SP zvlášť, ted je moznost slouceneho řízení, což celý proces výrazně zjednodušilo…
Výrazně zjednodušilo jsou silná slova, sice došlo ke sloučení fázi do jednoho řízení o povolení záměru, nicméně i v tomto řízení probíhají dané fáze totožně tzn. územko+stavebko. Samotný proces tedy urychlen není a nebyl.
Samotný proces samozřejmě urychlen bude a už někde je, protože se pracuje na dokumentaci JEDNOU, na úřad se jde JEDNOU a vše se vyřizuje JEDNOU a hlavně se někdo může odvolat a soudit JEDNOU. A to i kdyby se nějaký Rei na hlavu stavěl .. To že uvnitř probíhají dílčí procesy podobně, to na věci urychlení přípravy obecně nic nezmění.
Právě urychlení dílčích procesů přinese zrychlení povolování, běžte se zeptat na magistrát nebo jiný stavební úřad, jak se jim s nynějším systémem pracuje. To, že se podává JEDNA žádost je sice z pozice stavebníka fajn, což jsem ani nerozporoval, nicméně výrazné zrychlení to nepřinese – to bude až s reformou stavebně procesních předpisů např. zkrácení opravných prostředků u dotčené veřejnosti tak jak ji v minimální míře upravuje Aarhuská úmluva, úprava pravomoci některých dotčených orgánů a hlavně funkční systém stavební správy tzn. že na SÚ budou sedět kompetentní lidé, kteří budou dobře zaplaceni a nebudou přetěžováni. Takhle si já představuju utopistickou… Číst vice »
To by samozřejmě bylo úplně nejlepší, o tom žádná. Nicméně tvrdit, že jedno povolení záměru nepřinese zásadní zrychlení, to je za mě prostě přitažené za vlasy. U valné části staveb i jen toto sloučení přinese zrychlení klidně pár let, když si člověk vzpomene, jaká martyria se musela absolvovat DVAKRÁT a s pracemi na DSP se čekalo alespoň na nepravomocné UR. Neříkám, že to tak bylo nutně potřeba, ale dělo se to.
Kéž by, přes léto se bude dělat nový povrch, mohlo se to už zároveň i rozšiřit od Branky po Kamenolom, s nějakou tlustší středovou čárou barevnou safra. Pokroku zdar